ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων



Από το Γραφείου του Αν. Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης εδόθη στη δημοσιότητα η παρακάτω απάντηση, στους διακινητές ψευδών ειδήσεων της ΝΔ:
«Σε πείσμα της καταστροφολογίας της ΝΔ, όλοι οι οικονομικοί δείκτες καταγράφουν τη σταθερή αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας. Δυναμική που ενισχύεται μήνα με τον μήνα.

·        Το 2017 το πρώτο έτος ανάπτυξης μετά από χρόνια (αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,4% το πρώτο τρίμηνο του 2017 και 0,8% το δεύτερο).
·        Το πρώτο επτάμηνο του 2017 οι εξαγωγές σημειώνουν αύξηση 18% σε ετήσια βάση, φθάνοντας το υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας.
·        Η βιομηχανική δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 5,3% το πρώτο επτάμηνο του 2017.
·        Οι ξένες άμεσες επενδύσεις ξεπέρασαν τα 2,1 δις. ευρώ το πρώτο επτάμηνο του ‘17 σημειώνοντας αύξηση κατά 161% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2016.
·        Ο τουρισμός φέτος σπάει νέο ρεκόρ με 30 εκατ. τουρίστες και σημαντικά αυξημένα έσοδα.
·        Η χώρα πραγματοποίησε την πρώτη της επιτυχημένη έξοδο στις αγορές και αυτή τη στιγμή τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο από το 2009.
·        Και το κυριότερο, η ανεργία έπεσε στο 21%, από το 27% που ήταν μόλις τρία χρόνια πριν. Το 2018 αναμένεται να βρεθεί κάτω από το 20%.

Α) ΕΣΠΑ
1.   Καμία καθυστέρηση δεν υπάρχει στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ. Αντίθετα, η απορρόφηση που πετύχαμε το 2016 ανήλθε στο 11,4% φέρνοντας την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η απορρόφηση που είχαν πιάσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στο αντίστοιχο χρονικό σημείο (2009) της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ 2007-2013) ήταν μόλις 1,5%.
2.   Μέχρι το τέλος του 2017 η απορρόφηση θα φτάσει το 20% του συνόλου των πόρων του νέου ΕΣΠΑ, όταν την αντίστοιχη χρονική περίοδο του ΕΣΠΑ 2007-2013 η απορρόφηση δεν ξεπέρασε το 17%. Σε οικονομικές συνθήκες μάλιστα πολύ πιο ευνοϊκές από ότι αυτές των τελευταίων ετών.
3.   ‘Έχουμε ενεργοποιήσει προγράμματα άνω των 1,2 δισ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ, στα οποία έχουν ενταχθεί χιλιάδες επιχειρήσεις. Σε ορισμένα από τα προγράμματα αυτά έχει ήδη αρχίσει η εκταμίευση των χρημάτων στους δικαιούχους και μέχρι τα τέλη του Νοέμβρη οι πληρωμές θα επεκταθούν σε όλα.
4.   Η επιτυχία αυτή στην απορρόφηση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ έρχεται να προστεθεί σε εκείνη της πλήρους αξιοποίησης των κονδυλίων της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (2007-2013) που έφερε ξανά τη χώρα μας στην κορυφή της Ευρώπης.
5.   Επιτυχίες που ήρθαν παρά την τραγική κατάσταση που μας κληροδότησαν στο ΕΣΠΑ, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην απορρόφηση στα περισσότερα προγράμματα. Τις υπερδεσμεύσεις, ακόμη χειρότερα, 6 δισ. ευρώ από τις προεκλογικές εντάξεις έργων – τίτλων μέχρι και μία μέρα πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015. Έργα ανώριμα, χωρίς μελέτες και χωρίς καμία πρόβλεψη για τη χρηματοδότησή τους, που εντάχθηκαν στα προγράμματα μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν πελατειακά δίκτυα και να ναρκοθετηθεί η πορεία της επερχόμενης κυβέρνησης της Αριστεράς.
6.   Τα στοιχεία αυτά είναι δημόσια αναρτημένα στο επίσημο σάιτ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η πολύ σημαντική δουλειά που έχουμε κάνει στον τομέα της χρηματοδότησης αναγνωρίστηκε από τους Ευρωπαίους εταίρους, με τον πιο επίσημο μάλιστα τρόπο, στην απόφαση του Eurogroup της 15ης Ιουνίου στην οποία γίνεται ρητή αναφορά στην «εξαιρετική αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων από την Ελλάδα που έφερε στην ελληνική οικονομία περισσότερα από 11 δισ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια».
7.   Πέρα από τις επιτυχίες αυτές στην απορρόφηση, δίνουμε μεγάλη έμφαση και στα ποσοτικά χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων μας. Σε όλα τα προγράμματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας υπάρχει «ρήτρα εργασίας». Πριμοδοτούνται δηλαδή περισσότερο οι επιχειρήσεις εκείνες που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Επιδοτούμε μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας για το πρώτο διάστημα.
8.   Επιπλέον, με νομοθετική ρύθμιση που φέραμε πρόσφατα στη βουλή, θέσαμε ως προϋπόθεση για την υπαγωγή σε προγράμματα ενίσχυσης του ΕΣΠΑ ή από εθνικούς πόρους, την αυστηρή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.

Β) Εθνικό ΠΔΕ
·        Αυξήσαμε για δεύτερη χρονιά το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ. Το βρήκαμε στα 700 εκατ. ευρώ  και το φτάσαμε στο 1 δισ. ευρώ. Αντίθετα, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ μείωναν διαρκώς το ΠΔΕ από το 2010 στερώντας πολύτιμους επενδυτικούς πόρους από την ελληνική οικονομία και επιτείνοντας την ύφεση. Ύφεση που σωρευτικά ξεπέρασε το 25% του ΑΕΠ τα έτη 2009-2014.
·        Με τους πρόσθετους αυτούς πόρους ενισχύουμε περισσότερο τις Περιφέρειες (αύξηση των πιστώσεων προς τις Περιφέρειες, από 108 εκατ. ευρώ το 2010 σε περίπου 300 εκατ. το 2017)  και χρηματοδοτούμε στοχευμένα αναπτυξιακά προγράμματα για εκείνες που αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες. Τέτοια είναι τα Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα Βορείου και Νοτίου Αιγίου ύψους 50 εκατ. ευρώ στα οποία σήμερα εντάξαμε τα πρώτα έργα. Το Ταμείο Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας (10 εκατ. ευρώ). Το ειδικό ταμείο αντιπλημμυρικής προστασίας Έβρου και Σαμοθράκης (26,1 εκατ. ευρώ) και πολλά άλλα.
·        Με τους πόρους αυτούς στηρίζουμε αποφασιστικά τους δήμους και τις Περιφέρειες όλης της χώρας. Χρηματοδοτούμε έργα στις υποδομές, όπως στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης (χρηματοδοτούμε για παράδειγμα το μεγάλο έργο της αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης – αποχέτευσης του Ηρακλείου Κρήτης), την κάλυψη έκτακτων αναγκών, στον πολιτισμό, στη συντήρηση και επέκταση κοινωνικών υποδομών κλπ. Σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας ύψους 250 εκατ. ευρώ.  Έργα δηλαδή, κρίσιμα για την ποιότητα ζωής των πολιτών που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί εδώ και δεκαετίες.

Γ) Πρόσθετοι πόροι για την οικονομία

1.   Δεν περιοριζόμαστε όμως στους πόρους του ΕΣΠΑ και του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ. Έχουμε αναπτύξει μία πολύ στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία έφερε επιπλέον 2 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, μόνο για το 2017. Για τα επόμενα τρία χρόνια έχουμε δρομολογήσει συμφωνίες με την Τράπεζα για έργα ύψους 7 δισ. ευρώ που θα πυροδοτήσουν επενδύσεις άνω των 20 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ίδιας της ΕΤΕπ. Όλα τα παραπάνω είναι επίσημες ανακοινώσεις της ΕΤΕπ.
2.   Ακόμη, η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που αξιοποίησε το Σχέδιο Γιούνκερ έχοντας μέχρι στιγμής συμβασιοποιήσει έργα ύψους 3,7 δισ. ευρώ που αφορούν σημαντικές υποδομές αλλά και τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων, κυρίως μικρομεσαίων.

Δ) Γενικά σχόλια για την εκτέλεση του ΠΔΕ

·        Ως γνωστόν, εδώ και δεκαετίες η μεγάλη απορρόφηση των πόρων γίνεται τους τελευταίους μήνες του χρόνου.
·        Στην εκτέλεση του ΠΔΕ σήμερα θα πρέπει να προστεθεί και το ποσό των 470 εκατ. ευρώ από ειδικό δεσμευμένο λογαρισμό, που έχουν πληρωθεί στους παραχωρησιούχους και χάρη στο οποία ολοκληρώθηκαν όλοι οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας. Δρόμους τους οποίους οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν αφήσει μισούς, με αποτέλεσμα η χώρα να κινδυνεύει να επιστρέψει 4 δισ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
·        Μας κατηγορούν αυτοί που για παράδειγμα το 2011 δεν εκτέλεσαν ΠΔΕ δύο δισ. ευρώ.

ΣΤ) Νέος Αναπτυξιακός Νόμος
1.   Αναφέρει η ΝΔ ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος 4399/2016 παραμένει ανενεργός. Αυτό απέχει απολύτως από την πραγματικότητα. Ο νέος Νόμος συνάντησε μεγάλη επιτυχία. Υποβλήθηκαν περισσότερα από 800 επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού 2 δις. ευρώ. τα δύο τρίτα από αυτά μάλιστα αφορούν τους πολύ κρίσιμους τομείς της βιομηχανίας, της μεταποίησης και της αγροδιατροφής.
2.   Άμεσα θα ανακοινωθούν οι προσωρινοί πίνακες υπαγωγής του 1ου κύκλου των 4 καθεστώτων και μέσα στο επόμενο 10ημερο  θα προκηρυχθεί ο 2ος κύκλος υποβολής αιτήσεων υπαγωγής για τα τέσσερα καθεστώτα ενισχύσεων.
3.   Επαίρεται η ΝΔ για  τον νόμο 3908/2011 και για τις εντάξεις επενδύσεων επί των ημερών της. Παραλείπει όμως να αναφέρει ότι μιλάει για ένα νόμο πρακτικά ανενεργό. Χαρακτηριστικά  υλοποιήθηκαν λιγότερα από 10% των επενδυτικών σχεδίων του,  ενώ μόλις ένα επιπλέον 10% έχει  πιθανότητες υλοποίησης.  Δίνανε προκαταβολές μέχρι και 100% δημιουργώντας έτσι μια «εικονική πραγματικότητα» σχετικά με την απορρόφηση πόρων. Προκαταβολές που τις πήραν σχεδόν αποκλειστικά οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και σε πολλές περιπτώσεις δόθηκαν σε επενδυτικά σχέδια που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ μέχρι σήμερα.
4.   Ενδεικτικά για την ποιότητα του έργου των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ  παραθέτουμε  αυτούσια λίγα  λόγια σύνοψης από έκθεση καταπέλτη του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης του Μαρτίου του 2014, για την υπηρεσία εφαρμογής των αναπτυξιακών νόμων: 
«Συνολικά… η υπό έλεγχο υπηρεσία παρουσιάζει έντονα λειτουργικά προβλήματα και βαθύτατες παθογένειες, οι οποίες μπορεί να συνοψισθούν στη μη εφαρμογή των οριζομένων από το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, τη μη επαρκή γνώση του επενδυτικού νόμου από τους υπαλλήλους, την υιοθέτηση κακών διοικητικών πρακτικών, την έλλειψη εποπτείας τήρησης της διαδικασίας …από τους υπευθύνους προϊσταμένους… την κακή οργάνωση και υποστελέχωση της υπηρεσίας, την μη ύπαρξη εξειδικευμένου τμήματος νομικής αρωγής… την απουσία ηλεκτρονικών μέσων… Τα παραπάνω εμφανίζονται να αποτελούν επιτακτικότερη ανάγκη για την εύρυθμη λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων, εάν αναλογισθεί κανείς το ότι πρόκειται για μια υπηρεσία αιχμής, μέσω της οποίας εκταμιεύονται υψηλότατα ποσά δημοσίου χρήματος με κύριο σκοπό την ενίσχυση της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας και της απασχόλησης… Τα συμπεράσματα …παρότι… προέκυψαν από επεξεργασία στοιχείων …του Ν.3299/2004, μπορεί να αφορούν και την διαχείριση …στο νέο επενδυτικό νόμο 3908/2011.»
 
Η) Προσφυγικό
Το Υπουργείο Οικονομίας ανέλαβε την διαχείριση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων για το προσφυγικό (Ταμεία AMIF και ISF) τον Απρίλιο του 2016.  Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός τους βρισκόταν στα 454 εκ. ευρώ για την περίοδο μέχρι το 2020. Σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ύστερα από δύο διαδοχικές τροποποιήσεις των προγραμμάτων καταφέραμε να αυξήσουμε το ποσό αυτό στα 540 εκ. ευρώ.
Όχι μόνο δεν χάθηκαν πόροι δηλαδή, όπως παραπλανητικά υποστηρίζεται, αλλά πετύχαμε σημαντική αύξηση των κονδυλίων που αναλογούν στη χώρα μας.
Μετά από τις συστηματικές προσπάθειες του Υπουργείου μας για τη θέσπιση και λειτουργία όλων των αναγκαίων διαδικασιών διαχείρισης και ελέγχου, η απορρόφηση των πόρων αυτών από την Ελλάδα προσεγγίζει σήμερα το 30% (147 εκ. ευρώ). Πρόκειται για ποσοστό – ρεκόρ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς ο ευρωπαϊκός μέσος όρος των άλλων Κρατών – Μελών βρίσκεται στο 10%.
Από τα συνολικά 147 εκ. ευρώ που η Ελλάδα έχει πιστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Επιτροπή έχει πληρώσει στη χώρα περίπου 97 εκ. ευρώ. (Επισυνάπτεται πίνακας με την απορρόφηση ανά δικαιούχο). Τα υπόλοιπα 50 εκ. € έχουν προς το παρόν καλυφθεί από εθνικούς πόρους (Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Αναμένουμε το αμέσως προσεχές την αποπληρωμή των ποσών αυτών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Δεν υπάρχουν σχόλια: