ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

Ανοιχτή επιστολή του Δημάρχου Πατρέων για το θέμα της Ξερόλακκας


Χωρίς λεζάντα.

Λόγοι οικονομίας επιβάλλουν την διατήρηση της Ξερόλακκας μέχρι το φτιάξιμο του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στου Φλόκα, λέει ο Γιάννης Δημαράς. Θα ήταν εγκληματικό να πληρώνουν οι δημότες 88 ευρώ τον τόνο αντί 4 ευρώ που είναι σήμερα, τονίζει

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ Γιάννης Δημαράς απαντώντας σε επικρίσεις των κατοίκων που έχουν αποκλείσει το ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας, αλλά και απολογούμενος έναντι των Πατρινών απευθύνει ανοικτή επιστολή, στην οποία εξηγεί τους λόγους που διατηρεί σε λειτουργία ένα χώρο απόθεσης απορριμμάτων που έχει κορεσθεί από καιρό. Τονίζει μάλιστα ότι «θα ήταν πραγματικά εγκληματικό, μετά και την παραλαβή, τον περασμένο Σεπτέμβριο,  της μελέτης των τριών καθηγητών και δύο μηχανικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας,  η οποία δίνει τη δυνατότητα, με  παρεμβάσεις στο υπάρχον κύτταρο, να υποδεχτεί απορρίμματα για 3-5 χρόνια,  ο Δήμαρχος της Πάτρας να επιμείνει στο κλείσιμο της Ξερόλακκας επιβαρύνοντας τους δημότες με τέλη ταφής 88 ευρώ τον τόνο, αντί για 4 ευρώ που πληρώνουν σήμερα. Γι’ αυτό εισηγήθηκε και  το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα ενέκρινε, πριν μια εβδομάδα,  τα ίδια δημοτικά τέλη και για το 2012. Διαφορετικά θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 45 %».
Ολόκληρη η επιστολή του Δημάρχου Πατρέων είναι η παρακάτω:

Ο Δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς

 Με την επιστολή μου αυτή απευθύνομαι σε όλους τους δημότες για τους ενημερώσω για την διαχείριση των απορριμμάτων της πόλης μας και για την αναγκαιότητα συνέχισης λειτουργίας του ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας.
Για τη διαχείριση των απορριμμάτων από το έτος 1998 η κοινοτική και η ελληνική νομοθεσία επιβάλει υποχρεώσεις  και στόχους που για την Πάτρα περιέχονται στον Περιφερειακό Σχεδιασμό της Δυτικής Ελλάδας.  Αυτός ο Περιφερειακός Σχεδιασμός  εγκρίθηκε  τον Ιούνιο του 2005 από τα Νομαρχιακά Συμβούλια των τριών νομών και τέθηκε σε ισχύ από το Γενικό Γραμματέα  της  Περιφέρειας  στις 20-12-2005 και ισχύει μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό  πέντε χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του και συγκεκριμένα  το έτος  2010, έπρεπε να θάβονται σε ΧΥΤΑ μόνο τα μισά από τα οργανικά απορρίμματα της Πάτρας, που καταλήγουν στους πράσινους κάδους και από τα ανακυκλώσιμα να αξιοποιείται το 50-60 %. Ό ίδιος ισχύων σχεδιασμός αναφέρει το Δεκέμβριο του 2005 ότι λόγω του επερχόμενου κορεσμού της Ξερόλακκας, τα απορρίμματα της Πάτρας και του Ρίου νωρίτερα  από το Δεκέμβριο του 2009 έπρεπε να μεταφέρονται, δια μέσω Σταθμού Μεταφόρτωσης και να θάβονται σε ΧΥΤΑ γειτονικού Δήμου.
Από όσα αναφέρει ο  Περιφερειακός Σχεδιασμός του 2005  για τα απορρίμματα της Πάτρας τίποτε δεν έγινε.   Όλα  καταλήγουν   για θάψιμο στους ΧΥΤΑ  και  μόνο το  5% ανακυκλώνεται.  Η Ξερόλακκα συνέχισε να λειτουργεί, παρότι από το Μάιο του 2009 είχε ήδη κορεστεί, τα απορρίμματα δεν θάβονταν, ούτε συμπυκνώνονταν, με αποτέλεσμα στις 29-12-2010 να  καταρρεύσει ένα τμήμα του απορριμματικού ανάγλυφού της, όταν το  ύψος του υπερέβη   κατά 35 μέτρα το προβλεπόμενο από την μελέτη. Ο   ΣΜΑ δεν κατασκευάστηκε ποτέ, ούτε καν χωροθετήθηκε.
Με δεδομένα τα προαναφερόμενα, το Γενάρη του 2011 η νέα Δημοτική Αρχή κλήθηκε να διαχειριστεί τα απορρίμματα της Πάτρας σύμφωνα με τους νόμους  και  τον ισχύοντα   Περιφερειακό Σχεδιασμό του 2005, ο οποίος ανέφερε  παύση της λειτουργίας  της Ξερόλακκας πριν τις 16-12-2009. Η κατάσταση εκείνη τη στιγμή είχε ως εξής:
 
Το απορριμματικό ανάγλυφο του ΧΥΤΑ είχε μόλις  καταρρεύσει. 


 * Δεν υπήρχε εργολάβος για να θάβει τα σκουπίδια,
* Ο κατά το νόμο αρμόδιος Φορέα Διαχείρισής του ΧΥΤΑ, ήταν ανενεργός, χωρίς άδεια, χωρίς προσωπικό, χωρίς τεχνική, οικονομική και ταμειακή υποστήριξη, χωρίς ένα ευρώ στο ταμείο του, 
* Ο Δήμος δεν είχε τα μεταφορικά μέσα και το προσωπικό για να  μεταφέρει τα απορρίμματα στου Φλόκα ή κάπου  αλλού.

Ένα χρόνο μετά,  στις 7-1-2012, ο Δήμαρχος  καλεί τους 34 φορείς της  Επιτροπής Διαβούλευσης της Πάτρας για να τους παρουσιάσει τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής και να τους ζητήσει να γνωμοδοτήσουν για  τον πρώτο Σχεδιασμό, που συντάχθηκε ποτέ από το Δήμο, για  ολοκληρωμένη Διαχείριση των Απορριμμάτων της πόλης.

Ένα σχεδιασμό που  θέτει στόχους και χρονοδιάγραμμα για την περισυλλογή και την προσωρινή  εναπόθεση των απορριμμάτων στους  κάδους,  την αποκομιδή  και τη μεταφορά τους  σε χώρους υγιειονομικής ταφής,  την ταφή τους σε ΧΥΤΑ, τη μεταφορά τους δια μέσω ΣΜΑ και την τελική τους επεξεργασία σε εργοστάσιο, καθώς και για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση.
Δεν θα παρουσιάσω σε αυτή την επιστολή  το Σχεδιασμό μας, ούτε τις ενέργειες που κάναμε για να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας, θα τη συνοδεύσω όμως με δύο φωτογραφίες που παρουσιάζουν τη  Ξερόλακκα τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο του  2010 και μία τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Θα επισημάνω επίσης  ότι για να συνταχθεί αυτός ο Σχεδιασμός έπρεπε πρώτα να αποτυπωθεί, από μηδενική βάση, η υπάρχουσα κατάσταση σ’ όλους τους τομείς της διαχείρισης των απορριμμάτων  και στη συνέχεια να τεθούν οι  στόχοι μας. Εργασία καθόλου εύκολη και οπωσδήποτε  χρονοβόρα, ώστε να αιτιολογείται γιατί χρειάστηκε ένας χρόνος για να υλοποιηθεί αλλά και γιατί δεν επιχειρήθηκε, τα προηγούμενα χρόνια, από τις άλλες δημοτικές αρχές.
Θέλω όμως να απαντήσω σε δύο κυρίαρχους εναντίον μου καταλογισμούς  που, καλοπροαίρετα  ή μη, τέθηκαν από πολλούς κατά το χρόνο που πέρασε, συνοδεύοντάς τους  με  καθόλου τιμητικές, για το πρόσωπό μου, εκφράσεις και πράξεις.
Ο πρώτος καταλογισμός είναι: «Κορόιδευε ο Δημαράς όταν προεκλογικά αλλά και ως Δήμαρχος, μέχρι και τον Ιούνιο του 2011,  δεσμευόταν  ότι θα κλείσει το ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας».

Απαντώ: Ο Δημαράς δεσμευόταν  ότι θα υλοποιήσει όσα ακριβώς αναφέρει ο ισχύων  Περιφερειακός Σχεδιασμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και προσπάθησε με όλες τις δυνάμεις του  για να υλοποιηθεί η δέσμευσή του.
Δεσμεύτηκε για  το κλείσιμο της Ξερόλακκας,  έχοντας ως δεδομένα   ότι:

* οι νόμοι στη χώρα μας τηρούνται καθώς και ο Περιφερειακός Σχεδιασμός που έχει ισχύ νόμου
* το υπάρχον  κύτταρο στην Ξερόλακκα δεν χώραγε άλλα σκουπίδια και για να κατασκευαστεί το  κύτταρο που πρότεινε ο κ. Φούρας χρειάζονταν  δύο χρόνια
* χώρος για την κατασκευή του κυττάρου που πρότεινε ο κ. Κατσικόπουλος δεν υπάρχει στην Ξερόλακκα.

Άλλαξε γνώμη για το κλείσιμο της Ξερόλακκας, όταν έγιναν οικτρές  οι  οικονομικές συνθήκες που βιώνουν σήμερα οι δημότες,  οι οποίοι  το 2011 επιβαρύνθηκαν για τέλη ταφής στην Ξερόλακκα μόνο 4 ευρώ τον  τόνο και αν αυτή έκλεινε  θα πλήρωναν, μαζί με τη μεταφορά, στου Φλόκα  42,5 ευρώ,   ή σε άλλο ΧΥΤΑ,  όπως γίνεται στο Αίγιο, 88 ευρώ.
Θα ήταν πραγματικά εγκληματικό, μετά και την παραλαβή, τον περασμένο Σεπτέμβριο,  της μελέτης των τριών καθηγητών και δύο μηχανικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας,  η οποία δίνει τη δυνατότητα, με  παρεμβάσεις στο υπάρχων κύτταρο, να υποδεχτεί απορρίμματα για 3-5 χρόνια,  ο Δήμαρχος της Πάτρας να επιμείνει στο κλείσιμο της Ξερόλακκας επιβαρύνοντας τους δημότες με τέλη ταφής 88 ευρώ τον τόνο, αντί για 4 ευρώ που πληρώνουν σήμερα. Γι’ αυτό εισηγήθηκε και  το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα ενέκρινε, πριν μια εβδομάδα,  τα ίδια δημοτικά τέλη και για το 2012. Διαφορετικά θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 45 %.
Ο δεύτερος καταλογισμός  είναι: «Ο Δημαράς σταμάτησε   τα  τεύχη δημοπράτησης του εργοστασίου και ζημίωσε τους δημότες με την απώλεια  60 εκ. ευρώ, που είχαν δεσμευτεί για την κατασκευή του».
Απαντώ: Αν είμαι για κάτι υπερήφανος, για τη χρονιά που πέρασε, είναι ακριβώς γιατί ως Δήμαρχος αυτής της πόλης σταμάτησα αυτά τα τεύχη,  τα οποία μόνο  το  κέρδος του αναδόχου κατοχύρωναν  χρεώνοντας τους δημότες –και μόνον αυτούς- με 120 εκ. ευρώ(!) για απορρίμματα που δεν θα παρήγαγαν ποτέ  ή που δεν έπρεπε να πληρώνουν, επειδή είναι ανακυκλώσιμα.   Ενώ για τα υπόλοιπα τα οποία πρέπει, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον Περιφερειακό Σχεδιασμό,   να επεξεργάζονται   σε εργοστάσιο χρέωναν τους δημότες με 120 ευρώ τον τόνο.  Η χώρα μας θεωρείται από τους διεθνείς οργανισμούς ως η πιο διεφθαρμένη από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αποκάλυψη των όρων δημοπράτησης του εργοστασίου, που σταμάτησα,  δικαιολογεί πλήρως αυτή τη διαπίστωση και απαντά σε όσους  ισχυρίζονται ότι δήθεν  χάθηκαν τα 60 εκ ευρώ της χρηματοδότησης της κατασκευής του εργοστασίου, που σημειωτέον ήταν κοινοτική.
Αγαπητοί συνδημότες,
Αυτή είναι η αλήθεια, έτσι έχει η κατάσταση. Συναισθανόμενος πλήρως τις τραγικές οικονομικές συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να ζήσουμε, προσπάθησα και προσπαθώ να διαχειριστώ το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης, με τον πλέον οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Θεωρώ αδιανόητο να προχωρήσω σε επιλογές που θα επιβαρύνουν τα Πατρινά νοικοκυριά με έστω και ένα ευρώ, σε μια περίοδο που η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο.
Θεωρώ ανεπίτρεπτο, οι πολίτες της Πάτρας να καταβάλλουν ένα υπέρογκο κόστος, μόνον και μόνον επειδή αρμόδιοι Φορείς και Αρχές, επί πέντε χρόνια, αντιμετώπιζαν το μεγάλο πρόβλημα της πόλης με πρωτοφανή προχειρότητα.
Ο εύκολος καταγγελτικός λόγος ίσως φαντάζει ελκυστικός, όμως δεν δίνει λύση στο πρόβλημα. Και ως Δήμαρχος είμαι υποχρεωμένος να ακολουθήσω το δρόμο που οδηγεί στη λύση του προβλήματος, όσο δύσκολος κι αν είναι. Ελπίζω να συναντήσω την κατανόηση σας.

Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2012

Με εκτίμηση,

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Γιάννης Δημαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια: