ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Ταινίες έκπληξη από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας



Επεξηγήσεις
v.a video art, v.d. video dance, μ.μ μικρού μήκους, Μ.μ μεγάλου μήκους, ντοκ. ντοκιμαντέρ, anim. animation

Ενότητες
«Κινηματογράφος, ειρήνης τέχνη», «Η Ευρώπη που ματώνει, οι Ευρωπαίοι που αγωνίζονται», «Ο Έρως σκέπει την πόλη», «Homo Politicus», «Εγώ και ο γείτονας μου», «Της μετανάστευσης πικρό τραγούδι», «Η ελπίδα είναι γένους θηλυκού», «Στα πέρατα της γης», «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά», «Κινηματογράφος και Λαϊκή Παράδοση», «Πράσινο σε μαύρο φόντο», «ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ»

Τίτλος - Σκηνοθέτης – Χώρα παραγωγής – Διάρκεια – Είδος ταινίας - χρονιά παραγωγής

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012   Ώρα έναρξης 16.00

16.00 «ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ»

Γεύσεις, αρώματα, εκμυστηρεύσεις  στο Περιβόλι της Παναγίας
Έτος παραγωγής 2011-2012
Ο Σταύρος Θεοδωράκης και το συνεργείο της εκπομπής (ο δημοσιογράφος Στέφανος Γώγος και οι οπερατέρ Γιώργος Πετράκης και Θεόφιλος Δρόλαπας)  έζησαν για τέσσερις μέρες σε μονές, κελιά και σκήτες του Αγίου Όρους. Δοκίμασαν την αγιορείτικη κουζίνα, περιηγήθηκαν στους κήπους και στα αμπέλια και κυρίως κατέγραψαν τις διηγήσεις των μοναχών. Η μοναδικότητα της Αγιορείτικης φύσης, τα μυστικά της Αγιορείτικης κουζίνας αλλά και ιστορίες από τη ζωή των μοναχών θα «ξεδιπλωθούν» στα 60 λεπτά αυτής της μοναδικής εκπομπής. Άλλωστε είναι μια από τις ελάχιστες φορές στην ιστορία του Όρους που οι τηλεοπτικές κάμερες περιηγούνται ελεύθερα από τη μια άκρη του «μεγαλοπρεπούς βράχου του Άθωνα» στην άλλη, χωρίς δηλαδή να έχει προσδιοριστεί από πριν που θα πάνε και ποιος θα τους μιλήσει. Απρόσμενες συναντήσεις λοιπόν, με μοναχούς που είναι ταυτόχρονα μελισσοκόμοι, ψαράδες, κηπουροί, οινοποιοί, μάγειρες, βοτανολόγοι. Και εκμυστηρεύσεις, για τον Θεό, τα πάθη, τα λάθη, την κόλαση, τον παράδεισο,  τον άνθρωπο.

17.00 «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά»
Timor Ρηγόπουλος Γιάννης - Γιώργος Βοντίτσος 17’ 05’ μ.μ., 2011
Στην ήρεμη  ζωή ενός ηλικιωμένου ζευγαριού εισβάλλει, ύστερα από ένα ατύχημα έξω από το σπίτι τους, ένα σκυλί. Ο άντρας περιθάλπει το άτυχο ζώο παρά την προϋπάρχουσα φοβία της γυναίκας προς τα σκυλιά. Ο ίδιος γνωρίζοντας ότι η γυναίκα του δεν μπορεί να συμβιώσει με το σκυλί προσπαθεί να του βρει ένα νέο σπίτι αλλά οι προσπάθειες του είναι άκαρπες. Μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα ο άνδρας έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση στοργής με το σκυλί. Έτσι αποφασίζει ότι θέλει να το κρατήσει παρά τις όσες αντιρρήσεις της γυναίκας του.

Μανία στο χρόνο Βαγγέλης Παπαευαγγελίου 15’ μ.μ., 2012
Ένας άντρας ξυπνάει με αμνησία και προσπαθεί να ανακαλύψει το παρελθόν και το μέλλον του ταξιδεύοντας μέσω των αναμνήσεών του.

Terrori di Imaginacion Γιώργος Ευθυμίου 19’ 06’’ μ.μ., 2012
Αποξενωμένη από το περιβάλλον της, μία γυναίκα-μητέρα βιώνει μια αδιέξοδη κατάσταση απομόνωσης. Αναζητά ισορροπία ακουμπώντας σε φανταστικούς κώδικες υψηλής ευθραυστότητας. Και μέσα από ένα εφιαλτικό σκηνικό καλείται να επιλέξει μεταξύ πραγματικότητας και ελευθερίας.

Πρόσωπα με πρόσωπο Αχιλλέας Παπακωνσταντής 15’  μ.μ., 2011
Μια τρομοκρατική επίθεση. Τρεις συζητήσεις που προηγούνται της τελικής απόφασης - για την επίθεση, για το ρόλο του κινηματογράφου, για τη συλλογική και την ατομική μας ευθύνη. Ένα δοκίμιο για την ευθύνη του καλλιτέχνη, τα μυστικά της συμπάθειας και τη χαμένη μας συλλογικότητα.

Αυτός γιατί φοράει κουκούλα; Τάσος Γιαπουτζής 7’ 49’’ μ.μ., 2011
Αθήνα, Ελλάδα. Μετά τα τελευταία επεισόδια και τις συγκρούσεις μεταξύ κουκουλοφόρων και αστυνομικών δυνάμεων, ο Γιώργος, ο οποίος υπηρετεί στην ομάδα ΜΑΤ της Αστυνομίας, δίνει συνέντευξη με σκοπό να βελτιώσει την εικόνα της Αστυνομίας.

Η πηγή της νιότης Παναγιώτης Ράππας  16’ 11’’ anim., 2011
Βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Λευκάδιου Χερν – Κοϊζούμι Γιακούμο. Πριν πολλά χρόνια, ζούσαν στα βουνά της Ιαπωνίας ένας φτωχός ξυλοκόπος και η γυναίκα του. ήταν πολύ γέροι και δεν είχαν παιδιά. Κάθε μέρα ο άντρας πήγαινε μόνος στο δάσος…

Οι επιζώντες Σενάριο –Σκηνοθεσία Μαρία Γιαννούλη 32’ ντοκ., 2011
Ο Απόστολος Μαυροθαλασσίτης είναι τέσσερις φορές πρωταθλητής Ελλάδας στο αλεξίπτωτο πλαγιάς. Τον Ιανουάριο του 2009, πηγαίνει στο Μεξικό για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρά Πέντε. Την τελευταία μέρα των αγώνων, ενώ βρίσκεται στον αέρα, ένας συναθλητής του πέφτει κατά λάθος πάνω στο αλεξίπτωτο του και το σκίζει. Ο Απόστολος πέφτει από ύψος 3000 μέτρων κι επιζεί ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Μια συγκινητική, αισιόδοξη ιστορία, που υμνεί τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και τη θέληση για ζωή.

19.00 «Homo Politicus»

155 Sold  Γιώργος Παντελεάκης  60’ ντοκ., 2012
Η Ελλάδα έχει επιλεγεί να είναι το πρώτο ευρωπαϊκό πείραμα-οικονομικό θύμα του πολέμου της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Στο ντοκιμαντέρ καταγράφονται τα γεγονότα που έλαβαν χώρα γύρω από την Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα στις 28-29 Ιουνίου 2011, κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Τεκμηριώνει την αλληλεγγύη και το πνεύμα των διαδηλωτών απ’ όλη την Ελλάδα, μαζί με την εκτεταμένη χρήση χημικών ουσιών και βίας απ’ την Αστυνομία, χωρίς αφήγηση ή σχόλια. Πλαισιώνει την τεκμηρίωση με υλικό από άλλους διαδηλωτές, έτσι ώστε να υπάρχει μια ακριβής και εμπεριστατωμένη εικόνα των επιχειρήσεων της αστυνομίας, του κράτους, του παρακράτους, και των διαδηλωτών, σ’ αυτό το πολύ σημαντικό ψήφισμα για την Ελλάδα της γενιάς της μεταπολίτευσης.

Vicious Circle Σωτήρης Γεωργαντάς  5’ 57’’ μ.μ., 2012
Μια συνηθισμένη μέρα, ένας συνηθισμένος άντρας πηγαίνει στη δουλειά του. στο δρόμο όμως κάποιοι άνθρωποι τον μπερδεύουν με έναν υποψήφιο πολιτικό και τον αρχίζουν στο κυνήγι με σκοπό να τον δείρουν. Αυτή η συνηθισμένη μέρα δεν είναι πια συνηθισμένη.

Patronage Politics Seymour Barros Sanchez Φιλιππίνες  11’ ντοκ., 2011
Η προεκλογική περίοδος στις Φιλιππίνες, η στάση των ψηφοφόρων και η διαχρονικότητα του πολιτικού κατεστημένου.

Τρόιχαντ - ένα έμπιστο χέρι  Κώστας Αργυρός   45’ ντοκ., 2011
Στις αρχές του 1990, εν μέσω της ευφορίας για την κατάρρευση του Τείχους του Βερολίνου και με τις εξελίξεις προς τη γερμανική επανένωση να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, κάποιοι κατάλαβαν ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος, έτσι ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν -ακόμα και δια της βίας- δύο οικονομίες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους. Από τη μια ήταν η Δυτική Γερμανία η ισχυρότερη βιομηχανική δύναμη στην Ευρώπη και από την άλλη η Ανατολική Γερμανία, μια χώρα σε αποσύνθεση, με υποδομές που χρειάζονταν χρόνια για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Πολιτικός χρόνος όμως δεν υπήρχε. Αποφασίστηκε λοιπόν η άμεση ιδιωτικοποίηση όλων των επιχειρήσεων της Ανατολικής Γερμανίας χωρίς να ληφθεί υπόψη οποιοδήποτε κόστος. Το τιτάνιο αυτό έργο ανέλαβε μια υπηρεσία, που άκουγε στο όνομα Τρόιχαντ (Treuhand). Σε ελεύθερη μετάφραση αυτό σημαίνει έμπιστο χέρι. Όπως αποδείχτηκε όμως, πολλοί από αυτούς που ανέλαβαν αυτό το έργο κάθε άλλο παρά πρόσωπα εμπιστοσύνης ήταν. Οι αποκρατικοποιήσεις συνδέθηκαν με αμέτρητα σκάνδαλα, άφησαν πίσω τους πολλές υποψίες και μια πικρή γεύση στους Ανατολικογερμανούς πολίτες, ειδικά σε εκείνα τα τρία εκατομμύρια, που στάλθηκαν ξαφνικά στην ανεργία. Πολλοί ισχυρίζονται ότι δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Είναι όμως πολλοί κι εκείνοι, που επιμένουν ότι εδώ μιλάμε για ένα πρωτόγνωρο ξεπούλημα, για το μεγαλύτερο σκάνδαλο; στη μεταπολεμική Γερμανία, που επιδέξια φρόντισε να σκεπάσει γρήγορα η τότε κυβέρνηση του Χέλμουτ Κολ. Οι «27 της Ευρώπης» επιστρέφουν στο Βερολίνο και μιλούν με τους εμπνευστές της αρχικής ιδέας αλλά και με εκείνους, που προσπάθησαν να ρίξουν φως στις γκρίζες περιόδους της σχετικά σύντομης ζωής της Τρόιχαντ. Και να ρωτήσουν αυτούς που βίωσαν τη μεγάλη αυτή επιχείρηση, αν τελικά θα μπορούσε να αποτελέσει, όπως προτείνουν κάποιοι δύο δεκαετίες μετά και το πρότυπο για την επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων στην Ελλάδα.

21.00 «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά»

To πατάρι Μίνως Νικολακάκης 18’ μ.μ., 2011
Όταν ο Μάνος, ένας 50χρονος άντρας χωρίζει, μετακομίζει σε ένα καινούριο διαμέρισμα για να ξαναρχίσει τη ζωή του. Εντελώς αναπάντεχα, ανακαλύπτει ότι το παιδικό του μουσικό ίνδαλμα, κάνει πρόβες για συναυλία στο πιο απίθανο μέρος, το πατάρι του.

Half-board heaven Γιώργος Κτιστάκης 10’ 24’’ μ.μ., 2011
Μεγαλοδικηγόρος λαμβάνει πρόσκληση για επαγγελματικό ραντεβού. Φτάνει στο σημείο -μια αποθήκη διαμορφωμένη σε γραφείο. Εκεί τον περιμένει ένας άντρας που τα χαρακτηριστικά του είναι δυσδιάκριτα λόγω του χαμηλού φωτισμού. Ξεκινούν μια συζήτηση για τις αξίες της ζωής που καταλήγει στην αποκάλυψη μυστικών που στοιχειώνουν και τους δυο.

Ketchup Κωνσταντής Φραγκόπουλος 7’ μ.μ., 2010
O συνηθισμένος οικογενειακός καυγάς του ηλικιωμένου πατέρα και της χωρισμένης, με δύο παιδιά κόρης του, θα οδηγηθεί σε μια τραγική κατάληξη.

Το ποντίκι  Αναγνωστοπούλου Αγγ./ Βαλιώτη Αθ. / Γιαμουρίδης Ι. /Τσιώκου Αλ. 9’ μ.μ., 2011
Ο Χάρης και η Ελένη ζουν μαζί. Την ημέρα της επετείου τους το εορταστικό δείπνο και η σχέση τους παίρνουν απρόβλεπτη τροπή.

Ελένη Στέργιος Πάσχος   12’ μ.μ., 2011
Η Ελένη βαριέται, και όταν η Ελένη βαριέται φοβερά πράγματα συμβαίνουν γύρω της. Μια φάρσα για τους «μικρούς θανάτους» που χρειάζεται ένα ζευγάρι προκειμένου να υπάρχει.

Η μεγάλη κομπίνα Θοδωρής Βουρνάς  10’ 40’’ μ.μ., 2011
Ο Μάκης και ο Ανέστης πίνουν τον φραπέ τους και κάνουν σχέδια για τη μεγάλη κομπίνα που θα τους αλλάξει τη ζωή. Μια φορά την εβδομάδα η Μαρία, γυναίκα του Ανέστη, θα «επισκέπτεται» το αφεντικό τους σε αντάλλαγμα ένα μαγαζί. Ποια είναι η λεπτή γραμμή μεταξύ ηθικής και συμφέροντος ?

Θέλω να πάρω κάτι από τα χέρια σου Τηλέμαχος Τσαρδάκας  21’ μ.μ., 2011
Η ταινία καταγράφει ένα μέρος από το ποιητικό έργο του σημαντικού πατρινού ποιητή Δημήτρη Κάββουρα. Ο χρόνος που περνά και το κορίτσι που διαρκώς απουσιάζει. Οι εποχές που αλλάζουν και το όνειρο του έρωτα που ολοένα πλησιάζει αλλά παραμένει πάντοτε άπιαστο. Ο χρόνος και η απουσία, οι δύο βασικές θεματικές της ποιητικής του Κάββουρα έρχονται στο προσκήνιο. Τα ίδια τα ποιήματα θέτουν τις ερωτήσεις και μαρτυρούν τις απαντήσεις με φόντο αστικά και εξοχικά τοπία της εγκαταλειμμένης Πάτρας του σήμερα, της πόλης που ζει και περπατά καθημερινά ο ποιητής.

22.30 «ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ»

Ανήλικοι φυλακισμένοι  Έτος παραγωγής 2010- 2011
  O Σταύρος Θεοδωράκης, οι οπερατέρ Μαρία Μαράκη και Χρήστος Σπανάκος, οι δημοσιογράφοι Λίνα Παπαδάκη, Στέφανος Γώγος και Βαγγέλης Γεωργίου πέρασαν 2 ημέρες στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα.  
 Στον Σταύρο Θεοδωράκη μεταξύ άλλων μιλούν: Ο Ρομέο, ο «παλιός». Μπήκε για ληστείες και απόπειρα δολοφονίας αστυνομικών. Λέει για τους τσαμπουκάδες που γίνονται στους διαδρόμους και τους νόμους που επιβάλλουν οι «παλαιότεροι» στα κελιά. Ο Σάββας από την Αλβανία, ο «ιδεολόγος», που τα βάζει με το σωφρονιστικό σύστημα λέγοντας ότι «αν κάποιος μπει στα 18 και βγει στα 30 του, «δεν έχει άλλο δρόμο από το έγκλημα, το 80% γυρνάει πίσω, το άλλο 10% πεθαίνει από πρέζα». Ο Αλί, ο «ηθοποιός» από το Αφγανιστάν, με ποινή φυλάκισης 12 ετών είναι στη φυλακή για εμπόριο ηρωίνης. Συμμετέχει στη θεατρική ομάδα των φυλακών και έχει παράπονο που οι γονείς του δεν τον πιστεύουν ότι είναι φυλακή. Ο Τζώρτζιο ο «πολιτικός» από τη Μολδαβία που με κάθε ευκαιρία τα βάζει με το σύστημα. Είναι μέσα 2 χρόνια και πηγαίνει Β’ λυκείου. Πάσχει από νεφρική ανεπάρκεια και κάθε 2 μήνες κάνει αιμοκάθαρση στο νοσοκομείο του Κορυδαλλού.

23.30 ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΚΠΛΗΞΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: