ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018

Νίκος Φίλης: Είναι μια καλή συμφωνία, ένας συμβιβασμός!



Θα θέλαμε στα βόρεια σύνορά μας να υπάρχει ένα κράτος εχθρικό που θα μπορούσε να το αξιοποιήσει επιτηδείως η Τουρκία;

«Η συμφωνία με τη γειτονική Δημοκρατία, που αναμένεται να υπογραφεί μεθαύριο στις Πρέσπες, είναι μια καλή συμφωνία. Είναι ένας συμβιβασμός προς όφελος των συμφερόντων των δύο χωρών, της σταθερότητας και της ειρήνης στην περιοχή» είπε ο πρ. Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Νικ. Φίλης. 


Και τόνισε:

Ανταποκρίνεται στις δημοκρατικές αξίες της Ελλάδας για τη συνεργασία ανάμεσα στους λαούς, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα κοινό μέλλον ανάπτυξης και ευημερίας με  όλους τους γείτονές μας. Αυτές οι αξίες ανταποκρίνονται επίσης στα καλώς εννοούμενα γεωπολιτικά συμφέροντα της Ελλάδας, τα οποία εντάσσονται σε γενικότερες γεωπολιτικές επιδιώξεις.

Έτσι αξιοποιείται το momentum για να επιτευχθεί η συμφωνία και να σταματήσει η εκκρεμότητα των 27 ετών, που παρήγαγε εστίες αποσταθεροποίησης. Μπορεί στο χάρτη να υπάρχει μια τρύπα, ένα αβάπτιστο κρατίδιο όπως με υπεροψία νομίζαμε, αλλά η πραγματικότητα δεν συγχωρεί το κενό. Θα θέλαμε στα βόρεια σύνορά μας να υπάρχει ένα κράτος εχθρικό που θα μπορούσε να το αξιοποιήσει επιτηδείως η Τουρκία;  Ή μήπως θα ήταν εθνικά επωφελές να διαλυθεί το κράτος αυτό και να βρεθούμε ξαφνικά να συνορεύουμε με τη μεγάλη Αλβανία και τη μεγάλη Βουλγαρία; 

Ορισμένοι και ακριβέστερα το ΚΚΕ υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια καπιταλιστικού τύπου ανάπτυξη που εξυπηρετεί ιμπεριαλιστικά σχέδια.  Πρόκειται για αναχρονιστικά πολιτικά κλισέ. Προφανώς και υπάρχει και καπιταλισμός και ιμπεριαλισμός. Αλλά αξίζει να αγωνιζόμαστε για τις αξίες  της συνεργασίας των λαών,  της δημοκρατίας και της κοινής ανάπτυξης ακόμη και μέσα σε αυτό το πλέγμα των υφιστάμενων κυρίαρχων σχέσεων (πώς αλλιώς άλλωστε;) που προφανώς είναι αναγκαία η σταδιακή αλλαγή τους.  Όλα τα άλλα ισοδυναμούν με απόδραση από την πραγματικότητα που όμως καταλήγει στην παθητική αποδοχή των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών.

Η ΝΔ όμως είναι ένα μεγάλο ιστορικό κόμμα στο οποίο συνυπάρχουν φιλελεύθεροι με λαϊκούς δεξιούς και  ακροδεξιούς. Αυτή την περίοδο η συνισταμένη  γέρνει προς τα ακροδεξιά. Προφανώς έχει ένα διαρθρωτικό πρόβλημα φυσιογνωμίας που εκφράζεται και με τη σημερινή στάση της   στο Μακεδονικό. Είναι απαράδεκτο όμως ο κ. Μητσοτάκης να αρνείται την εθνική ευθύνη του κόμματός του και να υπακούει στα παλαιοκομματικά κελεύσματα της κομματικής ιδιοτέλειας. Και αυτή η εθνικιστική κλίση της ΝΔ δυστυχώς αθροίζεται με τον αυταρχισμό, τον ρατσισμό, τον  εθνικισμό και την ξενοφοβία που απλώνονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, εις βάρος των φτωχών πολιτών αλλά και των ασθενέστερων λαών. Αυτό το μάθημα το παίρνουμε καθημερινά.

Εν ονόματι, λοιπόν, ποιας προοπτικής διεκδικεί η ΝΔ την επιστροφή της στην εξουσία; Παρέα με τον Όρμπαν και τους άλλους της ευρωπαϊκής ακροδεξιάς; Γιατί το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα όπως και το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα συμφωνούν με τη συμφωνία που πέτυχε η κυβέρνηση με τα Σκόπια.


Η σύγχυση που παρατηρούμε στο Κίνημα Αλλαγής είναι εξηγήσιμη. Δεν προσδίδει όμως πνοή και ανακαινιστικό πνεύμα στο εγχείρημα. Ιδιαίτερα το ΠΑΣΟΚ μοιάζει να συμπεριφέρεται ως δορυφόρος της ΝΔ. Καμία επίκληση του παρελθόντος του «πατριωτικού ΠΑΣΟΚ» δεν δικαιολογεί την ανατροπή της πολιτικής για το μακεδονικό που το ίδιο το πάλαι ποτέ κραταιό ΠΑΣΟΚ είχε διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια. Επ` αυτού είναι διαφωτιστική και ειλικρινής η δήλωση του κ. Παπανδρέου.

Πηγή: avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: