ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

«Θα μάθουν την τύχη τους το βράδυ στις ειδήσεις» 2.200 εργαζόμενοι σε ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ και ΕΑΣ !

Από παλαιότερη διαμαρτυρία του σωματείου εργαζομένων των ΕΑΣ Αιγίου.


Λουκέτο στην ΕΛΒΟ, απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και πώληση εγκαταστάσεων φιλέτων, προβλέπει το σχέδιο «αναδιάρθρωσης»

Λουκέτο στην ΕΛΒΟ, απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και πώληση εγκαταστάσεων φιλέτων, προβλέπει το σχέδιο «αναδιάρθρωσης» των ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ που ανακοίνωσε αργά χθες το βράδυ η κυβέρνηση - αγωνία για 2.200 εργαζόμενους των τριών βιομηχανιών.
«Θα μάθετε την τύχη σας το βράδυ στις ειδήσεις». Με αυτά τα λόγια απάντησε στους εργαζόμενους της ΕΛΒΟ που επισκέφτηκαν χθες το ΥΠΟΙΚ, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών, όταν του ζητήθηκε να παρουσιάσει το σχέδιο της κυβέρνησης για την εταιρία. Μάλιστα αρχικά τα στελέχη του υπουργείου αρνήθηκαν να έχουν συνάντηση με το σωματείο της ΕΛΒΟ, με τους εργαζόμενους να “προσπερνούν” τα μέτρα ασφαλείας και να φτάνουν στα γραφεία του οικονομικού επιτελείου.

Τελικά η δέσμευση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου έγινε πράξη και λίγο πριν ολοκληρωθούν τα δελτία των 20:00, με μια λιτή ανακοίνωση η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συνόλου της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας.

Συγκεκριμένα, τα σχέδια της κυβέρνησης έχουν ως στόχο την ιδιωτικοποίηση των ΕΑΣ,ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ εντός του 2014, «ή/και τη διευκόλυνση πώλησης επιμέρους στοιχείων του ενεργητικού τους».

Όπως αναφέρει η κυβερνητική ανακοίνωση, «με τη βοήθεια των συμβούλων και σε συνεργασία με τη διοίκηση και τους εργαζόμενους των εταιρειών θα διερευνηθούν υλοποιήσιμα σχέδια αναδιάρθρωσης. Τα σχέδια αυτά θα περιλαμβάνουν την αναγκαία αναδιάρθρωση και προσαρμογή των εταιρειών προκειμένου να καταστούν βιώσιμες με στόχο την ιδιωτικοποίησή τους εντός του 2014 ή/και να διευκολύνουν την πώληση επιμέρους στοιχείων του ενεργητικού τους». 

Όπως σημειώνεται, «τα σχέδια αυτά θα πρέπει να ελαχιστοποιούν το κόστος των εταιρειών αυτών για τον Έλληνα φορολογούμενο και να είναι συμβατά με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων».

 «Τα αποτελέσματα του πορίσματος των συμβούλων θα οδηγήσουν σε οριστικές αποφάσεις της Κυβέρνησης έως το τέλος Αυγούστου και την υλοποίησή τους έως το τέλος του τρέχοντος έτους», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Στον άερα μένουν έτσι οι πάνω από 2.200 εργαζόμενοι των τριών μεγάλων ελληνικών βιομηχανιών ΛΑΡΚΟ, ΕΛΒΟ και ΕΑΣ ενώ προς το παρόν δεν θα ενταχθεί στο σχέδιο «αναδιάρθρωσης» η ΕΑΒ καθώς έχει το κρίσιμο έργο της συντήρησης των πυροσβεστικών αεροσκαφών.

Τι κρύβει η κυβερνητική ανακοίνωση

Η κυβερνητική ανακοίνωση μπορεί να θύμισε την υπόθεση της ΕΡΤ, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για την αναγγελία ενός προαναγγελθέντος θανάτου, καθώς το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των τριών εταιριών υπήρχε στα συρτάρια κυβερνητικών παραγόντων εδώ και μήνες και απλώς εκρεμμούσε η επίσημη γνωστοποίηση της απόφασης. Μόνη διαφορά, η αποφυγή, από πλευράς κυβέρνησης, του ξαφνικού λουκέτου που υλοποιήθηκε πραξικοπηματικά στην ΕΡΤ.
Πιο συγκεκριμένα το σχέδιο της κυβέρνησης προέβλεπε τη συγχώνευση των τριών εταιριών σε μία, με την διακριτική επωνυμία “Ενιαία Αμυντικά Συστήματα” και την ταυτόχρονη μείωση του προσωπικού, με στόχο την παραμονή του 1/3 των συνολικά 2.600 εργαζομένων.

Στη συνέχεια η νέα εταιρία, απαλλαγμένη από τα υψηλά μισθολογικά κόστη θα έμπαινε σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης με στόχο την ολοκλήρωσή της μέχρι το τέλος του 2013.
Μία σειρά από παράλληλες όμως οικονομικές συμφωνίες της κυβέρνησης με ξένους επενδυτές φαίνεται ότι επιταχύνουν τις εξελίξεις και οδηγούν σε αναπροσαρμογή το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

 Λουκέτο στην ΕΛΒΟ-Διάλυση και ξεπούλημα της ΕΑΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες βασικός στόχος της κυβέρνσης είναι ο τεμαχισμός των εταιριών πριν την ιδιωτικοποίησή τους και η πώληση τους τμηματικά, όπως άλλωστε αναφέρει η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου. Έτσι το πιο πιθανό σενάριο περιλαμβάνει το κλείσιμο της ΕΛΒΟ και την παραμονή ενός συνεργείου μόνο στην εργασία -περίπου 80 άτομα- που θα ενταχθούν στο δυναμικό της ΕΑΣ. Οι εργαζόμενοι αυτοί θα αναλαμβάνουν μόνο εργασίες συντήρισης οχημάτων.

 Άλλωστε και παρά το γεγονός ότι η ΕΛΒΟ έχει παραγγελίες να παραδώσει -και να λάβει το αντίστοιχο αντίτιμο- ο αριθμός των εργαζομένων στην εταιρία έχει μειωθεί σε 350, με αποτέλεσμα να δουλεύουν κυριολεκτικά στα παραγωγικά τους όρια, όπως τονίζουν οι ίδιοι στο (ανανεωμένο) alterthess.gr.

Χαρακτηριστικό της απαξίωσης της ΕΛΒΟ αποτελεί η μη πληρωμή μισθών το τελευταίο δίμηνο, ενώ εκρεμμεί η εκταμίευση 7,4 εκ. Ευρώ από την τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε στις αρχές του χρόνου. Εκταμίευση που δεν υπογράφεται από τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, ενώ ο ίδιος συναίνεσε στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.

Παράλληλα η ΕΑΣ θα διατηρήσει μόνο τη μονάδα του Αιγείου, με εμαφανώς μειωμένο προσωπικό. Έτσι θα στηθεί μια ευέλικτη εταιρία, η ιδιωτικοποίηση της οποίας θα προχωρήσει μέχρι το τέλος του Φθινοπώρου και αφού η ιδιθωτική εταιρία που θα αναλάβει την αξιολόγησή της, ολοκληρώσει το έργο της.

Βασικό τμήμα του κυβερνητικού σχεδίου είναι να μπει λουκέτο στις μονάδες του Υμηττού και της Ελευσίνας που στεγάζονται σε οικόπεδα φιλέτα και μπορούν να αξιοποιηθούν αυτόνομα από το ΤΑΙΠΕΔ.

Στη μεν πρώτη περίπτωση η έκταση υπολογίζεται σε 700 στρέμματα, ενώ η περίπτωση της Ελευσίνας συνδέεται άμεσα με την επέκταση του λιμάνιου και ήδη σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει συμφωνία κάτω από το τραπέζι.

ΕΛΒΟ: Παράδειγμα αποτυχημένης ιδιωτικοποίησης

Το 2000 η εταιρία ιδιωτικοποιήθηκε: το 43% των μετοχών πέρασε στον Όμιλο Μυτιληναίου που ανέλαβε και το management της εταιρίας, ενώ το Δημόσιο κράτησε το 51%. Επρόκειτο τότε η ΕΛΒΟ να αναλάβει τη συναρμολόγηση, ολοκλήρωση και τελική δοκιμή των Leopard 2. Ουσιαστικά έτοιμο έργο. Ο όμιλος δεν έφερε καμία σημαντική δουλειά στην εταιρία ούτε και προχώρησε σε οποιαδήποτε αναδιάρθρωση-εκσυγχρονισμό της. Ούτε καν προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την αναβάθμιση των παραγωγικών δυνατοτήτων που έγιναν με ευκαιρία την κατασκευή των Leopard 2 (νέα σύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης, Κέντρο Δοκιμών Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας με Ανηχοϊκό Θάλαμο μοναδικό στην ΝΑ. Ευρώπη). Γενικώς δεν έδειξε κανένα επιχειρηματικό ενδιαφέρον εκτός από το να καθίσει στο ήδη στρωμένο τραπέζι.

Λίγο μετά την ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής των Leopard αποχωρεί (καλοκαίρι του 2010) χωρίς να έχει λήξει η σύμβασή του με το ελληνικό Δημόσιο αφήνοντας την εταιρία με ελείμματα της τάξης των 110 εκατομμυρίων. Δεν είναι γνωστές οι δεσμεύσεις που τυχόν είχε ο ιδιώτης από τη σύμβαση ή αν υπήρχαν ρήτρες για τη μη τήρηση των υποχρεώσεών του. Η όλη υπόθεση δεν έφτασε ποτέ ανοιχτά στη δημοσιότητα με τις πλήρεις λεπτομέρειές της.

Έκτοτε η ΕΛΒΟ προσπαθεί να ορθοποδήσει μέσα στο γνωστό περιβάλλον της ερήμωσης της ελληνικής οικονομίας. Με διαδοχικές αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου το άνοιγμά της υπολογίζεται ότι μειώθηκε στα 35 εκ. € και το 2012 καταγράφει μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών παραμένον-τας ωστόσο ζημιογόνος. Σχεδόν ολόκληρες οι αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου πήγαν σε αποπληρωμές χρεών της εταιρίας και ένα όλο και πιο μικρό μέρος σε μισθούς και αποζημιώσεις του συνταξιοδοτούμενου προσωπικού, καθώς η εντεινόμενη αρνητική κατάσταση της εταιρίας σπρώχνει όλο και περισσότερο στην πρόωρη συνταξιοδότηση.

Το 2010 και 2011 έγιναν μειώσεις μισθών, κατάργηση δώρων και επιδομάτων σύμφωνα με το 1ο και 2ο μνημόνιο για τον Δημόσιο Τομέα ενώ από 1/11/2011 εφαρμόστηκε και το Ενιαίο Μισθολόγιο (παρόλο που η εταιρία είναι βιομηχανία) με ανόητες, συν τοις άλλοις, συνέπειες καθώς η κατάταξη που αυτό προβλέπει βασίζεται στο επίπεδο εκπαίδευσης (χαμηλή, μέση κλπ.) και όχι στα πραγματικά προσόντα των τεχνικών (συγκολλητές, τορναδόροι, ηλεκτρολόγοι κ.λπ.). Χαρακτηριστικό του παραλογισμού είναι ότι δεν προβλέπονται αποζημιώσεις για νυχτερινές βάρδιες ή εργασία στις αργίες.

Ραντεβού εργαζομένων-ΥΠΟΙΚ σήμερα, Τρίτη, στις 15:00

Κατά την χθεσινή συνάντηση στο υπουργείο, τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ δέχτηκαν να συναντηθούν με το σωματείο της ΕΛΒΟ, σήμερα στις 15:00. Συνάντηση που έρχεται όμως αφού έχουν ληφθεί όλες οι κρίσιμες αποφάσεις και δεν απομένει παρά η υλοποίηση του σχέδιου. Οι εργαζόμενοι αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να πάρουν τις αποφάσεις τους, ενώ βέβαιο είναι ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι καυτοί, με σκληρές κινητοποιήσεις στον ορίζοντα.

(Πηγή: alterthess.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: