ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΩΝ-ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΩΝ-ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ-ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ &
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΕΡΑΤΕΑΣ
Αρ. Πρωτ. 27
Συντερίνα Κερατέας 24/4/2013
Θέμα: Προτάσεις της Ομοσπονδίας για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα.
Με αφορμή το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για την εκτός σχεδίου δόμηση , η ομοσπονδία μας εκπροσωπώντας πολλούς ιδιοκτήτες αυθαιρέτων στους οικισμούς της Λαυρεωτικής , καταθέτουμε τις προτάσεις μας, ώστε αυτές να ληφθούν υπόψη στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου.
Τονίζουμε ότι ο νόμος 4014/2011 πρέπει να βελτιωθεί προκειμένου να εκπληρώσει τους Εθνικούς στόχους.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε ο νέος νόμος να διορθώσει τα λάθη και τις ασάφειες του παλιού 4014 και κυρίως να λάβει υπόψη του τη δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των μη προνομιούχων ελληνικών οικογενειών που μαστίζονται ανελέητα απ’ την οικονομική κρίση.
Διαφορετικά θα υπάρξει και πάλι απροθυμία υπαγωγής στη νέα ρύθμιση από τη πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυθαιρέτων, όχι γιατί δε θα θέλουν, αλλά γιατί δε θα μπορούν.
Αν η εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου καταστεί προσιτή, η επιτυχία θα είναι δεδομένη, παρά το γεγονός της διαφαινόμενης εισπρακτικής λογικής.
Αναλυτικότερα οι προτάσεις μας είναι οι παρακάτω:
1ο Να πολλαπλασιαστούν οι δόσεις. Προτείνουμε 80 το λιγότερο!
2ο Να λυθεί το πρόβλημα των εξ αδιαιρέτου το οποίο μαζί με τον αριθμό των δόσεων, αποτελεί τη μεγαλύτερη τροχοπέδη υπαγωγής των ιδιοκτητών αυθαιρέτων στη ρύθμιση.
Προτείνουμε η ιδιόκτητη κατοικία που βρίσκεται σε εξ αδιαιρέτου γήπεδο να μπορεί μετά την αποπληρωμή του προστίμου να μεταβιβαστεί ή πωληθεί με χρήση των διατάξεων του αστικού κώδικα περί τακτικής-έκτακτης χρησικτησίας, αρκεί ο ιδιοκτήτης που το αποδεικνύει (π.χ. με τα έγραφα του κτηματολογίου ) να θεωρείται πραγματικός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου δομήματος
3ο Συμφωνούμε και θεωρούμε απαραίτητο να μειωθεί το παράβολο υπαγωγής στη ρύθμιση στα 500 Ε , ανεξαρτήτως κατηγορίας χρήσης και εμβαδού αυθαιρέτου.
4ο Εφαρμογή των διατάξεων του τρόπου διαγραφής προστίμων αυθαιρέτων που έχουν επιβληθεί, πριν τον ν.40142011, σε όσα αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4014 και μέσω ΚΕΠ.
«Για όσους πληρώνουν με δόσεις το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, με την προσκόμιση στη αρμόδια ΔΟΥ ή στο ΚΕΠ των ανωτέρω δύο εγγράφων και του μηχανογραφικού σημειώματος από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. που εξυπηρετεί τη ρύθμιση του ν. 4014, στο οποίο φαίνεται η υπαγωγή στη ρύθμιση και ότι είναι ενήμερος στην αποπληρωμή των δόσεων να παγώνει κάθε ενεργεία για την είσπραξη των παλαιών αυτών προστίμων και να δίδεται φορολογική ενημερότητα όσον αφορά την οφειλή αυτή στους υπόχρεους πολίτες».
Αιτιολογία:
Σύμφωνα με το ν. 4014 αρθρ.24 § 11, «…για όσους υποβάλουν δήλωση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού, … Ανείσπρακτα βεβαιωθέντα ποσά προστίμων ανέγερσης και διατήρησης δυνάμει άλλων διατάξεων, διαγράφονται.»
Στο ν.4067 αρθρ. 29 § 5δ, ορίζεται και η διαδικασία με την οποία υποχρεούται η εφορία και η πολεοδομία να διαγράψουν τα πρόστιμα αυτά.
Δυστυχώς όμως Υπηρεσίες Δόμησης κατά Δήμο δεν έχουν ακόμη συσταθεί. Η υπάρχουσα πολεοδομία, ή λόγο φόρτου εργασίας, ή θέλοντας με πλάγιο τρόπο να μην μπει στην ουσία της ρύθμισης των αυθαιρέτων παρά την ρητή διάταξη του ν. 4014 αρ8ρ.24 § 3, αρνείται ουσιαστικά να εφαρμόσει τον νόμο.
Προβάλλει διάφορους ανυπόστατους και γραφειοκρατικούς ισχυρισμούς, ζητώντας την προσκόμιση διαφόρων εγγράφων που είναι αδύνατον να υπάρξουν επειδή αφορούν περιοχές με αυθαίρετα, εκτός σχεδίου πόλεως, (π.χ. οικιστική καταλληλότητα ). Παραπέμπει σε μια επιτροπή που ακόμα δεν έχει συσταθεί και έχει ήδη συσσωρευμένο τεράστιο φόρτο εργασίας.
Τελικώς δεν εκδίδονται οι πράξεις με τις οποίες ακυρώνονται οι χρηματικοί κατάλογοι και οι πράξεις επιβολής προστίμου, και με τη σειρά τους οι φορολογικές αρχές δεν διαγράφουν τις οφειλές αυτές. Αντίθετα παρ’ όλο ότι γνωρίζουν το θέμα καλούν τους υπόχρεους πολίτες να τακτοποιήσουν τις οφειλές την στιγμή που γνωρίζουν (από τα μηχανογραφικά σημειώματα που προσκομίζονται) ότι οι άνθρωποι έχουν ήδη πληρώσει με την ρύθμιση του ν.4014, εφ’ άπαξ, ή πληρώνουν κανονικά τις δόσεις τους. Ο υπόχρεος πολίτης ουσιαστικά είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του λόγο της ρυθμίσεως, η οικονομική υπηρεσία όμως το «διώκει» για παραλείψεις ή αδυναμίες της διοικήσεως.
Τα ακίνητα αυτά είναι τα μοναδικά στην χώρα μας που είναι ταυτοποιημένα πλήρως με ηλεκτρονικό τρόπο. Οριοθετημένα και κτηματογραφημένα απολύτως και ακριβώς με τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων (ΕΓΣΑ’87)που περιέχει απόσπασμα χάρτη με προσδιορισμό της θέσης του ακινήτου. Το κάθε ένα έχει την δική του μοναδική αριθμημένη αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του ν. 4014, καταχωρημένη ηλεκτρονικά στο σχετικό μηχανογραφικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. .
Κάθε στοιχείο που αφορά το ακίνητο (ιδιοκτήτης με πλήρη στοιχεία, εμβαδόν, όγκος, τοπογραφικό, φωτογραφίες, όψεις, κατόψεις, αρχιτεκτονικά, στατικά) είναι καταχωρημένα και αυτά ηλεκτρονικά. Όλες αυτές οι καταχωρίσεις γίνονται από το αρμόδιο μηχανικό ενυπόγραφα, που έχει και την πλήρη ευθύνη μαζί με τον ιδιοκτήτη. Κάθε χρηματική καταβολή όπου και να γίνει φαίνεται αμέσως στο σύστημα και βεβαιώνετε επίσημα σε 24ώρες. Από τα ανωτέρω συμπεραίνετε ότι είναι απίθανο έως αδύνατο να γίνει οποιαδήποτε «πονηρία» από κανέναν.
5ο Να υπάρχει δυνατότητα μείωσης μέχρι και 50% του προστίμου για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ανάπηροι, άνεργοι, χαμηλά εισοδήματα) που το αυθαίρετο είναι η μοναδική κατοικία τους.
6ο Σε περίπτωση πολεοδομικών παραβάσεων εξ αιτίας των οποίων δεν έχει πραγματοποιηθεί υπέρβαση του συντελεστή δόμησης ή της κάλυψης του οικοπέδου (με βάση τα ισχύοντα στο πλησιέστερο σχέδιο πόλης), να μπορεί να εκδίδεται απ’ ευθείας απ’ το σύστημα άδεις νομιμοποίησης, ανεξαρτήτως του χρόνου κατασκευής της παράβασης .
7ο Να προχωρούν άμεσα οι εντάξεις των σχεδίων πόλεων κάθε είδους, απλοποιώντας το νομικό πλαίσιο της νομοθέτησης της πολεοδομικής μελέτης, ώστε με τη δημοσίευσή της σε Φ.Ε.Κ. να εκδίδεται αυτομάτως οικοδομική άδεια.
8ο Σε κάθε περίπτωση ένταξης στις παραπάνω ρυθμίσεις οποιουδήποτε αυθαιρέτου να όλα τα δίκτυα κοινής ωφελείας (Ρεύμα- νερό- τηλέφωνο, όπως προβλέπεται ήδη από τις διατάξεις του 4014/2011) με την εξασφάλιση έστω και προσωρινής διέλευσης ακόμα και από το οδικό δίκτυο ενός εκτός σχεδίου οικισμού, που θεωρείται Δασικού χαρακτήρα.
Με τιμή Το Δ.Σ.
Αρ. Πρωτ. 27
Συντερίνα Κερατέας 24/4/2013
Θέμα: Προτάσεις της Ομοσπονδίας για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα.
Με αφορμή το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για την εκτός σχεδίου δόμηση , η ομοσπονδία μας εκπροσωπώντας πολλούς ιδιοκτήτες αυθαιρέτων στους οικισμούς της Λαυρεωτικής , καταθέτουμε τις προτάσεις μας, ώστε αυτές να ληφθούν υπόψη στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου.
Τονίζουμε ότι ο νόμος 4014/2011 πρέπει να βελτιωθεί προκειμένου να εκπληρώσει τους Εθνικούς στόχους.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε ο νέος νόμος να διορθώσει τα λάθη και τις ασάφειες του παλιού 4014 και κυρίως να λάβει υπόψη του τη δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των μη προνομιούχων ελληνικών οικογενειών που μαστίζονται ανελέητα απ’ την οικονομική κρίση.
Διαφορετικά θα υπάρξει και πάλι απροθυμία υπαγωγής στη νέα ρύθμιση από τη πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυθαιρέτων, όχι γιατί δε θα θέλουν, αλλά γιατί δε θα μπορούν.
Αν η εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου καταστεί προσιτή, η επιτυχία θα είναι δεδομένη, παρά το γεγονός της διαφαινόμενης εισπρακτικής λογικής.
Αναλυτικότερα οι προτάσεις μας είναι οι παρακάτω:
1ο Να πολλαπλασιαστούν οι δόσεις. Προτείνουμε 80 το λιγότερο!
2ο Να λυθεί το πρόβλημα των εξ αδιαιρέτου το οποίο μαζί με τον αριθμό των δόσεων, αποτελεί τη μεγαλύτερη τροχοπέδη υπαγωγής των ιδιοκτητών αυθαιρέτων στη ρύθμιση.
Προτείνουμε η ιδιόκτητη κατοικία που βρίσκεται σε εξ αδιαιρέτου γήπεδο να μπορεί μετά την αποπληρωμή του προστίμου να μεταβιβαστεί ή πωληθεί με χρήση των διατάξεων του αστικού κώδικα περί τακτικής-έκτακτης χρησικτησίας, αρκεί ο ιδιοκτήτης που το αποδεικνύει (π.χ. με τα έγραφα του κτηματολογίου ) να θεωρείται πραγματικός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου δομήματος
3ο Συμφωνούμε και θεωρούμε απαραίτητο να μειωθεί το παράβολο υπαγωγής στη ρύθμιση στα 500 Ε , ανεξαρτήτως κατηγορίας χρήσης και εμβαδού αυθαιρέτου.
4ο Εφαρμογή των διατάξεων του τρόπου διαγραφής προστίμων αυθαιρέτων που έχουν επιβληθεί, πριν τον ν.40142011, σε όσα αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.4014 και μέσω ΚΕΠ.
«Για όσους πληρώνουν με δόσεις το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, με την προσκόμιση στη αρμόδια ΔΟΥ ή στο ΚΕΠ των ανωτέρω δύο εγγράφων και του μηχανογραφικού σημειώματος από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. που εξυπηρετεί τη ρύθμιση του ν. 4014, στο οποίο φαίνεται η υπαγωγή στη ρύθμιση και ότι είναι ενήμερος στην αποπληρωμή των δόσεων να παγώνει κάθε ενεργεία για την είσπραξη των παλαιών αυτών προστίμων και να δίδεται φορολογική ενημερότητα όσον αφορά την οφειλή αυτή στους υπόχρεους πολίτες».
Αιτιολογία:
Σύμφωνα με το ν. 4014 αρθρ.24 § 11, «…για όσους υποβάλουν δήλωση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού, … Ανείσπρακτα βεβαιωθέντα ποσά προστίμων ανέγερσης και διατήρησης δυνάμει άλλων διατάξεων, διαγράφονται.»
Στο ν.4067 αρθρ. 29 § 5δ, ορίζεται και η διαδικασία με την οποία υποχρεούται η εφορία και η πολεοδομία να διαγράψουν τα πρόστιμα αυτά.
Δυστυχώς όμως Υπηρεσίες Δόμησης κατά Δήμο δεν έχουν ακόμη συσταθεί. Η υπάρχουσα πολεοδομία, ή λόγο φόρτου εργασίας, ή θέλοντας με πλάγιο τρόπο να μην μπει στην ουσία της ρύθμισης των αυθαιρέτων παρά την ρητή διάταξη του ν. 4014 αρ8ρ.24 § 3, αρνείται ουσιαστικά να εφαρμόσει τον νόμο.
Προβάλλει διάφορους ανυπόστατους και γραφειοκρατικούς ισχυρισμούς, ζητώντας την προσκόμιση διαφόρων εγγράφων που είναι αδύνατον να υπάρξουν επειδή αφορούν περιοχές με αυθαίρετα, εκτός σχεδίου πόλεως, (π.χ. οικιστική καταλληλότητα ). Παραπέμπει σε μια επιτροπή που ακόμα δεν έχει συσταθεί και έχει ήδη συσσωρευμένο τεράστιο φόρτο εργασίας.
Τελικώς δεν εκδίδονται οι πράξεις με τις οποίες ακυρώνονται οι χρηματικοί κατάλογοι και οι πράξεις επιβολής προστίμου, και με τη σειρά τους οι φορολογικές αρχές δεν διαγράφουν τις οφειλές αυτές. Αντίθετα παρ’ όλο ότι γνωρίζουν το θέμα καλούν τους υπόχρεους πολίτες να τακτοποιήσουν τις οφειλές την στιγμή που γνωρίζουν (από τα μηχανογραφικά σημειώματα που προσκομίζονται) ότι οι άνθρωποι έχουν ήδη πληρώσει με την ρύθμιση του ν.4014, εφ’ άπαξ, ή πληρώνουν κανονικά τις δόσεις τους. Ο υπόχρεος πολίτης ουσιαστικά είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του λόγο της ρυθμίσεως, η οικονομική υπηρεσία όμως το «διώκει» για παραλείψεις ή αδυναμίες της διοικήσεως.
Τα ακίνητα αυτά είναι τα μοναδικά στην χώρα μας που είναι ταυτοποιημένα πλήρως με ηλεκτρονικό τρόπο. Οριοθετημένα και κτηματογραφημένα απολύτως και ακριβώς με τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων (ΕΓΣΑ’87)που περιέχει απόσπασμα χάρτη με προσδιορισμό της θέσης του ακινήτου. Το κάθε ένα έχει την δική του μοναδική αριθμημένη αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του ν. 4014, καταχωρημένη ηλεκτρονικά στο σχετικό μηχανογραφικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. .
Κάθε στοιχείο που αφορά το ακίνητο (ιδιοκτήτης με πλήρη στοιχεία, εμβαδόν, όγκος, τοπογραφικό, φωτογραφίες, όψεις, κατόψεις, αρχιτεκτονικά, στατικά) είναι καταχωρημένα και αυτά ηλεκτρονικά. Όλες αυτές οι καταχωρίσεις γίνονται από το αρμόδιο μηχανικό ενυπόγραφα, που έχει και την πλήρη ευθύνη μαζί με τον ιδιοκτήτη. Κάθε χρηματική καταβολή όπου και να γίνει φαίνεται αμέσως στο σύστημα και βεβαιώνετε επίσημα σε 24ώρες. Από τα ανωτέρω συμπεραίνετε ότι είναι απίθανο έως αδύνατο να γίνει οποιαδήποτε «πονηρία» από κανέναν.
5ο Να υπάρχει δυνατότητα μείωσης μέχρι και 50% του προστίμου για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ανάπηροι, άνεργοι, χαμηλά εισοδήματα) που το αυθαίρετο είναι η μοναδική κατοικία τους.
6ο Σε περίπτωση πολεοδομικών παραβάσεων εξ αιτίας των οποίων δεν έχει πραγματοποιηθεί υπέρβαση του συντελεστή δόμησης ή της κάλυψης του οικοπέδου (με βάση τα ισχύοντα στο πλησιέστερο σχέδιο πόλης), να μπορεί να εκδίδεται απ’ ευθείας απ’ το σύστημα άδεις νομιμοποίησης, ανεξαρτήτως του χρόνου κατασκευής της παράβασης .
7ο Να προχωρούν άμεσα οι εντάξεις των σχεδίων πόλεων κάθε είδους, απλοποιώντας το νομικό πλαίσιο της νομοθέτησης της πολεοδομικής μελέτης, ώστε με τη δημοσίευσή της σε Φ.Ε.Κ. να εκδίδεται αυτομάτως οικοδομική άδεια.
8ο Σε κάθε περίπτωση ένταξης στις παραπάνω ρυθμίσεις οποιουδήποτε αυθαιρέτου να όλα τα δίκτυα κοινής ωφελείας (Ρεύμα- νερό- τηλέφωνο, όπως προβλέπεται ήδη από τις διατάξεις του 4014/2011) με την εξασφάλιση έστω και προσωρινής διέλευσης ακόμα και από το οδικό δίκτυο ενός εκτός σχεδίου οικισμού, που θεωρείται Δασικού χαρακτήρα.
Με τιμή Το Δ.Σ.
_________________________________________
(forkeratea.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου