Σημαντική εξέλιξη για την ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου του
αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος και εφόσον ανάψει το πράσινο φως το
Ελεγκτικό Συνέδριο, τότε το έργο περνά στην επόμενη φάση, που είναι
κατασκευαστική, με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να
ελπίζει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν τέλος του έτους, με αρχές του
2019.
Από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα περάσουν προς έγκριση οι 8 εργολαβίες για
την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, που αποτελεί τη φυσική
συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Πάτρα της Ολυμπίας Οδού.
Φαίνεται ότι οι εργολαβίες συνεχίζουν με προσωρινούς μειοδότες, εκείνους
που ανακηρύχθηκαν μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή στις 4
εργολαβίες συνεχίζει ως ανάδοχος η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών (τμήμα
Πύργος- Δουναίϊκα, Αμαλιάδα, Κυλλήνη, Βάρδα) ,αφού έχει ανανεώσει τις
εγγυητικές συμμετοχής. Την 5η εργολαβία έχει η Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ
(τμήμα Βάρδα- Σαγαίϊκα), την 6η και 8η η DG Infrastrutture (τμήμα
Σαγαίϊκα- Κ. Αχαία και ΒΙΠΕ Πάτρας- Μιντιλόγλι) και την 7η η Ιντερκάτ
(τμήμα Κ. Αχαΐα- ΒΙΠΕ Πάτρας).
Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος και εγκριθούν στο σύνολο τους οι 8 συμβάσεις
θα περάσουν προς κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και ακολούθως θα
υπογραφούν προκειμένου να ξεκινήσει η περίοδος των 42 μηνών, όπως ορίζει
η προκήρυξη των διαγωνισμών, για την ολοκλήρωση των έργων το 2022. Ο
υπουργός Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας παλαιότερα "Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7"
είχε δηλώσει αναφορικά με τον χρόνο που απαιτείται για να παραδοθεί το
έργο, ότι δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά θέματα να αντιμετωπιστούν στο
συγκεκριμένο τμήμα και λογικά η εκτέλεσή του θα γίνει πάρα πολύ γρήγορα
τέλος του 2018, με αρχές του νέου έτους. «Έχει κι ένα πλεονέκτημα ακόμα.
Εάν κάποιο τμήμα ή κάποιος ανάδοχος καθυστερήσει, δεν καθυστερεί όλος ο
αυτοκινητόδρομος, όπως συνέβαινε με την Πατρών-Κορίνθου, όπου είχαμε
έναν εργολάβο. Ταυτόχρονα μπορούν να ξεκινήσουν και οι 8 εργολαβίες, 8
μέτωπα για να γίνει το έργο».
Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό
έργο της περιόδου ΕΣΠΑ 2014-2020 ύψους 293 εκατ.ευρώ, ενώ το συνολικό
του μήκος είναι 75χλμ. Το εν λόγω έργο που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε.,
περιλαμβάνει επίσης τα απαραίτητα συνοδά έργα υποδομών όπως γέφυρες,
διαβάσεις καθώς και εργασίες διευκόλυνσης της πρόσβασης από κατοικημένες
και αγροτικές περιοχές προς τον κύριο οδικό άξονα, με 130 χλμ. νέων ή
αναβαθμισμένων χωματόδρομων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου