ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Ο σύντροφος από τα χρόνια του ΚΚΕ Εσωτ. ξανάρθε στην Πάτρα, αλλά τώρα με το νέο φιλοσοφικό πόνημά του!



Οι «Άλλες στάσεις ζωής, Δοκίμια πολιτικής σκέψης» παρουσιάστηκαν στον κήπο του βιβλιοπωλείου «Πολύεδρο» την π. Παρασκευή

Ο συγγραφέας Νίκος Ηλιόπουλος έχει γεννηθεί το 1952 στην Καλαμάτα, αλλά νοιώθει Πατρινός, γιαυτό και επισκέπτεται συχνά την πόλη. «Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την πολιτιστική, καλλιτεχνική και πολιτική ζωή της πόλης» είπε προς το κοινό που εξ ίσου τον νοιώθει Πατρινό και  βρέθηκε την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου το βράδυ, στο «Πολύεδρο» της Πάτρας για την παρουσίαση του νέου του φιλοσοφικού-πολιτικού βιβλίου με τίτλο «Άλλες στάσεις ζωής, Δοκίμια πολιτικής σκέψης».
 
Ο Νίκος Ηλιόπουλος συμμετείχε ενεργά στο αντιδικτατορικό κίνημα και υπήρξε μέλος του ΚΚΕ Εσωτερικού Αχαΐας. Από το 1986 ζει στο Παρίσι. Απέκτησε το Δίπλωμα της Σχολής Ανωτάτων Σπουδών Κοινωνικών Επιστημών με ένα σύγγραμμα που φέρει τον τίτλο "Πολιτική συμμετοχή και πολιτική απάθεια στη σημερινή Ελλάδα 1960-1990" και που πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνση του Κορνήλιου Καστοριάδη.

Το πολύπλευρο έργο του σημαντικότατου αυτού στοχαστή, ο οποίος ήταν δάσκαλος του σεβαστός και φίλος ακριβός, τροφοδοτεί έκτοτε τις δικές του ανησυχίες και εμπνέει τις δικές του έρευνες. 

Είναι διδάκτωρ "Κοινωνικών επιστημών" (Πανεπιστήμιο Paris X) και η διατριβή του έχει τίτλο "Participation et apathie politiques dans la France contemporaine, Ve Republique de 1958 a nos jours - Πολιτική συμμετοχή και πολιτική απάθεια στη σημερινή Γαλλία (5η Republique, από το 1958 έως σήμερα), Αtelier National de Reproduction des Theses, Lille 2005.

Το δοκίμιο "Νέοι δρόμοι για τη δημοκρατική πολιτική σκέψη" είναι το πρώτο που δημοσιεύει στα ελληνικά. Και όπως ο ίδιος είπε προτίμησε την Πάτρα να παρουσιάσει το βιβλίο του καθώς με την πόλη έχει  ιδιαίτερες σχέσεις, αφού ένα μέρος από την ζωή του το έχει περάσει εδώ!

Και όπως λέει ο ίδιος:

«Τα δοκίμια αυτού του βιβλίου «Άλλες στάσεις ζωής» (εκδόσεις Νησίδες) επιχειρούν να αγγίξουν τα ουσιαστικά ζητήματα της νεοελληνικής κοινωνίας, που παραμένουν πολιτικά με όλη τη σημασία της λέξης. Πολιτικά σημαίνει, εκτός πολλών άλλων, ότι όσο και αν η σκέψη προσπαθεί να τα συλλάβει και να τα διατυπώσει, άλλο τόσο δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς τη συμβολή όλων των πολιτών και του καθενός χωριστά. Η πολιτική σκέψη είναι πρώτα και κύρια υπόθεση προσωπικής γνώμης. Ο διάλογος, όμως, μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για να δημιουργηθεί η ορθή πολιτική πράξη που θα αντιμετωπίσει συλλογικά πια τα κρίσιμα ζητήματα και θα δώσει τη δυνατότητα στον καθένα να συνδέσει την πολιτική πράξη με ατομικές στάσεις.

Το κύριο ζήτημα είναι το πολιτικό καθεστώς και η καθεστωτική πολιτική, που εντάσσεται τελικά στους κόλπους του, εγκλωβίζοντας ζωντανές δυνάμεις στη φρούδα ελπίδα μιας αλλαγής από τα πάνω και από τα έξω. Από τα πάνω, δηλαδή με την κατάκτηση της κυβερνητικής εξουσίας, εύκολο πράγμα χάρη στα «καλπονοθευτικά» εκλογικά συστήματα.

Από τα έξω, με πολλές έννοιες, μεταξύ των οποίων η πρώτη είναι η απόκρυψη των ενδογενών αιτιών και η δεύτερη η αυταπάτη ότι μπορούν τα πράγματα να αλλάξουν ακόμα και αν κανείς δεν αλλάζει νοοτροπία και καθημερινή πρακτική. Η καθεστωτική πολιτική έχει τρία κύρια χαρακτηριστικά. Ασφυκτικά περιορισμένη θεματική, που περιφρονεί τα ουσιαστικά ζητήματα της κοινωνίας.

Ασφυκτικά περιορισμένες και φοβερά ελεγχόμενες μορφές συλλογικής δράσης, που καταδικάζουν τις κινητοποιήσεις στην ήττα και την απογοήτευση. Και, το πιο σημαντικό, χωρίζει απόλυτα τη συλλογική δράση, αναγκαία για να αλλάξει η κοινωνική πραγματικότητα, από την αντίστοιχη ατομική στάση ζωής που είναι εξίσου αναγκαία για να αλλάζουν οι νοοτροπίες που θα αλλάζουν την πραγματικότητα.

Η συλλογική και η ατομική αυτονομία γίνονται έτσι επίκαιρες όσο ποτέ. Αν δεν θέλουμε να είμαστε ατομικά ετερόνομοι, δεν είναι δυνατό να περιμένουμε τον άλλο, τον έτερο, να αλλάξει τη ζωή μας, στην επίκαιρη καθημερινότητά της. Αν δεν θέλουμε να είμαστε συλλογικά ετερόνομοι, δεν είναι δυνατό να περιμένουμε να αλλάξει άλλο από αυτό που η ίδια η πραγματικότητα απαιτεί: απόρριψη της καθεστωτικής πολιτικής των ψηφοφόρων για να δημιουργηθεί η πολιτική των ελεύθερων πολιτών.

Καθώς είμαστε πολλοί και είναι πολλές οι πτυχές της κοινής μας ζωής, άλλες στάσεις ζωής, πέρα από τη μία και πεπατημένη, θα συνοδεύουν αυτή τη δημοκρατική πολιτική της αυτονομίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: