ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 29/6/2017



Για την οικονομία (σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου στο συνέδριο του Economist)

Η άποψη σημαντικών «παικτών» της αγοράς είναι πως η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα. Οι  εντυπώσεις από την εξέλιξη των στοιχείων της οικονομίας είναι εντυπωσιακές, ωστόσο λείπουν οι ιδιωτικές επενδύσεις. Με τη σαφήνεια που προέκυψε από την απόφαση του Eurogroup της 15ης Ιουνίου οι ιδιωτικές επενδύσεις θα έρθουν στην Ελλάδα και θα συμπληρωθεί το κομμάτι του παζλ που λείπει.

Για την πρόσβαση στις αγορές: αυτό μπορεί να γίνει με ή χωρίς το QE. Αυτήν τη φορά το QE έχει συμβολική αξία και δεν θα την τοποθετούσα πολύ υψηλά. Δεν θα υπάρχουν πολλά ελληνικά ομόλογα για να αγορασθούν (από την ΕΚΤ), θα ήταν καλό για τις τράπεζες αλλά δεν το θεωρώ πολύ σημαντικό. Είναι χρήσιμο, σημαντικό, αλλά συμβολικό περισσότερο. Δεν θέλουμε να πάμε υπερβολικά γρήγορα, αλλά θέλουμε οι αγορές να ξέρουν ότι έχουμε στρατηγική που θα οδηγήσει σε 2-3-4 εξόδους. Πολύ γρήγορα οι αγορές θα πάρουν τα σημάδια για το τι είναι πιθανόν να συμβεί. Και η πρόσβαση διευκολύνει την ΕΚΤ να δώσει νομισματική διευκόλυνση ή QE.
Σχετικά με τα πρωτογενή πλεονάσματα : το 3,5% του ΑΕΠ είναι πολύ υψηλό, δεν ήταν επιλογή μας. Το 2% του ΑΕΠ είναι κοντά ή λίγο καλύτερα από αυτό που αναμέναμε, είναι στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης.
Στη μεσοπρόθεσμή δημοσιονομική στρατηγική έχουμε ρίξει μεγάλο βάρος στη μείωση των φορολογικών συντελεστών κατά 3,5 δισ. ευρώ. Και αυτό μπορούμε να το κάνουμε, γιατί οι θεσμοί στους δημοσιονομικούς στόχους δεν προσμετρούν τα μη παραμετρικά νέα. Μεσοπρόθεσμα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η ανάπτυξη είναι βιώσιμη και η άποψη της κυβέρνησης είναι ότι μπορούμε να βγούμε από την κρίση χωρίς να επιστρέψουμε στο 2008.
Για τη ματαίωση της εκδήλωσης της ΠΟΑΣΥ (σημεία από τη συνέντευξη του Ν. Τόσκα)
- Οι Αστυνομικές Αρχές απαγόρευσαν τη συγκέντρωση για να μη δημιουργηθεί μη ελεγχόμενη ένταση και αυτός ήταν ο λόγος, όπως παρόμοιος λόγος υπήρξε και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν. Όταν έρχεται ένα συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα όργανα της τάξης και λέει ότι είναι “θεματοφύλακας αρχών και αξιών της δικαιοσύνης, της ισότητας και της δημοκρατίας”, δηλαδή αυτοανακηρύσσεται σε θεσμικό θεματοφύλακα της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, τότε να θυμίσω ότι αυτές οι πρακτικές ξεφεύγουν από τα όρια των συνδικαλιστικών οργάνων και γνωρίζετε και πότε τις έχουν επικαλεστεί.  Στην αρχή η ΝΔ ήταν επιφυλακτική απέναντι σε αυτή τη συγκέντρωση. Μετά συναντήθηκε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας με τους συνδικαλιστές, έδειξε ότι συναινεί, μετά κρύφτηκε. Σε όλη αυτή τη διαδικασία βέβαια ο κύριος Γεωργιάδης πρωτοστατεί και προσπαθεί να υποκινήσει σε συνθήκες έντασης, γιατί νομίζει ότι η αποσταθεροποίηση τον βολεύει. Το άβατο το ανακάλυψε η Νέα Δημοκρατία εδώ και ενάμισι ή δύο χρόνια ενώ πριν ήταν λεωφόροι με άπλετη κυκλοφορία και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Αυτόν τον παραδεισένιο κόσμο που υπήρχε επί εποχής του κυρίου Δένδια
Για το μάθημα των Θρησκευτικών (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας)

Ο διάλογος μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας για το μάθημα των Θρησκευτικών αφορούσε τα Προγράμματα Σπουδών. Το προτεινόμενο διδακτικό υλικό δεν αποτέλεσε αντικείμενο του διαλόγου. Όποιες προσθαφαιρέσεις έγιναν ή πρόκειται να γίνουν, όπως είναι απολύτως φυσικό και συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα, αποφασίζονται από το επιστημονικό προσωπικό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Για τα συγκεκριμένα παραδείγματα των τραγουδιών που αναφέρονται σε διάφορα δημοσιεύματα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο είχαν αφαιρεθεί από τον Οκτώβριο του 2016 από το ΙΕΠ, δηλαδή πριν την έναρξη του διαλόγου μεταξύ της Επιτροπής του ΙΕΠ και της Επιτροπής της Εκκλησίας, ενώ το ένα («Συννεφούλα») εξακολουθεί να βρίσκεται στον Οδηγό του Λυκείου για τον Εκπαιδευτικό (σελ. 60). Το μάθημα των Θρησκευτικών άλλαξε και δεν υπάρχει επιστροφή στο παρελθόν. Συνεπώς, τα περί υπογραφής «θρησκευτικού μνημονίου» και άλλων τραγελαφικών ευφυολογημάτων εντάσσονται στη γενικότερη πολιτική στρατηγική εναντίον της κυβέρνησης. Οι διακριτοί ρόλοι Πολιτείας και Εκκλησίας, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, θα συνεχίσουν να αποτελούν οδηγό των αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Σχετικά με δημοσιεύματα  για το πειθαρχικό συμβούλιο του  ΕΦΚΑ (από την ανακοίνωση του ΕΦΚΑ)

Το πειθαρχικό συμβούλιο στον ΕΦΚΑ έχει συσταθεί από την 19-12-2016 με απόφαση του Υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Πετρόπουλου. Στις 19/05/2017 εκδόθηκε η προβλεπόμενη από το Νόμο Υπουργική Απόφαση με τον ορισμό των τριών μη αιρετών μελών του ύστερα από την πρόταση και την υπόδειξή τους από τις αρμόδιες και υπεύθυνες για αυτό δικαστικές αρχές. Ορίστηκε μάλιστα με την ίδια απόφαση ως Πρόεδρος του συμβουλίου Εφέτης του Εφετείου Αθηνών, που σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του άρθρου 14 του Ν.2690/’99, έχει την αρμοδιότητα και την πρωτοβουλία να συγκαλέσει τα μέλη για τη συγκρότηση του συγκεκριμένου συλλογικού οργάνου. Η νόμιμη συγκρότηση του οργάνου αυτού, κατά την ειδική ρύθμιση του άρθρου 13 του Ν.2690/’99 γίνεται και το συμβούλιο μπορεί νομίμως να λειτουργήσει και εγκύρως να εκδώσει αποφάσεις  με τη συμμετοχή των τριών μη αιρετών μελών του και μόνο, αν τα δύο τον αριθμό αιρετά μέλη είτε δεν έχουν εκλεγεί, είτε δεν έχουν υποδειχθεί από τα αρμόδια όργανά τους. Η πρωτοβουλία, όμως, αυτή δεν έχει αναληφθεί μέχρι σήμερα από την πρόεδρο του πειθαρχικού συμβουλίου παρότι σχετικώς έχει επισημανθεί η αναγκαιότητα της άμεσης συγκρότησης του συμβουλίου για την αντιμετώπιση των υποθέσεων που εκκρεμούν. 
Όσο για την επικείμενη άμεση επιστροφή και την ατιμωρησία των «19 ή και άλλων 250.. επίορκων»  αυτή οφείλεται μάλλον στην άγνοια ή τη λαθεμένη πληροφόρηση του συντάκτη του ίδιου δημοσιεύματος, αφού ο τελευταίος όφειλε να γνωρίζει ή τουλάχιστον μπορούσε να πληροφορηθεί, ότι:  Η υπηρεσιακή αργία διάρκειας μέχρι δύο ετών, που μπορεί δυνητικά να επιβληθεί σε υπαλλήλους, για τους οποίους διενεργείται πειθαρχικός έλεγχος, χωρίς όμως να έχει ληφθεί η σχετική απόφαση από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα, που δεν είναι κατ’ ανάγκη μόνο το πειθαρχικό συμβούλιο, δε σημαίνει παύση του πειθαρχικού ελέγχου και πολύ περισσότερο ατιμωρησία για τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί.  Δείτε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση.

Δωρεάν νερό με έκτακτο κοινωνικό τιμολόγιο για δικαιούχους ΚΕΑ (ανακοίνωση Υπουργείου Εργασίας)

Την απόφαση της ΕΥΔΑΠ να προσφέρει διπλάσια ποσότητα δωρεάν νερού στους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) χαιρετίζει η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Θεανώ Φωτίου.  Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για το Ταμείο Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης)
Με 5 εκατ. ευρώ από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ξεκινά την λειτουργία του το «Ταμείο Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας». Στόχος του νέου Ταμείου (ΤΑΔΥΜ), είναι η βελτίωση της πρόσβασης των τοπικών επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση, η ενθάρρυνση και η στήριξη των επενδύσεων, η τόνωση της ανταγωνιστικότητας και η εν γένει ανάπτυξη της οικονομίας της Δυτικής Μακεδονίας. Κατά την πρώτη φάση λειτουργίας του ΤΑΔΥΜ αναμένεται να διοχετευθούν πόροι που θα υπερβαίνουν τα 10 εκατ. ευρώ (5 εκατ. € από το ΠΔΕ και 5 εκατ. € από την Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας), σε περισσότερα από 200 επιχειρηματικά σχέδια. Οι δράσεις του νέου Ταμείου, έχουν κοινωνικό προσανατολισμό καθώς θα χρηματοδοτήσουν υφιστάμενες και νεοσύστατες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με έμφαση σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως οι πολύτεκνες οικογένειες, οι νέοι και οι γυναίκες. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Για τον Hellas Sat 3 (ανακοίνωση του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής)

Η πολύμηνη εργασία και διαπραγμάτευση των στελεχών του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μέχρι την εκτόξευση του δορυφόρου, εκτός από την κατοχύρωση των δικαιωμάτων της Ελλάδας στο διάστημα, εξασφάλισε για τη χώρα μας:
1.    Επτά αναμεταδότες έναντι των δύο που χρησιμοποιούσε η Ελλάδα, βάσει της αρχικής σύμβασης, όπως αυτή είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ουσιαστικά υπερτριπλασιάστηκαν τα οφέλη για τη χώρα.
2.    Τρεις επίγειους δορυφορικούς κομβικούς σταθμούς Hub, καθώς και διακόσια τερματικά, που θα καλύψουν νευραλγικούς τομείς, όπως της Άμυνας, της ασφάλειας, της πολιτικής προστασίας κ.ά.
3.    Τη διασφάλιση της παρουσίας της Ελλάδας στο διάστημα, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τη συνέχιση και την επέκταση σχετικών δραστηριοτήτων.
Επίσης, ο Hellas Sat 3 θα δώσει για πρώτη φορά πρόσβαση στο Ιντερνετ στους επιβάτες των αεροπλάνων ευρωπαϊκών πτήσεων. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Σχετικά με την ανακοίνωση του Ποταμιού, δείτε εδώ την απάντηση του επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του  Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής

Για την Επιτροπή Μετανάστευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (σημεία από την απάντηση 3 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στον Μ. Βαρβιτσιώτη)

Πρώτον, οι τροπολογίες που ο κ. Βαρβιτσιώτης, έμπλεος εθνικοφροσύνης, χαρακτηρίζει «ανθελληνικές» δεν προτάθηκαν από «τους Ολλανδούς», αλλά από την Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, κατόπιν εισήγησης της Ολλανδής σοσιαλίστριας βουλευτή Τίνεκε Στρικ, η οποία τυχαίνει να διαθέτει τεράστια ακαδημαϊκή κατάρτιση ως πανεπιστημιακός με ειδίκευση στο μεταναστευτικό δίκαιο, αλλά και μεγάλη πρακτική πείρα λόγω της πολύχρονης πολιτικής της ενασχόλησης με το προσφυγικό.  Δεύτερον, οι εν λόγω τροπολογίες υπερψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία και διακομματική συναίνεση στην Ολομέλεια της Συνέλευσης, διαμορφώνοντας μια πραγματικά ευρωπαϊκή προοπτική για το προσφυγικό.  Τρίτον, ως αποτέλεσμα αυτών των τροπολογιών, η εντελώς ανεπαρκής και τελικά βλαπτική για τις ελληνικές θέσεις αρχική έκθεση του κ. Βαρβιτσιώτη είναι σημαντικά βελτιωμένη, αφού τονίζει ότι το πρόβλημα παραμένει υπαρκτό και σοβαρό, παρά τις προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης από το 2015, την πρόοδο που έχει σημειωθεί  και το υπέροχο πνεύμα αλληλεγγύης του ελληνικού λαού. Δείτε εδώ ολόκληρη την απάντηση.

Για τη στελέχωση των ΔΗΠΕΘΕ (δήλωση του Π. Σκουρολιάκου σχετικά με την τροπολογία για τους καλλιτεχνικούς διευθυντές)

Τι έγινε με αυτήν την τροπολογία; Αποσαφηνίσθηκε πως θα πρέπει κατά τις προκηρύξεις θέσεων καλλιτεχνικών διευθυντών, να ισχύουν όσα περιγράφονται στον ιδρυτικό νόμο των ΔηΠεΘε ο οποίος ισχύει από το 1983 και μόνον αυτά. Παρατηρήθηκε λοιπόν, πως υπήρξαν προκηρύξεις όπου αναγράφονταν και πρόσθετα κριτήρια μη νομοθετημένα, τα οποία αυθαιρέτως έμπαιναν από τους αρμόδιους των ΔηΠεΘε, κατά το δοκούν. Συμπλήρωναν δηλαδή κατά βούλησιν τον νόμο! Αυτά ήταν η προϋπόθεση κατοχής πτυχίου ΑΕΙ, ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ακόμα και ηλικιακά όρια. Με όλη την εκτίμηση στην ανωτάτου επιπέδου μόρφωση, στον ήδη υπάρχοντα νόμο, δεν αναφέρονται καν ως προϋποθέσεις. Άλλα προβλέπονται. Μιλάει για ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σκηνογράφους, θεατρολόγους, κριτικούς θεάτρου και μουσικούς με ευδόκιμη και επιτυχημένη πορεία στο θέατρο. Ευλόγως λοιπόν, δημιουργείται η αίσθηση πως αυτά τα πρόσθετα κριτήρια, πιθανόν να φωτογραφίζουν συγκεκριμένο υποψήφιο. Ζητήσαμε λοιπόν, να εφαρμόζεται ο ήδη υπάρχων νόμος και μόνον αυτός. Συμπληρωματικά να θυμίσουμε πως τις προκηρύξεις των θέσεων και τις προσλήψεις δεν τις κάνει η κυβέρνηση (του ΣΥΡΙΖΑ εν προκειμένω), αλλά οι οικείοι Δήμαρχοι των δεκαέξι (στα χαρτιά) ΔηΠεΘε. Και είναι γνωστή η πολιτική ανθρωπογεωγραφία σε αυτούς τους Δήμους. ΣΥΡΙΖΑ πάντως δεν τους λες. Δείτε εδώ την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.
Για τα επαγγελματικά λύκεια (σημεία από την απάντηση του Δ. Μπαξεβανάκη σε κοινοβουλευτική ερώτηση)

- Οι αλλαγές ήταν απαραίτητες ώστε να αναθεωρηθούν ριζικά οι εκπαιδευτικές πολιτικές του παρελθόντος, που είχαν οδηγήσει σε σταδιακή απαξίωση την ΕΕΚ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφαση (2013) που οδήγησε στη διαθεσιμότητα χιλιάδες εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ, αποδυναμώνοντας το ανθρώπινο δυναμικό τους και στερώντας από τους μαθητές/-τριες την πρόσβαση σε ποιοτικά αναβαθμισμένη παιδεία. Με σεβασμό, λοιπόν, στο ανθρώπινο δυναμικό το Υπουργείο:
α) επανέφερε τους 2500 εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που ήταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης,
β) επαναλειτούργησε όλες τις καταργημένες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και
γ) άλλαξε τους σχεδιασμούς των προηγούμενων κυβερνήσεων να οδηγήσουν τους νέους μας στην πρόωρη κατάρτιση από την ηλικία των 15 ετών.
- Επιπλέον σημειώνουμε ότι:
·                    Με συντονισμένες προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας το 2016, εξασφαλίστηκε η αναγκαία χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για την υλοποίηση της μαθητείας, αλλά πρωτίστως για τη συνολική αναβάθμιση της ΕΕΚ.
·                    Ξεκίνησαν να λειτουργούν 3 πιλοτικά προγράμματα μαθητείας σε ΕΠΑΛ της Αττικής, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Κρήτης, καθώς και η πρώτη γενική εφαρμογή της μαθητείας, από 10/3/2017, σε 7 ειδικότητες των ΕΠΑΛ σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, με 1200 θέσεις μαθητείας.

- Για πρώτη φορά από το 2016, με τη νέα δομή του ΕΠΑΛ, λειτουργούν σε επίπεδο Λυκείου 36 ειδικότητες, σε αντίθεση με το ΕΠΑΛ του ν. 4186/13 όπου λειτουργούσαν 22.
- Για πρώτη φορά φέτος οι δηλώσεις προτίμησης των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. γίνονται ηλεκτρονικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: