Τροχαίο ατύχημα στην Κορίνθου - Πατρών (Φωτογρ. αρχείου από τον Δρ. Χαράλαμπο Γκούβα) |
Ταξίαρχος ΕΛΑΣ Ανδρέα Κορδολαίμης: «Η Κορίνθου-Πατρών προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός, με τα περισσότερα τροχαία» - Την προσοχή μας συνιστά το σωματείο εργαζομένων «Γαλαρία»
«Η Γαλλική εταιρεία VINCI, μέλος της κοινοπραξίας και υπεύθυνη για την κατασκευή και την συντήρηση της παλαιάς και νέας εθνικής οδού από την Πάτρα μέχρι το Αίγιο, απέλυσε όλους τους εργαζόμενους της, ακόμα κι αυτούς που ήταν υπεύθυνοι για την συντήρηση και φύλαξη των δρόμων», αναφέρεται σε καταγγελία, που εξέδωσε το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, «Η ΓΑΛΑΡΙΑ». Και επισημαίνει ότι: «Όλοι αυτοί οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια για έναν δρόμο που δεν κατασκευάζεται και έχει αφεθεί στο έλεος του Θεού», παρά το γεγονός ότι συνολικά οι απολύσεις της γαλλικής εταιρείας έχουν υπερβεί τις 2.500.
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ» με την ευκαιρία της εξόδου των Χριστουγέννων, κατήρτισε κατάλογο των επικίνδυνων σημείων της Ν.Ε.Ο και της Π.Ε.Ο. από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα και συνιστάται η προσοχή των οδηγών. Παράλληλα τα στοιχεία που δημοσιοποιεί θα δοθούν στην Εισαγγελία τις επόμενες ημέρες.
Η ανακοίνωση-καταγγελία της «ΓΑΛΑΡΙΑΣ» είναι η παρακάτω:
«Στις 28 Δεκεμβρίου 2010 στο 159ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών Πατρών, ανάμεσα στην Ακράτα και το Αίγιο, έπειτα από τη σύγκρουση δύο οχημάτων προκλήθηκε πυρκαγιά με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν τέσσερις άνθρωποι.
Το 2010 χάθηκαν 1.280 άνθρωποι σε τροχαία δυστυχήματα και τραυματίστηκαν σοβαρά 1.755. Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 183 και τα τροχαία δυστυχήματα κατά 153 σε σχέση με το 2009, αλλά ξέχασαν να υπολογίσουν τη μείωση της κίνησης στους ελληνικούς δρόμους, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Κάθε χρόνο 2.000- κυρίως νέοι- άνθρωποι σκοτώνονται στους δρόμους και πολλές χιλιάδες άλλοι μένουν ανάπηροι από «τροχαία ατυχήματα». Κάθε μέρα στην Ελλάδα έξι τουλάχιστον άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε «ατυχήματα», ενώ περισσότεροι τραυματίζονται με σοβαρές συνέπειες στη μετέπειτα ζωή τους.
Πέρα από τις ακραίες συνέπειες του θανάτου ή των τραυματισμών, υπάρχουν και άλλες συνέπειες όπως οικονομικές.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται περίπου 13.000.000 Ευρώ σε δαπάνες για την αποκατάσταση υλικών ζημιών, σωματικών βλαβών κλπ., χωρίς να υπολογίσουμε την απώλεια εργατικού δυναμικού ή την επιπλέον εργασιακή απασχόληση όσων εργάζονται για την αντιμετώπιση των συνεπειών των τροχαίων ατυχημάτων (ιατροί – νοσοκομεία – τροχονόμοι – δικαστικοί - πραγματογνώμονες κλπ.) όπως και άλλοι παράγοντες (π.χ. δικαστικά έξοδα, κ.λ.π. ), που θα πρέπει να συνυπολογισθούν και επιβαρύνουν την Ελληνική Οικονομία. Πραγματικά διπλασιάζουν και πλέον τον οικονομικό συντελεστή κάθε τροχαίου ατυχήματος.
Από το 2001, το «British Medical Journal» απαγόρευσε τη χρήση της λέξης «ατύχημα» σε σχέση με τις τροχαίες συγκρούσεις, για να μη δημιουργείται σύγχυση, αφού «οι περισσότεροι τραυματισμοί και οι επιπτώσεις τους είναι γεγονότα που μπορούν να προβλεφθούν και να προληφθούν».
Στη Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22-02-2011, υπήρξε Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Διευθυντή Τροχαίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, Ταξίαρχο, κ. Ανδρέα Κορδολαίμη και αναφέρθηκε πως «η Κορίνθου-Πατρών προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός, καθώς εκεί καταγράφηκαν τα περισσότερα από τα συνολικά 58 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα».
Η Ολυμπία Οδός με δελτίο τύπου μας πληροφόρησε πως υπήρξε μείωση και πως «η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων δεν είναι τυχαία, αλλά αποτέλεσμα επίπονης, επίμονης και ευρύτερης προσπάθειας». Δε μας είπε όμως αν στη μέτρηση υπολόγισαν τη μείωση της κυκλοφορίας κατά 40%(!) όπως η ίδια ισχυρίζεται.
Στην Εισαγγελία Πατρών στις 16/12/2011 κατατέθηκε από το Σωματείο μας καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου 9886 που αφορούσε την έλλειψη άδειας από την πλευρά της Γαλλικής εταιρείας VINCI για τις παρεμβάσεις στην Εθνική Οδό. Όσα καταγγέλλουμε παρακάτω θα δοθούν κι αυτά στη Δικαιοσύνη για να επιληφθεί του θέματος, να τηρηθεί ο νόμος και να επιβληθούν κυρώσεις σε όσους παρανόμησαν και συνεχίζουν να παρανομούν.
Στην Παλαιά εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.):
* Στην Δημοτική Ενότητα Συμπολιτείας
- Η Π.Ε.Ο. έχει κλείσει με τσιμεντένια στηθαία Νιου Τζέρσεϋ εδώ και 2 χρόνια και δεν υπάρχει άδεια.
-Οι πινακίδες είναι κατεστραμμένες.
-Η διαγράμμιση είναι κατεστραμμένη.
* Στις Καμάρες
-Η Π.Ε.Ο. έχει κλείσει και η άδεια έχει λήξει.
-Η διαγράμμιση για τους πεζούς είναι κατεστραμμένη
-Η προσπέλαση για τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου είναι άκρως επικίνδυνη.
Στην Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.)
-Στο 195ο χιλιόμετρο, μέσα στη ζώνη έργων, η παλιά διαγράμμιση δεν έχει σβηστεί, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να χάνουν τον προσανατολισμό τους.
-Στην έξοδο Σελιανίτικα έχει στενέψει ο δρόμος με τσιμεντένια στηθαία και η άδεια έχει λήξει.
-Η διαγράμμιση είναι κατεστραμμένη.
Κατά μήκος της Ν.Ε.Ο.
-Έχουν τοποθετηθεί πλαστικοί κώνοι για τον διαχωρισμό των 2 ρευμάτων κυκλοφορίας. Εδώ και 2 χρόνια είναι κατεστραμμένοι από τα καυσαέρια με αποτέλεσμα να μην γίνονται ορατοί στο σκοτάδι.
-Οι αντανακλαστικές ταινίες είναι κατεστραμμένες με αποτέλεσμα να μην γίνονται ορατές στο σκοτάδι
-Οι περισσότεροι κώνοι λείπουν λόγω έλλειψης συντήρησης και δεν έχουν αντικατασταθεί.
-Οι αντανακλαστικοί οριοθέτες των στηθαίων έχουν καταστραφεί και όσοι υπάρχουν είναι κατάμαυροι από τα καυσαέρια με αποτέλεσμα να μην γίνονται αντιληπτοί από τους οδηγούς στο σκοτάδι.
-Από το 178ο χιλ. έως το 181ο χιλ. η διαγράμμιση δεν είναι ορατή.
-Οι ασφάλειες στα στηθαία είναι κατεστραμμένες.
-Οι πινακίδες είναι κατεστραμμένες
-Οι φανοί, που έχουν τοποθετηθεί για να προειδοποιούν τους οδηγούς ότι μπαίνουν σε εργοταξιακή ζώνη, δελειτουργούν.
- Αρκετά τμήματα αριστερά και δεξιά της Ν.Ε.Ο. έχουν φραχτεί με πλαστικό πλέγμα (π.χ. Από 198-201 χιλ.) το οποίο έχει καταστραφεί και ανεμίζει στην Νέα Εθνική Οδό.
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Στην Κατοχική Ελλάδα του ΔΝΤ και της κυβέρνησης των τραπεζιτών η Ολυμπία Οδός απέλυσε πάνω από 2500 εργαζόμενους.
Η Γαλλική εταιρεία VINCI, μέλος της κοινοπραξίας και υπεύθυνη για την κατασκευή και την συντήρηση της παλαιάς και νέας εθνικής οδού από την Πάτρα μέχρι το Αίγιο, απέλυσε όλους τους εργαζόμενους της, ακόμα κι αυτούς που ήταν υπεύθυνοι για την συντήρηση και φύλαξη των δρόμων.
Όλοι αυτοί οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια για έναν δρόμο που δεν κατασκευάζεται και έχει αφεθεί στο έλεος του Θεού.
Κύριοι Υπουργοί των Υποδομών και της Προστασίας του Πολίτη, καλές γιορτές και προσοχή στο δρόμο. Κρύβει πολλές παγίδες.
Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος
Τσελεπής Θεόδωρος
Ο Γ. Γραμματέας
Λυμπέρης Γεώργιος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου