ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Συνταγματική εκτροπή

Από την αστυνομική βία της 28 και 29-6-2011, στο Σύνταγμα.


Η χώρα ουσιαστικά τελεί υπό καθεστώς αντισυνταγματικής άσκησης έκτατης νομοθετικής διαδικασίας, με συνέπεια τη βαρύτατη προσβολή της Βουλής και την αναίρεση των θεμελιωδών αρχών της δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας
 
Του ΚΩΣΤΑ ΖΩΡΑ(*)
    (Από την avgi.gr)

Με το άρθρο 44 παρ.1 το ισχύον Σύνταγμα εισήγαγε τον θεσμό των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.


Επομένως το Σύνταγμα διαμορφώνει και προσδιορίζει συγκεκριμένο πλαίσιο για την άσκηση της έκτατης αυτής νομοθετικής διαδικασίας.
Όργανο αρμόδιο για την έκδοση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ύστερα από πρόταση και προσυπογραφή του Υπουργικού Συμβουλίου.
Οι ουσιαστικές προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν, πάντοτε κατά το 44 παρ.1, για την έκδοση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου είναι η ύπαρξη εκτάκτων περιπτώσεων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης. Προσοχή, οι ουσιαστικές αυτές προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν σωρευτικώς. Δεν αρκεί δηλαδή η παρουσία μιας εξ αυτών μεμονωμένως, όπως ομοφώνως γίνεται δεκτό στην επιστήμη. Δηλαδή, η έκτακτη περίπτωση, εκτός από εξαιρετικά επείγουσα, πρέπει να είναι και απρόβλεπτη ως ανάγκη.
«Άρα, ζητήματα που εμπίπτουν στην ύλη των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου είναι αυτά που δεν έχουν περιληφθεί στην πρόγνωση του κοινού νομοθέτη, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ισχύουσα κοινή νομοθεσία. Επιπλέον, πρέπει το ζήτημα που ανακύπτει να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί έγκαιρα μέσα από τη νομοθετική διαδικασία (άρθρο 73 επ. του Συντάγματος), η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, και τις δυνατότητες σύντομης συζήτησης σχεδίων -ή προτάσεων- νόμων που χαρακτηρίζονται ως κατεπείγοντα ή ως επείγοντα ή ως ιδιαίτερης σημασίας» (Ευάγγελος Βενιζέλος, Μαθήματα Συνταγματικού Δικαίου, αναθεωρημένη έκδοση 2008, σελ. 177, 178).
Με βάση τις ανωτέρω ερμηνευτικές διευθετήσεις καθίσταται απολύτως κατανοητό ότι οι εκδοθείσες από τον παρελθόντα Ιούνιο σωρηδόν πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, ανεξαρτήτως της κύρωσης ή μη κύρωσής τους από τη Βουλή, παραβιάζουν κατ’ εξακολούθηση το άρθρο 44 παρ.1 του Συντάγματος, βρίσκονται δηλαδή εκτός των ορίων των συνταγματικών ουσιαστικών προϋποθέσεων που πρέπει να συντρέχουν. Επομένως η χώρα ουσιαστικά τελεί υπό καθεστώς αντισυνταγματικής άσκησης έκτατης νομοθετικής διαδικασίας, με συνέπεια τη βαρύτατη προσβολή της Βουλής και την αναίρεση των θεμελιωδών αρχών της δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας.
Ιστορικά εκτεταμένο καθεστώς άσκησης έκτατης νομοθετικής διαδικασίας ερήμην της Βουλής συνέβη στην Ελλάδα πριν από την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου 1936 και στη Γερμανία μετά την 30ή Ιανουαρίου 1933, οπότε και σχηματίσθηκε κυβέρνηση υπό τον Αδόλφο Χίτλερ.
Δυστυχώς, κατά τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων του άρθρου 44 παρ. 1 που επιτρέπουν την έκδοση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου δεν ελέγχεται δικαστικά.
Το ζήτημα όμως είναι σοβαρότατο και αγγίζει την υπόσταση του πολιτικού μας συστήματος.
Ο λόγος του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ως αξιωματική αντιπολίτευση πρέπει, επί του θέματος αυτού, να είναι εντόνως καταγγελτικός εντός και εκτός Βουλής. Ο λαός πρέπει να αντιληφθεί πλήρως τους κινδύνους ενώπιον της συνταγματικής εκτροπής. Όπως έχω επισημάνει ήδη από τις φιλόξενες στήλες της «Αυγής», δημιουργούνται πλήρως όλα τα δεδομένα ακύρωσης της συνταγματικής δημοκρατίας του 1975. Η αξιωματική αντιπολίτευση πρέπει να συνεκτιμήσει ακόμη και την πρωτοβουλία για την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας στη Βουλή.
Ας μου επιτραπεί ύστερη γραφή:
Η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ παρέδωσε προσφάτως μαθήματα «συνταγματικότητας» και «νομιμότητας» προς τους δικαστές, κατά τρόπο άμεσο και προς τους καθηγητές πανεπιστημίου, κατά τρόπο έμμεσο, δηλαδή δια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Όταν όμως οι ανεξάρτητοι εισαγγελικοί λειτουργοί, οι ασχολούμενοι με το οικονομικό έγκλημα, παρέπεμψαν στη Βουλή σχετικό φάκελο προς διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του γνωστού πρώην πρωθυπουργού και των συνεργατών υπουργών του, τότε ο προς αυτούς αντιθετικός λόγος του ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τουλάχιστον ως αγοραίος. Νομιμότητα δηλαδή κατ’ επιλογή.
Αγαπητοί συνάδελφοι, γενικώς κυβερνώντες και συγκυβερνώντες, και ο «νέος» νόμος για τα ΑΕΙ δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί. Διοικητικά Συμβούλια στα ιδρύματα δεν θα λειτουργήσουν. Μη ματαιοπονείτε. Επιστρέψτε καλύτερα στα πανεπιστήμιά σας, όπου διαπρέψατε εκεί ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι.

(*) Ο Κώστας Ζώρας είναι καθηγητής της Πολιτικής Κοινωνιολογίας,
πρώην αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: