ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 13/6/2018


Για τη συμφωνία με την πΓΔΜ

1. Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου

- Είναι μια πολιτική νίκη,  διότι επιλύεται ένα ζήτημα που ταλαιπώρησε τη χώρα, τα Βαλκάνια, αλλά και τη διεθνή διπλωματία για περισσότερο από 30 χρόνια.

-  Με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και αυτοί που διαφωνούν ή εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους θα κατανοήσουν ότι επρόκειτο για έναν αναγκαίο πολιτικό και διπλωματικό συμβιβασμό, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι είναι συμβιβασμός, κατοχυρώνει και διασφαλίζει πλήρως τα συμφέροντα της χώρας μας και τη δυνατότητά της να ορίζεται από τη δική της ξεχωριστή ιστορία.
- Η συμφωνία προβλέπει κάτι πολύ σαφές. Ότι ο όρος Μακεδόνας, έτσι όπως χρησιμοποιείται από τους γείτονές μας, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και την αρχαία ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Αντιθέτως, είναι ένας όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι γείτονές μας για να αυτοπροσδιορίζονται και που σχετίζεται με μία δική τους, ανεξάρτητη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και του ελληνικού πολιτισμού, κληρονομιά και από εκεί έλκει την καταγωγή του. Επομένως, μιλάμε για μία ρήτρα που υπάρχει στη συμφωνία, ένα άρθρο το οποίο ρητά, για πρώτη φορά, αναγνωρίζει ότι πλέον μιλάμε για δύο διαφορετικές έννοιες που προέρχονται από διαφορετικές καταγωγές και από διαφορετικές ιστορικές βάσεις.
-  Το γεγονός ότι αναγνωρίζεται πλέον ένα τέτοιο σύνθετο όνομα, σημαίνει ότι εκεί που 140 χώρες αναγνώριζαν σκέτο «Μακεδονία», εκ των οποίων 140  είναι η Ρωσία, η Κίνα και οι ΗΠΑ, δηλαδή ο μισός πληθυσμός του πλανήτη, αν προσθέσουμε μαζί και την Ινδία, η οποία, επίσης, έχει αναγνωρίσει τη γειτονική μας χώρα με το σημερινό συνταγματικό της όνομα. Επομένως, 140 χώρες, οι οποίες στην πραγματικότητα καλύπτουν τα 4/5 του πληθυσμού του πλανήτη. Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, αυτή είναι η πραγματικότητα την οποία είχαμε να αντιμετωπίσουμε και το μεγάλο κέρδος είναι ότι με το σύνθετο αυτό όνομα θα υπάρξει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ της Βόρειας πια Μακεδονίας και της Μακεδονίας, έτσι όπως αυτή έλκει την καταγωγή και τους προσδιορισμούς της από την αρχαία ελληνική πολιτιστική κληρονομιά.
- Μία νομική συμφωνία μεταξύ δύο χωρών δεν μπορεί να μπει σε ζητήματα που αφορούν τον αυτοπροσδιορισμό των ιδιωτών, των πολιτών δηλαδή.
- Αυτό το οποίο έχουμε να κάνουμε είναι το εξής. Να επιλύσουμε ένα ζήτημα μεταξύ δύο κρατικών οντοτήτων, να επιλύσουμε ένα ζήτημα σε διπλωματικό και πολιτικό επίπεδο και να εξαλείψουμε κάθε υπόνοια ότι υπάρχει αλυτρωτισμός από την πλευρά των εταίρων μας. Και αυτό νομίζω ότι επιτυγχάνεται πλήρως και ολοκληρωτικά με τη συγκεκριμένη συμφωνία.
- Η συγκεκριμένη συμφωνία, για να παράξει τις έννομες συνέπειές της, θα πρέπει να κυρωθεί και από τα δύο μέρη για να μπορέσει να τεθεί σε ισχύ. Και αυτό, ποιος το προβλέπει; Η ίδια η συμφωνία. Μέχρι την κύρωσή της και από τα δύο μέρη, η μοναδική δέσμευση, την οποία αναλαμβάνουν οι υπογράφοντες, δηλαδή η Ελληνική Δημοκρατία και η πΓΔΜ, είναι η εξής: να συμπεριφέρονται καλή τη πίστει με βάση το πνεύμα της συμφωνίας και να μην εξαφανίσουν το αντικείμενο της συμφωνίας. Δηλαδή, ο κ. Ζάεφ έχει την υποχρέωση, καλή τη πίστει, να προσπαθήσει να κάνει συνταγματική αναθεώρηση και κανείς δεν του επιβάλλει νομικά να την επιτύχει. Βεβαίως, εάν δεν την επιτύχει, τότε η Ελληνική Βουλή δεν θα χρειαστεί να κυρώσει καν τη συμφωνία, γιατί θα έχει αποτύχει η συνταγματική αναθεώρηση.

2. Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ
Η συμφωνία με την ΠΓΔΜ σηματοδοτεί μια νέα σελίδα για την Ελλάδα, για τις διμερείς της σχέσεις με τους γείτονες,  αλλά και συνολικά για την πολύπαθη περιοχή των Βαλκανίων. Η ελληνική κυβέρνηση αξιοποίησε την ιστορική ευκαιρία που παρουσιάστηκε ώστε να δοθεί μια εθνικά συμφέρουσα λύση σε μια χρόνια εκκρεμότητα που στοίχισε στη χώρα μας σε όλα τα επίπεδα.  Ο εθνικισμός και ο αλυτρωτισμός δίνουν τη θέση τους στη συνεργασία, τη συνανάπτυξη, την πρόοδο και τη σταθερότητα. Η Αριστερά και ο προοδευτικός κόσμος της χώρας μας, έδωσαν κοινές μάχες τις προηγούμενες δεκαετίες με τους προοδευτικούς πολίτες της γειτονικής χώρας, απέναντι στον εθνικισμό και τη δημαγωγία. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι  αφήνουμε πίσω  το παρελθόν και  σχεδιάζουμε το μέλλον, προσηλωμένοι στην ειρήνη και στη φιλία μεταξύ των λαών.  Σε αυτήν την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ κλείνουν σήμερα τα μάτια και ταυτίζονται με ακραίες εθνικιστικές και λαϊκιστικές απόψεις, υποχωρώντας από την εθνική γραμμή της σύνθετης ονομασίας erga omnes με βάση την οποία και οι ίδιοι διαπραγματεύτηκαν. Θα μείνουν στην ιστορία ως ανεύθυνοι και επικίνδυνοι.
Για τη δήλωση του Αντ. Σαμαρά σχετικά με τη συμφωνία με την πΓΔΜ (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού)

Ο κ. Σαμαράς διέπραξε μείζον θεσμικό ατόπημα, εμπλέκοντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, με ιταμό μάλιστα τρόπο, στην αντιπαράθεση για το θέμα της συμφωνίας με την πΓΔΜ. Το ατόπημα είναι ακόμα βαρύτερο, γιατί ο κ. Σαμαράς γνωρίζει, ως πρώην πρωθυπουργός, τα όρια των συνταγματικών εξουσιών του Προέδρου. Η υπονόμευση, σε τόσο κρίσιμες εθνικά στιγμές, της συνταγματικής τάξης, είναι ασυγχώρητη. Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος με την πρωινή του επίσκεψη στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και τις δηλώσεις του στο προεδρικό μέγαρο, άνοιξε τους συνταγματικούς ασκούς του Αιόλου, οφείλει να απαντήσει αν συμπλέει με τον κ. Σαμαρά, στην επίθεση κατά του Προέδρου και της συνταγματικής τάξης.

Για τη στάση της ΝΔ

1. Για την τακτική του Κυρ. Μητσοτάκη (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Ο κύριος Μητσοτάκης θα μπορούσε να έχει επιλέξει μια πολιτική κριτική επί της συμφωνίας. Επιχειρεί τώρα να διαδικασιολογήσει στην πραγματικότητα, δηλαδή να προσπαθήσει να πείσει ότι δήθεν δεν υπάρχει εξουσιοδότηση του Πρωθυπουργού ή του υπουργού Εξωτερικών να υπογράψουν τη συμφωνία.  Δεν έχει καμία απολύτως συνταγματική και νομική βάση και νομίζω ότι αυτή ήταν και η απάντηση που έδωσε στον κύριο Μητσοτάκη και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός Εξωτερικών, ex officio, έχουν την αρμοδιότητα να υπογράφουν διεθνείς συμφωνίες. Αν ο κύριος Μητσοτάκης αμφισβητεί το αν και κατά πόσο η κυβέρνηση έχει την εμπιστοσύνη της Βουλής, δεν έχει παρά να καταθέσει μία πρόταση μομφής.
- Φαίνεται ότι η Ν.Δ. δεν γνωρίζει καλά την ιστορία ή θέλει, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, να την ξεχνά, να την αποσιωπά. Θα πρέπει να θυμάται ότι το 1992, στο συμβούλιο πολιτικών αρχηγών που έγινε, με Πρόεδρο τότε της Δημοκρατίας τον κ. Καραμανλή, η Ν.Δ., ενιαίο κόμμα και μόνη της στην κυβέρνηση, είχε προσέλθει στο συμβούλιο πολιτικών αρχηγών με δύο θέσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα.

2. Απάντηση του Γραφείου Τύπου του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στις δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ

Στις 15 Μαΐου ο κ. Κουμουτσάκος είχε χαρακτηρίσει «απαράβατη προϋπόθεση» την ολοκλήρωση της συνταγματικής αναθεώρησης στην πΓΔΜ «πριν από την κύρωση οποιασδήποτε συμφωνίας», προφανώς επειδή θεωρούσε πως κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί στη διαπραγμάτευση. Τώρα που η κυβέρνηση το πέτυχε, η κα Σπυράκη ζητά το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να απολέσει η χώρα τα κεκτημένα της διαπραγμάτευσης. Είναι προφανές ότι η Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης προσωπικά είναι κατώτεροι των περιστάσεων σε ένα μείζον εθνικό θέμα.

3. Ανταπάντηση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού στη ΝΔ

Η ΝΔ έχει μπερδευτεί. Ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εξωτερικών έχουν εκ του νόμου αρμοδιότητα και εξουσία να υπογράφουν διεθνείς συμβάσεις. Εάν η ΝΔ αμφισβητεί ότι η κυβέρνηση έχει την εμπιστοσύνη της Βουλής, δεν έχει παρά να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας και να λάβει την απάντηση που της αρμόζει από την κυβερνητική πλειοψηφία.


Για την προληπτική γραμμή πίστωσης (σημεία από τη συνέντευξη του Ευκ. Τσακαλώτου)

Πρώτα-πρώτα ισχύει ότι το Eurogroup, τον Ιούνιο του 2017, αποφάσισε μια άλλη στρατηγική: Να δημιουργηθεί ένα ταμειακό απόθεμα. Αυτό λειτουργεί ως υποκατάστατο και όχι ως συμπληρωματικό μίας προληπτικής γραμμής πίστωσης. Το δεύτερο επιχείρημά μου είναι το εξής: Δεν είναι προς το συμφέρον ούτε της Γερμανίας ούτε της Ελλάδας να συνεχίσουμε να έχουμε προγράμματα διάσωσης. Γιατί μια τέτοια πιστωτική γραμμή δεν θα ήταν τίποτε άλλο παρά ένα νέο πρόγραμμα, με όρους και προαπαιτούμενα. Κάποια στιγμή θα πρέπει να δείξει κανείς σε μια χώρα εμπιστοσύνη ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ευθύνες της. Ήμασταν οκτώ χρόνια σε πρόγραμμα και τώρα θέλουμε να βγούμε από αυτό.

Σχετικά με το ενδεχόμενο αποχώρησης του ΔΝΤ (από τον Ευκ. Τσακαλώτο)

Το Eurogroup κατέστησε σαφές ότι προτίθεται να βοηθήσει την Ελλάδα στην επάνοδό της στις χρηματαγορές – ανεξαρτήτως της συμμετοχής του ΔΝΤ.

Για το σχέδιο της κυβέρνησης μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος (από τον Ευκ. Τσακαλώτο)

Προσδιορίσαμε τις προτεραιότητες τις οποίες θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε: για την μεταρρύθμιση της αργής απονομής της δικαιοσύνης, της υπερβολικά γραφειοκρατικής δημόσιας διοίκησης και του αδύναμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Εκτός αυτών φροντίζουμε για το φορολογικό, δηλαδή για τη φορολογική διοίκηση  (τη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή) και την φορολογική πολιτική. Επειδή η οικονομία μας αναπτύσσεται και ταυτόχρονα καταπολεμούμε με επιτυχία τη φοροδιαφυγή, το κράτος τα επόμενα χρόνια θα επιτύχει πρωτογενή πλεονάσματα υψηλότερα από αυτά που απαιτούν οι πιστωτές.  Αυτή η υπεραπόδοση θα δημιουργήσει μέχρι το 2022 ένα δημοσιονομικό χώρο ύψους 3,5 δισ. ευρώ  που θα χρησιμοποιηθεί για φορολογικές μειώσεις, επενδύσεις και κοινωνικές δαπάνες. Έτσι, θα μπορέσουμε να εξισορροπήσουμε τις φορολογικές μειώσεις (αυτή την στιγμή εξετάζουμε την δυνατότητα φορολογικών μειώσεων σε επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις) με τις κοινωνικές δαπάνες.

Για την κατάσταση της οικονομίας (σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών)

Δείτε συνημμένο αναλυτικό σημείωμα του Υπουργείου σχετικά με τα παρακάτω:
- Κόστος διαπραγμάτευσης
- Πλεονάσματα
- Μείωση της ανεργίας
- Επενδύσεις – Εξαγωγές
- Ιδιωτικό χρέος
- Φορολογία
- Ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου
- Χρέος
- Προληπτική γραμμή πίστωσης
- Ρυθμός ανάπτυξης
- Υπερταμείο
- Έκδοση ομολόγου

Για τις αντικειμενικές τιμές και τον ΕΝΦΙΑ

Από την ομιλία της Κ. Παπανάτσιου

Η ΥΑ που εκδόθηκε χτες αναφέρει ρητά πως οι νέες αντικειμενικές αξίες θα ληφθούν υπόψιν της διοίκησης μόνο για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, ενώ για τους υπόλοιπους φόρους θα δοθεί χρονικό περιθώριο μέχρι το 2019 ώστε να υπολογιστούν σωστά και να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής. Ενώ σε ότι αφορά τα δημοτικούς φόρους-τέλη, είναι γνωστό πως είναι στην διακριτική ευχέρεια των δήμων να τα εναρμονίσουν, δεν δεσμεύονται νομοθετικά από εμάς και το Υπουργείο Οικονομικών.
Από 10.216 ζώνες της ελληνικής επικράτειας, μείωση τιμών παρατηρείται σε 2.122 ζώνες (ποσοστό 21%), οι τιμές παραμένουν σταθερές σε 4.302 ζώνες (ποσοστό 42%) ενώ αύξηση παρατηρείται σε 3.792 (ποσοστό 37%).

-         Για 1.470.962 φυσικά πρόσωπα (ποσοστό 23%) θα υπάρξουν μειώσεις
-         Για 3.995181 φυσικά πρόσωπα (ποσοστό 62%), ο ΕΝΦΙΑ θα παραμείνει αμετάβλητος
-         Για 737.709 φυσικά πρόσωπα (ποσοστό 12%) ο ΕΝΦΙΑ θα έχει μικρή αύξηση (από 1 έως 50 ευρώ και κατά μέσο όρο 12 ευρώ)
-         Για 160.001 φυσικά πρόσωπα (ποσοστό 2,3%) ο ΕΝΦΙΑ θα αυξηθεί από 50 έως 200 ευρώ και
-         Για 48.961 φυσικά πρόσωπα (ποσοστό 0,7%) ο ΕΝΦΙΑ θα αυξηθεί πάνω από 200 ευρώ

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι για το 97% των φορολογούμενων φυσικών προσώπων, το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ θα είναι μειωμένο, αμετάβλητο ή θα παρουσιάσει ελάχιστη αύξηση. Αντίστοιχη είναι η εικόνα για τα νομικά πρόσωπα, όπου για το 91% τα εκκαθαριστικά θα είναι μειωμένα, σταθερά ή αυξημένα κατά έως 50 ευρώ.

-         Καθιερώνουμε για πρώτη φορά τα τέλη Ιανουαρίου του επόμενου έτους ως ημερομηνία της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ, αντί του Δεκεμβρίου του έτους εκκαθάρισης που ίσχυε από την έκδοση του νόμου
-         Προβλέπουμε ρητώς ότι η πρώτη δόση θα καταβληθεί το Σεπτέμβριο, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό ότι ο αριθμός των δόσεων θα είναι 5
-         Αυξάνουμε το πλήθος των ζωνών που υπάγονται στο χαμηλότερο συντελεστή (2 ευρώ ανά τετραγωνικό), αυξάνοντας το εύρος του πρώτου κλιμακίου του φόρου από 0 έως 500 σε 0 έως 550 ευρώ
-         Αντίστοιχα, αυξάνουμε το πλήθος των ζωνών που υπόκεινται σε συντελεστή 2,9 αντί 3,7 ευρώ ανά τετραγωνικό, αυξάνοντας το τρίτο κλιμάκιο από 750 έως 1000 σε 750 έως 1050 ευρώ
-         Τέλος, επιτυγχάνοντας μία θεαματική συγκράτηση της επίδρασης των νέων αντικειμενικών τιμών  στον ΕΝΦΙΑ, αυξάνουμε κατά 50.000 ευρώ το όριο του αφορολόγητου για τον συμπληρωματικό φόρο, από 200.000 που είναι σήμερα στις 250.000 €.

Για την Υγεία (από την ομιλία του Α. Ξανθού)

Κλείσιμο μνημονιακών εκκρεμοτήτων στην Υγεία όχι απλώς χωρίς νέες επιβαρύνσεις των πολιτών και των ασθενών  αλλά , αντίθετα,  με μέτρα σταδιακής οικονομικής ανακούφισης τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: 1. η μείωση της επιβάρυνσης των πολιτών κατά 40 εκ. ευρώ όταν παίρνουν γενόσημα φάρμακα και 2. Η κατάργηση της προπληρωμής από τους πολίτες για την αγορά γυαλιών οράσεως και για υπηρεσίες ειδικής αγωγής των παιδιών τους. Με τον τρόπο αυτό,  δαπάνες περίπου 130 εκ. ευρώ το χρόνο θα αντικατασταθούν με voucher αντίστοιχης αξίας και δεν θα επιβαρύνουν τα νοικοκυριά. Συνολικά την τετραετία 2019-2022 προβλέπεται ενίσχυση του ορίου δαπανών του δημόσιου συστήματος υγείας με περίπου 450 εκ. ευρώ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών των Νοσοκομείων- Κεντρων Υγείας και για αγορά υπηρεσιών από ιδιώτες παρόχους μέσω του ΕΟΠΥΥ. Αν συνυπολογίσουμε την πολύ σημαντική ενίσχυση ύψους 650 κ. ευρώ που προηγήθηκε στο πλαίσιο του τρέχοντος ΜΠΔΣ 2015-2018, έχουμε αθροιστικά μια πολύ ζωτικής σημασίας «αιμοδότηση» 1,1 δις ευρώ στη δημόσια περίθαλψη. Αυτή η «αιμοδότηση» διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων δομών, βελτιώνει την αγοραστική δύναμη του ΕΟΠΥΥ και αποτελεί μια σοβαρή επένδυση στην αξιοπιστία του ΕΣΥ, στην αξιοπρέπεια των ανθρώπων και στην υγειονομική ασφάλεια της κοινωνίας.
Όχι μόνο λοιπόν δεν υπάρχουν νέα μέτρα οριζόντων περικοπών, αλλά ενισχύονται μεταρρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο   που εκκρεμούσαν χρόνια στον τομέα της Υγείας και του Φαρμάκου: νέο  μοντέλο  ΠΦΥ και οικογενειακής ιατρικής φροντίδας  με τη σταδιακή ανάπτυξη των ΤΟΜΥ σε όλη τη χώρα (σήμερα λειτουργούν 83), μηχανισμός αξιολόγησης – διαπραγμάτευσης για τα καινοτόμα φάρμακα , κεντρικές προμήθειες μέσω της ΕΚΑΠΥ , ενίσχυση με πάνω από 500 ειδικευμένους γιατρούς και αυτόνομη λειτουργία  των ΤΕΠ, θεσμική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ με νέους Οργανισμούς στις ΥΠΕ -νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, αλλαγές στην ιατρική εκπαίδευση, μηχανισμός παρακολούθησης του κόστους και της ποιότητας των νοσοκομειακών υπηρεσιών (DRGS).

Σε θετική πορεία η αντιμετώπιση του προβλήματος των ανακτήσεων στους συνεταιρισμούς (δήλωση Β. Αποστόλου)

Υπάρχει σήμερα  μια θετική έκβαση στο θέμα. Ο στόχος μας  να λυθεί το πρόβλημα  σε συνεργασία με την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, χωρίς να διαταράξει την λειτουργία των υπόχρεων συνεταιρισμών, στα πλαίσια των οικονομικών τους δυνατοτήτων, φαίνεται ότι τώρα μπορεί να πραγματοποιηθεί.  Για πρώτη φορά τα επιχειρήματά μας, με την κατάλληλη τεκμηρίωση, βλέπουμε να εισακούγονται από την Ε. Επιτροπή. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση των απαιτούμενων ανακτήσεων και να φτάσει μέχρι και στο 1/5 των αρχικών ποσών. Εμείς συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση, πάντα για το καλύτερο.
Δημοσίευση σχολίου