ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 5/6/2018


Για τη ρύθμιση του χρέους (από τον Αλ. Τσίπρα)

Σε ό,τι αφορά την απομείωση του ελληνικού χρέους, το πλαίσιο της οποίας έχει αποφασιστεί εδώ και έναν περίπου χρόνο από τους εταίρους μας, εργαζόμαστε και επιδιώκουμε, όχι για μία οποιαδήποτε λύση. Αλλά για μία λύση που θα δώσει όπως, επαναλαμβάνω, προβλέπουν και οι αποφάσεις του Eurogroup που πάρθηκαν εδώ και έναν χρόνο, θα δώσει στην Ελλάδα σταθερή και διαρκή πρόσβαση στις αγορές χρήματος. Όχι, πρόσκαιρη πρόσβαση.
Άρα, δουλεύουμε σε συνεργασία με τους εταίρους μας, για μία λύση ικανή να πείσει μακροπρόθεσμα τις αγορές και να δώσει τον χρόνο στην ελληνική οικονομία που χρειάζεται, για να αναπτυχθεί και να μειώσει μέσω της ανάπτυξης το απόθεμα χρέους που έχει συσσωρευθεί. Η λύση θα βρεθεί,  όλοι την επιδιώκουν και η αξιοπιστία της δεν θα κριθεί από την ενεργοποίηση ή όχι του προγράμματος του Δ.Ν.Τ. για τον ελάχιστο υπόλοιπο χρόνο που απομένει ως την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος. Αλλά θα κριθεί από την ίδια την ουσία της και εκεί θα δοθεί ώθηση σε ό,τι αφορά την δυναμική που θα αναπτυχθεί στις ίδιες τις αγορές.

Για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδή (σημεία από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα)

 Θέλουμε να ξεκινήσουμε μαζί την προσπάθεια να δρομολογηθούν οι θεσμικές διεργασίες  που είναι απαραίτητες, προκειμένου να κατοχυρωθεί θεσμικά, αλλά να προχωρήσουν και οι αναγκαίες εργασίες, προκειμένου το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδή να γίνει μια πραγματικότητα και να αποδοθεί στους όμορους δήμους, αλλά και στους πολίτες προς χρήση. Τα πρώτα βήματα που θα κληθούμε να συνομολογήσουμε θα έχουν ως αφετηρία τη χωροθέτηση των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στο Μητροπολιτικό Πάρκο, με τη συνεργασία, βέβαια, όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δηλαδή των υπουργείων Άμυνας και Οικονομικών, τις ΕΤΑΔ, των δήμων, και της Περιφέρειας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να προχωρήσουμε στη διερεύνηση της μορφής και των αρμοδιοτήτων του Φορέα Διαχείρισης, που με τα σειρά του θα είναι αυτός που θα οδηγήσει στη δημιουργία του νόμου για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδή, στον οποίον νόμο και θα περιγράφονται ο χαρακτήρας, οι σκοποί και οι αρμοδιότητες του φορέα και θα αποτυπώνονται οι αρχές και οι κατευθύνσεις του σχεδιασμού. Παράλληλα, θα πρέπει να αποκατασταθεί και το υπερκείμενο θεσμικό πλαίσιο, δηλαδή το Προεδρικό Διάταγμα του Υμηττού, με την ολοκλήρωση της απαραίτητης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η σταδιακή υλοποίηση των παρεμβάσεων, που θα έχουν ως στόχο την ανάκτηση του δημόσιου χώρου και την αξιοποίησή του από τους πολίτες και την Αυτοδιοίκηση.

Για τη στάση της ΝΔ έναντι της διαπραγμάτευσης με την ΠΓΔΜ

1. Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού

Ο πανικός του κ. Μητσοτάκη για το ενδεχόμενο επίλυσης του ονοματολογικού, που οι κυβερνήσεις της ΝΔ κληροδότησαν στη χώρα, γίνεται κάθε μέρα και πιο έκδηλος. Καλά κάνει, διότι ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει πολύ καλά: και τι διαπραγματεύονταν οι κυβερνήσεις της ΝΔ στο παρελθόν, και τι πάει να πετύχει η σημερινή κυβέρνηση, και ποιων τα εγκληματικά για τα εθνικά συμφέροντα λάθη καλείται να διορθώσει.  Εξάλλου, βρίσκεται στα ρετιρέ της ΝΔ μαζί τους. Όποιον λεκτικό ακροβατισμό και να σκαρφιστεί, δεν μπορεί για πολύ ακόμα να κρύβεται. Σύντομα θα αναγκαστεί να καταλήξει σε μία θέση από τις δεκάδες που έχει υιοθετήσει για το ονοματολογικό τους τελευταίους έξι μήνες. Το μόνο που περιμένουμε να δούμε είναι εάν θα συνεχίσει να υποκρίνεται ότι είναι τάχα υπέρ της λύσης όταν συναντιέται με ξένους αξιωματούχους στο εξωτερικό, την ίδια στιγμή που στο εσωτερικό ακολουθεί, κατά γράμμα. τη γραμμή που του επιβάλλουν οι επαγγελματίες πατριδοκάπηλοι, Σαμαράς και Γεωργιάδης.

2. Από τη συνέντευξη του Ν. Κοτζιά
Ένα κομμάτι της ΝΔ επισήμως καλεί στη συμμετοχή στα συλλαλητήρια. Να μην σας πω ότι στους συνδιοργανωτές ότι είναι και ο κ. Πατούλης.
 Ότι και εάν πει η σημερινή κυβέρνηση, ό,τι και αν πει η σημερινή διαπραγματευτική μας ομάδα, η Ν.Δ. έχει καταλήξει σε μια γραμμή που είναι ενάντια στην κληρονομιά του Κωνσταντίνου Καραμανλή, του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Ενάντια στην παράδοσή της που είχε ως κυβερνήσεις του Κώστα Καραμανλή. Ακόμα και ενάντια σε αυτά που είπε ως κυβέρνηση του Σαμαρά.
 Όποτε κυβέρνησε η Νέα Δημοκρατία μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, να μας πει ποιες ήταν οι προτάσεις για τ’ όνομα και να μας πει ποια από αυτές θέλει. Γιατί δε μας λέει;  Αντί να κάνουν tweets και κολπάκια, να μας πουν, «εμείς προτείναμε το 1993 αυτό το όνομα, το 2005 αυτό, το 2008 εκείνο, στη διαπραγμάτευση 2005-2008 είχαμε πει αυτό το όνομα, μετά στις διαπραγματεύσεις όσες γίνονταν από το 2012 και μετά είπαμε εκείνο το όνομα και σήμερα από τα 4 ονόματα, ήταν το ίδιο όνομα συνεχώς, από τα 4 ονόματα μόνο ένα επιλέγουμε.

Για την πορεία της  διαπραγμάτευσης με την πΓΔΜ (σημεία από τη συνέντευξη του Ν. Κοτζιά)
 Θυμίζω  σ’ αυτούς που διαμαρτύρονται ότι στις διαπραγματεύσεις του 2006 και του 2007 ανάμεσα στην Ελλάδα και στα Σκόπια θίγονταν τρία θέματα. Το πρώτο θέμα που θιγόταν και δε μπορούσαν να το πάρουν γιατί δε μπορούσαν να το χειριστούν, ήταν αυτό το θέμα της ονομασίας του αεροδρόμιου ως Μεγάλου Αλεξάνδρου. Θεωρείτο δηλαδή το πιο σοβαρό αλυτρωτικό ζήτημα. Το λύσαμε κι αυτό.  Η μετονομασία της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» σε Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, θα έπρεπε να χαιρετηθεί.  Υπάρχει θέληση κι από τις δυο ηγεσίες να βρεθεί λύση. Η λύση αυτή θα είναι συμβιβαστική. Γιατί καμία πλευρά δε θα θέλει να συμφωνήσει σε μια λύση που δεν της δίνει κι εκείνης κάτι.  Ενημέρωσε δυο φορές ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ενημέρωσα μία φορά εγώ όλους τους αρχηγούς πλην της Νέας Δημοκρατίας που ήρθε ο κ. Κουμουτσάκος κι ενημερώθηκε, ενημέρωσα την Επιτροπή της Βουλής που είπαμε περί των διαρροών, έχουμε δηλαδή 4 επίσημες συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, 4 επίσημες ενημερώσεις σ’ ένα διάστημα 5 μηνών. Έχουμε επίσης φακέλους που έχουμε δώσει, η Νέα Δημοκρατία κατά καιρούς μας ζητά τους φακέλους για να ενημερωθεί ο Πρόεδρος της και ασφαλώς, ως οφείλουμε εμείς για τη καλή λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, τους τα δίνουμε. Ανάμεσα σ’ αυτά είναι και φάκελοι γύρω από τη fYROM.

Για τα πεπραγμένα των προηγούμενων κυβερνήσεων  (από τον Ν. Κοτζιά)

Υπήρξαν ελληνικές κυβερνήσεις που είχαν υιοθετήσει το «Μακεδονία – Σκόπια» ως διεθνή ονομασία. Και ταυτόχρονα δεχόντουσαν στο εσωτερικό να διατηρηθεί το όνομα «Μακεδονία». Σκέτο. Η πρώην πρέσβης μας στα Σκόπια λέει: «Την άνοιξη του 2006 ο Νίμιτς πρότεινε την ονομασία Δημοκρατία της «Μακεδονίας – Σκόπια», η οποία έγινε ασμένως αποδεκτή από την ελληνική πλευρά».  Έχω τον κ. Κουμουτσάκο, ο οποίος έδωσε μια συνέντευξη 11 Ιανουαρίου 2007. Όπου λέει ότι από τις αρχές του 2005 υπάρχει η πρόταση «Μακεδονία – Σκόπια», η οποία είναι συζητήσιμη και ήταν στο τραπέζι πάνω των διαπραγματεύσεων και το ξέρει γιατί ήταν στη διαπραγματευτική ομάδα. Το να βγαίνει και να μου λέει ότι δεν δεχόμαστε να υπάρχει συμφωνία με σύνθετη ονομασία τη λέξη «Μακεδονία», είναι υποκρισία για μένα.  Η σύνθετη ονομασία για το «Μακεδονία» πρωτοπαρουσιάζεται το 1996 μετά την ενδιάμεση συμφωνία. Και κατά παραχώρηση, λέει ο τότε διαπραγματευτής και αργότερα ευρωβουλευτής της Ν.Δ., δεχόμαστε σύνθετη ονομασία για να δείξουμε τι καλοί που είμαστε με συμπερίληψη του ονόματος «Μακεδονία». Ο μόνος που διαφωνούσε εντός της Ν.Δ. από το 1993 για τη συμπερίληψη του «Μακεδονία» πέρα της γνωστής περίπτωσης του κ. Σαμαρά,  ήταν ο κ. Έβερτ.
Για την αναγνώριση της μακεδονικής γλώσσας από τον ΟΗΕ (από τον Ν. Κοτζιά)
Από το 1977 έγινε μια συζήτηση και μάλιστα στην Ειδική Συνέλευση του ΟΗΕ για τις γλώσσες στην Αθήνα. Όπου εμείς αποδεχτήκαμε, όχι εμείς σαν κυβέρνηση, ο τότε Κωνσταντίνος Καραμανλής και η κυβέρνησή του, ο Αβέρωφ.  Ο Τρυπάνης που ήταν Υπουργός Πολιτισμού κλπ, δέχτηκαν την πρόταση της Γιουγκοσλαβίας να θεωρηθεί επίσημη γλώσσα και με λατινικούς χαρακτήρες πέρα από τους κυριλλικούς, ή «μακεδονική γλώσσα». Από εκείνη την ημέρα η «μακεδονική γλώσσα» εμφανίστηκε  στο πινάκιο του ΟΗΕ ως μία από τις επίσημες γλώσσες της Γιουγκοσλαβίας. Και από τότε μέχρι σήμερα αν ανατρέξει ο οποιοσδήποτε σε οποιαδήποτε απόφαση του ΟΗΕ, ή στον επίσημο πίνακα των γλωσσών που έχει, αναφέρεται η γλώσσα ως «μακεδονική».
Το 1992 – 1994 έγινε η Διεθνής Διάσκεψη ISO. Η Διεθνής Διάσκεψη ISO είναι η κατοχύρωση των ονομάτων και των ενδεικτικών, πρώτα ονόματα, συντμήσεις κοκ, όλων των ονομάτων. Εκεί έλαμψε δια της απουσίας της η χώρα μας. Στην ISO δεν πήγε ουδέποτε ο οποιοσδήποτε για να κάνει συζήτηση.  Εδώ και 35 χρόνια η γλώσσα αυτή έχει κατοχυρωθεί ως επίσημη γλώσσα της Γιουγκοσλαβίας και του διαδόχου κράτους της, διότι τα διάδοχα κράτη πήραν τα δικαιώματα της Γιουγκοσλαβίας όσων τα αφορούσε και ως διάδοχο κράτος τη δικαιούται και εσείς έρχεστε με καθυστέρηση 35 ετών να θέσετε για πρώτη φορά αυτό το θέμα.
Για την νέα ΚΑΠ (από την τοποθέτηση του Β. Αποστόλου στο Συμβούλιο Υπουργών)
Τη διαφωνία της χώρας μας σχετικά με τις προτάσεις της Κομισιόν για τη νέα ΚΑΠ μετά το 2020, είχε την ευκαιρία να τονίσει, για μια ακόμα φορά, ο Βαγγέλης Αποστόλου, μιλώντας στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε στη Σόφια. Ειδικότερα, όπως επισήμανε μεταξύ άλλων, ενώ οι προτάσεις της Επιτροπής εμφανίζονται εξαιρετικά φιλόδοξες στους στόχους και τις απαιτήσεις, οι πόροι που θα διατεθούν γι’ αυτούς τους στόχους δεν ανταποκρίνονται σ’ αυτή τη φιλοδοξία, αντίθετα βαίνουν μειούμενοι. Επιπλέον η αβεβαιότητα ενισχύεται από το γεγονός ότι το τοπίο είναι ακόμα θολό, σε ότι αφορά τις πραγματικές απώλειες των παραγωγών μας στη διάρκεια όλης αυτής της προγραμματικής περιόδου.

Σχετικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τα εργασιακά (από τη συνέντευξη της Ε. Αχτσιόγλου)

Το νέο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Εργασίας βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και δεν σχετίζεται με αξιολογήσεις, διαπραγματεύσεις και προαπαιτούμενα, είναι το δεύτερο νομοσχέδιο της κυβέρνησης στα εργασιακά σε λιγότερο από έναν χρόνο, με θετικές ρυθμίσεις, επέκταση δικαιωμάτων των εργαζόμενων και προστασία από διάφορες μορφές παραβατικότητας ή καταχρηστικής άσκησης δικαιωμάτων των εργοδοτών. Από τις σημαντικότερες διατάξεις του, είναι αυτές με τις οποίες «παίνουν κανόνες στις εργολαβίες, είναι εξίσου σημαντικές ρυθμίσεις με αυτές για τις συλλογικές συμβάσεις γιατί το φαινόμενο των εργολαβιών έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στην ελληνική αγορά εργασίας, με την κατάχρησή τους. Πολύ συχνά δηλαδή, οι αναθέτοντες είναι στην πραγματικότητα εργοδότες που παραχωρούν διάφορες πάγιες δραστηριότητες της επιχείρησης -όχι μία απλή εκτέλεση έργου με δεδομένη χρονική αρχή και τέλος- σε εργολάβο, κατά κανόνα για να μην έχουν ευθύνη σε περίπτωση που συμβούν παραβάσεις απέναντι στους εργαζόμενους, όπως μη καταβολή δεδουλευμένων, μη πληρωμής ενσήμων και ασφαλιστικών εισφορών κτλ. Μπαίνει τέλος στο καθεστώς κατάχρησης των εργολαβιών. Για πρώτη φορά, προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζόμενων, για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, τα ένσημά τους, ακόμη και οι αποζημιώσεις απόλυσης. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι θα υπάρχει πλήρης ευθύνη, αλληλέγγυα και εις ολόκληρον του αναθέτοντος το έργο και του εργολάβου, του υπεργολάβου και όσων υπάρχουν ακόμη σε μία αλυσίδα εργολαβιών. Κατοχυρώνονται έτσι εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ συγχρόνως δημιουργείται αντικίνητρο για τις εργολαβίες, γιατί πλέον ο αναθέτων θα έχει ακριβώς την ίδια ευθύνη με τον εργολάβο ή υπεργολάβο. Έτσι, εάν σκεφτόταν να το κάνει για να απαλλαγεί των ευθυνών του, δεν θα μπορεί πλέον να το κάνει.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση

Ο Κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι όλοι οι Φορείς στις σημερινές τους τοποθετήσεις δεν ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου όπως έκαναν τα κόμματα, αλλά την απόσυρση ή τροποποίηση ορισμένων διατάξεων. «Κανένας φορέας δεν ήρθε εδώ να πει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Είπε να αποσυρθούν διάφορες διατάξεις… Και ξέρουμε ότι τις μέρες τις προηγούμενες υπήρχαν ανακοινώσεις από διάφορους Φορείς να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Ξέρω πόσο δύσκολες είναι αυτές οι αλλαγές αυτές στα συλλογικά όργανα. Και εγώ θέλω να το χαιρετίσω. Όχι ότι δεν υπάρχει το αίτημα απόσυρσης, αλλά ότι είναι στοιχείο ωριμότητας των διαδικασιών όταν κανείς το μελετήσει στα σοβαρά και δει ότι πράγματι είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο μας πάει ένα βήμα μπρος». Δείτε συνημμένη την ομιλία του Κ. Γαβρόγλου.

Για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ (από τη συνέντευξη του Γ. Σταθάκη)
Η συμφωνία έκλεισε χθες οριστικά. Προβλέπει το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο κομμάτια: Τη ΔΕΠΑ Υποδομές, που θα έχει όλα τα δίκτυα της χώρας -Αθήνα, Θεσσαλονίκη και υπόλοιπη Ελλάδα- και τα διεθνή projects, οι μεγάλες δηλαδή επενδύσεις στους αγωγούς. Αυτό, θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Στο άλλο κομμάτι, που είναι το εμπορικό, θα διατηρηθεί μερίδιο 15%. Αυτές οι διαδικασίες θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Για τη ΔΕΗ και τις τιμές ρεύματος  (από τη συνέντευξη του Γ. Σταθάκη)
Η ΔΕΗ παραμένει βασικός πυλώνας του ενεργειακού συστήματός μας, την κρατήσαμε όρθια και ταυτόχρονα, με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν προ ημερών από τη Eurostat, η τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα μειώθηκε 6% το 2017, η τρίτη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη. Είναι γνωστό ότι τη ΔΕΗ την παραλάβαμε υπερχρεωμένη, καθώς είχε πάρει τεράστια δάνεια με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το 2011 και το 2013, η ΔΕΗ δανείστηκε υπέρογκα ποσά. Μετά το 2015, δεν έχει δανειστεί χρήματα. Ταυτόχρονα η ΔΕΗ, όπως και όλες οι ενεργειακές εταιρείες, ήταν από την προηγούμενη κυβέρνηση σ΄ ένα καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης. Εμείς ακυρώσαμε αυτά τα δεδομένα και κάναμε μεγάλες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα. Η κεντρική ιδέα είναι ότι προχωρούμε βεβαίως στην απελευθέρωση των αγορών, φυσικού αερίου, ρεύματος  κ.ο.κ, ταυτόχρονα όμως κρατήσαμε όλες τις υποδομές της ενέργειας, δηλαδή τα δίκτυα του φυσικού αερίου, τα δίκτυα του ηλεκτρισμού κ.ο.κ., υπό δημόσιο έλεγχο.  Το σχέδιό μας για τη ΔΕΗ είναι πάρα πολύ καλύτερο από τη «μικρή ΔΕΗ»: πρώτον, διότι δεν πουλάει το πιο πολύτιμο κομμάτι που έχει η ΔΕΗ από άποψη κερδοφορίας, που είναι τα υδροηλεκτρικά και αποτελούν το επίμαχο θέμα και δεύτερον, η πώληση των λιγνιτικών μονάδων προέκυψε, εκ των πραγμάτων, με την καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Με βάση όλα τα δεδομένα, η κυβέρνηση δημιούργησε σημαντική ρευστότητα στη ΔΕΗ πέρυσι -1,2 δισ. ευρώ- ξεχρεώσαμε τα ΥΚΩ πέντε ετών κ.ά. και τις προηγούμενες ημέρες επικυρώθηκε η ικανότητα της εταιρείας να αναχρηματοδοτήσει τα δάνειά της με τη συμφωνία με τις τράπεζες.

Εγκαίνια νέων Τοπικών Μονάδων Υγείας σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη (ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας)

Τα εγκαίνια τεσσάρων νέων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας πραγματοποίησε ο  Σταμάτης Βαρδαρός. Αρχικά εγκαινιάστηκε μία Τοπική Μονάδα Υγείας (ΤΟ.Μ.Υ.) στην Αλεξανδρούπολη, στη συνέχεια έγιναν τα εγκαίνια δύο ΤΟ.Μ.Υ. την Κομοτηνή και ακολούθως εγκαινιάστηκε μία ακόμα ΤΟ.Μ.Υ. στην πόλη της Ξάνθης. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού για την επαναφορά της ενιαίας τιμής βιβλίου

Στο σχέδιο νόμου ορίζονται το πεδίο εφαρμογής του, η διάρκεια προστασίας της τιμής του βιβλίου από το καθεστώς της Ενιαίας Τιμής, οι διάφορες εξαιρέσεις, η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου προστασίας στην περίπτωση ανατύπωσης (12 μήνες για μία και μοναδική φορά με μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης), η επανεκκίνηση του καθεστώτος Ενιαίας Τιμής στην περίπτωση της επανέκδοσης εξαντλημένων βιβλίων. Επίσης, περιγράφεται ο τρόπος εφαρμογής και ελέγχου της διάταξης, που βγαίνει από τη λογική της ποινικής αντιμετώπισης των παραβάσεων και περνά στην εφαρμογή των αγορανομικών διατάξεων, για την τήρηση των οποίων των Υπουργείο Πολιτισμού θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Οικονομίας και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τη Θαλάσσια Χωροταξία

Υπερψηφίστηκε σήμερα από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ "περί θεσπίσεως πλαισίου για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό" και άλλες διατάξεις». Δείτε εδώ για περισσότερα. Επίσης, δείτε συνημμένο ενημερωτικό σημείωμα του ΥΠΕΝ

Για τη Συμμετοχή του Δ. Βίτσα στο Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ (ανακοίνωση του ΥΜΕΠΟ)
Στο Συμβούλιο, μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η αναθεώρηση του Κοινού Ευρωπαϊκού Συστήματος Ασύλου και ειδικότερα ο Κανονισμός του Δουβλίνου. Ο Δημήτρης Βίτσας ευχαρίστησε τη Βουλγαρική Προεδρία του Συμβουλίου για τις εργώδεις προσπάθειες προκειμένου να επιτευχθεί συμβιβασμός, ενώ αναφέρθηκε στο κοινό non paper των κρατών – μελών πρώτης εισόδου (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ισπανία, Μάλτα). Ο Δ. Βίτσας σημείωσε πως στο κείμενο της Βουλγαρικής Προεδρίας έχουν επέλθει σημαντικές βελτιώσεις που το καθιστούν καλή βάση για συζήτηση, ενώ τόνισε ότι απαιτούνται περαιτέρω διαβουλεύσεις, τόσο σε τεχνικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, για την επίτευξη λύσης μέχρι τη λήξη της Βουλγαρικής Προεδρίας στο τέλος του Ιουνίου, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη επιτευχθεί η απαραίτητη ισορροπία μεταξύ ευθύνης και αλληλεγγύης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: