Σχετικά με την χθεσινή απάντησή της στον
Μητροπολίτη Αμβρόσιο για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο
Ρουμελιώτης: (...) Είναι μια
απόφαση(*) που προκάλεσε αίσθηση, σε πανελλαδική κλίμακα
Κανελλοπούλου: Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά γιατί στο εσωτερικό της
Εκκλησίας υπάρχουν άνθρωποι που κινούνται στον αντίποδα του Αμβρόσιου, που
έχουν εντελώς διαφορετικές ιδέες, οι οποίες πραγματικά συνάδουν με αυτό που
κηρύσσει η Ορθόδοξη Εκκλησία: το ''αγαπάτε αλλήλους''(...). Γιατί ξέρουμε ότι
είναι μια θρησκεία αγάπης η χριστιανική θρησκεία. Πως να το κάνουμε;
Ρ: Καθαρά ρατσιστικού χαρακτήρα η απόφαση αυτή, κα Κανελλοπούλου;
Κ: Ναι, ναι. Νομίζω ότι είναι ρατσιστικού χαρακτήρα. Κατ' αρχήν δεν ξέρω αν
ο Αμβρόσιος έχει στα χέρια του το νομοσχέδιο, γιατί δεν το έχουμε ακόμα. Όπως
ξέρετε δεν έχει έρθει.
Ρ: Παραπέμπεται στις καλένδες τώρα.
Κ: Παραπέμπεται στις καλένδες, αλλά προφανώς, όταν βγαίνεις και λες διάφορα
πράγματα- εκτός κι αν ξέρει κάτι που δεν ξέρουμε- ότι ''με αυτό το νομοσχέδιο,
τα παιδιά μας θα γίνουν ναρκομανείς, κίναιδοι'' και δεν ξέρω τι άλλο γράφει,
γιατί είναι ένα παραλήρημα όλο αυτό το πράγμα. Δεν περιμένει από την Εκκλησία
κανείς τέτοια πράγματα αλλά τα περιμένει όμως από τον Αμβρόσιο.
Ρ: Τώρα, επί της ουσίας του νομοσχεδίου τι λέτε ως ΣΥΡΙΖΑ;
Κ: Κοιτάξτε, εμείς δεν ξέρουμε ακόμα πιο είναι γιατί δεν υπάρχει η τελική
μορφή του, (δεν ξέρουμε) που θα καταλήξει αυτό το νομοσχέδιο, τι θα περιλαμβάνει
κτλ. Ωστόσο είναι μια απόπειρα, μια προσπάθεια να θεσμοθετηθεί στο minimum o αντιφασισμός, ας πούμε. Οπότε δεν μπορεί κανείς να έχει αντίρρηση σε κάτι
τέτοιο. Γιατί να έχει αντίρρηση;
Ρ: Άρα κατ' αρχήν λέτε ναι, σε αυτό το νομοσχέδιο.
Κ: Κατ' αρχήν λέμε ναι. Ξέρετε τι γίνεται σε αυτές τις ιστορίες; Με μια
λέξη, μια φράση, ένα κόμμα, μια λέξη μετά, μια λέξη πριν, μπορεί να αλλάξει όλη
η φιλοσοφία του σχεδίου. Περιμένουμε να το δούμε αλλά οπωσδήποτε όλοι
συμφωνούμε στο ότι με κάποιο τρόπο πρέπει να μπει φραγμός, ας πούμε, στο
ρατσισμό. Τι να κάνουμε; Μας εγκαλούν διεθνή fora. Μας εγκαλούν , όχι τα κόμματα, που εντάξει, κάνουνε κριτική, (αλλά με
βάση) τις (διεθνείς) συμφωνίες.
Ρ: Υπάρχουν οι κοινοτικές οδηγίες.
Κ: Υπάρχουν και οι κοινοτικές οδηγίες. Δεν μπορεί διαρκώς να λες ότι ''το
τάδε συμβαίνει στην Ευρώπη'', ή ότι ''εμείς ανήκουμε στην Ευρώπη, εμείς
ανήκουμε στη Δύση'' και τίποτα από τα καλά, από τα προοδευτικά στοιχεία να μην
δανείζεσαι από την Ευρώπη. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα
Ρ: Είναι κλίμα ξενοφοβίας. Και ρατσισμού ίσως.
Κ: Είμαι θέμα ξενοφοβίας, θέμα ρατσισμού. Όπως ξέρετε στην ελληνική
κοινωνία, αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για να αποκαλυφθούν διάφορα άλλα
πράγματα. Δηλαδή αντί ο Έλληνας να έχει το νου του σε αυτό που πραγματικά του
συνέβαινε, και (να έχει στο νου του) τους πραγματικούς υπαίτιους αυτού που του
συνέβαινε, διάφοροι, μηδέ εξαιρουμένων των ΜΜΕ, έστρεφαν την προσοχή του σε ένα
υπαρκτό βεβαίως πρόβλημα, το μεταναστευτικό, αλλά λέγοντάς του ότι υπεύθυνος
για όλα τα δεινά που του συμβαίνουν είναι ο μετανάστης. Δεν είναι ένοχος ο
μετανάστης για όλα τα δεινά που συμβαίνουν. Αλλονών οι υπογραφές είναι φαρδιές
πλατιές κάτω από δεσμευτικές συμφωνίες.
Ρ: Μάλιστα, για να ξαναδούμε την τελική μορφή του νομοσχεδίου και θα τα
ξαναπούμε, Σας ευχαριστώ. Καλή σας ημέρα κα Κανελλοπούλου.
Κ: Εγώ σας ευχαριστώ.
Για περισσότερα σχετικά με την χθεσινή δήλωση Κανελλοπούλου, διαβάστε στον παρακάτω σύνδεσμο: «Καμπάνα» στον Μητροπολίτη-θαυμαστή των ναζί
(*) Ο δημοσιογράφος αναφέρεται στο κείμενο των ιερέων
Αιγιαλείας-Καλαβρύτων, υπό τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο, κατά του αντιρατσιστικού
νομοσχεδίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου