ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Επείγουν μεταφορά μαθητών, λειτουργικές ανάγκες, επισκευές

27-4-12, σχολεία Αγ. Αλεξίου. Ο ανδρ. αντιδήμαρχος Φίλιας μαζί με τον αγωνιστή Ηλία Αντωνόπουλο αποκαλύπτουν αναθηματική πλάκα για τους κρατούμενους της χούντας εκεί το 1967. (Φωτ. Αρχείου).


Απολογισμός αντιδημάρχου Παιδείας 
της Πάτρας Αδρ. Φίλια
 Μιλώντας ο αντιδήμαρχος Παιδείας Φίλιας στη συνέντευξή του σήμερα, με αφορμή την έναρξη της νέα σχολική χρονιά, μετάφερε την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Πάτρας, καθώς όπως είπε: «Έκρινα απαραίτητο να το κάνω, ώστε να γνωρίζει και η σχολική κοινότητα τα προβλήματα που έρχονται». Στη συνέχεια  επιχείρησε καταγραφή της κατάστασης στα σχολεία της Πάτρας, όπως παρακάτω:

1.    Μεταφορά μαθητών. 

           Η αρμοδιότητα από τις αρχές του 2011 έχει περάσει στους Δήμους. Από την περασμένη σχολική χρόνια είχαμε επισημάνει ότι η Κ.Υ.Α.  βάσει της οποίας διενεργείται ο διαγωνισμός είναι προβληματική διότι στην συντριπτική πλειοψηφία το οικονομικό αντικείμενο των διαγωνισμών δεν κάλυπτε το πραγματικό κόστος της μεταφοράς  με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του Μαΐου που διεκόπη να είναι άγονος. 
Ο Δήμος Πατρέων προχώρησε στη νέα διακήρυξη η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του Οκτωβρίου με δεδομένο ότι πρόκειται για Διεθνή διαγωνισμό που προϋποθέτει δημοσίευση στην ευρωπαϊκή κοινότητα για 52 ημέρες. Αν συνυπολογίσει κάποιος ότι τα στοιχεία που οι τεχνικές υπηρεσίες λαμβάνουν υπόψη τους προκειμένου να συντάξουν τη μελέτη φθάνουν στο Δήμο μετά το τέλος του Σχολικού έτους, στις 30 Ιουνίου, καταλαβαίνει κανείς γιατί το σύνολο των Δήμων είναι ανέτοιμο να διεκπεραιώσει τη μεταφορά των μαθητών με εξαίρεση τους μικρούς και μάλιστα ορεινούς Δήμους που τα δρομολόγια είναι συγκεκριμένα χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις στα δρομολόγια παρά μόνο στον αριθμό των μαθητών γεγονός που καθιστά στις συγκεκριμένες περιπτώσεις τους διαγωνισμούς γόνιμους. 
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα το υπουργείο εσωτερικών αποφάσισε, πολύ σωστά κατά την άποψη μας, να μεταφέρει την ευθύνη μεταφοράς των μαθητών στις Περιφέρειες μέχρι την ολοκλήρωση εξολοκλήρου ή ακόμα και μέρους των διαγωνισμών των Δήμων. Αυτό σημαίνει ότι οι διαδικασίες που αυτή τη στιγμή τρέχουν στους Δήμους θα συνεχιστούν και όταν ολοκληρωθούν τα δρομολόγια θα περάσουν στην ευθύνη των Δήμων. 
Το πιο σημαντικό απ´ όλα είναι ότι ο Υπουργός κ. Στυλιανίδης δεσμεύτηκε στην αλλαγή της ΚΥΑ μέχρι το τέλος του έτους γεγονός που αποτελεί και αίτημα δικό μας εδώ και ενάμισι περίπου χρόνο προκειμένου από το επόμενο σχολικό έτος να είναι δυνατή η έναρξη της διαδικασίας μεταφοράς από την αρχή του Σχολικού έτους. 
Κάνουμε έκκληση αυτή τη στιγμή σε όλους τους εμπλεκόμενους που χειρίζονται το θέμα της μεταφοράς των μαθητών να δώσουν ότι καλύτερο έχουν ώστε από αύριο το πρωί όλοι οι μαθητές να βρίσκονται στην ώρα τους στο σχολείο τους.

2.     Λειτουργικές ανάγκες Σχολικών μονάδων.

Από τις αρχές του 2011 οι τακτικές επιχορηγήσεις που αποστέλλονταν στις σχολικές μονάδες του Καλλικρατικού πλέον  Δήμου Πατρέων ήταν μειωμένες κατά 60% τουλάχιστον. (1.000.000€ ήταν η επιχορήγηση κάθε δόσης τα προηγούμενα χρόνια και κατέληξε το ύψος της δόσης να είναι μόλις 380.000€ ). Η μείωση μάλιστα μεγιστοποιείται αν συνυπολογίσει κανείς ότι έχουμε πλέον και τις σχολικές μονάδες των πρώην Καποδιστριακών Δήμων Ρίου, Βραχναιίκων, Μεσσάτιδος και Παραλίας. 
Την περασμένη σχολική χρονιά υπήρξαν προβλήματα αλλά δεν εμφανίστηκε στις πραγματικές διαστάσεις η υποχρηματοδότηση  μιας και η συγκέντρωση και αναδιανομή των αποθεματικών των παλαιών Σχολικών Επιτροπών χρηματοδότησε με 1.000.000€ τις νέες σχολικές επιτροπές  δίδοντας έτσι μια μεγάλη ανάσα. 
Ταυτόχρονα οι σχολικές μονάδες αντιμετωπίζοντας κατά προτεραιότητα ανάγκες καθαρισμού, θέρμανσης, μισθοδοσίας  και γραφικής ύλης και θέτοντας σε δεύτερη μοίρα εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας επιβάρυναν τις δυο σχολικές επιτροπές με χρέη πολλών χιλιάδων ευρώ. 
Τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο τραγικά αν έφθανε η δεύτερη δόση της κρατικής επιχορήγησης τον μήνα  Μάιο. Αντ´ αυτού η επιχορήγηση αναμένεται να φθάσει στις σχολικές επιτροπές τις επόμενες ημέρες και φυσικά αναζητείται η Τρίτη δόση η οποία ήδη έπρεπε να έχει φθάσει και να βρίσκονταν στη διάθεση των Σχολικών μονάδων.
 Ταυτόχρονα αναμένονται ακόμα χρήματα μισθοδοσίας των Σχολικών Τροχονόμων και των Συμβασιούχων καθαριστριών τα οποία αφορούν το προηγούμενο σχολικό έτος και τα οποία έχουν πληρωθεί στους δικαιούχους από τις σχολικές επιτροπές του Δήμου Πατρέων. Είναι πολύ σημαντικό να φθάσουν γρήγορα αυτά τα χρήματα, ώστε να μπορέσουν να αποτελέσουν ένα μικρό αποθεματικό για την έγκαιρη καταβολή της μισθοδοσίας των παραπάνω για το τρέχον σχολικό έτος.

3.     Επισκευές - Συντηρήσεις Σχολικών μονάδων. 

Δυο εργολαβίες για συντήρηση Σχολικών κτηρίων βρίσκονται σε λειτουργία παρ’ όλες τις δυσκολίες που υπήρξαν την Άνοιξη με την καθυστέρηση που υπήρξε στο Δημοτικό Συμβούλιο με την εισήγηση της Δημοτικής  Αρχής και την καταψήφιση αυτής. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τους θερινούς μήνες αλλά το παρήγορο είναι ότι τουλάχιστον οι επισκευές θα πραγματοποιηθούν.
Σε ότι έχει να κάνει με τις συντηρήσεις ελαφρού τύπου με χρήση της υπηρεσίας συντήρησης Σχολικών κτηρίων της Διεύθυνσης Αυτεπιστασίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις σε σχολικά κτήρια του Δήμου μας παρόλη τη δυσκολία που υπήρξε λόγω έλλειψης υλικών. 
Ταυτόχρονα η υπηρεσία πρασίνου τις τελευταίες εβδομάδες προσπαθεί να κόψει τα χόρτα και να καλλωπίσει τα σχολικά προαύλια. 

4.     Βιβλία

Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, και σε αντίθεση με την περσινή χρονιά που όλοι θυμούνται τι έγινε τα βιβλία άρχισαν να φθάνουν στα σχολικά κέντρα από τις αρχές Ιουλίου. Από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκα ότι αναμένεται η αποστολή των βιβλίων ενημέρωσα τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την πρόθεση της Αντιδημαρχίας να αναλάβει την υποδοχή, τη φύλαξη και στη συνέχεια το συντονισμό και τη διανομή των Σχολικών βιβλίων σε όλες τις σχολικές μονάδες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. 
Με απόλυτη συνεργασία Δήμου και  Εκπαίδευσης φορτηγά και εργάτες του Δήμου από τα μέσα Ιουλίου και μέχρι την περασμένη Παρασκευή έγινε η μεταφορά των βιβλίων σε όλες τις σχολικές μονάδες εξασφαλίζοντας έτσι απ´ τη μια ότι όλα τα βιβλία βρίσκονται στη θέση τους πολύ πριν την ώρα τους για πρώτη φορά και απ´ την άλλη εξασφαλίζοντας πολλές χιλιάδες € στις δυο σχολικές επιτροπές με δεδομένου ότι κάθε σχολική  μονάδα από τις 200 περίπου στο παρελθόν δαπανούσε τουλάχιστον 150 € για τη μεταφορά των βιβλίων από τα σχολικά κέντρα στις σχολικές μονάδες. 
Θέλω να συγχαρώ όλους τους υπαλλήλους του Δήμου Πατρέων διαφόρων υπηρεσιών οι οποίοι ενεπλάκησαν στην όλη διαδικασία καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες  συνθήκες. 

5.     Ανεγέρσεις Σχολικών μονάδων.

Έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δημοπρατηθεί το Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων και το 16ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Αναμένεται  μέσα στον τρέχοντα μήνα το πολύ στις αρχές του επόμενου μήνα η ένταξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών και στη συνέχεια του 3ου Γυμνασίου Πατρών σύμφωνα με την ιεράρχηση και τον προγραμματισμό της  Δημοτικής αρχής.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό δύσκολο έργο και για μελέτες που οι τεχνικές υπηρεσίες με τους μηχανικούς του Δήμου αποκλειστικά έχουν εκπονήσει και όχι αναθέσεις και εργολαβίες σε εξωτερικούς συνεργάτες  και ιδιώτες που τόσο στο παρελθόν μας έχουν ταλαιπωρήσει. 
Από τις αρχές τους έτους η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας  σε συνεργασία με τους φορείς της εκπαίδευσης, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τεχνικές υπηρεσίες, προχώρησε στην αρχή στην καταγραφή όλων των οικοπέδων που είναι χαρακτηρισμένα και δεσμευμένα για ανέγερση Σχολικών κτηρίων. 
Στη συνέχεια οι φορείς της εκπαίδευσης κατέθεσαν τις ανάγκες σχολικής στέγης σε ότι έχει να κάνει με το παρόν αλλά και στο βαθμό που μπορούσαν να περιγράψουν τις ανάγκες  ανέγερσης σχολικών κτηρίων  σε βάθος πενταετίας. 
 Αποτέλεσμα αυτής της συλλογικής εργασίας είναι η ιεράρχηση των αναγκών και η θέσπιση προτεραιοτήτων, όχι φυσικά για να πούμε ότι αυτή τη στιγμή είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην ανέγερση Σχολικών μονάδων, αλλά να προχωρήσουμε στη σύνταξη μελετών και στην ολοκλήρωση τεχνικών φακέλων οι οποίες θα είναι στη διάθεση της οποιαδήποτε Δημοτικής  Αρχής σε βάθος χρόνου και οποτεδήποτε υπάρξουν συνθήκες αντίστοιχες με αυτές του σημερινού προγράμματος ΕΣΠΑ ή κάτι αντίστοιχο, να υπάρχει ετοιμότητα και ωριμότητα από πλευράς Δήμου  για μέγιστη αξιοποίηση».

Δεν υπάρχουν σχόλια: