ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 28 Μαρτίου 2017

Ε. Γεωργοπούλου - Σαλτάρη: «Η έκθεση ήταν χρέος και έπαινος στον Ν. Μπελογιάννη»


Λϊγη ώρα έμειναν στην Έκθεση του Μουσείου Μπελογιάννη και ο ΓΓ. του ΚΚΕ τα ταξίδευσε πίσω για τον Περισσό! Προφανώς φοβήθηκε μη μείνουν και κολλήσουν... Συριζίτιδα! Ο γιος του Μπελογιάννη δώρισε το σπίτι του. Αυτοί του ΚΚΕ, ούτε ένα πιστόλι!
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη, ήταν μια από τους ανθρώπους, που συνέβαλε αποφασιστικά στην υλοποίηση του αιτήματος των συγγενών του αγωνιστή
 
 Στο μήνυμα του ο γιος του Νίκου Μπελογιάννη, κατά τη διάρκεια των χθεσινών εγκαινίων μέσω επιστολής του, που διάβασε ο δήμαρχος Ήλιδας, Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, έκανε ειδική μνεία και στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη, η οποία είχε αφοσιωθεί στην υπόθεση του μουσείου με αποτέλεσμα να συμβάλει ουσιαστικά στη δημιουργία του.

Με τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεση του Μουσείου Μπελογιάννη στις 27/3 ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος μια ιστορικής διαδρομής που ξεκίνησε 22 χρόνια πριν, όταν ο γιος του αγωνιστή δώρισε το σπίτι του στο Δήμο Αμαλιάδας, κατ' επιταγή της μητέςρας του Έλλης Παππάς, συζύγου του αγωνιστή, ώστε να μετατραπεί σε μουσείο.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη, ήταν μια από τους ανθρώπους, που συνέβαλε αποφασιστικά στην υλοποίηση του αιτήματος των συγγενών του, με την ίδια μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» να δήλωσε ότι ήταν «χρέος και έπαινος στον Νίκο Μπελογιάννη».
 
Μέσα σε αυτές τις δυο δεκαετίες  το μόνο, που είχε γίνει ήταν η ανακαίνιση του σπιτιού, χωρίς να μπορεί να λειτουργήσει. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας βλέποντας αυτή την κατάσταση και με εκφρασμένη την βούληση της παρούσης δημοτική αρχής, η οποία ήθελε να το λειτουργήσει , αποφάσισε να κοινοποιήσει μια επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στον πρόεδρος της Βουλής Νίκο Βούτση, ύστερα από ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου στη βουλή, ζητώντας να τοποθετηθούν τα αρμόδια υπουργεία για ποιο λόγο δεν λειτουργεί το μουσείο και δεν έχει ξεκινήσει τις εργασίες του. «Καλό είναι να τιμούμε τον Μπελογιάννη, να τον θυμόμαστε, να διδασκόμαστε από την στάση του, την προσφορά του, τους αγώνες του, κτλ, αλλά, ανέφερα στην επιστολή ότι υπάρχει εκεί ένα κτίριο, το οποίο έχει δωριθεί και δεν αξιοποιείται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η κινητοποίηση ήταν άμεση και από τα δυο γραφεία, όπου με συνεργάτες και συμβούλους του, κάναμε μια άτυπη ομάδα και αρχίσαμε να δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Μπήκε ως ορόσημο η ημερομηνία εκτέλεσης του Μπελογιάννη για τα εγκαίνια και όλοι εργάστηκαν εντατικά και χτες είχαμε τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεση «Νίκου Μπελογιάννη» τόνισε η κ. Γεωργοπούλου - Σαλτάρη.
 
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των πολιτών στην έκκληση της Βουλής και του Δήμου Ήλιδας για συγκέντρωση υλικού, που αφορούσε την ζωή του «ανθρώπου με το γαρύφαλλο». «Μαζεύτηκε το υλικό από πάρα πολλές πηγές, και από ιδιώτες ανθρώπους στην Αμαλιάδα, που είχαν σχέση με τον Μπελογιάννη, και είχαν φωτογραφίες, σημειώματα. Πάρα πολλά εκθέματα του μουσείου είναι από το σπίτι του Νίκου Μπελογιάννη, του γιου του, που μεγάλωσε με την Έλλη Παππά και την Διδώ Σωτηρίου, την αδελφή της Έλλης, και έδωσαν έναν άλλον τόνο.

Δεν είναι μια απλή έκθεση με φωτογραφίες στους τοίχους και τεκμήρια στις προθήκες, έχει και την ανθρώπινη διάσταση, ότι αυτό το σπίτι κατοικείτο και έχει κάποια έπιπλα. Νομίζω ότι ήταν μαγικό και ευτυχής η συγκυρία και το αποτέλεσμα μαγικό, γιατί πραγματικά μπόρεσε και συνδύασε όλα αυτά τα πράγματα μαζί, ανέδειξε όλες τις πτυχές του. Είναι συγκινητικό μέχρι την τελευταία στιγμή καλλιτέχνες, που έχουνε εμπνευστεί από τον Μπελογιάννη, έφερναν προσωπογραφίες, όπως ένα μεγάλο πορτραίτο, που κοσμούσε την αίθουσα, ήταν έργο ενός νέου καλλιτέχνη, που το δώρισε την τελευταία στιγμή» σημείωσε η βουλευτής.
 
Αυτό, που τράβηξε το ενδιαφέρον, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ήταν η παράδοση του όπλου του αγωνιστή, ένα Walther του 1938, από τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος το τοποθέτησε σε ειδική θέση στον εκθεσιακό χώρο και στη συνέχεια διηγήθηκε την ιστορία του  στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Όμως σύντομα το πιστόλι εξελίχθηκε σε αφορμή για μια αντιπαράθεση με τον υιό του Νίκου Μπελογιάννη, ο οποίος δημοσιοποίησε, μέσω της σελίδας του στο Facebook, πως το ΚΚΕ δεν παρέδωσε το όπλο στην έκθεση, αλλά το πήρε πίσω.
 
Από το γραφείο του Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση, που πήρε και την πρωτοβουλία για τη μόνιμη έκθεση στη γενέτειρα του Νίκου Μπελογιάννη, ανέφεραν πως πράγματι ύστερα από συνεννοήσεις τριών μηνών, το ΚΚΕ ενημέρωσε λίγο πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης πως το όπλο τελικά θα παρέμενε στην έκθεση για λίγες μόνο ώρες. Από το ΚΚΕ επισημαίνουν πως είναι θέμα ασφάλειας, καθώς στην Αμαλιάδα δεν μπορεί να εγγυηθεί κανείς την ασφάλεια του κειμηλίου.
 
«Κατά την γνώμη μου αυτό δεν συνάδει με καμία δεοντολογία, που να συνδέεται με την έννοια μουσείο, την μόνιμη έκθεση. Το να έρθεις να εναποθέσεις την ώρα , που είναι ο πρωθυπουργός εκεί, όλοι οι επίσημοι, ένα αντικείμενο, ένα προσωπικό στοιχείο, που αναφέρεται στον Μπελογιάννη, να φωτογραφηθούν οι επίσημοι και μετά από λίγες ώρες να αφαιρεθεί αυτό από την προθήκη και να μπει μια φωτοτυπία, είναι όχι απλώς αντιδεοντολογικό, νομίζω ότι είναι άσχημο… Το να προσπαθούμε να το περιχαρακώσουμε και να οικειοποιηθεί ο ένας ή ο άλλος , δεν νομίζω ότι ήταν αυτός ο στόχος» δήλωσε η κα Γεωργοπούλου - Σαλτάρη.
 
Η συμβολή της Βουλής στη διοργάνωση της Μόνιμης Έκθεσης θα υλοποιηθεί σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο ολοκληρώθηκε χτες με τα εγκαίνια της μόνιμης έκθεσης και το δεύτερο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο, μήνα, όπου είχε γεννηθεί ο Νίκος Μπελογιάννης. Θα αφορά τη διαμόρφωση και λειτουργία του ισογείου της οικίας ως εκθεσιακού χώρου, ώστε να υπάρχει η νοηματική συνέχεια με τον εκθεσιακό χώρο του πρώτου ορόφου και να διασφαλίζεται η ιστορική, αισθητική και λειτουργική σύνδεση του συνόλου της οικίας.

(Φωτογραφία: ΑΜΠΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: