Από πρόσφατη κινητοποίηση των εργαζιμένων της VINCI |
Μπλοκάρουν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους
«Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους σταμάτησαν με απόλυτη ευθύνη των τραπεζών», δήλωσε στη Βουλή ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης που ομολόγησε δημόσια ότι «διέκοψαν τη χρηματοδότηση εδώ και καιρό, επειδή θεωρούν ότι δεν είναι βιώσιμα».
Παραδέχθηκε επίσης ότι τράπεζες και εργολάβοι ζητούν αναθεώρηση των συμβάσεων, επικαλούμενες την οικονομική κρίση. Μεταξύ άλλων διεκδικούν να δοθούν κρατικές εγγυήσεις για την εκταμίευση των δανείων και πρόσθετη ενίσχυση από το Δημόσιο.
Οι 32 ελληνικές και ξένες τράπεζες, που δανειοδοτούν τα έργα και σημειωτέον έχουν πάρει την τελευταία τριετία πάνω από 80 εκατ. ευρώ με τη μορφή εγγυήσεων, έχουν σταματήσει από τα τέλη του 2010 τη χορήγηση δανείων. Υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο δεν τήρησε τις συμβάσεις του 2007, σύμφωνα με τις οποίες όφειλε έως τον Απρίλιο του 2009 να έχει παραδώσει στους εργολάβους όλους τους εργοταξιακούς χώρους. «Στα τέλη του 2009 είχε παραδοθεί μεσοσταθμικά μόλις το 8-10% των χώρων», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι στο τελευταίο διάστημα έχουν προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς οι απαλλοτριώσεις.
«Καλώ δημόσια τους παραχωρησιούχους να πουν αν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα με την ανάπτυξη των κατασκευαστικών μετώπων», υπογράμμισε και μίλησε αόριστα για «λύση» που έχουν προτείνει οι εργολάβοι, λέγοντας μόνον ότι η κυβέρνηση την απορρίπτει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι ζητούν να εισπράττουν μεγάλο μέρος των διοδίων έως το 2037 για να «ξεχάσουν» την οικονομική κρίση.
Επιβεβαίωσε πάντως πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες το Δημόσιο έχει ενεργοποιήσει τις χρηματικές ρήτρες που προβλέπουν οι συμβάσεις και αφορούν καθυστερήσεις στις παραδόσεις έργων. Ο υφυπουργός δεν έκανε καμία αναφορά σε μειώσεις διοδίων και αρκέστηκε να δηλώσει ότι αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση των προβλημάτων.
Το σημαντικό όμως είναι ότι παρά τη διακοπή των έργων, οι παραχωρησιούχοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και υποστηρίζουν ότι με αυτά καλύπτουν το κόστος συντήρησης του οδικού δικτύου.
Τα παραπάνω, που δημοσιεύτηκαν στην «Ελευθεροτυπία» την Τετάρτη 28-9-11, εάν δεν αποτελούν ομολογία αδυναμίας της κυβέρνησης έναντι των τραπεζών, τότε σημαίνει ότι εις γνώση της γίνεται αυτή η αυθαιρεσία. Και τούτο υπενθυμίζω, το επεσήμανε το blog στο δημοσίευμά του για τον δρόμο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από τις 16-9-11, όταν το σωματείο ΓΑΛΑΡΙΑ του εργοταξίου VINCI, στο Δρέπανο σε συνέντευξή του στην Πάτρα, δια του προέδρου Θόδ. Τσελέπη επεσήμανε τα παρακάτω:
«Πάντως σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη τα έσοδα της εταιρείας τον Ιούλιο του 10 έφταναν τα 150 εκ. ευρώ. Τώρα πλησιάζουν τα 190, την στιγμή που το ελληνικό δημόσιο έχει διαθέσει τα 244 από 550 εκ. ευρώ που του αναλογούν για την κατασκευή. Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία είναι ήδη κερδοφόρα. Ακόμη και εάν βρεθεί λύσει, θα είναι προσωρινή και η επανεκκίνηση του έργου θα γίνει την ερχόμενη Άνοιξη, με σκοπό την κατασκευή του έργου μέχρι την Πάτρα μόνον και για το υπόλοιπο κομμάτι η κοινοπραξία σκοπεύει να ζητήσει την συνομολόγηση νέας σύμβασης. Είναι ορατό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να προσφύγει ζητώντας ακύρωση της σύμβασης, προκειμένου να διεκδικήσει την παραχώρηση των δρόμων από το δημόσιο και για τα επόμενα 40 χρόνια να εισπράττει τα διόδια».
Ο πρόεδρος Θόδ. Τσελεπής των εργαζομένων της VINCI. |
Αλλά επειδή πρέπει τα πράγματα να λέγονται με το όνομά τους και το blog δεν έχει συμφέροντα να του θιχτούν, θα αναφέρω παρακάτω τα ονόματα των τραπεζών που φέρονται υπεύθυνες γιαυτή την κατάσταση. Και είναι οι παρακάτω.
Calyon – Banco Comercial Portugues – Commetzbank AG – Bayerische Landesbank – HSBC – BNR Paridas Fortis Bank – Bank of Kyprus – Dekabank Deutsche Girozentrake – KFW – DZ Bank, London – BIIS – BK of Ireland – Sosiete Generale – Eureopean Investment Bank – Alpha bank ACBr,AT A.E. – Emporiki Bank of Greece – Piraeus – EFG – Probank – ATE Bank – Marfin Bank – Milennium Bank SA – Nationall Bank of Greece, Athens – Genniki – Hellenik Publik LTD. Δηλαδή πέρα από τις ξένες, όλες οι ελληνικές τράπεζες, που έχουν χρηματοδοθεί με 100 δις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου