ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Σάββατο 17 Ιουνίου 2023

Ναυάγιο στην Πύλο: Οι αντιφάσεις και τα «αδειάσματα»

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα την Πέμπτη στην Καλαμάτα και η συνομιλία του με τους διασωθέντες πρόσφυγες έφεραν ένα νέο στοιχείο στην υπόθεση του πολύνεκρου ναυαγίου. Άνθρωποι που έζησαν τη φρίκη μετέφεραν στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ότι το ελληνικό Λιμενικό τους έριξε σχοινί. Αυτό είχε ως συνέπεια το πλοιάριο να ταλαντεύεται δεξιά κι αριστερά και τελικά να ανατραπεί. 

Σε ρεπορτάζ του Ατώνη Ρυτόπουλου στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας ΑΥΓΗ, αναφέρονται τα παρακάτω:

«Τελικά, έπειτα από αρκετές διαψεύσεις και αντιφάσεις, το Λιμενικό παραδέχθηκε χθες, για πρώτη φορά, ότι πέταξε σχοινί στο σκάφος. Με ανακοίνωσή του, και αφού είχε προηγηθεί η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου που επιβεβαίωσε εν μέρει τις μαρτυρίες των διασωθέντων προσφύγων, αναφέρει τα εξής: «Τρεις ώρες περίπου νωρίτερα από τη βύθιση του Α/Κ σκάφους, το Παράκτιο Περιπολικό σκάφος Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. προσέγγισε και έριξε έναν μικρό κάβο στο Α/Κ προκειμένου να διαπιστώσει την υφιστάμενη κατάσταση του σκάφους και των επιβαινόντων. Αυτή η διαδικασία διήρκησε λίγα λεπτά και εν συνεχεία, αφού λύθηκε ο μικρός κάβος από ίδιους τους μετανάστες, το ΠΠΛΣ απομακρύνθηκε και παρακολουθούσε το Α/Κ από κοντινή απόσταση».

Νωρίτερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Σιακαντάρης είχε πει στη δημόσια τηλεόραση ότι «σχοινί όχι ρυμούλκησης χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το Λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση πλώρη με πλώρη. Στη συνέχεια, το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό για λίγα λεπτά και στη συνέχεια το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους». Και συνέχισε: «Δεν υπήρχε σχοινί πρόσδεσης, υπήρχε σχοινί προκειμένου να σταθεροποιηθούν, να πλησιάσουν και να δουν αν θέλουν οποιαδήποτε βοήθεια. Την αρνήθηκαν και συνέχισαν την πορεία τους». Παράλληλα, ανέφερε ότι «το είχαν για λίγα λεπτά, υπάρχουν αναφορές, αλλά αυτά θα τα διαπιστώσει και η έρευνα των δικαστικών Αρχών. Υπήρχε μια ένταση στο πλοίο».

Ωστόσο, όλο το προηγούμενο διάστημα αυτό διαψευδόταν. Στην ενημέρωση του Λιμενικού μέχρι χθες ουδέποτε αναφέρθηκε αυτό το στοιχείο, μολονότι είναι άκρως σημαντικό για να διαφωτιστούν τα αίτια του δυστυχήματος. Μάλιστα, πριν μιλήσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και παραδεχθεί την ύπαρξη σχοινιού, ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Νίκος Αλεξίου είχε διαψεύσει τα περί σχοινιού από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας πως δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης του σκάφους και αυτοί που πέταξαν σχοινιά ήταν ναύτες από το εμπορικό πλοίο.

Επίσης, στέλεχος του Λιμενικού που μίλησε στην Καθημερινή επισήμανε χθες ότι πράγματι δόθηκε σχοινί από το Σώμα, αλλά κάποιοι εκ των επιβαινόντων το έλυσαν.

Τελικά, το ίδιο το Λιμενικό παραδέχθηκε ότι υπήρχε σχοινί, ωστόσο οφείλει να απαντήσει και σε άλλα κρίσιμα ερωτήματα:

  • Αυτή η ενέργεια επέδρασε στην ανατροπή του σκάφους;
  • Ποιος ήταν ο σκοπός ρίψης του σχοινιού; Η ρυμούλκηση ή κάτι άλλο;

Φως στα γεγονότα

Ακόμα όμως υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία στην όλη επιχείρηση. Το πρώτο αφορά τον χρόνο επιχείρησης. Οι ελληνικές Αρχές ειδοποιήθηκαν στις 11 π.μ. της Τρίτης, αλλά το ελικόπτερο εντόπισε το σκάφος έπειτα από αρκετή ώρα, στις 3.35 μ.μ.

Επίσης, οι ελληνικές Αρχές δεν παρείχαν καμίας μορφής διάσωση στους επιβάτες του σκάφους. Το επιχείρημα που λέει ότι οι επιβαίνοντες δεν ήθελαν βοήθεια έχει καταρριφθεί. Είναι υποχρέωση η διάσωση όσων το έχουν ανάγκη χωρίς να ζητείται η άποψή τους.

Διαβάζουμε από τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί κανόνων επιτηρήσεως των εξωτερικών θαλάσσιων συνόρων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής συνεργασίας που συντονίζεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τη Διαχείριση της Επιχειρησιακής Συνεργασίας στα Εξωτερικά Σύνορα των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Τα κράτη-μέλη τηρούν την υποχρέωσή τους να παρέχουν βοήθεια σε κάθε σκάφος ή πρόσωπο σε κατάσταση κινδύνου στη θάλασσα και κατά τη διάρκεια θαλάσσιας επιχείρησης και εξασφαλίζουν ότι οι συμμετέχουσες μονάδες τους τηρούν την υποχρέωση αυτή σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και με σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Το πράττουν δε ανεξαρτήτως της ιθαγένειας ή του καθεστώτος του προσώπου αυτού ή των συνθηκών υπό τις οποίες βρίσκεται το πρόσωπο αυτό».

Τέλος, απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα θα έδιναν οι βιντεοσκοπημένες καταγραφές που γίνονται σε κάθε τέτοια επιχείρηση. Υπάρχει ένα τεράστιο χρονικό κενό, περίπου 12 ωρών, γεμάτο ασάφειες για το πώς ενήργησαν οι Αρχές. Η βιντεοσκόπηση θα μπορούσε να διαφωτίσει όλα τα γεγονότα. Παράλληλα, πρόκειται για μια περιοχή που, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, τα διεθνή ραντάρ έχουν υψηλό δείκτη εποπτείας. Επομένως, είναι δύσκολο να μείνει κάτι στη σκιά

Η διαλεύκανση των συνθηκών για το τραγικό ναυάγιο αφενός θα αποδώσει δικαιοσύνη για τους εκατοντάδες νεκρούς, αφετέρου θα μπορούσε να αποτελέσει μια αφορμή για να μην επαναληφθεί μια αντίστοιχη νέα τραγωδία».


Δεν υπάρχουν σχόλια: