Καθημερινά και πιο κοντά στον στόχο της
έναρξη πτήσεων υδροπλάνων από και προς το αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της
Πάτρας βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών ο οποίος αναμένεται να
προκηρύξει το διαγωνισμό για την εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση
της υποδομής, αναφέρεται σε ανάρτηση του πόρταλ http://www.stokokkino.gr/.
Στο μεταξύ έχει ήδη υπάρξει σημαντικό ενδιαφέρον από Ιαπωνικές
επιχειρήσεις που διαθέτουν υδροπλάνα καθώς και από εταιρείες που
επιθυμούν να αναλάβουν τη διαχείριση και την λειτουργία του υδατοδρόμιου
της αχαϊκής πρωτεύουσας. Εδώ και λίγες ημέρες εκπρόσωποι δύο μεγάλων
Ιαπωνικών επιχειρήσεων διαθέτουν μετοχές και σε Αμερικάνικη εταιρεία που
κατασκευάζει υδροπλάνα βρίσκονται στην Κέρκυρα. Μέσα στο ερχόμενο
Σαββατοκύριακο αναμένεται να πραγματοποιήσουν δοκιμαστικές πτήσεις από
Κέρκυρα προς Παξούς ενώ στην συνέχεια θα πετάξουν προς Πάτρα, Κατάκολο
Ηλείας και Λουτράκι.
Στους σχεδιασμούς τους υπάρχουν περιοχές της Αττικής, του Αργοσαρωνικού ακόμα και των Κυκλάδων. Αυτή την στιγμή όπως εξηγεί ο πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, τρία είναι τα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, αυτά της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας (από τον Μάιο του2017), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοβουλίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για να πάρουν άδεια άλλα τέσσερα σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι. Ήδη η Περιφέρεια έχει υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με τα λιμενικά ταμεία και ξεκινούν οι διαδικασίες αδειοδότησης.
«Είναι ένας στόχο που με τα δεδομένα που υπάρχουν είναι απόλυτο εφικτό να έχουν αδειοδοτηθεί μέχρι την Άνοιξη του 2018 οπότε θα μιλάμε για ένα σύνολο 7 υδατοδρομίων μαζί με τα υφιστάμενα. Αυτά μπορούν να δώσουν τον απαιτούμενο όγκο πτητικού έργου και σύνδεσης των υδατοδρομίων από τα Ιόνια μέχρι και την Πάτρα και να είναι ένα πολύ αξιόπιστος ξεκίνημα του εγχειρήματος. Είναι πολύ σημαντικό το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από τους Ιάπωνες. Καταλαβαίνουμε ότι ο συνδυασμός των οικονομικών μεγεθών αλλά κυρίως το κίνητρο που έχουν να ανοίξει η ελληνική αγορά για να πουλάνε τα υδροπλάνα τους είναι πολύ σημαντικός λόγος που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην χώρα μας», σχολιάζει ο κ. Γκόβας.
Αναφορικά με την Πάτρα η αχαϊκή πρωτεύουσα φαίνεται πως παίζει κομβικό ρόλο στο δίκτυο των υδατοδρομίων που δημιουργείται στον δυτικό άξονα της χώρας. Η άδεια του υδατοδρομίου της Πάτρας πήρε ΦΕΚ στις 4 Μαΐου του 2017 άρα είναι πλέον αδειοδοτημένο όμως για να λειτουργήσει πρέπει να επιλεγεί και ο ανάδοχος, η εταιρεία, που θα έχει το κατάλληλο προσωπικό και την εμπειρία. «Ο ΟΛΠΑ είναι ο ιδιοκτήτης της άδεια του υδατοδρομίου, όμως ο φορέας που θα το λειτουργήσει πρέπει να είναι κάποια εξειδικευμένη εταιρεία. Εξ όσων γνωρίζω ο ΟΛΠΑ συντάσσει την διαγωνιστική διαδικασία και περιμένουμε να δημοσιοποιηθεί ώστε να δούμε τις ημερομηνίες και τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού.
Ως εταιρεία μας ενδιαφέρει να αναλάβουμε την λειτουργία καθώς η Πάτρα για προφανείς λόγους είναι ένα κομβικό υδατοδρόμιο όχι μόνο για τη Δυτική Ελλάδα αλλά συνολικά για το δίκτυο της χώρας. Ένα δίκτυο πτήσεων μεταξύ Κέρκυρας, νησιών Ιονίου και Πάτρα είναι εξαιρετικά σημαντικό, προφανώς όταν αδειοδοτηθούν και τα άλλα νησιά θα υπάρχει ενδιαφέρον να μια εταιρεία να βγάλει πρόγραμμα πτήσεων, ακόμα και τακτικών, προς την Πάτρα. Ελπίζουμε κι ευχόμαστε ότι πολύ σύντομα θα τελεσφορήσει. Ο Φορέας είναι κάτι αντίστοιχο με τα χερσαία αεροδρόμια όπως π.χ. η Fraport, Το πτητικό έργο των υδροπλάνων το οποίο θα εκτελείται από μία ή και περισσότερες εταιρίες υδροπλάνων είναι απόφαση της αεροπορικής εταιρίας το που και πότε θα πετάει», μας εξηγεί ο κ. Γκόβας.
Στους σχεδιασμούς τους υπάρχουν περιοχές της Αττικής, του Αργοσαρωνικού ακόμα και των Κυκλάδων. Αυτή την στιγμή όπως εξηγεί ο πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, τρία είναι τα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, αυτά της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας (από τον Μάιο του2017), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοβουλίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για να πάρουν άδεια άλλα τέσσερα σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι. Ήδη η Περιφέρεια έχει υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με τα λιμενικά ταμεία και ξεκινούν οι διαδικασίες αδειοδότησης.
«Είναι ένας στόχο που με τα δεδομένα που υπάρχουν είναι απόλυτο εφικτό να έχουν αδειοδοτηθεί μέχρι την Άνοιξη του 2018 οπότε θα μιλάμε για ένα σύνολο 7 υδατοδρομίων μαζί με τα υφιστάμενα. Αυτά μπορούν να δώσουν τον απαιτούμενο όγκο πτητικού έργου και σύνδεσης των υδατοδρομίων από τα Ιόνια μέχρι και την Πάτρα και να είναι ένα πολύ αξιόπιστος ξεκίνημα του εγχειρήματος. Είναι πολύ σημαντικό το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από τους Ιάπωνες. Καταλαβαίνουμε ότι ο συνδυασμός των οικονομικών μεγεθών αλλά κυρίως το κίνητρο που έχουν να ανοίξει η ελληνική αγορά για να πουλάνε τα υδροπλάνα τους είναι πολύ σημαντικός λόγος που έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην χώρα μας», σχολιάζει ο κ. Γκόβας.
Αναφορικά με την Πάτρα η αχαϊκή πρωτεύουσα φαίνεται πως παίζει κομβικό ρόλο στο δίκτυο των υδατοδρομίων που δημιουργείται στον δυτικό άξονα της χώρας. Η άδεια του υδατοδρομίου της Πάτρας πήρε ΦΕΚ στις 4 Μαΐου του 2017 άρα είναι πλέον αδειοδοτημένο όμως για να λειτουργήσει πρέπει να επιλεγεί και ο ανάδοχος, η εταιρεία, που θα έχει το κατάλληλο προσωπικό και την εμπειρία. «Ο ΟΛΠΑ είναι ο ιδιοκτήτης της άδεια του υδατοδρομίου, όμως ο φορέας που θα το λειτουργήσει πρέπει να είναι κάποια εξειδικευμένη εταιρεία. Εξ όσων γνωρίζω ο ΟΛΠΑ συντάσσει την διαγωνιστική διαδικασία και περιμένουμε να δημοσιοποιηθεί ώστε να δούμε τις ημερομηνίες και τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού.
Ως εταιρεία μας ενδιαφέρει να αναλάβουμε την λειτουργία καθώς η Πάτρα για προφανείς λόγους είναι ένα κομβικό υδατοδρόμιο όχι μόνο για τη Δυτική Ελλάδα αλλά συνολικά για το δίκτυο της χώρας. Ένα δίκτυο πτήσεων μεταξύ Κέρκυρας, νησιών Ιονίου και Πάτρα είναι εξαιρετικά σημαντικό, προφανώς όταν αδειοδοτηθούν και τα άλλα νησιά θα υπάρχει ενδιαφέρον να μια εταιρεία να βγάλει πρόγραμμα πτήσεων, ακόμα και τακτικών, προς την Πάτρα. Ελπίζουμε κι ευχόμαστε ότι πολύ σύντομα θα τελεσφορήσει. Ο Φορέας είναι κάτι αντίστοιχο με τα χερσαία αεροδρόμια όπως π.χ. η Fraport, Το πτητικό έργο των υδροπλάνων το οποίο θα εκτελείται από μία ή και περισσότερες εταιρίες υδροπλάνων είναι απόφαση της αεροπορικής εταιρίας το που και πότε θα πετάει», μας εξηγεί ο κ. Γκόβας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου