ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023

Τιτανικός: Ακαριαίος ήταν ο θάνατος του πληρώματος

Το υποβρύχιο Titan
OceanGate

Οι μαραθώνιες επιχειρήσεις διάσωσης του βαθυσκάφους Titan έληξαν χθες μακάβρια, αφού το πλήρωμα που πλήρωσε «χρυσό» για μια «επίσκεψη» στο ναυάγιο του Τιτανικού ανακοινώθηκε νεκρό με το σκάφος να καταστρέφεται από ενδόρρηξη που σκότωσε τους πέντε ανθρώπους ακαριαία.

Η «καταστροφική ενδόρρηξη», συνέβη ήδη από την πρώτη μέρα της κατάδυσης, ίσως λίγο αργότερα από την στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία με το μητρικό πλοίο, σύμφωνα με τον Eric Fusil, καθηγητή στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας που μίλησε στο The Conversation.

Η έκρηξη, ουσιαστικά, που συνέθλιψε το βαθυσκάφος της OceanGate, προκλήθηκε μάλλον από τα υλικά κατασκευής του. Όπως εξήγησε ο καθηγητής, τα όλα τα υποβρύχια που καταδύονται σε μεγάλα βάθη της θάλασσας, διαθέτουν ένα δοχείο πίεσης φτιαγμένο από τιτάνιο με υψηλό όριο διαρροής.

Ένα τέτοιο δοχείο πίεσης έχει συνήθως σφαιρικό σχήμα με μεγάλη αντοχή στις πιέσεις σύνθλιψης που υπάρχουν στα 3.800 μέτρα που βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού.

Ενώ, λοιπόν, κανονικά θα έπρεπε το δοχείο του Titan να έχει ως υλικό κατασκευής αποκλειστικά το τιτάνιο, αυτό ήταν φτιαγμένο από συνδυασμό τιτανίου και σύνθετου ανθρακονήματος.

«Αυτό είναι ασυνήθιστο από άποψη δομικής μηχανικής, καθώς σε μια μεγάλη κατάδυση το τιτάνιο και οι ίνες άνθρακα είναι δύο υλικά με πολύ διαφορετικές ιδιότητες», υπογραμμίζει ο Fusil.

Ειδικότερα, «το τιτάνιο είναι ελαστικό και προσαρμόζεται σε μεγάλο εύρος πιέσεων χωρίς να παραμένει μόνιμα καταπονημένο ύστερα από την επιστροφή στην ατμοσφαιρική πίεση. Συρρικνώνεται για να προσαρμοστεί στις δυνάμεις πίεσης και διαστέλλεται ξανά όταν αυτές οι δυνάμεις μειώνονται». Εκ διαμέτρου αντίθετη η «συμπεριφορά» του ανθρακονήματος, το οποίο δεν έχει την ίδια ελαστικότητα και είναι αρκετά άκαμπτο.

«Αυτό που μπορούμε να πούμε σχεδόν σίγουρα είναι ότι θα υπήρχε ζημιά στην ακεραιότητα του υποβρυχίου, λόγω των διαφορών μεταξύ αυτών των υλικών. Ένα σύνθετο υλικό θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστεί «αποκόλληση», αναφέρει ο καθηγητής.

Έτσι, το τουριστικό βαθυσκάφος Titan θα έπαθε μια τέτοια βλάβη που θα ήταν αρκετή για την πυροδότηση της στιγμιαίας έκρηξης, εξαιτίας της πίεσης του νερού στα τόσα μέτρα βάθος. «Μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, το σκάφος -βρισκόταν υπό υδάτινη πίεση ανάλογη των 3.800 μέτρων κάτω από την επιφάνεια- θα είχε συνθλιβεί αμέσως από όλες τις πλευρές. Έτσι έγινε η ενδόρρηξη», περιγράφει.

«Όσο κι αν τα νέα είναι καταστροφικά, είναι κάπως καθησυχαστικό ότι οι επιβάτες του Τιτάνα δεν θα είχαν ένα τρομακτικό και κουραστικό τέλος», καταλήγει ο Eric Fusil.

Σοκάρει το παρακάτω βίντεο, το οποίο απεικονίζει σε μία προσομοίωση την ενδόρρηξη που υπέστη το βαθυσκάφος της  OceanGate. 

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του βίντεο που έχει δημοσιευθεί σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την «έκρηξη» ο αέρας στο βαθυσκάφος θα έφτανε τις θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια του Ήλιου ενώ το κέλυφος του Titan έγινε συντρίμμια μέσα σε μόλις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Σε μία αναλογία που χρησιμοποιούν οι ειδικοί επί του θέματος, περιγράφουν πως η υποβρύχια πίεση που υπέστη το Titan σε τέτοιο βάθος μπορεί να μετρηθεί με το βάρος του Πύργου του Άιφελ, δύναμη που κατέστησε τον θάνατο των πέντε ατόμων ακαριαίο, χωρίς δηλαδή να προλάβουν να καταλάβουν τι συνέβαινε.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Προκειμένου να καταλάβουν τι ακριβώς συνέβη στα άδυτα του Ατλαντικού, οι αρμόδιοι συνεχίζουν τις έρευνες. Εξετάζουν, παράλληλα, εάν πρόκειται για δομική – κατασκευαστική αστοχία του βαθυσκάφους, ανάλογη με αυτή που γίνεται σε αεροπορικά δυστυχήματα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στον πυθμένα του Ατλαντικού πλέον έχουν παραμείνει δύο ρομπότ, ο “Victor” και ο «Οδυσσέας» που θα επιχειρήσουν να συλλέξουν περισσότερα τμήματα του Titan από τα συντρίμμια, τα οποία θα αποτελέσουν «κρουνό» πληροφοριών για το υποβρύχιο δυστύχημα.

Μια άλλη πιθανή πηγή πληροφοριών θα μπορούσαν να είναι τα υδρόφωνα, τα υποβρύχια μικρόφωνα που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως για να εντοπιστούν ήχοι από παράνομες δοκιμές ατομικών όπλων. Τα υδρόφωνα είχαν χρησιμοποιηθεί το 2017 όταν είχε εξαφανιστεί υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής. Με αυτά κατάφεραν και άκουσαν ότι είχε γίνει έκρηξη. Αν έχει καταγραφεί έκρηξη στο βαθυσκάφος θα γίνει γνωστό πότε ακριβώς έγινε κι αυτό το στοιχείο να δώσει απαντήσεις.

Δεν είναι ακόμα σαφές ακόμα ποια υπηρεσία θα ηγηθεί της έρευνας καθώς δεν υπάρχει πρωτόκολλο για τέτοια δυστυχήματα
.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: