Από κύκλους του Υπουργείου Οικονομικών δίδονται οι παρακάτω απαντήσεις σε ερωτήματα δημοσιογράφων για τα βασικά στοιχεία του Προϋπολογισμού έτους 2018, με τις ανάλογες απαντήσεις:
·
Για το έτος 2018 προβλέπεται ρυθμός
οικονομικής μεγέθυνσης 2,5% και πρωτογενές πλεόνασμα 3,82% του ΑΕΠ.
·
Ο προϋπολογισμός του 2018 είναι ο τελευταίος
που κατατίθεται στο πλαίσιο του προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής και
σηματοδοτεί την είσοδο της χώρας σε μία νέα περίοδο οικονομικής σταθερότητας.
Όπως προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-21, στα
έτη που ακολουθούν, έχει εξασφαλιστεί ο αναγκαίος δημοσιονομικός χώρος ώστε να
διευρυνθούν οι παρεμβάσεις ενίσχυσης της κοινωνικής
προστασίας και να υλοποιηθούν οι σημαντικές μειώσεις φορολογικών συντελεστών νοικοκυριών
και επιχειρήσεων.
·
Το πρόγραμμα για το Κοινωνικό Εισόδημα
Αλληλεγγύης συνεχίζεται με πρόβλεψη για τον αριθμό των 700.000 ατόμων και το
ύψος των σχετικών πιστώσεων ανέρχεται σε 760 εκατομμυρίων.
·
Σχεδιάζεται η πλήρης ενεργοποίηση του 2ου
πυλώνα του προγράμματος, με την παροχή υπηρεσιών (δωρεάν ιατροφαρμακευτική
περίθαλψη, ηλεκτρική ενέργεια και νερό, ΤΕΒΑ, voucher για βρεφονηπιακούς
σταθμούς κ.λπ.) καθώς και του 3ου πυλώνα της ένταξης στην εργασία τουλάχιστον
για το 10% των δικαιούχων-εγγεγραμμένων ανέργων στον ΟΑΕΔ.
·
Προβλέπεται η
ίδρυση 380 νέων δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών, που θα εξυπηρετούν
επιπλέον 10.000 παιδιά, ενώ η αύξηση του διατιθέμενου προϋπολογισμού για τα
οικογενειακά επιδόματα το 2018, στοχεύει στην αύξηση των κονδυλίων για το πρώτο
και το δεύτερο παιδί.
·
Ο
προϋπολογισμός του 2018 εμπεριέχει και σειρά δράσεων για την ενίσχυση
της πτωτικής τάσης της ανεργίας, η οποία και υποχώρησε κατά 1,9 ποσοστιαίες
μονάδες το πρώτο οκτάμηνο του 2017, στο 21,7% του εργατικού δυναμικού, κατά
μέσο όρο, έπειτα από αντίστοιχη σωρευτική μείωση κατά 3,0 μονάδες τη διετία
2015-2016.
·
Η πρόβλεψη για επιτάχυνση του ετήσιου ρυθμού
ανάπτυξης στηρίζεται στις προβλέψεις για:
Ø Θετική
συνεισφορά από την ιδιωτική κατανάλωση (κατά 0,8% του πραγματικού ΑΕΠ), που
ενισχύεται από την ταχύτερη αύξηση της απασχόλησης και τη συνεχιζόμενη μείωση
της ανεργίας,
Ø Θετική
συνεισφορά από τον ακαθάριστο σχηματισμό παγίου κεφαλαίου (κατά 1,4% του
πραγματικού ΑΕΠ), που αναμένεται να αυξηθεί με διψήφιο ρυθμό λόγω του
ευνοϊκότερου επενδυτικού περιβάλλοντος στη βάση των υλοποιούμενων
μεταρρυθμίσεων αλλά και της αυξημένης ζήτησης,
Ø Περαιτέρω
βελτίωση του πραγματικού ελλείμματος στο ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών, κατά
0,2% του ΑΕΠ, εν μέσω αυξήσεων στην εξαγωγική και εισαγωγική δραστηριότητα
1. Γιατί φαίνεται να υπάρχει μείωση ύψους 1.6 δις στις επιχορηγήσεις του κοινωνικού προϋπολογισμού;
·
Το 2017 διατέθηκαν μέσω της καταβολής του
κοινωνικού μερίσματος σε ευάλωτα
νοικοκυριά (720 εκατ. ευρώ) και της
επιστροφής των κρατήσεων υγειονομικής περίθαλψης (315 εκατ. ευρώ) σε
συνταξιούχους, παροχές συνολικού ύψους 1,035 δις ευρώ. Αντίστοιχες δράσεις δεν περιλαμβάνονται στις
προβλέψεις για το έτος 2018.
·
Η μείωση της επιχορήγησης προς τον ΕΟΠΥΥ (214
εκατ.) και τα Νοσοκομεία (363 εκατ.) οφείλεται στην αντίστοιχη αύξηση των
εσόδων του ΕΦΚΑ και στην συνακόλουθη αύξηση των μεταβιβάσεων από τον ΕΦΚΑ στον
ΕΟΠΥΥ και από τον ΕΟΠΥΥ στα Νοσοκομεία. Επομένως δεν διακυβεύεται το επίπεδο
των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση
παραμένει στα ίδια επίπεδα.
2. Γιατί φαίνεται μειωμένη η χρηματοδότηση για τη συνταξιοδοτική δαπάνη Δημοσίου του ΕΦΚΑ;
·
Αυτό οφείλεται εξ ολοκλήρου στην επανεκτίμηση
από τον ΕΦΚΑ της δαπάνης για τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης. Ειδικότερα
αναθεωρήθηκε σημαντικά ο αριθμός των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης με βάση
τα στοιχεία εκκαθάρισης του ΕΦΚΑ.
3. Γιατί φαίνεται μειωμένη η πρόβλεψη για τις δαπάνες του ΕΟΠΥΥ κατά 204 εκατ. ευρώ;
·
Η πρόβλεψη οφείλεται στην αντίστοιχη μείωση του
ύψους των απλήρωτων υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ κατά το 2017 στο πλαίσιο του
προγράμματος αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων όλων των φορέων της
Γενικής Κυβέρνησης. Οφείλεται επίσης στη μεταφορά ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του
ΕΟΠΥΥ προς τον ΕΦΚΑ για το χρονικό διάστημα πριν το 2012. Τέλος, οφείλεται και
στην αύξηση των πληρωμών του ΕΟΠΥΥ η οποία χρηματοδοτήθηκε από τις αυξημένες
εισφορές για την υγειονομική περίθαλψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου