ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 28/3/2017



Σχετικά με τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τον Γ. Παπαντωνίου (σημεία από την εισήγηση του Ν. Παρασκευόπουλου)

- Με την πρόταση συγκρότησης προανακριτικής επιτροπής, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ εκπληρώνει μια υπόσχεση που έδωσε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για μια προσπάθεια καταπολέμησης της διαφθοράς, για ταυτόχρονη εξυγίανση της οικονομίας και της πολιτικής.


- Δεν πρόκειται να αναφερόμαστε κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, εμείς τουλάχιστον, στον πρώην υπουργό Γιάννο Παπαντωνίου, σαν να πρόκειται για ένοχο. Στο στάδιο αυτό υπάρχει τεκμήριο αθωότητας. Θα αναφερθούμε στο πρόσωπο του πρώην υπουργού ως πρόσωπο υπόπτου και οι υποψίες μπορεί να γίνουν βεβαιότητα ενοχής μετά από κρίση και καταδίκη.

- Δεν θα κατακρίνουμε το θεσμό, το ίδιο το Σύνταγμα, για την εξάλειψη του αξιοποίνου του εγκλήματος της απιστίας. Βεβαίως είναι προβληματική η διάταξη του Συντάγματος και χρειάζεται αναθεώρηση. Το θέμα είναι όμως ότι σημαντική ευθύνη υπήρχε και για την εφαρμογή της διάταξης αυτής που οδήγησε στην εξάλειψη του αξιοποίνου. Εδώ ο δικομματισμός στην Ελλάδα έδωσε την εντύπωση ότι τα δύο κόμματα επιμένουν να υπάρξει μια εξάλειψη του αξιοποίνου και να μη στοιχειοθετηθούν ευθύνες για βασικά εγκλήματα που στοιχειοθέτησαν τη διαφθορά στη χώρα μας.

- Η νομολογία δέχεται πως υπάρχουν περιθώρια να μπορεί να συνθέσει έγκλημα ξεπλύματος βρώμικου χρήματος στο μέτρο που στη συνέχεια ακολούθησαν πράξεις νομιμοποίησης ενός περιουσιακού οφέλους.

- Υπάρχουν έξι ογκώδεις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν στη Βουλή και αφορούν προμήθειες όπλων και αντισταθμιστικά ωφελήματα. Η ζημία για το Δημόσιο από την πλημμελή κακή εφαρμογή των συμβάσεων αυτών ανέρχεται, αν αθροιστεί, σε ένα ποσό που μετριέται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

- Στις δικογραφίες δεν γίνεται λόγος για χειροπιαστή δωροδοκία ή σε κάποιο άλλο λόγο από τον οποίο να προκύπτει χειροπιαστά ή με αποδείξιμο τρόπο η πρόκληση περιουσιακού οφέλους υπέρ ενός συγκεκριμένου προσώπου. Ωστόσο, η νομολογία έχει κατ' επανάληψη δεχθεί ότι στο έγκλημα της απιστίας, όταν αυτό έχει προκαλέσει ζημία στα συμφέροντα του Δημοσίου, αυτή αρκεί ως βασικό έγκλημα για την προσπάθεια αναζήτησης ευθυνών και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος στη συνέχεια.


Για τις εργασιακές σχέσεις (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

- Ο Πρωθυπουργός, τόσο στις εργασίες της Συνόδου όσο και στις κατ’ ιδίαν επαφές που είχε στη Ρώμη, ανέδειξε μία κορυφαία προτεραιότητα τόσο για τη χώρα όσο όμως και για το σύνολο της Ευρώπης. Την ανάγκη διαφύλαξης του κοινωνικού χαρακτήρα της ΕΕ, και του σεβασμού του Ευρωπαϊκού κοινωνικού κεκτημένου από όλα τα κράτη – μέλη. Με αιχμή την ανάγκη τερματισμού της κατάστασης εξαίρεσης στην ελληνική αγορά εργασίας αλλά και την ανάγκη για επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στην Ελλάδα, ο Πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία που έχει για το σύνολο των Ευρωπαϊκών κρατών και των πολιτών η προστασία των εργαζομένων. Στη Διακήρυξη της Ρώμης, μετά από τις παρεμβάσεις και του Πρωθυπουργού, διατηρήθηκε, παρά τις ενστάσεις πολλών χωρών, η αναφορά στην κοινωνική Ευρώπη, ενώ προστέθηκε και ειδική αναφορά στην καταπολέμηση της ανεργίας, η οποία απουσίαζε από τα πρώτα σχέδια του κειμένου.


Για την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Κατανοούμε απόλυτα την ανησυχία που μπορεί να προκαλεί η συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Όσο όμως πεπερασμένος είναι ο χρόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί για τις διαπραγματεύσεις, άλλο τόσο πεπερασμένες είναι και οι αντοχές τις ελληνικής κοινωνίας απέναντι στη λιτότητα.

Προκαλεί αλγεινή εντύπωση ωστόσο, η στάση ορισμένων παραγόντων οι οποίοι καθ’ υπέρβαση του θεσμικού τους ρόλου, επιλέγουν να αναπαράξουν διάφορα κινδυνολογικά σενάρια για την πορεία της οικονομίας, τη στιγμή μάλιστα που υποδεικνύουν το δίχως άλλο, την κυβέρνηση ως βασική υπεύθυνη για τις καθυστερήσεις στη διαπραγμάτευση.

Θα ήταν καλό, όσοι επιλέγουν αυτή τη στάση –επικαλούμενοι μάλιστα τη θεσμική τους ανεξαρτησία, ενώ είναι σε όλους γνωστό ότι υπήρξαν πρόσφατα πολιτικά στελέχη της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης – να αναρωτηθούν:
·        Ποιες θα ήταν οι επιπτώσεις στους δημοσιονομικούς στόχους του 2016 αν επιλέγαμε να συμφωνήσουμε σε μέτρα λιτότητας 3,6 δισ. το Δεκέμβρη του 2015, όπως ζητούσε το ΔΝΤ;
·        Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας αν δεχόμασταν τα μέτρα λιτότητας ύψους 4,5 δισ. για το 2018 και το 2019;
Και επίσης:
·        Είναι η ελληνική κυβέρνηση ή το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών που αρνούνται τη συζήτηση για τη διευθέτηση του ελληνικού χρέους, για λόγους μάλιστα αμιγώς εσωτερικής πολιτικής;

·        Ή μήπως η παρούσα κυβέρνηση είναι αυτή που σχεδίασε και υλοποίησε τα προγράμματα της περιόδου 2010-2014 που εκτίναξαν το ελληνικό χρέος από το 120% στο 180%;

Σε κάθε περίπτωση: Οι ελληνικές αρχές συνεχίζουν να εργάζονται εντατικά στην κατεύθυνση που έχουμε επανειλημμένα περιγράψει, για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης.

Υπάρχει μεγάλη πρόοδος στις διαπραγματεύσεις. Υπάρχει ένταση των συζητήσεων και ο στόχος είναι να έχουμε το δυνατόν συντομότερο την τεχνική συμφωνία, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη συζήτηση που αφορά τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος. Ξέρετε ότι η ελληνική κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, είπε ότι η δεύτερη αξιολόγηση δεν αφορά απλώς την τεχνική συμφωνία που θα επιλύσει τα ζητήματα μέχρι τον Αύγουστο του 2018, αλλά επιδιώκει να μη μεταθέσει ξανά το συνολικό πρόβλημα που αφορά σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και το χρέος. Και γι’ αυτό το λόγο επιδιώκει μια ολιστική λύση, μια λύση που θα ανοίξει τελικά τον δρόμο για την έξοδο από την κρίση και την επιτροπεία. Και νομίζω, ότι ορόσημο γι’ αυτή τη λύση σε κάθε περίπτωση -χωρίς να μπορώ να προεξοφλήσω ότι θα είναι και τελικός σταθμός- είναι η εαρινή συνάντηση του Δ.Σ. του ΔΝΤ, όπου πλέον θα ληφθεί η απόφαση -ή ευελπιστούμε ότι θα ληφθεί η απόφαση του ΔΝΤ- σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα.

Ό,τι συμφωνήσουμε, θα το φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή. Δεν φοβόμαστε ούτε την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, όπως φοβόταν η προηγούμενη κυβέρνηση, ούτε τον ελληνικό λαό. Και αυτό το έχουμε αποδείξει, διότι όσα έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, δεν έχουν έρθει στη Βουλή με ένα άρθρο, έτσι ώστε να αποφύγουμε διαρροές από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Πράγμα το οποίο ήταν πρακτική των κυρίων Σαμαρά και Στουρνάρα. Έρχονται ως ξεχωριστά άρθρα, ως ξεχωριστές παράγραφοι σε συγκεκριμένα άρθρα και έχουμε πάντοτε τη γενναιότητα να υπερασπιζόμαστε αυτό το οποίο συμφωνούμε.


Για τη στάση της ΝΔ (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η αξιωματική αντιπολίτευση κινείται διαρκώς ανάμεσα στη φαιδρότητα και την καταστροφολογία. Διότι φαιδρότητα είναι η διακίνηση σεναρίων ότι η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τμήμα των δανειστών, επιδιώκει να εγκλωβίσει τη ΝΔ σε σενάρια αυξημένης πλειοψηφίας, εν όψει της ψηφοφορίας για τη συμφωνία στη Βουλή.

Σε ο,τι μας αφορά δεν έχουμε καμία απολύτως αγωνία για το τι θα κάνει στη βουλή ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ. Ο ίδιος όμως, αν έχει το θάρρος της γνώμης του, θα πρέπει με παρρησία να πει όχι μόνο ότι δεν θα ψηφίσει αλλά και ότι θα καταργήσει τη συμφωνία στην οποία θα καταλήξουμε. Όχι άλλα να λέει μέσα και άλλα έξω, διαβεβαιώνοντας τους δανειστές ότι δεν θα αλλάξει ούτε λέξη από όσα θα συμφωνηθούν.

Αυτό όμως είναι και ένδειξη του απόλυτου κυνισμού του. Το πρόβλημα τελικά αφορά μόνο και αποκλειστικά τον κ. Μητσοτάκη και την παράταξη του. Τις τελευταίες μέρες επίσης, η ΝΔ βλέποντας πως οδεύουμε στην εξεύρεση κοινού τόπου με τους θεσμούς, έχει ξεπεράσει κάθε όριο καταστροφολογίας στην προσπάθεια να προκαλέσει αποσταθεροποίηση. Και αναρωτιέμαι αν αυτή είναι υπεύθυνη αντιπολιτευτική στάση ή απλώς η τελευταία πράξη του δράματος της αυτοκαταστροφικής πολιτικής τακτικής που υιοθέτησε ο κ. Μητσοτάκης αμέσως μετά την εκλογή του. Ειλικρινά πάντως μιλώντας, λίγο ενδιαφέρει η αυτοκαταστροφή του κ. Μητσοτάκη. Αυτό που έχει σημασία για μας είναι ο κ. Μητσοτάκης να μην πάρει μαζί του και τη χώρα.


Για τις δηλώσεις Στουρνάρα (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Οι θεσμικοί παράγοντες και ιδιαίτερα οι ανεξάρτητοι θεσμικοί παράγοντες βεβαίως και δικαιούνται και έχουν υποχρέωση να κάνουν τις εκτιμήσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο πορεύεται η ελληνική οικονομία. Θα πρέπει, όμως, να αποφεύγουν την πολιτικολογία.

Όλοι όσοι τοποθετούνται σε σχέση με το ελληνικό πρόγραμμα, θα πρέπει να μας πουν, πέρα από το πότε πρέπει να κλείσει η συμφωνία και με ποιον τρόπο προτείνουν να κλείσει η συμφωνία. Τι λένε, δηλαδή, για τις απαιτήσεις τις οποίες προβάλλει το ΔΝΤ; Είναι λογικές; Θα βοηθήσουν την ελληνική οικονομία να ξεφύγει από την ύφεση στην οποία την είχαν καταδικάσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, στις οποίες όλοι θυμάστε ποιοι ήταν υπουργοί Οικονομικών; Για την ύφεση, λοιπόν, θα βοηθούσε η αποδοχή της πρότασης του ΔΝΤ; Ναι ή όχι;


Για τον Σημίτη (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Ο κύριος Σημίτης νομίζω πως είναι ο τελευταίος που θα μπορούσε να προτείνει λύσεις για το ελληνικό πρόβλημα, καθώς είναι ένας από τους βασικούς υπεύθυνους για το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία έφτασε στο σημείο που έφτασε το 2009 και χρειάστηκε τη στήριξη του επίσημου τομέα. Είναι ένας από τους αρχιτέκτονες της καταστροφής της ελληνικής οικονομίας.


Για  το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό (ανακοίνωση Υπουργείου Ανάπτυξης)

Κατατέθηκε σήμερα (Τρίτη, 28/3) από το Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στη Βουλή το νομοσχέδιο «Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων», προκειμένου να ακολουθήσει την προβλεπόμενη νομοθετική διαδικασία για την ψήφισή του. Μεταξύ άλλων, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου:

·Διαμορφώνει για πρώτη φορά ολιστικό εξωδικαστικό πλαίσιο, που δίνει την ευκαιρία  σε μια υπερχρεωμένη αλλά βιώσιμη επιχείρηση να συγκεντρώσει όλους τους πιστωτές της προκειμένου να ρυθμίσει όλα τα χρέη της προς αυτούς, δηλαδή, τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές, βάσει ενός ορθολογικού σχεδίου αναδιάρθρωσης.
·Φέρνει στο επίκεντρο της διαδικασίας τον οφειλέτη, καθώς αυτός είναι που εκκινεί τη διαδικασία, αλλά και εγκρίνει τελικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης, μέσα από μία συντονισμένη και οργανωμένη σε συγκεκριμένο πλαίσιο διαπραγμάτευση με τους πιστωτές του.
·Δίνει τη δυνατότητα ένταξης όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτου μεγέθους, περιλαμβανομένων και των ατομικών, με συνολικές οφειλές (έως 31/12/16) από 20.000 ευρώ και άνω.
·Η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και εάν εκδηλώσει ενδιαφέρον το 50% των πιστωτών της επιχείρησης.
·Παρέχει τη δυνατότητα ένταξης και στις πλέον υπερχρεωμένες επιχειρήσεις υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα σε μια μόνο χρήση κατά την τελευταία τριετία.
·Προσφέρει την ευκαιρία ρύθμισης προσαρμοσμένης στις ανάγκες της επιχείρησης  και της πραγματικής ικανότητας εξυπηρέτησης των οφειλών της που μπορεί να περιλαμβάνει γενναίες μειώσεις επιτοκίων, επιμηκύνσεις περιόδου αποπληρωμής έως και διαγραφές οφειλών.
·Προβλέπει τη δυνατότητα του οφειλέτη να ρυθμίσει τα χρέη του προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις (διάστημα 10 ετών), με ελάχιστη καταβολή 50 ευρώ.
·Διευκολύνεται η συμφωνία με τη συναίνεση της πλειοψηφίας (60%) των συμμετεχόντων πιστωτών, η οποία επιβάλλεται στην μειοψηφία.
·Δίνει απόλυτη προστασία στους μικρούς πιστωτές, οι οποίοι μπορούν να διεκδικήσουν στο ακέραιο το σύνολο των απαιτήσεών τους.
·Η διαδικασία θα υλοποιείται στην πράξη από ειδικό πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα διενεργεί ηλεκτρονικά όλη τη διαδικασία, βήμα – βήμα, μειώνοντας το διαχειριστικό κόστος και χρόνο τόσο για τους πιστωτές όσο και για τον οφειλέτη. Δείτε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση.


Για τη φύλαξη του ΚΕΕΛΠΝΟ (από την ανακοίνωση Υπουργείου Υγείας)

Η ανάθεση της φύλαξης του ΚΕΕΛΠΝΟ στην  εταιρεία Τριπλ Ες έγινε με απόφαση της 6ης Συνεδριάσης του Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ, στις 05/04/2011 και η υπογραφείσα σύμβαση είχε διάρκεια έως τις 30/06/2012, ενώ αντικείμενο έρευνας αποτελεί ο τρόπος που ανανεωνόταν κάθε χρόνο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τα στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, η συγκεκριμένη εταιρεία, το 2014, επί υπουργίας Άδωνι Γεωργιάδη και Μαυρουδή Βορίδη, εισέπραξε από τον Οργανισμό το ποσό του 1.270.540,23 €.

Όσο αφορά στη συνδρομή της εταιρείας στη φύλαξη του Υπουργείου Υγείας, αυτή είχε ζητηθεί από το Υπουργείο και ξεκίνησε πριν το 2010. Το περασμένο καλοκαίρι η βούληση του Υπουργείου Υγείας να συνάψει ατομικές συμβάσεις μίσθωσης έργου απ’ ευθείας με τους υπαλλήλους της εταιρείας, με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων, προσέκρουσε στην απόφαση του ΣτΕ να κρίνει τη συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη ως αντισυνταγματική. Μέχρι τις 30/06/2017, οπότε και λήγει η τελευταία παράταση της εν λόγω σύμβασης, τόσο το Υπουργείο Υγείας, όσο και η Διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ, θα έχουν συνάψει ατομικές συμβάσεις εργασίας μέσω διαγωνισμών, που θα προκηρυχθούν στο επόμενο διάστημα. Δείτε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση.


Για την ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ για τον Ν. Μπελογιάννη (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Πρόκειται για κατάπτυστο σχόλιο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας λόγος να σχολιάσουμε τίποτε περισσότερο. Ο Νίκος Μπελογιάννης, το μοναδικό το οποίο αξίζει, είναι τιμή. 


Για τις  δηλώσεις  βουλευτών της ΝΔ σχετικά με  τα εγκαίνια του Μουσείου Μπελογιάννη (ανακοίνωση Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ)

Οι σημερινές δηλώσεις  βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου Μπελογιάννη, που πήραν τη σκυτάλη από τη διακήρυξη μίσους της Χρυσής Αυγής,  καθώς και η ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ, απέχουν ελάχιστα από τη ρητορική που χρησιμοποιούσε το μετεμφυλιακό κράτος της Ελλάδας τη δεκαετία του ‘50.  Ωστόσο, η ενόχληση των βουλευτών της ΝΔ και της νεολαίας του κόμματός τους από μια κίνηση που έχει σκοπό να αποκαταστήσει την ιστορική μνήμη, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία.

Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει τη στροφή του κόμματος του Κυρ. Μητσοτάκη προς την άκρα δεξιά και την απομάκρυνση της από προηγούμενες πρακτικές, όπως αυτή των εγκαινίων του Μουσείου της Δημοκρατίας στον μαρτυρικό Άη Στράτη, το 2007, από τον τότε πρωθυπουργό και πρόεδρο της ΝΔ, Κωνσταντίνο Καραμανλή. 

Είναι προφανές ότι, πίσω από τις αντικομμουνιστικές κραυγές και τους ισχυρισμούς περί αντιπερισπασμών, κρύβεται η μοναδική έγνοια τους, που δεν είναι άλλη από το να παραμείνουν στο σκοτάδι οι αγώνες του ελληνικού λαού για δημοκρατία και ελευθερία σε περιόδους δύσκολες για τον τόπο. Για  περισσότερα, καθώς και για την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη ΧΑ, δείτε εδώ.


Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας)

Το Υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι η προτεινόμενη ρύθμιση σκοπεύει στη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ για τα επόμενα 2 σχολικά έτη. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει και δεν έρχεται σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης που αφορά την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση.

Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση η τροπολογία προβλέπει την έκδοση ΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων πρόσληψης, όπως προβλεπόταν και στο ν.4186/2013. Σε αντίθεση με τον προαναφερόμενο νόμο η συγκεκριμένη εξουσιοδότηση ορίζει το σαφές νομοθετικό πλαίσιο που θα κινηθεί η ΥΑ και είναι αυτό του πρόσφατα ψηφισθέντος ν.4415/2016.

Ειδικά για τους απόφοιτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με κατεύθυνση την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζεται το πτυχίο τους και αναγνωρίζει το ρόλο και τη συμβολή τους στη λειτουργία των δομών ΕΑΕ, όπως και των αναπληρωτών όλων των κλάδων και παράλληλα οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες για την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Οι 2.300 αναπληρωτές απόφοιτοι των παραπάνω τμημάτων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (4.888 αναπληρωτές κλάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλήφθηκαν φέτος συνολικά στην ΕΑΕ, εκ των οποίων οι 635 προέρχονται από τους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης).

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τόσο μεγάλος αριθμός προσλήψεων σε όλες τις δομές ΕΑΕ και αυτό αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Μετά από 8 ολόκληρα χρόνια, ιδρύσαμε 531 Τμήματα Ένταξης στα γενικά σχολεία και 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 9 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Ακόμα ιδρύσαμε 12 Λυκειακές Τάξεις στα υπάρχοντα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Αυτό δημιούργησε επιπλέον ανάγκες σε προσωπικό. Για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, κατά το τρέχον σχολικό έτος, πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις άνω των 10.700 αναπληρωτών όλων των κλάδων. Οι αντίστοιχες προσλήψεις στην ΕΑΕ τα προηγούμενα χρόνια ήταν 6.308 το 2014-15 και 8.623 το 2015-16.


Ενισχύσεις 350.000 ευρώ σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών)

Ο Πάνος Σκουρλέτης, ενέκρινε έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις ύψους 150.000 ευρώ στους Δήμους Αποκορώνου, Νομού Χανίων (ευρώ 90.000) και Άκτιου-Βόνιτσας, Νομού Αιτωλοακαρνανίας (ευρώ 60.000), αποκλειστικά για την επιδιόρθωση ζημιών που προκλήθηκαν στα δίκτυα και τις υποδομές των Δήμων, λόγω των φυσικών καταστροφών από την πρόσφατη κακοκαιρία, με χρέωση του λογαριασμού του ΥΠΕΣ από το έργο «Πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού της χώρας», που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για αυτούς τους λόγους. Επίσης, εγκρίθηκε η επιχορήγηση συνολικού ύψους 200.000 ευρώ στους Δήμους Κισσάμου, Νομού Χανίων (ευρώ 90.000) και Πύδνας - Κολινδρού, Νομού Πιερίας (ευρώ 110.000), αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων ενεργειών αποκατάστασης των δικτύων ύδρευσης, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας, με χρέωση του αντίστοιχου λογαριασμού του ΥΠΕΣ, που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για αυτούς τους λόγους.
Δημοσίευση σχολίου