ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 14/6/2018


Για τη συμφωνία (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Καταφέραμε να έχουμε μια συμφωνία που από όλους χαρακτηρίζεται ιστορική. Έχει, βεβαίως, μπροστά της δρόμο για να υλοποιηθεί. Το κρίσιμο θέμα από εδώ και πέρα είναι το αν η άλλη πλευρά θα πετύχει όλα όσα προβλέπει η συμφωνία το επόμενο διάστημα: το δημοψήφισμα, τη συνταγματική αλλαγή.
 
Δημιουργούμε ένα πολύ σημαντικό momentum για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε, να νικήσουμε εκατέρωθεν τους εμπόρους πατριωτισμού που υπάρχουν και στις δύο πλευρές. Είναι μια συμφωνία, η οποία αποκηρύσσει τον αλυτρωτισμό. Δεν θέλαμε να ταπεινώσουμε τους εταίρους μας. Είναι μια συμφωνία, η οποία μπορεί να είναι βιώσιμη, η οποία  είναι ταυτόσημη με την εθνική θέση και τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί εδώ και πλέον περισσότερα από 20 χρόνια, από προηγούμενες κυβερνήσεις. Και αναφέρομαι στις βασικές προϋποθέσεις αυτού που όλοι ονομάζουμε «εθνική γραμμή», που είναι η σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes, με συνταγματική αλλαγή που αυτό το κατοχυρώνει. Αλλά το σημαντικότερο για μας είναι πως είναι μια συμφωνία που αποκηρύσσει τον αλυτρωτισμό και διασφαλίζει την πολιτισμική μας κληρονομιά και την ιστορία μας. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. 

Πραγματικά πιστεύω ότι εάν για 26 και πλέον χρόνια μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων αισθάνονται  όχι απειλή από μια μικρή χώρα γειτονική, όπως είναι η ΠΓΔΜ, αλλά αισθάνονται θυμό, είναι διότι κάποιοι επιχείρησαν να οικειοποιηθούν ίσως ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορεί να έχει ένας λαός που είναι η Ιστορία του και η πολιτιστική του κληρονομιά. Και εγώ αισθάνομαι ότι πλέον με αυτή τη συμφωνία διασφαλίζουμε, παίρνουμε πίσω, αίρουμε οποιαδήποτε προσπάθεια οικειοποίησης της Ιστορίας μας

Αναφέρθηκα  στην απόφαση των γειτόνων μας να μετονομαστούν, να αλλάξουν τη συνταγματική τους ονομασία από «Δημοκρατία της Μακεδονίας» σε «Severna Makedonija» στη γλώσσα τους, «Βόρεια Μακεδονία» στην ελληνική, «North Macedonia» στην αγγλική και δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στις 190 γλώσσες που υπάρχουν στον κόσμο για το πώς αλλιώς προφέρεται το «Βόρεια». Αναφέρεστε, μάλλον, όχι σε λάθος ή σε αναντιστοιχία ανάμεσα σε αυτά που είπα εγώ και σε αυτά που αναγράφονται στη συμφωνία, αλλά σε όσα πράγματι είχαν ακουστεί και γραφτεί το προηγούμενο διάστημα για την πιθανότητα να είναι αμετάφραστη η ονομασία των γειτόνων μας. Δεν είναι αμετάφραστη. Μεταφράζεται. Εν τούτοις, είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε χώρας και κυρίως της Ελλάδας, αν θα την αναφέρει στη γλώσσα της ή στη γλώσσα των γειτόνων μας.

Η βασική είδηση  στα διεθνή μμε δεν ήταν ότι η ΠΓΔΜ, η FYROM, αλλά ότι η «Μακεδονία» συμφώνησε με την Ελλάδα να μετονομαστεί σε «Βόρεια Μακεδονία».

Αυτό το οποίο κάνει αυτή η συμφωνία και δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς, είναι να μην παραγνωρίζει το δικαίωμα λαών τρίτων χωρών στον αυτοπροσδιορισμό τους, Πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό; Αντιτίθεται στις ίδιες τις καταστατικές αρχές του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ. Όμως, αυτό που κάνει η συμφωνία είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό: Έρχεται με το άρθρο 7 και λέει ότι όπου χρησιμοποιούν αυτοί τον όρο «Μakedonski», δεν εννοούν την Ιστορία της Μακεδονίας, της ελληνικής Μακεδονίας, η οποία είναι η Ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας, αλλά εννοούν τα χαρακτηριστικά ενός λαού που βρέθηκε στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας και από τα μέσα του 18ου αιώνα και μετά απέκτησε και εθνοτικά χαρακτηριστικά. Εμείς, δεν θα τους πούμε ποτέ «Μακεδόνες». Εμείς θα τους ονομάζουμε «Σλαβομακεδόνες», μας δίνει τη δυνατότητα αυτή η συμφωνία.

Σε ό,τι αφορά την υπηκοότητά τους, εκεί που μέχρι σήμερα σε όλη την υφήλιο κυκλοφορούσαν με ταξιδιωτικά έγγραφα, στα οποία έγραφαν «Macedonia», από εδώ και στο εξής θα κυκλοφορούν με ταξιδιωτικά έγγραφα, τα οποία θα γράφουν «Macedonian-πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας». Αυτό, δεν είναι ότι δώσαμε, κάτι πήραμε και εδώ.


Για τον Α. Σαμαρά (από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα)

Ο κ. Μητσοτάκης σήμερα επέλεξε να μετατραπεί σε ένα θλιβερό φερέφωνο του πραγματικού Αρχηγού της Νέας Δημοκρατία -που είναι ο κ. Σαμαράς-, του κ. Σαμαρά, του πρώην Πρωθυπουργού, ο οποίος έχτισε όλη του την πολιτική διαδρομή και όλη του την πολιτική καριέρα πουλώντας ψεύτικο υπερπατριωτισμό σε ένα θέμα που επί είκοσι έξι χρόνια αποτελεί πληγή στην εξωτερική μας πολιτική, στο θέμα της ονομασίας των βόρειων γειτόνων μας, της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Και αυτό αν και ήταν ο πρώτος, ο οποίος επισήμως ως Υπουργός των Εξωτερικών, αντικαθιστώντας τότε τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, στις 2 Δεκεμβρίου του 1991 στο Συμβούλιο Κορυφής απεδέχθη σε επίσημο κείμενο της τότε ΕΟΚ να καταγραφεί η γείτονα χώρα με τον όρο «Δημοκρατία της Μακεδονίας».  Ήταν αυτός ο οποίος απεδέχθη και ήταν και ο πρώτος ο οποίος γέννησε αυτό το πρόβλημα, όταν πολύ αργότερα  στις 16 Δεκέμβρη του 1991 στην κρίσιμη συνεδρίαση των Υπουργών Εξωτερικών της τότε ΕΟΚ, όταν συζητείτο η ανεξαρτητοποίηση των πρώην σοσιαλιστικών δημοκρατιών της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, της Κροατίας και της Σλοβενίας, δεν έθεσε κανένα θέμα προκειμένου να παρθεί μια απόφαση που η Ελλάδα δεν ήταν σύμφωνη τότε και οι Γερμανοί και άλλες χώρες πιέζανε σε σχέση με το πώς θα ονομάζεται αυτή η χώρα. Τότε μάλιστα ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης τον είχε χαρακτηρίσει «ανόητο». Αυτός, λοιπόν, ο άνθρωπος ο οποίος έχει μεγάλη ευθύνη για τη γέννηση αυτού του προβλήματος που ταλανίζει την εξωτερική μας πολιτική είναι αυτός που αργότερα είχε το θράσος να σηκώσει τη σημαία του υπερπατριωτισμού και να ρίξει τότε την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Και σήμερα πάλι είναι αυτός ο οποίος παρουσιαζόμενος ως υπερπατριώτης έρχεται και παριστάνει τον θεματοφύλακα των εθνικών αξιών του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή και του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου, όταν το 1994 έχοντας ιδρύσει το κόμμα της «Πολιτικής Άνοιξης» λυσσαλέα επιτίθετο και στους δύο, τότε Πρωθυπουργός ο Ανδρέας Παπανδρέου και Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, για το θέμα των Σκοπίων ζητώντας να αποχωρήσουν από την ενεργό πολιτική δράση.  Και είναι ο ίδιος που είχε ξεχάσει, όταν αργότερα έγινε Πρωθυπουργός, το θέμα αυτό, διότι η κυβέρνησή του  δια του εκπροσώπου της του Υπουργού Εξωτερικών, του κ. Βενιζέλου, στη συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών παρουσίαζε την επίσημη εθνική θέση και της Κυβέρνησης Σαμαρά, που ήταν σύνθετη ονομασία προφανώς με τον όρο «Μακεδονία» με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes.


Για τη στάση του Κ. Μητσοτάκη (από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα)

Ο κ. Σαμαράς θέτει σε ομηρία έναν άλλο Μητσοτάκη, τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον οδηγεί σε μια θέση, η οποία εγώ εκτιμώ ότι δεν συνάδει με προηγούμενες θέσεις του, αλλά αυτό είναι δικό του θέμα. Κυρίως, όμως, τον οδηγεί και σε μια συμπεριφορά θεσμικών ακροβασιών και αυτό είναι το χειρότερο. Διότι το να εμπλέκει κανείς τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας σε επιλογές οριακές για το τι ορίζει το Σύνταγμα της χώρας είναι θεσμική ακροβασία που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να επιχειρεί. Κύριε Μητσοτάκη, η πρόταση δυσπιστίας, λοιπόν, που καταθέτετε σήμερα στην Κυβέρνησή μου είναι καλοδεχούμενη. Την καλωσορίζω. 


Για τα συλλαλητήρια (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Σέβομαι βαθιά το συναίσθημα της εθνικής περηφάνιας για τον καθένα και την καθεμιά. Ξέρω πολύ καλά ότι σε αυτά τα συλλαλητήρια συμμετείχαν δύο κατηγορίες πολιτών: πολίτες που έχουν μια έντονη πατριωτική ευαισθησία και που αισθάνονται όλα αυτά τα χρόνια των μνημονίων αυτή την εθνική υπερηφάνεια να έχει πληγεί, αλλά και ακραίες δυνάμεις, ακραίοι, εθνικιστές, ακροδεξιοί, χρυσαυγίτες, επαγγελματίες πατριώτες και ούτω καθεξής. Στους δεύτερους, δεν με ενδιαφέρει να απευθυνθώ. Στους πρώτους, όμως, θέλω να απευθυνθώ και να τους πω με ειλικρίνεια: ποιο είναι αυτή τη στιγμή το πατριωτικό συμφέρον; Να κλείσουμε ένα θέμα που μας ταλανίζει 26 χρόνια ή να το αφήσουμε ανοιχτό; Ποια είναι η μεγάλη απειλή που έχει σήμερα η χώρα; Οι βόρειοι γείτονές μας; Σε μια περίοδο που βλέπουμε ότι η Τουρκία έχει γίνει μια δύναμη νευρική, επιθετική, όπου καθημερινά έχουμε παραβιάσεις στο Αιγαίο, όπου διατηρεί σε κατοχή το βόρειο τμήμα της Κύπρου, ποιος είναι ο κίνδυνος στον οποίο πρέπει να προσανατολιστούμε και ποιο είναι το πατριωτικό και εθνικό συμφέρον τώρα; Να αφήνουμε μέτωπα ανοιχτά; Αυτή η συμφωνία, φέρνει πίσω τα σύμβολα, την Ιστορία, την κληρονομιά μας, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια λύση, την οποία την είχαμε ονειρευτεί χρόνια, με την έννοια ότι βάζει έναν προσδιορισμό στον όρο «Μακεδονία» και 140 χώρες σε όλο τον κόσμο, που τη λένε «Μακεδονία», θα πάψουν να τη λένε «Μακεδονία». 


Για όσα λέγονται από τη ΝΔ περί διενέργειας δημοψηφίσματος (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Δεν θα έπρεπε να μιλούν τα στελέχη της Ν.Δ. περί δημοψηφίσματος, διότι οποτεδήποτε υπήρξε και έγινε πράξη η σκέψη να εκφραστεί η γνώμη του ελληνικού λαού, ήταν πάντοτε αντίθετη. Είναι δυνατόν να κάνουμε εμείς ένα δημοψήφισμα για το πώς θα λέγονται οι γείτονές μας;


Για τη στάση Καμμένου

1. Από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα

Η προγραμματική συμφωνία ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ δεν προέβλεπε, όπως και δεν θα μπορούσε να προβλέπει ότι θα υπάρξει μια τέτοια σημαντική πολιτική εξέλιξη στη γείτονα χώρα - το 2015 έγινε η προγραμματική συμφωνία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ- που θα μας έφερνε μπροστά στη δυνατότητα μιας πάρα πολύ σημαντικής συμφωνίας. Ως εκ τούτου, το θέμα αυτό δεν αποτελούσε ένα από τα βασικά θέματα της προγραμματικής μας συνεννόησης. Οι βασικές γραμμές της προγραμματικής μας συνεννόησης ήταν να σταματήσει η καταστροφή στη χώρα, να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια και να σταματήσει το πλιάτσικο στη χώρα, η διαφθορά, η διαπλοκή, η ρεμούλα, οι μίζες. Αυτή ήταν η βασική μας κατεύθυνση.  Όταν εγώ έκανα τις προγραμματικές δηλώσεις, αναφέρθηκα στο θέμα, επαναλαμβάνοντας την πάγια εθνική θέση: σύνθετη ονομασία, erga omnes και γεωγραφικός προσδιορισμός. Ο Πάνος Καμμένος δεν έδωσε σημασία,  ακριβώς γιατί δεν υπήρχε ορίζοντας λύσης και δεν θεωρούσε ότι ήταν ένα από τα μείζονα ζητήματα.  Ο Πάνος Καμμένος έχει μια θέση και στάση αρχής, την οποία δεν του ζητώ να την αλλάξει. Δεν του ζητώ να αλλάξει τα βασικά αξιακά χαρακτηριστικά που έχει ο ίδιος. Του ζητώ, όμως, ως υπεύθυνος υπουργός μιας κυβέρνησης που κρατά πατριωτική στάση, αυτό να το αναγνωρίσει και να μην θέσει σε κίνδυνο τη διακυβέρνηση, την πορεία της χώρας στην κατεύθυνση, μάλιστα, την κρίσιμη αυτή που είμαστε πολύ κοντά να εκπληρώσουμε έναν από τους βασικούς στόχους αυτής της συνεργασίας. Και γι’  αυτό ο Πάνος Καμμένος θα κρατήσει τη θέση και τη στάση του, μου το έχει δηλώσει. Αν καταφέρει η άλλη πλευρά να περάσει τους δύσκολους σκοπέλους που έχει μπροστά της και τους οποίους εγώ θα είμαι ευτυχής αν το καταφέρει και θα βοηθήσω όσο μπορώ για να το καταφέρει, έτσι για να μην παρεξηγηθούμε, θα έρθει η συμφωνία στη Βουλή και ο Πάνος Καμμένος θα τηρήσει τη στάση αρχών, δεν θα την υπερψηφίσει.  Ο Πάνος Καμμένος, έχει τις αρχές και τις αξίες του, αλλά δεν είναι έμπορος πατριωτισμού. Δεν θα ρίξει την κυβέρνηση για να κάνει πολιτική καριέρα, όπως έκανε ο κ. Σαμαράς στην κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. 


2. Από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου

Ο κύριος Καμμένος δεν διαχειρίζεται τη διαδικασία της ένταξης της γειτονικής μας χώρας στο ΝΑΤΟ. Οι υπουργοί Άμυνας, που συμμετέχουν στο ΝΑΤΟ, συζητούν για επιχειρησιακά ζητήματα της Συμμαχίας. Αυτοί που διαχειρίζονται τα λεγόμενα πολιτικά ζητήματα, είναι οι υπουργοί Εξωτερικών και οι πρωθυπουργοί ή οι Πρόεδροι κρατών. Επομένως, η παραφιλολογία αυτή, είναι απολύτως και ολοκληρωτικά αβάσιμη.


Για την Τουρκία (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Υπάρχει πράγματι μία  αύξηση της έντασης το τελευταίο διάστημα. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι μετά το πραξικόπημα στην Τουρκία, έχουμε μια τελείως διαφορετική κατάσταση και έναν τελείως διαφορετικό Ερντογάν. Και, βεβαίως, όσο πηγαίνουμε προς τις εκλογές, τις προεδρικές εκλογές- και όσο βεβαίως είναι χρήσιμοι οι ψηφοφόροι που ανήκουν στον εθνικιστικό χώρο, οι εντάσεις και οι ρητορικές, φραστικές επιθέσεις έγιναν ένα καθημερινό φαινόμενο. Όμως,  το πιο κρίσιμο από όλα δεν είναι οι ρητορικές επιθέσεις, είναι ότι είχαμε το τελευταίο διάστημα και μία ποιοτική διαφοροποίηση, στη στάση της Τουρκίας στο Αιγαίο, στην Ν.Α. Μεσόγειο,  η οποία καταγράφηκε και με περιστατικά, που χρειάστηκε να έχουμε πολύ μεγάλη ψυχραιμία για να μην οδηγηθούν σε επεισόδια. Το είδαμε με τη στάση σε ό,τι αφορά τη γεώτρηση, που παρεμπόδισαν την ιταλική εταιρεία ΕΝΙ στην Κύπρο, στην Ν.Α. Μεσόγειο. Και βεβαίως μία απαράδεκτη ενέργεια, που αφορά τη σύλληψη και κράτηση, σχεδόν εδώ και τρεις μήνες, χωρίς κατηγορίες των δύο Ελλήνων στρατιωτικών. Όπου εδώ έχουμε την τουρκική πλευρά να συμπεριφέρεται, όχι ως ένας γείτονας και εταίρος, μάλιστα, στο ΝΑΤΟ, αλλά να συμπεριφέρεται με όρους που δεν συνάδουν στη λογική της καλής γειτονίας και της συνεργασίας.  Έχει εντάσεις στο εσωτερικό της, είναι αναμεμειγμένη στις πολεμικές επιχειρήσεις στη Συρία, ξαναφούντωσε το Κουρδικό ζήτημα, αντιμετωπίζει και θέματα που έχουν να κάνουν με τις πολιτικές εντάσεις στο εσωτερικό της. Άρα, λοιπόν, το πώς θα συμπεριφερθούμε στην Τουρκία, πώς θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά μας, είναι ένα ζήτημα που θα μας απασχολήσει πάρα πολύ και πρέπει να έχουμε μια σοβαρή και συγκροτημένη στρατηγική.


Για το ΔΝΤ και τη ρύθμιση του χρέους (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Έχοντας φτάσει στο τέλος και έχοντας ολοκληρώσει τόσο δύσκολες μεταρρυθμίσεις από την πλευρά μας,  πλέον μικρή σημασία έχει αν θα είναι ή δεν θα είναι. Αν θα χρηματοδοτήσει ή δεν θα χρηματοδοτήσει, τον λίγο χρόνο που απομένει, το τρίτο πρόγραμμα του ΔΝΤ. Καθότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι πλέον δεν έχουμε ανάγκη αυτή τη χρηματοδότηση, όταν ήδη με επιτόκια αντίστοιχα με αυτά που μας δανείζει το ΔΝΤ, μπορούμε να βγαίνουμε στις αγορές και να παίρνουμε από τις αγορές χρήματα. Άρα, δεν έχει καμία ουσιαστική αξία το να συμμετάσχει με χρηματοδότηση στο πρόγραμμα του ΔΝΤ. Αν έχει μια αξία, είναι κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, των κρίσιμων για το χρέος, να ρίξει το βάρος του προκειμένου να πάρουμε την καλύτερη δυνατή λύση, εφόσον λέει ότι υποστηρίζει  την καλύτερη δυνατή λύση για το χρέος.

Αυτή τη στιγμή η διαπραγμάτευση βρίσκεται στο επίπεδο της συγκεκριμενοποίησης των απαραίτητων μέτρων για να γίνει διαχειρίσιμο το χρέος. Για να μπορεί, δηλαδή, να έχουμε πρόσβαση, σταθερή και διαρκή, στις αγορές χρήματος μετά, τον Σεπτέμβρη του 2018. Το ΔΝΤ βοηθάει, αλλά η συμμετοχή του ή μη με χρηματοδότηση στο τρίτο πρόγραμμα, λίγη σημασία θα έχει τελικά στην αξιοπιστία της λύσης που θα δοθεί στο Eurogroup της 21ης Ιουνίου. Δεν θεωρώ ότι η πιθανή μη συμμετοχή του με χρηματοδότηση στο πρόγραμμα, θα πλήξει την αξιοπιστία της λύσης που θα δοθεί την 21η Ιουνίου. Η αξιοπιστία της λύσης στην 21η Ιουνίου θα κριθεί από τις αγορές. 


Για τον δημοσιονομικό χώρο και  τις ελαφρύνσεις (από τη συνέντευξη του Αλ. Τσίπρα)

Τα δεδομένα σήμερα μας δίνουν τη δυνατότητα με αυτά τα πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία είναι υψηλά, αλλά εξαιτίας των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας που ακόμα δεν τα έχουμε αξιοποιήσει, μας δίνουν τη δυνατότητα, το επόμενο διάστημα, να έχουμε  πολύ σοβαρό χώρο δημοσιονομικό για να κάνουμε ελαφρύνσεις. Το 2019 έχουμε 700.000.000 δημοσιονομικό χώρο, χωρίς να υπολογίζουμε την πιθανότητα υπέρβασης υπερπλεονάσματος ΑΕΠ. Από τώρα είναι δεδομένο ότι έχουμε 700.000.000 και θα πάμε στοχευμένα σε φοροελαφρύνσεις 1,6 δις το 2020 και πάει λέγοντας.  Η υπεραπόδοση οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι αυξάνεται η απασχόληση και αυξάνονται και τα έσοδα του ΕΦΚΑ σε πολύ μεγάλο βαθμό, στη συγκράτηση βεβαίως της σπατάλης και στον εξορθολογισμό της Δημόσιας Διοίκησης. 

Αυτή λοιπόν η υπεραπόδοση θα μας δώσει τη δυνατότητα και φέτος, το 2018, να προβούμε σε διορθωτικές κινήσεις πάντοτε με κοινωνικό γνώμονα, πάντοτε στοχεύοντας στα πιο ευάλωτα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Έχω πλήρη επίγνωση  των δυσκολιών που έχει  αντιμετωπίσει ο ελληνικός λαός για να φθάσουμε σήμερα εδώ που φθάσαμε. Εμείς κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν, προκειμένου να προστατευθούν οι πιο αδύναμοι, αλλά το ισοζύγιο τούτη την ώρα των βαρών,  βαραίνει τη μεσαία τάξη. Γι` αυτό και αποφασίσαμε ο δημοσιονομικός χώρος το 2019 να πάει στους φόρους, να μειωθούν οι φόροι και γι` αυτό άμα με το καλό καταφέρουμε και πετύχουμε τη συμφωνία που θέλουμε τότε θα δείτε ότι ήδη έχουμε ένα σχέδιο πάρα πολύ σοβαρό, το οποίο με το καλό στην επόμενη έκθεση, τον Σεπτέμβριο, για να προχωρήσουμε στις αναγκαίες εκείνες βελτιώσεις της πολιτικής που δεν θα αλλοιώνουν βεβαίως, ούτε θα δημιουργούν την αίσθηση στους εταίρους μας ότι θέλουμε να τα διαλύσουμε όλα.


Εκτέλεση Κρατικού Προϋπολογισμού Μαΐου 2018

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2018, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 799 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 2.163 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2018, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και ελλείμματος 1.242 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1.539 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 180 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 1.840 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 18.436 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 848 εκατ. ευρώ ή 4,8%  έναντι του στόχου. Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 17.316 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 388 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του στόχου.


Για την επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων (εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας)

Την εγκύκλιο που επισφραγίζει την επαναφορά της αρχής της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από τον Αύγουστο υπέγραψε σήμερα η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου.
Η εγκύκλιος καθορίζει τον έλεγχο των προϋποθέσεων για την επέκταση και την κήρυξη ως γενικώς υποχρεωτικής, για το σύνολο των εργαζομένων ενός κλάδου, της συλλογικής σύμβασης εργασίας η οποία έχει υπογραφεί από εργοδοτική συνδικαλιστική οργάνωση και δεσμεύει εργοδότες που απασχολούν τουλάχιστον το 51% των εργαζομένων του κλάδου.
Η επαναφορά από τον ερχόμενο Αύγουστο των δύο βασικών αρχών των συλλογικών διαπραγματεύσεων, της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης, ενισχύει τη διαπραγματευτική θέση των εργαζομένων, δίνοντας τους τη δυνατότητα της διεκδίκησης και υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με αυξήσεις μισθών και βελτίωση εργασιακών δικαιωμάτων.


Κατάργηση των voucher για τους 184 δήμους που έχουν ενταχθεί στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας)

Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στους πρώτους 184 δήμους της χώρας ολοκληρώνεται και τυπικά με την κατάργηση των voucher για τους δήμους που έχουν ενταχθεί. Σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι 184 δήμοι εξαιρούνται από την παροχή voucher που δίνεται για τη φοίτηση των 4χρονων παιδιών σε παιδικούς σταθμούς των υπόλοιπων δήμων. Με τον τρόπο αυτό, παρέχεται η δυνατότητα στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς των 184 δήμων να ικανοποιήσουν περισσότερες αιτήσεις γονέων για παιδιά κάτω των 4 ετών.


Για την ελάχιστη ώρας μίσθωσης Ι.Χ. ενοικιαζόμενων αυτοκίνητων  μετά οδηγού (παρέμβαση του Χρ. Σπίρτζη στη Βουλή)

 Η αρχική πρόταση των Θεσμών περιελάμβανε, ότι η πρόβλεψη της ελάχιστης χρονικής μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό των τριών ωρών έπρεπε να γίνει μία ώρα για την ηπειρωτική Ελλάδα και να μηδενιστεί για τη Νησιωτική. Καταλαβαίνετε όλοι τις συνέπειες, επί της ουσίας ακύρωνε το νομικό πλαίσιο που είχαμε στις αστικές μεταφορές. Η τελική συμφωνία διατηρεί το τρίωρο σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, στην Κρήτη και στην Εύβοια. Για τη νησιωτική Ελλάδα επίσης, διατηρείται το τρίωρο με εξαίρεση τους μήνες από Μάιο έως Αύγουστο που η ελάχιστη ώρα μίσθωσης θα είναι τριάντα λεπτά. Θα ήθελα να πω, ότι οι προβλέψεις που υπάρχουν στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4530/2018 μπορούν να καλύψουν τις στρεβλώσεις που δημιουργούνται από την παραβατική συμπεριφορά των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό και ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και κάποιες ανάγκες τουριστικής κίνησης τους τέσσερις μήνες της τουριστικής περιόδου.


Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ

Στο πλαίσιο των Προσκλήσεων των Προγραμμάτων «ΦιλόΔημος» και «ΦιλόΔημος ΙΙ» του Υπουργείου Εσωτερικών, ο  Πάνος Σκουρλέτης ενέκρινε την ένταξη των κάτωθι Πράξεων δήμων συνολικού ποσού ύψους 1.021.580,80 ευρώ με τη συμμετοχή των δήμων να ανέρχεται στο ποσό των 647.080,80 ευρώ, για τη συντήρηση σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων.  Επίσης, εγκρίθηκε η έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 710.000 ευρώ στους Δήμους Αγιάς, Σοφάδων, Παρανεστίου και Δυτικής Αχαΐας, αποκλειστικά για την κατασκευή αναγκαίων έργων υποδομής, με σκοπό την επιδιόρθωση ζημιών και βλαβών που προκλήθηκαν στις υποδομές τους από την κακοκαιρία.

Τέλος, έπειτα από πρόταση του Πάνου Σκουρλέτη και το σχετικό αίτημα του Δήμου Φαρκαδόνας του Νομού Τρικάλων, ο Αλέξης Χαρίτσης, ενέταξε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) το ποσό των 478.500 ευρώ για τα έργα ηλεκτροδότησης και αποχέτευσης, τα οποία αποτελούν προϋπόθεση για να παραδοθούν οι κατοικίες στους παλιννοστούντες και να λήξει μια εκκρεμότητα 25 ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: