Σε ρυθμούς
μαραθωνοδρόμου θα πρέπει να μπει η ΕΡΓΟΣΕ για να μπορέσει να τρέξει τα
έργα τα οποία ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ. Το συνολικό
πρόγραμμα έργων της εταιρείας έχει μείνει πίσω με αποτέλεσμα να υπάρχει
άγχος για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων στην τρέχουσα προγραμματική
περίοδο.
Σε αυτή τη χρονική περίοδο τα έργα που επείγουν περισσότερο είναι στον διάδρομο μέχρι την Πάτρα. Σημαντικά έργα που περιμένουν στην ουρά να δημοπρατηθούν και δεν τα έχουν καταφέρει μέχρι τώρα.
Η ηλεκτροκίνηση για παράδειγμα στο Κιάτο-Ροδοδάφνη ύψους 68εκατ.ευρώ που είναι απαραίτητη για να τρέξουν στις γραμμές ηλεκτροκίνητα τρένα, ένα ώριμο μελετητικά έργο, χρειάζεται την έγκριση της Διαχειριστικής Αρχής αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν θα γίνει τόσο σύντομα.
Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν προκαλέσει την αντίδραση του Υπουργείου Υποδομών και όπως μαθαίνει το ypodomes ο Γ.Γ. Μεταφορών βρέθηκε πριν από μερικές ημέρες στην εταιρεία ζητώντας την άμεση επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης των ώριμων έργων που είναι πολλά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλλης, έμπειρο σιδηροδρομικό στέλεχος εδώ και πολλά χρόνια, επιχειρεί να κλείσει την χρονική ψαλίδα και την Τρίτη συγκάλεσε Διοικητικό Συμβούλιο για να τρέξει τα έργα και να αποδείξει ότι η εταιρεία μπορεί να ανταπεξέλθει επιτυχώς στο ρόλο της.
ΧΑΘΗΚΕ Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Την ίδια ώρα, η δημιουργία της κοινής Ελληνο-Βουλγαρικής εταιρείας για την σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας από Θεσσαλονίκη μέχρι Μπουργκάς και Δούναβη, αλλάζει τα δεδομένα.
Αυτή η εταιρεία, θα αναλάβει ως φορέας υλοποίησης την δρομολόγηση και υλοποίηση των έργων και ως εκ τούτου η ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είναι εκείνη που θα τρέξει τα έργα. Αυτό γίνεται καθώς η διακρατική εταιρεία θα τρέξει στα πρότυπα του Rail Baltica όπου η χρηματοδότηση και υλοποίηση των έργων τρέχει μέσα από αυτή την εταιρεία. Οπότε τα έργα το τμήμα Ελληνικό τμήμα, Θεσσαλονίκη-Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο ή αλλιώς η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία δεν θα έχουν ως φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ αλλά την διακρατική εταιρεία που προετοιμάζεται.
ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ;
Όπως όλα δείχνουν μέχρι τέλους του έτους θα έχουμε την προκήρυξη 2 έργων. Το πρώτο είναι η περίφημη Σήραγγα Σεπολίων που υπογειοποιεί τις γραμμές στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες (προβλέπεται 4πλη σιδηροδρομική γραμμή) καθώς το έργο είναι στα πρόθυρα της έγκρισης από την Διαχειριστική Αρχή.
Το δεύτερο είναι η ηλεκτροκίνηση στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα που επίσης βρίσκεται στη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Τρίτο έργο κατά σειρά ωριμότητας είναι η ηλεκτροκίνηση Κιάτο-Ροδοδάφνη που επίσης είναι κοντά σε φάση δημοπράτησης, χρονικά όμως λίγο πιο πίσω από τα πρώτα δύο.
ypodomes.com
Σε αυτή τη χρονική περίοδο τα έργα που επείγουν περισσότερο είναι στον διάδρομο μέχρι την Πάτρα. Σημαντικά έργα που περιμένουν στην ουρά να δημοπρατηθούν και δεν τα έχουν καταφέρει μέχρι τώρα.
Η ηλεκτροκίνηση για παράδειγμα στο Κιάτο-Ροδοδάφνη ύψους 68εκατ.ευρώ που είναι απαραίτητη για να τρέξουν στις γραμμές ηλεκτροκίνητα τρένα, ένα ώριμο μελετητικά έργο, χρειάζεται την έγκριση της Διαχειριστικής Αρχής αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν θα γίνει τόσο σύντομα.
Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν προκαλέσει την αντίδραση του Υπουργείου Υποδομών και όπως μαθαίνει το ypodomes ο Γ.Γ. Μεταφορών βρέθηκε πριν από μερικές ημέρες στην εταιρεία ζητώντας την άμεση επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης των ώριμων έργων που είναι πολλά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλλης, έμπειρο σιδηροδρομικό στέλεχος εδώ και πολλά χρόνια, επιχειρεί να κλείσει την χρονική ψαλίδα και την Τρίτη συγκάλεσε Διοικητικό Συμβούλιο για να τρέξει τα έργα και να αποδείξει ότι η εταιρεία μπορεί να ανταπεξέλθει επιτυχώς στο ρόλο της.
ΧΑΘΗΚΕ Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Την ίδια ώρα, η δημιουργία της κοινής Ελληνο-Βουλγαρικής εταιρείας για την σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας από Θεσσαλονίκη μέχρι Μπουργκάς και Δούναβη, αλλάζει τα δεδομένα.
Αυτή η εταιρεία, θα αναλάβει ως φορέας υλοποίησης την δρομολόγηση και υλοποίηση των έργων και ως εκ τούτου η ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είναι εκείνη που θα τρέξει τα έργα. Αυτό γίνεται καθώς η διακρατική εταιρεία θα τρέξει στα πρότυπα του Rail Baltica όπου η χρηματοδότηση και υλοποίηση των έργων τρέχει μέσα από αυτή την εταιρεία. Οπότε τα έργα το τμήμα Ελληνικό τμήμα, Θεσσαλονίκη-Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο ή αλλιώς η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία δεν θα έχουν ως φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ αλλά την διακρατική εταιρεία που προετοιμάζεται.
ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ;
Όπως όλα δείχνουν μέχρι τέλους του έτους θα έχουμε την προκήρυξη 2 έργων. Το πρώτο είναι η περίφημη Σήραγγα Σεπολίων που υπογειοποιεί τις γραμμές στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες (προβλέπεται 4πλη σιδηροδρομική γραμμή) καθώς το έργο είναι στα πρόθυρα της έγκρισης από την Διαχειριστική Αρχή.
Το δεύτερο είναι η ηλεκτροκίνηση στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα που επίσης βρίσκεται στη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Τρίτο έργο κατά σειρά ωριμότητας είναι η ηλεκτροκίνηση Κιάτο-Ροδοδάφνη που επίσης είναι κοντά σε φάση δημοπράτησης, χρονικά όμως λίγο πιο πίσω από τα πρώτα δύο.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου