ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Γ. Δέδες: Καμία αλλαγή στη μελέτη της Πατρών-Πύργου



Αδαείς ή προβοκάτορες όσοι διακινούν τα σενάρια

«Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή ή τροποποίηση των υφιστάμενων μελετών της πορείας των δημοπρατήσεων και των συμβάσεων που θα επακολουθήσουν, στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου, άρα το έργο θα κατασκευαστεί με βάση τη διατομή του αυτοκινητόδρομου που έχει προβλεφθεί και με βάση τις υπάρχουσες μελέτες». 


Αυτή την κατηγορηματική διαβεβαίωση έδωσε, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες απαντώντας στις πληροφορίες που είδαν τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας περί «απαίτησης» της Κομισιόν να εξετάσει η ελληνική πλευρά, εναλλακτικά σενάρια μικρότερου έργου που δεν ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου ή  απλής αναβάθμισης του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Παράλληλα εξαπέλυσε ευθείες κατά πολιτικών παραγόντων, του οποίους χαρακτήρισε είτε αδαείς είτε προβοκάτορες, οι οποίοι, όπως είπε, καθ’ έξιν και κατά συρροή, αμφισβητούν ένα έργο που θα έπρεπε να έχουν τελειώσει οι ίδιοι την εποχή των κυβερνήσεών τους.

Ο γ.γ. Υποδομών επέμεινε ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή ως προς τις διατομές και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα, άρα το έργο, όπως υποστήριξε, θα εκτελεστεί κανονικά και πολύ σύντομα θα αρχίσει να συμβασιοποιείται, με βάση την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και τις προδιαγραφές που εξ’ αρχής είχαν αποφασιστεί.

«Είναι μια κατηγορηματική διαβεβαίωση η οποία υλοποιείται στην πράξη, καθώς οι δημοπρατήσεις συνεχίζονται με τις υπάρχουσες μελέτες. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Σε αυτό τον δρόμο, σχεδόν ανά μήνα, προκύπτει ένα σενάριο επαναλαμβανόμενο, με διάφορες παραλλαγές, που κατατείνει στο ότι το έργο δεν θα γίνει. Στην αρχή υπήρχε το σενάριο ότι δεν είχε προωθηθεί ο φάκελος μεγάλου έργου. Το απαντήσαμε. Μετά ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Το απαντήσαμε. Τώρα αρχίζει να κυκλοφορεί, και θεωρώ ότι καθοδηγείται από γνωστούς πολιτικούς θύλακες, το σενάριο ότι αντί για αυτοκινητόδρομος θα γίνει καρόδρομος ή θα μειωθεί η διατομή μου. Κανένα από αυτά τα σενάρια δεν έχει την παραμικρή βάση αλήθειας. Αυτό φαίνεται και στην πράξη γιατί οι δημοπρασίες συνεχίζονται κανονικά, οι προδιαγραφές είναι αυτές που από την αρχή είχαν προσδιοριστεί», σημείωσε ο κ. Δέδες.

Αναφορικά με τον θόρυβο που έχει προκύψει ο γ.γ. Υποδομών εξήγησε ότι παίρνει ως αφορμή τον επαναπροσδιορισμό που ζήτησαν οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ε.Ε. στις προδιαγραφές των μελετών κόστους-οφέλους όλων των μεγάλων έργων που εκτελούνται στην  Ευρώπη, και όχι μόνο στην Ελλάδα. Στα πλαίσια αυτά λοιπόν, πρόσθεσε θα πρέπει να επικαιροποιηθούν οι μελέτες κόστους-οφέλους, σε όλα τα έργα τα οποία θέλει να εκτελέσει η χώρα και θέλει να τύχουν ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.

«Εμείς με ακαριαία αντανακλαστικά και για να μην χαθεί καθόλου χρόνος, με απόφαση του υπουργού ανέθεσαμε την επικαιροποίηση των μελετών κόστους-οφέλους και για την Πατρών-Πύργου. Αυτή είναι όλη η ιστορία. Ο καθένας δικαιούται να έχει μια απάντηση σε αυτό γιατί είναι μια καινούργια διαδικασία. Όμως δεν δικαιολογείται να υπάρχουν πολιτικά στελέχη που δημοσιοποιούν ανακοινώσεις, καθ’ έξιν και κατά συρροή, που αμφισβητούν ένα έργο που θα έπρεπε να έχουν τελειώσει οι ίδιοι την εποχή των κυβερνήσεών τους. Αυτές οι ανακοινώσεις δεν συντείνουν με καλοπροαίρετο τρόπο στο να εκτελεστεί με τον καλύτερο τρόπο το έργο ή να πάμε με καλύτερο τρόπο στις διαδικασίες εκτέλεσής του.  Αντίθετα καλλιεργούν μια φημολογία που θέτει σε αμφισβήτηση το έργο και την ικανότητα της χώρας να το εκτελέσει. Αυτό θεωρώ ότι οφείλεται, είτε σε αδαείς είτε σε προβοκάτορες», τόνισε ο κ. Δέδες.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο γ.γ. Υποδομών σχολίασε ότι από τις αλλαγές που θα γίνουν στη μελέτη κόστους-οφέλους δεν τίθενται σε αμφιβολία ούτε η χρησιμότητα, ούτε η σκοπιμότητα της Πατρών-Πύργου, αλλά ούτε και οι τεχνικές τις προδιαγραφές. «Αυτό είναι μια κατηγορηματική διαβεβαίωση την οποία έχουμε συζητήσει ήδη και με τους συμβούλους των ευρωπαϊκών αρχών και σε πολιτικό επίπεδο», υποστήριξε.

Ως προς την πορεία των κομματιών του έργου που δημοπρατούνται ο κ. Δέδες ανέφερε ότι απομένουν οι δύο τελευταίες εργολαβίες για τις οποίες είναι πλέον προσδιορισμένο το πότε θα βγουν στον «αέρα» και στόχο της κυβέρνησης αποτελεί, αφού οι συμβάσεις περάσουν από τη Βουλή για έγκριση, μέχρι το Φθινόπωρο να υπάρχουν οι πρώτες συμβασιοποιήσεις και εγκαταστάσεις εργολάβων ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Τέλος και αναφορικά με τη Νότια Χάραξη που ζητούν φορείς της περιοχής για το τμήμα από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κ. Αχαΐα ο γ.γ. Υποδομών σημείωσε: «Υπήρξε η πρόθεση να συζητήσουμε με τους φορείς και όντως το κάναμε και παρουσία του υπουργού, υπήρξαν διαβουλεύσεις και στο υπουργείο και κατά τόπους καθώς και δική μου παρουσία όπου ακούσαμε αιτήματα για την Νότια Χάραξη. Το βασικό πρόβλημα που έπρεπε να εξετάσουμε ήταν κατά πόσο μπορούμε να πάμε στην αλλαγή της χάραξης του έργου αυτή την στιγμή. Με δεδομένο ότι υπάρχει προένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, με συγκεκριμένα κονδύλια για το και με δεδομένο το κατά πόσο η οποιαδήποτε αλλαγή μελέτης η οποία θα συμπεριλαμβάνει και πρόσθετες απαλλοτριώσεις είναι εφικτή στο παρών πρόγραμμα. Όντως οφείλουμε αυτή την απάντηση και θα την δοθεί επίσημα από τον υπουργό προ της τελευταία δημοπράτησης. Θεωρώ ότι με βάση αυτή θα καθοριστεί η πορεία και η εξέλιξη όλου του έργου».

Δεν υπάρχουν σχόλια: