ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 12/6/2018




Για την ΠΓΔΜ

1. Από το Διάγγελμα του Αλ. Τσίπρα

Συμφώνησαν να αλλάξουν τη συνταγματική τους ονομασία για όλες τις χρήσεις και έναντι όλων. Συμφώνησαν να μετονομάσουν τη χώρα τους σε Δημοκρατία της Severna Makedonija (Σεβέρνα Μακεντόνιγια), δηλαδή στη γλώσσα μας σε Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.
Η αλλαγή του ονόματος θα υλοποιηθεί τόσο σε ό,τι αφορά τις διεθνείς και διμερείς τους σχέσεις όσο όμως και στο εσωτερικό. Με δύο λόγια, το όνομα αυτό θα ισχύει erga omnes – έναντι όλων, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, γεγονός που συνεπάγεται ότι οι γείτονές μας ανέλαβαν την υποχρέωση να αναθεωρήσουν σχετικά το Σύνταγμά τους. Με τον τρόπο αυτό και υπό τους όρους που προβλέπονται στη συμφωνία, οι 140 χώρες που σήμερα αναγνωρίζουν τους γείτονες μας ως  Μακεδονία, θα τους αναγνωρίζουν εφεξής με το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας».  Έτσι επιτυγχάνεται ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ της ελληνικής Μακεδονίας και των Βόρειων Γειτόνων μας και μπαίνει οριστικό τέλος στον αλυτρωτισμό που ενέχει η σημερινή Συνταγματική τους ονομασία. 
Την ίδια στιγμή στη Συμφωνία που καταλήξαμε, για πρώτη φορά προβλέπεται ότι οι Βόρειοι Γείτονές μας δεν έχουν και δεν μπορούν να διεκδικήσουν στο μέλλον καμία σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό της Μακεδονίας.
Στο ίδιο πλαίσιο, η Συμφωνία αναγνωρίζει τις σχετικές αποφάσεις του ΟΗΕ από το 1977 για την καταγραφή της γλώσσας των γειτόνων μας ως Μακεδονικής γλώσσας, με την πρόσθετη, όμως, και σαφή διατύπωση ότι αυτή ανήκει στην οικογένεια των νοτιοσλαβικών γλωσσών, γεγονός που, όπως ρητά αναγνωρίζεται, τη διαχωρίζει απολύτως από την ελληνομακεδονική γλωσσική κληρονομιά και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
Η Συμφωνία, επίσης, προβλέπει ότι η υπηκοότητα που θα αναγράφεται στα ταξιδιωτικά έγγραφα των γειτόνων μας δεν θα είναι: Μακεδόνας σκέτο, όπως μέχρι σήμερα, αλλά: Μακεδόνας / Πολίτης της Βόρειας Μακεδονίας.  Η Ελλάδα θα αναγνωρίζει την υπηκοότητα των γειτόνων πολιτών ως «πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας».
Αλλά πέραν αυτών, μεγάλη σημασία έχει και το γεγονός ότι συμφωνήσαμε οι γείτονές μας στην επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση να αναλάβουν την υποχρέωση να αφαιρέσουν από το Σύνταγμα τους οποιαδήποτε αναφορά θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως αλυτρωτική.
Συγκεκριμένα:
Απαλείφονται οι αναφορές σε Μακεδονική Μειονότητα, καθώς και στην ανάγκη προστασίας της.
Αντικαθίσταται το άρθρο για την προστασία των συνόρων με απάλειψη των προβληματικών σημερινών αναφορών.
Τέλος, αφαιρούνται οποιεσδήποτε έστω και έμμεσα ιστορικές - αλυτρωτικές αναφορές από το προοίμιο του Συντάγματός τους.
Με τον κ. Ζάεφ καταλήξαμε, επίσης, σε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την υπογραφή – κύρωση και θέση σε ισχύ της Συμφωνίας.  Η Συμφωνία, αφού υπογραφεί από τους υπουργούς Εξωτερικών, θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή των γειτόνων μας.  Στη συνέχεια, η Ελλάδα θα υποστηρίξει απόφαση για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Βόρειας Μακεδονίας, με την Ε.Ε. στο επικείμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Και ταυτόχρονα θα υποστηρίξει την αποστολή πρόσκλησης από τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ για ένταξή της στον οργανισμό.  Και οι δύο αυτές προσκλήσεις θα τελούν υπό την αίρεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της Συνταγματικής Αναθεώρησης, που κατοχυρώνει  τη χρήση του ονόματος έναντι όλων.  Με απλά λόγια, εφόσον η Συνταγματική Αναθεώρηση δεν ευδοκιμήσει τότε αυτοδικαίως ακυρώνεται η πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ και δεν εκκινούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε.
Η Ελλάδα, τέλος, θα κυρώσει τη μεταξύ μας Σύμβαση στο ελληνικό κοινοβούλιο θέτοντας την σε ισχύ, καθώς και το Πρωτόκολλο ένταξης των γειτόνων μας στο ΝΑΤΟ, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της συνταγματικής αναθεώρησης στη γειτονική χώρα.  Με τον τρόπο αυτό η χώρα μας διασφαλίζει πλήρως και απόλυτα τα συμφέροντα της και δεν απεμπολεί το σχετικό διαπραγματευτικό της πλεονέκτημα.


2. Από το άτυπο κυβερνητικό σημείωμα

Η συμφωνία ανταποκρίνεται απόλυτα στην εθνική γραμμή για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για χρήση erga omnes, που διατηρεί η χώρα εδώ και 20 χρόνια. 
Η αποδοχή της χρήσης erga omnes αποτελεί μεγάλη διπλωματική επιτυχία για την Ελλάδα, δεδομένου ότι στο παρελθόν αυτό δεν είχε γίνει αποδεκτό ούτε ως βάση συζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι οι γείτονές μας όχι μόνο θα χρησιμοποιούν το συμφωνηθέν όνομα στις διεθνείς τους σχέσεις, στους διεθνείς οργανισμούς, στα διεθνή fora και στα διεθνή έγγραφα, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. 
Το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», που θα αναγνωρίζεται στη χώρα μας ως «Severna Makedonja» βάζει τέλος στον αλυτρωτισμό που ενείχε η ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας», το οποίο αποτελούσε τη συνταγματική ονομασία της γείτονος και με το οποίο είχε ήδη αναγνωριστεί από περισσότερα από 140 κράτη σε διμερές επίπεδο, μεταξύ των οποίων τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Κίνα.
Η κυβέρνηση ωστόσο πέτυχε όχι μόνο την αποδοχή του erga omnes αλλά και την υποχρέωση της γείτονος να προχωρήσει άμεσα σε συνταγματική αναθεώρηση. 
Η συνταγματική αναθεώρηση αποτελεί τεράστια νίκη της Ελλάδας, δεδομένου ότι δεν περιλαμβανόταν στην εθνική γραμμή, όπως αυτή διαμορφώθηκε τα τελευταία 20 χρόνια και ακολουθήθηκε από όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά αποτέλεσε κόκκινη γραμμή της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και ότι ουδέποτε στο παρελθόν έχει συμφωνήσει χώρα σε αλλαγή του Συντάγματός της βάσει διεθνούς συμφωνίας. 
Η συμφωνία προβλέπει πως η Ελλάδα θα προχωρήσει σε κύρωση μόνο αφού ολοκληρωθεί η συνταγματική αναθεώρηση στη γειτονική χώρα. Η μεν πρόσκληση στο ΝΑΤΟ και το άνοιγμα κεφαλαίων της ΕΕ θα πραγματοποιηθούν με την κύρωση από το κοινοβούλιο της πΓΔΜ της σύμβασης, η ένταξή της και στους δυο οργανισμούς θα γίνει όμως μετά τη συνταγματική αναθεώρηση, καθώς στην πρόσκληση θα προβλέπεται ρητά πως είναι άκυρη εάν δεν πληρωθεί ο όρος της αναθεώρησης.

Για την τακτική της ΝΔ σε σχέση με την πΓΔΜ (από τον Ν. Κοτζιά)

Η Νέα Δημοκρατία έχει κυβερνήσει, από τότε που προέκυψε αυτό το κράτος, δέκα χρόνια με επτά Υπουργούς. Αυτοί οι Υπουργοί έχουν διατυπώσει σχεδόν δυο ονόματα ο καθένας τους, δηλαδή ας πούμε 14-15 ονόματα. Εμείς ρωτάμε εδώ και μέρες και εγώ προσωπικά ρωτάω: ας μας πει η ίδια η Νέα Δημοκρατία ποια ονόματα διαπραγματεύτηκε και ποιο επελέγη.   
- Ένα κομμάτι της Νέας Δημοκρατίας ντρέπεται για την περίοδο που διαπραγματευόταν, ένα άλλο και ντρέπεται, αλλά και δεν ξέρει τι συνέβη και ένα τρίτο σου λέει «ό,τι κι αν έγινε, ό,τι έχω να ντραπώ, καλαμπούρια κάνω στην εξωτερική πολιτική».  
Για τον ΕΝΦΙΑ και τις αντικειμενικές τιμές (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών)

Η συνολική εικόνα για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης σε σύνολο 10.216 ζωνών, είναι η εξής:
·     Σε 2.122 μειώθηκαν
·     Σε 4.302 έμειναν σταθερές
·     Σε 3.792  αυξήθηκαν 

Επίσης, με την τροπολογία για την προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ διευρύνεται το άνω όριο του πρώτου κλιμακίου του κύριου φόρου από τα 500 στα 550 ευρώ και του τρίτου από τα 1000 στα 1050 ευρώ. Επιπλέον αυξάνεται το αφορολόγητο όριο για το συμπληρωματικό φόρο από τα 200.000 ευρώ στα 250.000 ευρώ.

Με βάση τις νέες τιμές και τις παραπάνω αλλαγές έγινε προσομοίωση της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ για το έτος 2018.
Σύμφωνα με αυτήν:
·     Μειωμένα θα είναι τα εκκαθαριστικά για 1.470.962 ή το 23% των φυσικών προσώπων.
·     Αμετάβλητα για 3.995.181 ή το 62%.
·     Ελάχιστη αύξηση από ένα έως 50 ευρώ (12 ευρώ κατά μέσο όρο) θα έχουν τα εκκαθαριστικά για 737.709 ή το 12%.
·     Αύξηση από 50 έως 200 ευρώ,  θα έχουν τα εκκαθαριστικά 160.001 φυσικών προσώπων ή το 2,3%.
·     Mόνο για το 0,7% ή 48.961 φορολογούμενους θα προκύψει αύξηση πάνω από 200 ευρώ.

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι  το 97% των φυσικών προσώπων θα έχουν εκκαθαριστικά μειωμένα, αμετάβλητα ή με οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχη είναι η εικόνα για τα νομικά πρόσωπα, καθώς το 91% θα δει εκκαθαριστικά μειωμένα (61%), σταθερά (25%) ή αυξημένα έως 50 ευρώ (5%).
Τέλος, επισημαίνεται ότι με την ίδια τροπολογία ορίζεται ως ημερομηνία της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ το τέλος Ιανουαρίου, αντί του Δεκεμβρίου που ίσχυε από την έκδοση του νόμου και ότι η πρώτη δόση θα καταβληθεί το Σεπτέμβριο.

Για τις συντάξεις (απάντηση του Υπουργείου Εργασίας στην εφημερίδα Τα Νέα)
Δημοσίευμα της εφημερίδας τα «Νέα», σε συνέχεια των ψευδών «ειδήσεων» που άλλοτε «κατασκευάζει» και άλλοτε «δανείζεται» από την αντιπολίτευση, επιχείρησε να παραποιήσει δηλώσεις του Υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιου Πετρόπουλου σχετικά με τις περικοπές που έχουν γίνει στις  καταβαλλόμενες, πριν από το ν. 4387/16, κύριες συντάξεις. Εμφάνισε ως περικοπές των κύριων συντάξεων τις αλλαγές στις εισφορές των ασφαλισμένων, στην εξαγορά πλασματικού χρόνου ασφάλισης, στις επικουρικές συντάξεις, στα εφάπαξ, στα μερίσματα και στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τα οποία είχαν αυξηθεί με το ν. 4093/12. Συμπεριέλαβε στις δήθεν 22 περικοπές των καταβαλλόμενων συντάξεων, τις αλλαγές στα κατώτατα όρια σύνταξης του τ. ΙΚΑ στις νέες συντάξεις και στις νέες αναπηρικές συντάξεις που έγιναν σε εφαρμογή του ν. 3863/10. Ακόμη και τη σταδιακή μείωση του ΕΚΑΣ που, επίσης, είχε χαρακτηριστεί με το ν. 3863/10 ως προνοιακή παροχή και η οριστική κατάργησή του δρομολογήθηκε μετά το mail Χαρδούβελη και ψηφίστηκε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τον Αύγουστο του 2015.   Η αναξιοπιστία του δημοσιεύματος αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εμφανίζει δύο φορές τη μια και μόνη αναπροσαρμογή που έγινε στο 20% των καταβαλλόμενων επικουρικών συντάξεων (με άθροισμα κύριας και επικουρικής άνω των 1.300 ευρώ μεικτά) για να αποφευχθεί η εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος του ν. 4052/12, η οποία θα μείωνε οριζόντια έως 57% όλες τις επικουρικές συντάξεις.   Οι  μόνες μειώσεις που έχουν γίνει την περίοδο 2015– 2018 στις καταβαλλόμενες, πριν από το ν. 4387/16, κύριες συντάξεις ήταν η  αύξηση της εισφοράς ασθένειας από 4% σε 6% (στο καταβαλλόμενο και όχι στο μεικτό ποσό) και η επιβολή πλαφόν 2.000 ευρώ για μια μεικτή κύρια σύνταξη και 3.000 ευρώ για περισσότερες από μια συντάξεις.
Για τις δηλώσεις Μητσοτάκη σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών (από την ομιλία του Γ. Δραγασάκη)
Επειδή είδα κάποιους βαρύγδουπους τίτλους για «εγκλήματα»,  «ευθύνες» και αλλά συναφή,  από την ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα ήθελα να  κλείσω με λίγα λόγια αλήθειας για τις τράπεζες προς όλους εκείνους που θέλουν, αν και υπόλογοι, να εμφανίζονται ως τιμητές.  Το μόνο, λοιπόν, που θέλω να πω είναι ότι η κοινωνία αλλά και οι ίδιες τράπεζες πλήρωσαν βαρύ τίμημα για τον εναγκαλισμό στο παρελθόν του κομματικού συστήματος με ΜΜΕ, επιχειρηματικά συμφέροντα και τραπεζικά ιδρύματα.   Τα απλήρωτα ογκώδη δάνεια των κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα, η κατάρρευση ιστορικών εκδοτικών συγκροτημάτων, τα τραύματα στην αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος αλλά και των τραπεζών είναι εδώ σαν σκιάχτρα, να μας θυμίζουν ένα παρελθόν που πρέπει να αφήσουμε πίσω μας οριστικά.

Για την αξιολόγηση στο Δημόσιο ( από τη συνέντευξη της Ολ. Γεροβασίλη)
Ο αρχικός φόβος έναντι σε οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης ήταν κατανοητός, μετά το ισοπεδωτικό πέρασμα του Κυριάκου Μητσοτάκη από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Το δικό μας σύστημα αξιολόγησης όμως βρίσκεται στην εκ διαμέτρου αντίθετη πλευρά από αυτό που εφαρμόστηκε επί ΝΔ και νομίζω ότι πλέον αυτό έγινε κατανοητό και από τους ανθρώπους της Δημόσιας Διοίκησης. Το νέο σύστημα αξιολόγησης δεν ήρθε για να τιμωρήσει. Αντίθετα, ήρθε να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του Δημοσίου και να βελτιώσει τις όποιες αδυναμίες.
Για τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων (από την Ολ. Γεροβασίλη)
Αν εμείς μέσω της μεταρρύθμισης προσπαθούσαμε να αλώσουμε το κράτος, για ποιο λόγο να μην συνεχίζαμε το προηγούμενο καθεστώς της απευθείας τοποθέτησης πολιτικών προσώπων; Στο επιχείρημα δε ότι αυτό δεσμεύει την επόμενη κυβέρνηση απαντάμε: δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να «αυτοδεσμευτούμε», με πρόσωπα τα οποία θα έχουν προκύψει από αξιοκρατικές διαδικασίες.
Για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων (ενημέρωση από το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης)

Στη φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η σημαντική μεταρρύθμιση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, εγκατάστασης και λειτουργίας των επιχειρήσεων. Η μεταρρύθμιση αυτή συνδέεται με την ευρύτερη στρατηγική της κυβέρνησης για την βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος, την προσέλκυση επενδύσεων και την αύξηση της παραγωγικής δραστηριότητας με όρους δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης, όπως αποτυπώνεται και στο Ολιστικό Αναπτυξιακό Σχέδιο. Η πλειονότητα των οικονομικών δραστηριοτήτων έχει ήδη υπαχθεί στο νόμο 4442/2016 για το νέο αδειοδοτικό καθεστώς, ενώ πάνω από το 90% θα έχει ενταχθεί με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Σχεδόν όλες οι μεταποιητικές επιχειρήσεις θα μπορούν να ξεκινούν τη λειτουργία τους με απλή γνωστοποίηση που θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά, με εξαίρεση τις οικονομικές δραστηριότητες υψηλού κινδύνου για τους εργαζόμενους, τους περίοικους και το περιβάλλον, οι οποίες θα υπόκεινται σε εκ των προτέρων έγκριση. Όσον αφορά στις περιβαλλοντικές υποδομές, για πρώτη φορά διαχωρίζονται από τις αμιγώς βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς διαμορφώνεται ένα διακριτό, σαφές πλαίσιο αδειοδότησης, στο οποίο θα υπαχθούν οι σχετικές δραστηριότητες.

Για τις διατάξεις του Υπουργείου Εργασίας στο πολυνομοσχέδιο

1. Από την ομιλία της Ε. Αχτσιόγλου

Για  τη μονομερή προσφυγή στη διαιτησία: Είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Στο νομοσχέδιο γίνονται κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις, οι οποίες σέβονται απολύτως τις επιταγές του ΣτΕ και επανέρχονται κάποια από τα στοιχεία που υπήρχαν στον νόμο 1876 του 1990. Πρώτον, υπάρχει η πρόβλεψη ότι ο μεσολαβητής θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει πρόταση, όταν βλέπει ότι τα μέρη έχουν περιθώριο να συζητήσουν μεταξύ τους και να βρουν μια συμφωνία. Δεύτερον, καθορίζεται ότι το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής θα το έχει το μέρος που αποδέχεται την πρόταση του μεσολαβητή. Τρίτον, αναφέρεται ότι στα δικαιολογητικά στοιχεία της διαιτητικής απόφασης, προστίθεται και το ζήτημα της αγοραστικής δύναμης του μισθού, ζήτημα κρίσιμο για τον εργαζόμενο.
Για την  συνταξιοδοτική δαπάνη για το 2019:  είναι ίδια σε καθαρούς όρους, με αυτή που είχε αποτυπωθεί και στο προηγούμενο μεσοπρόθεσμο, 1% του ΑΕΠ. Το νούμερο των 2,8 δισ είναι σε μικτή βάση και δεν απεικονίζει το πραγματικό ποσό.Η δαπάνη για τα αντίμετρα είναι η ίδια, 1% του ΑΕΠ.
Στο νομοσχέδιο γίνεται μια πολύ σημαντική παρέμβαση, αφού προβλέπεται ότι για κάθε μία πρόσληψη πλήρους απασχόλησης, θα υπάρχει έκπτωση των εργοδοτικών εισφορών προσαυξημένη μάλιστα κατά 50% προκειμένου να δοθούν κίνητρα για νέες προσλήψεις και να μετατραπούν συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης.

2. Δείτε συνημμένο το σημείωμα του Υπουργείου σχετικά με τα παρακάτω:
- Μεσολάβηση και διαιτησία συλλογικών εργατικών διαφορών
- Κοινωνική Αλληλεγγύη
- ΕΔΟΕΑΠ
- Αντίμετρα

Για τις τροπολογίες του ΥΠΕΝ στο Πολυνομοσχέδιο (από την ομιλία του Γ. Σταθάκη)

Με τις ρυθμίσεις αυτές κλείνει μια ενότητα πολιτικής, η οποία ουσιαστικά είχε τρία στοιχεία. Το πρώτο  είναι η ολοκλήρωση του φάσματος των αποκρατικοποιήσεων με τη διατήρηση του δημόσιου ελέγχου στα δίκτυα. Αυτό ολοκληρώθηκε, οι εταιρείες και οι συμμετοχές του δημοσίου θα περάσουν με διάφορες μορφές στο υπέρ-ταμείο.  Δεύτερον, το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς ενέργειας, με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και πλαίσια, όλες οι αλλαγές έχουν γίνει και οι αγορές θα λειτουργούν με βάση τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και ολοκληρώνεται το 2019. Το τρίτο αφορά στην εξυγίανση των λογαριασμών. Η ΝΔ μας κληρονόμησε πολλά ελλείμματα: στα ΥΚΩ, σχεδόν 1 δισ. ευρώ και στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ άλλο 1 δισ. περίπου. Εξυγιάνθηκε με το τέλος προμηθευτή, που εισήγαγε ο κ. Σκουρλέτης. Ο λογαριασμός των ΑΠΕ πλέον ισοσκελίστηκε και στην παρούσα νομοθεσία αποκλιμακώνουμε το τέλος προμηθευτή μέχρι το 2020, όπου και θα καταργηθεί. Με αυτή τη διόρθωση νομίζω διαμορφώνεται ένα πλαίσιο, πλέον, πολύ καθαρού τοπίου και με όλες αυτές τις επίλυσης των προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν από το παρελθόν. Ένα καθαρό τοπίο μέσα στο οποίο η χώρα μας, καλείται πλέον να πετύχει τους υψηλούς στόχους που χθες συναποφασίσαμε στην Ευρώπη για το 2030. Μια Ελλάδα δηλαδή, όπου το 32% της συνολικής μας κατανάλωσης ενέργειας θα προέρχεται από ΑΠΕ και το 32% της ενέργειας που θα καταναλώνουμε, θα προέρχεται από εξοικονόμηση, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Σχετικά με την πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αύξηση κατά 8% των κοινοτικών πόρων προς την Ελλάδα (από τη συνέντευξη του Αλ. Χαρίτση
Αυτή η θετική πρόταση είναι απόρροια της πολύ σημαντικής δουλειάς της κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομίας, η οποία έφερε τη χώρα μας στην κορυφή της Ευρώπης στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων τα τελευταία τρία χρόνια, πρωτιά που αναγνωρίζουν όλοι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι. Η επιτυχία μάλιστα αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική αν αναλογιστούμε ότι τα κονδύλια για τη χώρα μας αυξάνονται τη στιγμή που ο συνολικός προϋπολογισμός της Πολιτικής Συνοχής μειώνεται κατά 7% περίπου. Τόσο λοιπόν οι δηλώσεις των Ευρωπαίων αξιωματούχων, όσο και η πρόταση της Επιτροπής, ακυρώνουν στην πράξη τη συστηματική παραπληροφόρηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις επιδόσεις της Ελλάδας στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Σχετικά με την λάθος γνωμοδότηση της EUROSTAT για τον ΕΔΟΕΑΠ (ερώτηση ευρωβουλευτών στην Κομισιόν)
Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την γνωμοδότηση της EUROSTAT εις βάρος του φορέα επικουρικής σύνταξης, υγείας και πρόνοιας των εργαζομένων στα ΜΜΕ (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.), με την οποία ζητούσε την ταξινόμησή του υπό την Γενική Κυβέρνηση, κατέθεσαν Έλληνες ευρωβουλευτές της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και των Σοσιαλιστών & Δημοκρατών.  Οι ευρωβουλευτές εξηγώντας ότι ο ΕΔΟΕΑΠ πλέον έχει τα δικά του έσοδα και μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, ζητούν από την Κομισιόν να εξηγήσει τι προτίθεται να πράξει ώστε να αλλάξει την εσφαλμένη γνωμοδότηση της EUROSTAT, η οποία ήταν αποτέλεσμα αξιολόγησης παρωχημένων στοιχείων. 

Επιταχύνονται οι διαδικασίες δημιουργίας υποδομών για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ρομά, σε όλη τη χώρα (από τη δήλωση της Θ. Φωτίου)
Η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ρομά αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο και την Κυβέρνηση. Έχουμε την πολιτική βούληση και το σχέδιο για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα  που σωρεύτηκαν επί σειρά δεκαετιών και κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους τοπικούς και τους αυτοδιοικητικούς φορείς ώστε να υλοποιήσουμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν την ένταξη των Ρομά στις τοπικές κοινωνίες. Είναι στρατηγική μας επιλογή αλλά ταυτόχρονα και υποχρέωση, να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες  για την αξιοπρεπή διαβίωση τους.
Δημοσίευση σχολίου