ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 11/6/2018


Για τις διαπραγματεύσεις με την ΠΓΔΜ

1. Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, είχε σήμερα το μεσημέρι τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρωθυπουργό της πΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα. Οι δύο Πρωθυπουργοί συμφώνησαν να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία το πρωί της Τρίτης σήμερα.


2. Από τη συνέντευξη του Ν. Κοτζιά

Ήρθε η ώρα η ελληνική διπλωματία και η ελληνική πολιτική σκηνή να αποφασίσει ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα της χώρας, ποιο πρέπει να λυθεί, προς όφελος και των δύο πλευρών Την συμφωνία την κάνουμε για να κοιτάξουμε στο μέλλον υπερασπιζόμενοι την Ιστορία
Ένα από τα προβλήματα που ξεκαθαρίζονται με τη συμφωνία είναι αυτό του αλυτρωτισμού. Όσον αφορά στη γλώσσα θα προσδιορίζεται ότι αυτή  η γλώσσα δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελληνική, δεν διεκδικεί καμία κληρονομιά ή οτιδήποτε που έχει σχέση με την αρχαία Μακεδονία, με την ελληνική Μακεδονία, και ότι είναι μια γλώσσα που ανήκει στις σλαβικές οικογένειες
Σχετικά με τα τρία ονόματα που υπάρχουν στο τραπέζι:  στην αυριανή επικοινωνία των δύο πρωθυπουργών, αν αύριο ολοκληρωθεί η συζήτηση, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο καθώς ο κ. Ζάεφ θα έχει επιλέξει ποιό από αυτά θέλει.
Ας μας πει η ΝΔ  ποια ονόματα διαπραγματεύτηκαν οι κυβερνήσεις της και ποιό θέλει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.  Δεν απαντά η ΝΔ στο ερώτημα είτε γιατί ντρέπονται, είτε γιατί δεν ξέρουν τι διαπραγματεύθηκαν, είτε γιατί δεν ξέρουν από διπλωματία.

3. Απάντηση του Δ. Τζανακόπουλου στη ΝΔ

Αφού η κ. Σπυράκη ανησυχεί τόσο πολύ για τη "μυστική διπλωματία", δεν είναι καιρός να πει ποια ονόματα πρότεινε η ΝΔ όταν διαπραγματευόταν με την πΓΔΜ; Και με ποιο από αυτά συμφωνεί σήμερα;


Για την κατάσταση της οικονομίας (απάντηση του Δ. Τζανακόπουλου στη ΝΔ)

Μετά από τρία χρόνια η σημερινή κυβέρνηση καταφέρνει αυτό που η ΝΔ δεν θα κατάφερνε ποτέ. Να βγάλει τη χώρα από τη μνημονιακή επιτροπεία, έχοντας:
- κρατήσει την κοινωνία όρθια
- αποκαταστήσει την αξιοπιστία της Ελλάδας αλλά και τις αδικίες των δύο πρώτων προγραμμάτων
- μειώσει τις ασφαλιστικές εισφορές για το 80% των ελευθέρων επαγγελματιών
- ενισχύσει τη θέση των εργαζομένων
- μειώσει την ανεργία κατά 7 μονάδες
-προοπτική επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης των πιο αδύναμων συμπολιτών μας.
Η ΝΔ από την άλλη μεριά αντιπροτείνει τη συντριβή της εργασίας, τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, την περικοπή δαπανών και την κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους. Αυτοί είναι οι στόχοι των δυνάμεων της ολιγαρχίας και της παλινόρθωσης του παλιού πολιτικού συστήματος που τη στηρίζουν. Ευτυχώς για τους πολίτες, δεν θα της επιτρέψουν να τους υλοποιήσει. 

Για την απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)

Την υψηλότερη μηνιαία επίδοση από το 2001 έως σήμερα κατέγραψε τον Μάιο του 2018 το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ», καθώς το ισοζύγιο προσλήψεων- αποχωρήσεων ήταν θετικό κατά 108.725 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τις ροές μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα. Το διάστημα Ιανουάριος- Μάιος 2018 καταγράφηκε θετικό ισοζύγιο κατά 264.551 νέες θέσεις εργασίας, που αποτελεί την υψηλότερη επίδοση πρώτου πενταμήνου από το 2001 έως σήμερα..


Για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της περιόδου 2019-2022

1. Από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου στη Βουλή

Δεν έχουμε κανένα στόχο για 5% πλεόνασμα. Οι πίνακες για το Μεσοπρόθεσμο προσπαθούν να σας εξηγήσουν από πού θα προέλθει ο δημοσιονομικός χώρος. Ο στόχος ήταν 3,5%. Ο στόχος παραμένει στο 3,5% και στο 3,5% θα φτάσουμε. Ό,τι είναι παραπάνω είναι ο δημοσιονομικός χώρος που θα τον ξοδέψουμε.  Εμείς λέμε το 2019 να ξεκινήσουμε με μείωση της φορολογίας. Από εκεί και πέρα λέμε να υπάρξει ένα μείγμα, δηλαδή μείωση της φορολογίας και αύξηση δαπανών, είτε για κοινωνική πολιτική είτε για επενδύσεις.

Συζητάμε σαν να είστε τελείως αλλού και σαν να μην έχετε καταλάβει τι γίνεται, τι λένε οι θεσμοί, τι λένε τα κράτη- μέλη. Η αντιπολίτευση κινείται σε αυτό το λανθασμένο πλαίσιο αν και έχει αποφασιστεί ότι δεν θα υπάρξει η προληπτική γραμμή πίστωσης, την οποία τόσο πολύ ήθελε η ΝΔ για να ισχυρίζεται ότι έχουμε 4ο μνημόνιο, μολονότι η έξοδος της χώρας από το πρόγραμμα θα είναι με το άρθρο 472, δηλαδή, θα είναι μια ενισχυμένη παρακολούθηση χωρίς προαπαιτούμενα, χωρίς χρήματα, χωρίς κανένα άλλο νέο μέτρο, μολονότι εξελίσσεται και πηγαίνει όλο και καλύτερα η συζήτηση για το χρέος, κάτι που θα φανεί την 21η Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία ευελπιστούμε να υπάρξει μια καλή λύση. Η αντιπολίτευση ασκεί κριτική χωρίς να παρακολουθεί την πορεία της ανάπτυξης, την αύξηση των εξαγωγών, την πορεία των επενδύσεων, δεν παρακολουθεί τα στοιχεία από την ΕΡΓΑΝΗ, δεν παρακολουθεί τη λέει ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ, οι ανεξάρτητες αρχές μελέτης των οικονομικών στοιχείων

Δεν υπάρχει κανένα άλλο μέτρο σε αυτό το νομοσχέδιο. Τα μέτρα-αντίμετρα είναι δημοσιονομικά ουδέτερα και αυτό που θέλουμε είναι ενέσεις στην οικονομία και αύξηση της ζήτησης που θα μειώνει τη λιτότητα . Όσο για τα περίφημα «15 δισ. έξτρα μέτρα», που καταγγέλλει η αντιπολίτευση και ο Τύπος που τη στηρίζει, ο μόνος τρόπος να φτάσεις στο συμπέρασμα ότι έρχονται μέτρα 15 δισ. ευρώ, είναι ένας και μόνο: να μην ξέρεις αριθμητική.

Θα δείτε πως ούτε αυτά που λέτε για τον ΕΝΦΙΑ θα σας βγουν και οι διαφορές θα είναι ελάχιστες. Ένα σημαντικό κομμάτι κόσμου θα έχει μειώσεις και ένα μικρό κομμάτι κόσμου μικρή αύξηση. Στις λαϊκές γειτονιές η διαφορά θα είναι σχεδόν μη μετρήσιμη. Δεν την βοηθούν τη ΝΔ οι εφημερίδες που μιλούν για αύξηση του φόρου 300 ευρώ στο Περιστέρι όταν οι ιδιοκτήτες θα δουν 8 ευρώ επιβάρυνση το χρόνο.
2. Δείτε συνημμένο το σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

Ως συμβαλλόμενο μέρος στην δανειακή σύμβαση του Αυγούστου 2015 με τον ΕSΜ προστίθεται  και η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) όπως προβλέπεται στο Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Οικονομικών «Διατάξεις για την Ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων-Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής». Με τον τρόπο αυτό εκπληρώνεται σχετική πρόβλεψη της σύμβασης, σχέδιο της οποίας κυρώθηκε από τη Βουλή στις 14 Αυγούστου 2015 (ν. 4336/2015).
Συγκεκριμένα:
1. Στη Δανειακή σύμβαση που κυρώθηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου 2015 (ν. 4336/2015) με πλειοψηφία 222 ψήφων και υπογράφηκε στις 19 Αυγούστου μεταξύ του ESM  και της Ελληνικής Δημοκρατίας εκπροσωπούμενης από το υπουργείο Οικονομικών και την οποία συνυπέγραψαν η Τράπεζα της Ελλάδας και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, προβλέπεται ότι όταν συσταθεί ο νέος φορέας (ΕΕΣΥΠ) θα συμβληθεί και αυτός στη δανειακή σύμβαση και θα δώσει εγγυήσεις στον ESM για την υποχρέωση της Ελλάδος να εξοφλήσει τη χρηματοδοτική συνδρομή μέσω της ΕΕΣΥΠ.
2.  Στο ιδρυτικό νόμο της ΕΕΣΥΠ προβλέπεται ότι, κατά τη διανομή κερδών από την Εταιρεία:
α) ποσοστό 50% καταβάλλεται ως μέρισμα στο Ελληνικό Δημόσιο και διατίθεται σύμφωνα με το ν. 4336/2015, δηλαδή για την αποπληρωμή των δόσεων που οφείλονται βάσει της δανειακής σύμβασης και σύμφωνα με τους συγκεκριμένους όρους.
β) από το υπόλοιπο 50%, το 25% καταβάλλεται στο Δημόσιο για επενδύσεις και το 25% το χρησιμοποιεί η ίδια η Εταιρεία για επενδύσεις (ή το διακρατεί για να καλυφθούν πιθανές μελλοντικές ζημιές).
 3. Για την εκπλήρωση της υποχρέωσης από τον εγγυητή (την ΕΕΣΥΠ):
•       Δεν συστήνεται ενέχυρο επί των περιουσιακών στοιχείων της ΕΕΣΥΠ,
•       Δεν εγγράφεται υποθήκη ή άλλου είδους εμπράγματη ασφάλεια επί των οποιωνδήποτε ακινήτων που έχουν περιέλθει στην Εταιρεία ή τις θυγατρικές της ή άλλης μορφής εξασφάλιση υπέρ του ESM.
Επομένως, κάθε ισχυρισμός ότι για την εξόφληση του δανείου μπαίνει ενέχυρο η δημόσια περιουσία είναι ανυπόστατος και παραπλανητικός
.
4.  Με την συγκεκριμένη εγγύηση δημιουργείται ένας μηχανισμός προστασίας του ESM σε σχέση με τα μερίσματα (αν και εφόσον υπάρξουν) που θα λαμβάνει το Δημόσιο από την ΕΕΣΥΠ και μέρος των οποίων θα χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή της δανειακής σύμβασης.
Για το λόγο αυτό η εγγύηση δεν είναι απεριόριστη, δεν αφορά δηλαδή το σύνολο των οικονομικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου που απορρέουν από τη δανειακή σύμβαση, αλλά περιορίζεται σε ένα ποσό (25 δις) το οποίο προσεγγίζει την  θεωρητική αξία, σε βάθος χρόνου, που θα μπορούσε να εισπράξει το Δημόσιο από την Εταιρεία, ως μέρισμα.
5. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι έχει ξαναδοθεί εγγύηση το 2012. Συγκεκριμένα: Με τη δανειακή σύμβαση του 2012, σχέδιο της οποίας κυρώθηκε με το ν. 4060/2012  το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας συμβλήθηκε με τον EFSF (προκάτοχο του ESM) ως εγγυητής και δεσμεύθηκε για την εκπλήρωση εκ μέρους της Ελλάδος των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση αυτή σε σχέση με τη χρηματοδότηση της ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων, άμεσα και μόλις ζητηθεί, αναλαμβάνοντας, ομοίως, την υποχρέωση αποζημίωσης του EFSF ως κύριος υπόχρεος σε περίπτωση που κάποια από τις υποχρεώσεις για τις οποίες εγγυήθηκε καταστεί ανεφάρμοστη, άκυρη ή παράνομη.

Για την ολοκλήρωση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (απάντηση της Κομισιόν στον Δ. Παπαδημούλη)

Στην απάντησή του ο Επίτροπος Ντομπρόβσκις επισημαίνει ότι «η μεταρρύθμιση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ) δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά είναι αναγκαία για τη δημιουργία απασχόλησης, την ανάπτυξη, την κοινωνική δικαιοσύνη, την οικονομική σύγκλιση και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα», και επικαλείται ότι η Κομισιόν έχει ήδη παρουσιάσει χάρτη πορείας για την εμβάθυνσή της. Στην ερώτησή του ο Δημ. Παπαδημούλης είχε επισημάνει ότι «ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζ. Κ. Γιούνκερ, στην ομιλία για την κατάσταση στην ΕΕ, (9/2017) πρότεινε ένα εργαλείο προετοιμασίας (euro accession instrument) των μη κρατών μελών της ευρωζώνης, με στόχο την ένταξή τους στο ευρώ», και ρωτούσε «πώς θα ελέγχονται οι «προτάσεις εναρμόνισης» που θα γίνονται προς αυτά τα κράτη ώστε να ενταχθούν μελλοντικά στην ευρωζώνη».

Για τον επανυπολογισμό των συντάξεων (από τη συνέντευξη του Τ. Πετρόπουλου)
Ένα μεγάλο μέρος -σχεδόν οι μισές συντάξεις- δεν έχουν καμία μείωση.  Για  σχεδόν  το  20% των συντάξεων προκύπτουν αυξήσεις. Σε άλλες περιπτώσεις μικρές σε άλλες μεγάλες. Κυρίως οι μικρές συντάξεις έχουν μία ενίσχυση. Όπως και όσοι κατέβαλαν στο παρελθόν υψηλές εισφορές. Γεγονός που καταρρίπτει όσα υποστηρίζει η ΝΔ περί έλλειψης ανταποδοτικότητας εισφορών- παροχών του Ν. 4387/16.Μειώσεις δεν γίνονται σε οριζόντιο ποσοστό, όπως για τις γνωστές σκοπιμότητες επιχειρείται να εμφανιστεί. Είναι έως 18% συμπεριλαμβανομένων και των όποιων επιδομάτων. Όπως επανειλημμένα έχω πει, εκείνο που επιδιώκουμε να πετύχουμε, είναι να απαλύνουμε διαφορές που μπορεί να προκύπτουν. Τα πλεονάσματα τα οποία επιτυγχάνουμε, μας δίνουν αυτή την ευχέρεια.  Σας θυμίζω ότι η αξίωση για περικοπές έχει προνομοθετηθεί στη βάση μιας εσφαλμένης πρόβλεψης του ΔΝΤ που θεωρούσε ότι δεν θα πετύχουμε το πλεόνασμα το οποίο είχαμε αναλάβει ως δέσμευση να πετύχουμε.

Για τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης (από τη συνέντευξη του Τ. Πετρόπουλου)

Το Γενάρη του 2015 παραλάβαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις 386.445 απλήρωτες συνταξιοδοτικές παροχές ύψους 2 δις ευρώ και, σε αυτές, κοντά στις 169.000 εκκρεμείς, ληξιπρόθεσμες, κύριες συντάξεις. Στο τέλος του Ιουνίου θα είμαστε κοντά στις 52.000.Στο διάστημα από 1/1/2015 έως 31/5/2018 υποβλήθηκαν 476.818 νέες αιτήσεις και την ίδια περίοδο δόθηκαν συνολικά 658.451 συνταξιοδοτικές παροχές (κύριες και επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ) συνολικού ύψους 4,19 δις ευρώ.
Στο αρχείο της ΕΕ η 6ετής καθυστέρηση της Ελλάδας στα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών (ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας)

Η Ελλάδα έπρεπε να εκπονήσει από το 2009 τα πρώτα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία Πλαίσιο 60/2000/ΕΚ για τη διαχείριση των νερών και να τα αναθεωρήσει μετά από έξι χρόνια, δηλαδή το 2015.
Όμως, έως το 2015 οι προηγούμενες κυβερνήσεις εμφάνιζαν εξαετή καθυστέρηση στην έγκριση των πρώτων ΣΔΛΑΠ, με κίνδυνο να καταδικαστεί η χώρα μας ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπήρχε σχετική παραπομπή - παράβαση 2017/2023). Επιπλέον, είχε επιβληθεί στη χώρα μας η ποινή της αιρεσιμότητας στο τρέχον ΕΣΠΑ για την εξαετή καθυστέρηση, με συνέπεια την δέσμευση πόρων του ΕΣΠΑ, ύψους περίπου 2,5 δις ευρώ, στους τομείς της ύδρευσης, της άρδευσης και της αποχέτευσης.
Η ολοκλήρωση των 14 αναθεωρημένων Σχεδίων Διαχείρισης ΛΑΠ εντός του 2017, και η έκδοση των απαραίτητων αποφάσεων, οδήγησε στην άρση της αιρεσιμότητας. Ταυτόχρονα στο αρχείο τέθηκε η υπόθεση παράβασης της χώρας (παράβαση 2017/2023) για τη μη εφαρμογή της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Ύδατα (Οδηγία 2000/60/ΕΚ).

Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ

1. Ως αντισταθμιστικό όφελος της λιμενικής και εμπορευματικής δραστηριότητας της ΟΛΠ Α.Ε., για το έτος 2017, με απόφαση του Πάνου Σκουρλέτη κατανέμεται στους δικαιούχους Δήμους  Πειραιώς, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνος, το συνολικό ποσό ύψους 4.035.410,00 ευρώ.

2. Στο πλαίσιο των Προσκλήσεων των Προγραμμάτων «ΦιλόΔημος» και «ΦιλόΔημος ΙΙ» του Υπουργείου Εσωτερικών, ο  Πάνος Σκουρλέτης ενέκρινε την ένταξη Πράξεων δήμων συνολικού ποσού ύψους 5.520.370,39 ευρώ με τη συμμετοχή των δήμων να ανέρχεται στο ποσό των 805.802,39 ευρώ.

Δημοσίευση σχολίου