ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Απάντηση του αν. υπουργού Στ. Καλογιάννη για τους μεγάλους οδικούς άξονες

Από τις κινητοποιήσεις του σωματείου ΓΑΛΑΡΙΑ των εργαζομένων στη VINCI. Ήταν η εποχή που το σωματείο προειδοποιούσε για αυτά που ήρθαν σήμερα, όπου το Δημόσιο ξαναπληρώνει τους κατασκευαστές για έργο που έπρεπε να είχαν παραδώσει, αντί να τους κηρύξει έκπτωτους και να επιβάλει και οικονομικές ρήτρες εις βάρος τους! Οδήγησαν τους εργαζόμενους στην ανεργία και το έργο τώρα το διπλοπληρώνουμε! Στο μπαλκόνι αριστερά ο πρόεδρος Θόδ. Τσελέπης.



 Ολυμπίας Οδού, Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμών, Μαλιακού-Κλειδί και για τη σύμβαση παραχώρησης Ιονίας Οδού και για τον Εθνικό Αυτοκινητόδρομο Ε65

Ο αναπληρωτής Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας στην ερώτηση των 30 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – μεταξύ των ο οποίων και οι Αχαιοί Μαρία Κανελλοπούλου και Βασ. Χατζηλάμπρου- για την  υλοποίηση των μεγάλων οδικών αξόνων που εκτελούνται με Συμβάσεις Παραχώρησης. Απαντά, με τα παρακάτω:

«Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης/ΑΚΕ, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τις κυρίες και τους κυρίους Βουλευτές, σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου που εμπλέκονται με τις Συμβάσεις Παραχώρησης, ισχύουν τα εξής:
Α. Για την Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα (Παραχωρησιούχος «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»):
Σε ό,τι αφορά στην καταβολή των διοδίων, επισημαίνουμε ότι τα διόδια έχουν επιβληθεί με τον Νόμο 3621/2007, με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα». Σύμφωνα με την εν ισχύ Νομοθεσία, η καταβολή διοδίων τελών είναι υποχρεωτική.
Οι εισπράξεις των διοδίων κατά την περίοδο κατασκευής του Έργου αποτελούν μέρος του Συμβατικού Ανταλλάγματος (α) για την κατασκευή των νέων τμημάτων του Έργου, (β) για

τη βελτίωση των υφιστάμενων τμημάτων (Ελευσίνα - Κόρινθος και Πάτρα - Παράκαμψη Πάτρας), καθώς και (γ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Έργου.
Με τον ίδιο νόμο προβλέπεται η αναβάθμιση, η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης Νέας Εθνικής Οδού (Ν.Ε.Ο.) «Κορίνθου - Πατρών» σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, καθώς και η συντήρηση αυτού.
Η χρηματοδότηση του Έργου από τις Τράπεζες έχει ανασταλεί, με αποτέλεσμα την αναστολή (από 23 Ιουνίου 2011) των εργασιών για την κατασκευή του. Το Δημόσιο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Παραχωρησιούχο, για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ομαλή συνέχεια του Έργου στο σύνολο του, οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη.
Καθ' όλο το διάστημα αυτό, η Σύμβαση Παραχώρησης είναι σε ισχύ και έτσι η ευθύνη του Έργου παραμένει στον Ανάδοχο, ο οποίος εξακολουθεί να εκτελεί εργασίες συντήρησης, και να υλοποιεί όλες τις συμβατικά προβλεπόμενες υποχρεώσεις του για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Με τη Σύμβαση σε ισχύ, ο Παραχωρησιούχος έχει νόμιμα το δικαίωμα για την είσπραξη των διοδίων.
Για τη σημερινή κατάσταση στην σε εξέλιξη Σύμβαση Παραχώρησης ισχύουν τα ακόλουθα:
Σε ότι αφορά τη Χρηματοδοτική Συμβολή (Χ.Σ.) του Δημοσίου, στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η πορεία καταβολής της έως σήμερα (όπως αυτή επικαιροποιήθηκε κατά την Έναρξη Παραχώρησης):

Χ.Σ.
Ημερ/νία καταβολής
Επικαιροποιημένο Ποσό (σε εκατομμύρια €)
30-1-2009
91
15-9-2009
151

Συνολικά καταβληθέν ποσό:
242

Δαπάνη από Πρόσθετες Εργασίες:

Το Δημόσιο μέχρι σήμερα έχει καταβάλει στον Παραχωρησιούχο τα ακόλουθα ποσά για συμπληρωματικές εργασίες:

ΔΑΠΑΝΗ
ΠΟΣΟ (Ευρώ)
Απασχόληση προσωπικού για Αρχαιολογικές Έρευνες
3,69 εκατ.
Εκτέλεση εργασιών (κατασκευή νέων χώρων για αποθήκευση και συντήρηση ευρημάτων αρχαιολογικών ερευνών, τροποποίηση χάραξης-μελέτης για τη διατήρηση αρχαιολογικών ευρημάτων, επιπρόσθετες Αρχαιολογικές διερευνητικές Τομές κλπ) σύμφωνα με το άρθρο 13.2 της Σύμβασης Παραχώρησης
5,44 εκατ.
Σύνολο:
9,13 εκατ.

Πρόσθετες αποζημιώσεις του Παραχωρησιούχου
Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης (Ν. 3621/2007), καθορίστηκε αποζημίωση ύψους 91.119.000 ευρώ εκ μέρους του Δημοσίου προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία αφορά σε δαπάνες και έξοδα λόγω καθυστέρησης της Έναρξης Παραχώρησης. Μέχρι την 31.10.2012 είχαν καταβληθεί 74.837.711,10 ευρώ.

Δεν έχουν τεθεί υπόψη καταγγελίες σχετικά με απαιτήσεις τρίτων (εργαζομένων, υπεργολάβων κ.α) έναντι του Παραχωρησιούχου, για εργασίες παρασχεθείσες στα Έργα. Σε ό,τι αφορά στον Ανεξάρτητο Μηχανικό, έχουν τηρηθεί οι όροι της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού και δεν έχουν υπάρξει περιπτώσεις ασυνέπειας του έναντι του Ελληνικού Δημοσίου.
Το συμβατικό κόστος κατασκευής του Έργου ανά τμήμα αυτού, καθώς και τα αντίστοιχα ποσοστά εκτελεσμένου αντικειμένου που έχουν πιστοποιηθεί από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό (A.M.), είναι τα ακόλουθα:


ΚΟΣΤΟΣ
πιστοποιηση
ΠΟΣΟΣΤΟ

κατασκευησ
απο ton a.m.
πιστοποίησης
τμημα
(Ευρώ)
(Ευρώ)
(%)
Ελευσίνα - Κόρινθος
77.719.459
62.242.494
80,1
Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας
35.222.468
27.852.138
79,1
Κόρινθος - Πάτρα
1.127.198.956
432.479.485
38,4
Πάτρα - Πύργος
512.826.570
79.970.541
15,6
Πύργος - Τσάκωνα
385.265.166
14.713.355
3,8
Σύνολο:
2.138.232.618
617.258.013
28,9
Για την αποκατάσταση της χρηματοοικονομικής ισορροπίας της Σύμβασης Παραχώρησης, το Δημόσιο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Παραχωρησιούχο και τις Δανείστριες Τράπεζες. Οι διαπραγματεύσεις αυτές δεν έχουν μέχρι σήμερα ολοκληρωθεί, ώστε να καταρτιστεί η συμφωνία, η οποία θα εγκριθεί τόσο από τις Υπηρεσίες της EE, όσο και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Χρηματοδοτική Συμβολή Δημοσίου:

Η Χρηματοδοτική Συμβολή (Χ.Σ.) του Δημοσίου, όπως επικαιροποιήθηκε κατά την Έναρξη Παραχώρησης, ανέρχεται σε 607,6 εκατ. Ευρώ. Έχουν καταβληθεί τα 242 εκατ. Ευρώ.
Δαπάνη Απαλλοτριώσεων:

Μέχρι σήμερα έχει διατεθεί για απαλλοτριώσεις ποσό ύψους 201 εκατ. Ευρώ για τα τμήματα Κόρινθος - Πάτρα και Πάτρα - Ανισόπεδος Κόμβος Εισόδου Πύργου καθώς και για το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος.
Εκκρεμούν ακόμη οι εκδόσεις ορισμένων Αποφάσεων π.χ. καθορισμού προσωρινής τιμής μονάδος στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα καθώς και ο καθορισμός προσωρινής τιμής μονάδος αποζημίωσης για τη συμπληρωματική απαλλοτρίωση στο τμήμα Πάτρα - Α/Κ Πύργου.
Οι υπολειπόμενες δαπάνες των απαλλοτριώσεων θα μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια μετά την έκδοση των παραπάνω Αποφάσεων, καθώς σε πολλές εκδοθείσες Αποφάσεις έχει παρατηρηθεί μεγάλη απόκλιση από τις εκτιμήσεις που έχουν ήδη γίνει από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 3555/2007).

Δαπάνη από Πρόσθετες Εργασίες:

Μέχρι σήμερα, λόγω τοπικών τροποποιήσεων της χάραξης (λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων), το ποσό της δαπάνης για τις αντίστοιχες συμπληρωματικές εργασίες εκτιμάται σε 12 εκατ. ευρώ περίπου.

Επικαιροποιημένες απαιτήσεις του Δημοσίου από τον Παραχωρησιούχο Οι απαιτήσεις του Δημοσίου από τον Παραχωρησιούχο για τις συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις του Έργου σύμφωνα με τη Σύμβασης Παραχώρησης, ανέρχονται σε 19 εκατ. ευρώ περίπου.
Η παράδοση του συνόλου του Χώρου Εκτέλεσης του Έργου στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα έχει γίνει από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο.
Εκκρεμούν: α) στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα η παράδοση τμήματος του Έργου (περί την Χ.Θ. 93+200) στην περιοχή Ροδοδάφνης Αιγίου, όπου σύμφωνα με Απόφαση του Ε' Τμήματος του ΣτΕ ακυρώθηκε η απαλλοτρίωση ως προς τρεις ιδιοκτησίες του και θα πρέπει να γίνει εκ νέου κήρυξη γι' αυτές και β) συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις στο τμήμα Πάτρα - Α/Κ Πύργου, χωρίς αυτό να αποτελεί εμπόδιο στην εκτέλεση των εργασιών στο τμήμα αυτό.

Β. Για την Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη -Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη» (Παραχωρησιούχος «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.»)
Το δικαίωμα επιβολής, είσπραξης, καθώς και ο καθορισμός του ύψους της τιμής των Διοδίων Τελών από τον Παραχωρησιούχο προβλέπονται στον Νόμο 3559/2007 με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης.
Οι εισπράξεις των διοδίων κατά την περίοδο κατασκευής του Έργου αποτελούν μέρος του Συμβατικού Ανταλλάγματος (α) για την κατασκευή των νέων τμημάτων του Έργου ήτοι των τμημάτων Τρίπολη - Αθηναίο, Αθηναίο Λεύκτρο, Λεύκτρο - Παραδείσια και Ανισόπεδος Κόμβος Παραδεισίων, Τσάκωνα - Καλαμάτα και Περιμετρική Οδός Καλαμάτας και Λεύκτρο - Σπάρτη (β) για τη βελτίωση / αναβάθμιση με νέες σήραγγες του Υφιστάμενου Τμήματος (Κόρινθος - Τρίπολη), καθώς και (γ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Έργου.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η πορεία καταβολής της Χρηματοδοτικής Συμβολής (Χ.Σ.) του Δημοσίου:

Χ.Σ.
Ημερ/νία καταβολής
Επικαιροποιημένο Ποσό (σε εκατομμύρια €)
23/04/2008
51,3
08/04/2010 και 13/05/2010
85,4
Τμηματικά από τον Αύγουστο 2011 μέχρι το τέλος του 2012
135,0

Συνολικά καταβληθέν ποσό:
271,7
Δεν έχουν τεθεί υπόψη καταγγελίες σχετικά με απαιτήσεις τρίτων (εργαζομένων, υπεργολάβων) έναντι του Παραχωρησιούχου για εργασίες παρασχεθείσες στα Έργα.

Ο Ανεξάρτητος Μηχανικός, έχει τηρήσει τους όρους της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού και δεν έχουν υπάρξει περιπτώσεις ασυνέπειας έναντι του Ελληνικού Δημοσίου. Το συμβατικό κόστος κατασκευής του Έργου είναι 844 εκατομμύρια € και έχει πιστοποιηθεί από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό (A.M.), έως σήμερα, ποσοστό ίσο με το 83% του εκτελεσμένου αντικειμένου.

Χρηματοδοτική Συμβολή Δημοσίου :
Το υπολειπόμενο προς πληρωμή ποσό είναι 70,2 εκατ. ευρώ. Πρόσθετες αποζημιώσεις του Παραχωρησιούχου :

Με τη Σύμβαση Παραχώρησης (Ν. 3559/2007), καθορίστηκε αποζημίωση ύψους 68,44 εκατ. ευρώ εκ μέρους του Δημοσίου προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία αφορά δαπάνες και έξοδα λόγω καθυστέρησης της Έναρξης Παραχώρησης. Μέχρι την 31.10.2012 είχαν καταβληθεί 58,26 εκατ. ευρώ.

Οι εκκρεμότητες από τις Απαλλοτριώσεις, αφορούν:

Συμπληρωματικές Απαλλοτριώσεις της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας και συγκεκριμένα:

Τον καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδος για τις απαλλοτριώσεις που αφορούν την σύνδεση του Ανισόπεδου Κόμβου Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας με την Οδό Αθηνών, σε μήκος 400 μέτρων περίπου, και τον καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδος για τις απαλλοτριώσεις που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Νέδοντα και την σύνδεση του με την Οδό Αρτέμιδος.
Την διοικητική αποβολή δυστροπούντων φερόμενων ιδιοκτητών από απαλλοτριωτέα ακίνητα, καθόσον οι Αποφάσεις καθορισμού προσωρινής τιμής μονάδος δεν διέτασσαν την αποβολή τους παρά την σχετική προς τούτο αίτηση του Δημοσίου. Εκκρεμούν 52 αποβολές δυστροπούντων ιδιοκτητών (σε συντελεσμένη απαλλοτρίωση) στην Περιμετρική Οδό Καλαμάτας, η μη συντέλεση των οποίων δυσχεραίνει την πρόοδο των εργασιών.

Σε ό,τι αφορά τον Κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη:

Εκκρεμεί η παράδοση της περιοχής από τη Χ.Θ. 36+100 έως τη Χ.Θ. 37+050 του υποτμήματος Πελλάνα - Σπάρτη λόγω άρνησης οκτώ (8) φερόμενων ιδιοκτητών να παραδώσουν ελεύθερες τις ιδιοκτησίες τους, των οποίων η απαλλοτρίωση έχει προ πολλού εκτελεστεί (Σεπτέμβριος 2011), με την εμπρόθεσμη παρακατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων της προσωρινής αποζημίωσης.

Δαπάνη Απαλλοτριώσεων:

Μέχρι σήμερα οι απαλλοτριώσεις του Έργου ανέρχονται στο ποσό των 70 εκατομμυρίων ευρώ.
Εκκρεμούν ακόμη: Η συζήτηση καθορισμού οριστικής τιμής μονάδος για επτά τμήματα του Έργου και ο καθορισμός προσωρινής τιμής μονάδος για δύο τμήματα του Έργου. Οι υπολειπόμενες δαπάνες των απαλλοτριώσεων θα μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια μετά την έκδοση των παραπάνω Αποφάσεων, καθώς σε πολλές εκδοθείσες Αποφάσεις έχει παρατηρηθεί μεγάλη απόκλιση από τις εκτιμήσεις που έχουν ήδη γίνει από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 3555/2007).

Δαπάνη από Πρόσθετες Εργασίες :

Σύμφωνα με τον παρακάτω Πίνακα, το Δημόσιο μέχρι σήμερα έχει καταβάλει στον Παραχωρησιούχο τα ακόλουθα ποσά για συμπληρωματικές εργασίες:

Είδος Δαπάνης
Ποσό σε Ευρώ
Απασχόληση προσωπικού για Αρχαιολογικές Εργασίες
5,3 εκατομμύρια €.
Εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών (Διατήρηση σε κατάχωση των αρχαιολογικών ευρημάτων, τροποποίηση χάραξης - μελέτης για τη διατήρηση αρχαιολογικών ευρημάτων, επιπρόσθετες Αρχαιολογικές ερευνητικές Τομές, κατασκευή σύνδεσης του Α. Κ. Κυπαρισσίας με την υφιστάμενη Εθνική Οδό Τσάκωνα - Καλό Νερό, αποκατάσταση των βλαβών στην έξοδο του οικισμού Δερβενίου λόγω κατολίσθησης και προστασία υφιστάμενου αγωγού καυσίμου στην περιοχή Σπερχογείας κλπ)
7,7 εκατομμύρια €.
Σύνολο
13,0 εκατομμύρια €.

Γ. Για την Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός - Κλειδί» (Παραχωρησιούχος «Αυτοκινητόδρομος Αιναίου Α.Ε.» )
Το δικαίωμα επιβολής, είσπραξης, καθώς και ο καθορισμός του ύψους της τιμής των Διοδίων Τελών από τον Παραχωρησιούχο προβλέπονται στον Νόμο 3605/2007 με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης. Σύμφωνα με την εν ισχύ Νομοθεσία, η καταβολή διοδίων τελών στον Αυτοκινητόδρομο είναι υποχρεωτική. Οι εισπράξεις των διοδίων κατά την περίοδο κατασκευής του Έργου αποτελούν μέρος του Συμβατικού Ανταλλάγματος (α) για την κατασκευή των νέων τμημάτων του Έργου, ήτοι του τμήματος Ευαγγελισμός - Σκοτίνα, (β) για τη βελτίωση των Υφιστάμενων Τμημάτων (Ράχες -Ευαγγελισμός και Σκοτίνα - Κλειδί), καθώς και (γ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Έργου.
Η χρηματοδότηση του Έργου από τις Τράπεζες έχει σταματήσει, με αποτέλεσμα την αναστολή (από τις αρχές Ιουνίου 2011) των εργασιών για την κατασκευή του. Το Δημόσιο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον Παραχωρησιούχο, για την επίλυση των προβλημάτων, οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη. Προκειμένου να επανεκκινήσουν οι εργασίες εν μέρει, τροποποιήθηκε τον Μάιο του 2012 η Υπουργική Απόφαση για την καταβολή της δαπάνης για την κατασκευή της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α). Με αυτόν τον τρόπο οι εργασίες κατασκευής των σηράγγων επανεκκίνησαν από τον Ιούνιο του 2012.
Με τη νέα τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης και την εξ αυτής καταβολή της δαπάνης των εκτελεσθεισών εργασιών Πολιτικού Μηχανικού σηράγγων, εξασφαλίστηκε η δέσμευση του Παραχωρησιούχου / Κατασκευαστή για την άμεση έναρξη των εργασιών και στα υποτμήματα ανοικτής Οδοποιίας του τμήματος Ευαγγελισμός - Σκοτίνα στα οποία δεν εκτελούνταν μέχρι σήμερα εργασίες.
Οπως σε κάθε Σύμβαση σε ισχύ, ο Παραχωρησιούχος έχει νόμιμα το δικαίωμα για την είσπραξη των διοδίων, το οποίο χάνει μόνο στην περίπτωση που η Σύμβαση καταγγελθεί από το Δημόσιο.

Σε ό,τι αφορά τη Χρηματοδοτική Συμβολή (Χ.Σ.) του Δημοσίου αυτή έχει καταβληθεί. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι επί μέρους καταβολές της (όπως αυτές επικαιροποιήθηκαν κατά την Έναρξη Παραχώρησης):

Χ.Σ.
Ημερ/νία καταβολής
Επικαιροποιημένο Ποσό (σε εκατομμύρια €)
05.09.08
97,955 εκ.€
05.03.09
107,779 εκ.€
05.09.09
90,749 εκ.€

Συνολικό καταβληθέν ποσό:
296,482 εκ.€
Με την υπ' αριθμ. 8360/2009 Απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ καθορίστηκε η συνολική επιβάρυνση του Δημοσίου που αφορά την κατασκευή Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) στις σήραγγες Τ1, Τ2 και Τ3 ύψους 169 εκ. ευρώ. Από το ποσό αυτό μέχρι σήμερα, έχουν καταβληθεί συνολικά 160,8 εκ. ευρώ και οι σήραγγες είναι υπό ολοκλήρωση.
Δεν έχουν τεθεί υπόψη καταγγελίες σχετικά με απαιτήσεις τρίτων (ενδεικτικά: εργαζομένων, υπεργολάβων) έναντι του Παραχωρησιούχου για εργασίες παρασχεθείσες στα Έργα. Σε ό,τι αφορά στον Ανεξάρτητο Μηχανικό, έχουν τηρηθεί από πλευράς του οι όροι της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού.
Το συμβατικό κόστος κατασκευής του Έργου ανέρχεται σε 850.000.0000 ευρώ. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 75% περίπου του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

Δαπάνη Απαλλοτριώσεων:

Μέχρι σήμερα οι απαλλοτριώσεις του Έργου ανέρχονται στο ποσό των 44 εκατ. Ευρώ. Οι υπολειπόμενες δαπάνες των απαλλοτριώσεων θα μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια μετά την έκδοση των Αποφάσεων Καθορισμού Οριστικής Τιμής Μονάδος, καθώς σε πολλές ήδη εκδοθείσες Αποφάσεις έχει παρατηρηθεί και εδώ μεγάλη απόκλιση από τις εκτιμήσεις που έχουν ήδη γίνει από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών.

Δαπάνη από Πρόσθετες Εργασίες:

Το Δημόσιο μέχρι σήμερα δεν έχει καταβάλει στον Παραχωρησιούχο δαπάνη για πρόσθετες εργασίες . Θα καταβληθούν ως συμπληρωματικές εργασίες οι δαπάνες για την μετατόπιση δικτύων ύδρευσης Λεπτοκαρυάς, που γίνεται μέσω Παραχωρησιούχου, λόγω αδυναμίας του υπόψη ΟΚΩ να προβεί στην μετακίνηση των δικτύων.
Οι εκκρεμότητες για τις Απαλλοτριώσεις αφορούν στις κηρύξεις απαλλοτριώσεων για συμπληρωματικούς χώρους που έχουν ζητηθεί εκ μέρους του Παραχωρησιούχου κατ' εφαρμογή του άρθρου 6 της Σ.Π. και ως δαπάνη βαρύνουν τον Παραχωρησιούχο. Οι αρχικές απαλλοτριώσεις έχουν συντελεστεί στο μεγαλύτερο μέρος τους με εξαίρεση αυτές που αφορούν την περιοχή εγγύς του Νοτίου Στομίου της Σήραγγας Τ3 (περιοχή Νέου Παντελεήμονα), όπου απαιτείται διόρθωση του Κτηματολογίου και συμπληρωματική παρακατάθεση δαπάνης. Οι σχετικές διαδικασίες προωθούνται άμεσα.

Δ.   Για  την  Σύμβαση  Παραχώρησης  του  Έργου  της  ΙΟΝΙΑΣ  ΟΔΟΥ, σας πληροφορούμε τα εξής:
Μέχρι σήμερα εκ μέρους του Δημοσίου έχουν καταβληθεί δύο (2) χρηματοδοτικές συμβολές συνολικού ποσού : 139.512.771,40 ευρώ.

Μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί καμία συμπληρωματική σύμβαση και δεν έχει καταβληθεί κανένα ποσό για συμπληρωματικές εργασίες. Δεν έχει πληρωθεί καμία πρόσθετη αποζημίωση στον Παραχωρησιούχο. Δεν έχουν τεθεί υπόψη καταγγελίες σχετικά με απαιτήσεις τρίτων έναντι του Παραχωρησιούχου. Δεν έχουν διαπιστωθεί πλημμέλειες εκ μέρους του Ανεξάρτητου Μηχανικού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.
Το ποσοστό του εκτελεσμένου φυσικού αντικειμένου μέχρι την αναστολή των εργασιών είναι 30,54% του συνόλου, έναντι του 78,85% του προγραμματισμένου για εκτέλεση.
Για το εκτελεσμένο τεχνικό αντικείμενο (μελέτες, κατασκευές) έχουν δαπανηθεί 354.116.890 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Το υπολειπόμενο ποσό της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου ανέρχεται στο ποσό των 220.520.187 ευρώ και σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης η καταβολή της προβλέπεται να γίνει μετά την ολοκλήρωση του έργου σε δύο δόσεις.
Το συνολικό ποσό που έχει καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο για απαλλοτριώσεις για το έργο της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ μέχρι σήμερα ανέρχεται στο ποσό των 56.100.000 ευρώ περίπου.
Δεν έχουν γίνει προσφυγές σε Επιτροπές Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.
Υπάρχει μία προσφυγή σε Διαιτησία, η διαδικασία της οποίας έχει ανασταλεί λόγω της σε   εξέλιξη   διαπραγμάτευσης   μεταξύ   του   Ελληνικού   Δημοσίου   και του Παραχωρησιούχου.
Οσον αφορά την παράδοση των χώρων εκτέλεσης του έργου  βάση των παρακαταθέσεων που έγιναν μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό ανέρχεται στο 80%. Σημειώνεται ότι στους χώρους αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι περιοχές στις οποίες υπάρχει πρόταση τροποποίησης της χάραξης εκ μέρους του Παραχωρησιούχου.
Ε. Για την Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου του Αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), σας πληροφορούμε τα εξής:
Από τον Ιανουάριο του 2011 είχε γίνει διακοπή εργασιών. Δεν υπήρξαν απαιτήσεις τρίτων. Τηρήθηκαν όλοι οι όροι της Σύμβασης του Ανεξάρτητου Μηχανικού και δεν υπήρξαν περιπτώσεις ασυνέπειες εκ μέρους του. Μέχρι την ημερομηνία διακοπής των εργασιών το ποσοστό του εκτελεσμένου έργου ήταν 17 % περίπου του έργου.
Όσον αφορά τις Απαλλοτριώσεις, βρίσκονται σε εκκρεμότητα συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις κατά μήκος των αξόνων, εξαιτίας καθυστερήσεων της δικαστικής διαδικασίας.
Για τις υπηρεσίες Αστυνόμευσης και Πυρόσβεσης, καθώς και για τα σχέδια Δράσης για την οργάνωση της αντιμετώπισης των Ατυχημάτων, σας γνωρίζουμε ότι έχουν κατατεθεί οι Συμφωνίες που προβλέπονται στο σύνολο τους.

ΣΤ. Τα εισπραχθέντα τέλη διοδίων από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης εκάστης εκ των Συμβάσεων Παραχώρησης μέχρι και 31.10.2012 έχουν ως ακολούθως:

Έργο "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Ιονία Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης)-Μαλιακός(Σκάρφεια) και συνδετήριος κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι -Χαλκίδα".


ΕΤΟΣ
ΠΟΣΟ (με ΦΠΑ)
2008
66.736.527,80 €
2009
78.679.598,74 €
2010
89.549.165,95 €
2011
79.845.983,00 €
έως 30.10.2012
59.313.645,70 €
ΣΥΝΟΛΟ
374.124.921,19€
 
Έργο "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη " Ν. 3559/2007.

ΕΤΟΣ
ΠΟΣΟ (με ΦΠΑ)
2008
15.485,526,60 €
2009
19.713.783,78 6
2010
20.830.199,69 €
2011
32.278.553,83 €
έως 30.10.2012
26.266.038,00 €
ΣΥΝΟΛΟ
114.574.101,90 €

 Έργο "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος -Τσάκωνα"

ΕΤΟΣ
ΠΟΣΟ (με ΦΠΑ)
από 06.08.200)
35.240.062,32 €
2009
98.143.004,84 €
2010
91.130.688,72 €
2011
80.913.068,99 €
έως 30.10.20
61.464.515,40 €
ΣΥΝΟΛΟ
366.891.340,27 €

 Ο ειδικός διαπραγματευτής κ. Ευθ. Βιδάλης έχει οριστεί με Απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά.

Την ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές κυρίες Όλγα Γεροβασίλη, 'Εφη Γεωργοπούλου, Ηρώ Διώτη, Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, Μαρία Κανελοπούλου, Χαρά Καφαντάρη, Ευγενία Ουζουνίδου, Μαρία Τριαντάφυλλου, Θεανώ Φωτίου, και οι βουλευτές κύριοι Νάσος Αθανασίου, Απόστολος Αλεξόπουλος, Βαγγέλης Αποστόλου, Γιώργος Βαρεμένος, Νίκος Βούτσης, Δημήτριος Γελαλής, Κώστας Ζαχαρίας, Δημήτρης Κοδέλας, Βασίλης Κυριακάκης, Χρήστος Μαντάς, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Νίκος Μιχαλάκης, Κωνσταντίνος Μπάρκας, Αλέξης Μητρόπουλος, Γεώργιος Πάντζας, Δημήτρης Παπαδημούλης, Θανάσης Πετράκος, Γιάννης Σταθάς, Νίκος Συρμαλένιος και Βασίλης Χατζηλάμπρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: