ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 4/5/2017



Για την τεχνική συμφωνία με τους δανειστές (σημεία από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα στο Υπουργικό Συμβούλιο)

- Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από παράλογες απαιτήσεις εκ μέρους των δανειστών, καθ’ όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, κατορθώσαμε η τεχνική συμφωνία είναι εν τέλει ισορροπημένη και βιώσιμη.


Και παρά την παράλογη απαίτηση του ΔΝΤ για επιπλέον δημοσιονομικές επιβαρύνσεις μετά τη λήξη του προγράμματος ύψους 4,5 δισ. ευρώ, πετύχαμε μια συμφωνία με μηδενικό δημοσιονομικό αντίκτυπο. Θέλω, όμως, να επισημάνω το εξής, για να μην ξεχνιόμαστε: και η τωρινή συμφωνία δεν παύει να είναι κομμάτι του πλαισίου από το οποίο αγωνιζόμαστε να απεμπλακούμε.

Οι δανειστές δεν είναι φίλοι μας. Ούτε έγιναν τον Ιούλιο του ’15, ούτε το Μάη του ’16, ούτε τώρα. Και αυτό δεν είναι ηθικό σχόλιο. Είναι η πραγματικότητα. Οι δανειστές αφενός επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τα χρήματα που δάνεισαν στην Ελλάδα και αφετέρου έχουν συγκεκριμένο μοντέλο και στρατηγική για τον τρόπο οργάνωσης της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας.

- Η τεχνική συμφωνία που καταλήξαμε βρίσκεται στο πνεύμα της πολιτικής απόφασης του Eurogroup της 7ης Απριλίου, με την τροποποίηση του δημοσιονομικού μείγματος το 2019 και το 2020, με περιοριστικά μέτρα ύψους 1% συν 1% αλλά και ισόποσα μέτρα ελάφρυνσης. Με λίγα λόγια το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι ουδέτερο, δηλαδή δεν θα υπάρξει ούτε ένα ευρώ περισσότερη λιτότητα, υπό την προϋπόθεση πάντοτε ότι είμαστε εντός των στόχων του προγράμματος.

Για το 2019 τα περιοριστικά μέτρα στοχεύουν την μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1%. Η τεχνική συμφωνία προβλέπει ότι η μεγαλύτερη μείωση δεν μπορεί να ξεπερνά το 18% παρά το γεγονός ότι υπάρχουν προσωπικές διαφορές που υπερβαίνουν ακόμα και το 30% της συνολικής σύνταξης.

Για το 2020 συμφωνήθηκε η εξοικονόμηση 1% του ΑΕΠ να προέλθει από την μείωση του αφορολόγητου ορίου. Το αφορολόγητο θα διαμορφωθεί επομένως το 2020 μεσοσταθμικά στα 5.900 ευρώ.

Στον αντίποδα όμως αυτών, για πρώτη φορά σε κλείσιμο αξιολόγησης, περιγράφονται και τα ισόποσα αντίμετρα για το 2019 και το 2020, υπό την προϋπόθεση ότι το 2018 θα επιτευχθεί ο στόχος για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα.

Η συγκεκριμένη δέσμη αντίμετρων θα κατατεθεί ως ξεχωριστό άρθρο στη Βουλή. Θέλουμε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν έστω αυτό το ευνοϊκό, κομμάτι της συμφωνίας.

- Στα ζητήματα της ενέργειας όπου κατορθώσαμε να παραμείνει η ΔΕΗ υπό δημόσιο έλεγχο και η πώληση μονάδων της να περιοριστεί μονάχα στο 40% των λιγνιτικών μονάδων, δηλαδή περίπου στο 10% της συνολικής παραγωγήςπου ούτως ή άλλως θα βαίνει μειούμενο λόγω των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Στο θέμα των συμβασιούχων, καταφέραμε αφενός να μην περικοπεί ο αριθμός αυτών που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και αφετέρου να εισαχθεί ρήτρα εξαίρεσης αυτών που προσλαμβάνονται για την κάλυψη των αναγκών της προσφυγικής κρίσης.

Στο θέμα της δημόσιας περιουσίας, τελικά εντάχθηκαν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, δημόσιες επιχειρήσειςκαι περιουσία που ανήκαν στο ΤΑΙΠΕΔ και άρα μπορούμε πλέον να εξετάσουμε δυνατότητες αξιοποίησης τους πέρα από την πώληση.

Το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, εκεί όπου η απαίτηση ήταν η καθολική απελευθέρωση αλλά καταλήξαμε σε ένα πλαίσιο που θα αφορά Κυριακές σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές.

Όσον αφορά την εξοικονόμηση 0,2% του ΑΕΠ που θα υλοποιηθεί το 2018, αυτή είχε συμφωνηθεί από τον περασμένο Νοέμβριο και επιτυγχάνεται χωρίς κοινωνικό αντίκτυπο.

Καταλήξαμε σε αυτή τη συμφωνία, παραχωρώντας επί της ουσίας μια νομοθετημένη δέσμευση για δημοσιονομικά μέτρα το 2019 και το 2020. Και αυτό το κάναμε διότι ήταν η βέλτιστη δυνατή λύση για να αρθεί το αδιέξοδο που προκαλούσε με τη στάση του το ΔΝΤ.

Για το χρέος (από τον Αλ. Τσίπρα)

Η επίτευξη τεχνικής συμφωνίας είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα για να κλείσουμε άμεσα τις άλλες σημαντικές εκκρεμότητες.

Πρώτη και βασική είναι αυτή του χρέους. Ισχύει στο ακέραιο, ότι χωρίς λύση για το χρέος δεν υφίστανται μέτρα. Μέχρι τη συνεδρίαση του Eurogroup στις 22 Μάη, θα πρέπει να έχουν σαφώς περιγραφεί τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος

Για τη στάση της ΝΔ (από τον Αλ. Τσίπρα)

Περιμένουμε φυσικά να δούμε και την τελική στάση του κ. Μητσοτάκη ο οποίος σήμερα δηλώνει ότι δεν θα ψηφίσει, γιατί ισχυρίζεται πως αυτά τα θετικά μέτρα είναι απλά ψίχουλα. Με αυτή του στάση έχει βρεθεί όμως μπροστά σε ένα αδιέξοδο που δημιούργησε ο ίδιος. Είτε θα αρνηθεί να ψηφίσει τα θετικά μέτρα και θα επαναλάβει το ίδιο λάθος που έκανε τον περασμένο Δεκέμβρη όταν καταψήφισε την παροχή της εφ άπαξ 13ης σύνταξης. Είτε θα τα ψηφίσει, αναγνωρίζοντας ότι αυτά τα μέτρα όχι απλά δεν αποτελούν ψίχουλα αλλά μια ουσιαστική στήριξη προς τους πολίτες αλλά και τις επιχειρήσεις.

 Δείτε εδώ ολόκληρη την εισήγηση.


Για τις προτάσεις του Κυρ. Μητσοτάκη σχετικά με το πρωτογενές πλεόνασμα (απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών)

1. Ο κ. Μητσοτάκης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι αν δοθεί σήμερα το οποιοδήποτε ποσό εγγράφεται στον προϋπολογισμό του 2017. Άρα, μπορούν αυτές οι δαπάνες να μειώσουν το πλεόνασμα του 2017.  Η κυβέρνηση, λοιπόν, έδωσε τα 620 εκατ. ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους το 2016 γιατί το ποσό δεν μπορούσε να δαπανηθεί εντός του 2017. Τότε που μπορούσε η ΝΔ δεν ψήφισε τα μέτρα. Τώρα χειροτερεύει τη θέση της, προτείνοντας δαπάνες που φαίνεται πως δε γνωρίζει που θα καταλογιστούν.

2. Αν σήμερα αντιλήφθηκε το λάθος του, του δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία: υπάρχουν τα θετικά μέτρα που μπορεί κάλλιστα να υπερψηφίσει στη Βουλή, και ας καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα υπόλοιπα μέτρα… Από τα θετικά μέτρα μόνο η κοινωνία έχει να ωφεληθεί, κανένας άλλος.

3. Τα πρωτογενή πλεονάσματα δεν χάνονται ούτε εξαφανίζονται, επειδή δεν μεταφέρονται! Μια υπεραπόδοση μπορεί να δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο, αν οφείλεται σε μόνιμους και όχι έκτακτους παράγοντες  –, αλλά αυτό θα το μάθουμε προς το τέλος του έτους.

4. Κάθε υπεραπόδοση –και το 2016 είχαμε υπεραπόδοση καθώς το ΔΝΤ αμφισβητούσε την απόδοση των μέτρων και δεν ενσωματώνει (ενν. τα μη παραμετρικά  μέτρα) στις εκτιμήσεις του - πρέπει να επιστρέφεται στην κοινωνία με προτεραιότητα στους πιο αδύναμους.  Αυτό έκανε η σημερινή κυβέρνηση, στο τέλος του 2016, έχοντας διασφαλίσει ότι δεν υπάρχει καμιά απειλή στην επίτευξη των στόχων της.

Για τις αιτιάσεις της ΝΔ σχετικά με τα αντίμετρα (σημείωμα του Μαξίμου)
Από ότι φαίνεται τα ιδιαίτερα μαθήματα που προσφέρθηκε να κάνει ο κ. Τσακαλώτος στον κ. Μητσοτάκη δεν αρκούν. Και ο κ. Κικίλιας ισχυρίζεται πως χρειάζεται πλεόνασμα 5,5% για να εφαρμοστούν τα αντίμετρα, την ίδια ακριβώς ώρα που ο τομεάρχης της ΝΔ, κ. Κόνσολας, κάνει λόγο για 4,5%. Χρειάζεται να ανοίξουμε ολόκληρο φροντιστήριο για τη ΝΔ και όχι μόνο για μαθήματα οικονομικών αλλά και για αποτελεσματική αντιπολίτευση. Μέχρι τότε, επαναλαμβάνουμε: Τα θετικά μέτρα θα εφαρμοστούν με πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018. Στόχος, ο οποίος δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα επιτευχθεί, καθώς ήδη καταγράφηκε πλεόνασμα 4,2% για το 2016.
Για τη ΣΕΚΑΠ (σημεία από τη συνέντευξη του Δ.Τζανακόπουλου)

Δεν χαρίστηκε απολύτως κανένα πρόστιμο. Αυτό το οποίο έγινε με τη συγκεκριμένη τροπολογία ήταν το εξής, κατά τη γνώμη μου, λογικό: Ότι ένας επενδυτής, εφόσον δεν του έχει γνωστοποιηθεί συγκεκριμένη οφειλή κατά τη στιγμή της αγοράς μιας εταιρείας, δεν βαρύνεται με την προσωπική του περιουσία για την οφειλή αυτή. Αυτή είναι η τροπολογία και τίποτα περισσότερο. Δεν έχει διαγραφεί κανένα πρόστιμο. Τα χρήματα αυτά μπορούν να αναζητηθούν από τους υπαίτιους των παρανόμων πράξεων, οι οποίοι βαρύνονται με το σύνολο της περιουσίας τους.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι σε αυτές τις επιχειρήσεις βαρύνονται και με την προσωπική τους περιουσία για συγκεκριμένα είδη χρεών. Επομένως, για να το ξεκαθαρίσουμε αυτό, δεν υπάρχει διαγραφή κανενός προστίμου. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Απάντηση  του Γ.Γρ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι
Για ακόμη μια φορά ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ προδίδει την αγωνία του να μην προχωρήσει η διενέργεια του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες. Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του σταθμού, το οποίο βρίθει ανακριβειών και εκθέτει τη βαθιά άγνοια της συντάκτριάς του για τα θέματα τα οποία πραγματεύεται, οι έννοιες «δίαυλοι» (συχνότητες) και κανάλια παρουσιάζονται ως ταυτόσημες, συγχέονται οι διαδικασίες απονομής του 2ο Ψηφιακού Μερίσματος με τα Διεθνή Φόρουμ συντονισμού συχνοτήτων, ενώ προτείνεται στο ΕΣΡ να παραπέμψει στις ρωμαϊκές καλένδες την εκπλήρωση της συνταγματικής υποχρέωσης αδειοδότησης των καναλιών. Δυστυχώς για τους ευσεβείς πόθους των καναλαρχών, ο διαγωνισμός θα γίνει άμεσα –έχει δεσμευτεί άλλωστε γι’ αυτό το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης – και ο αριθμός των αδειών που θα δημοπρατηθούν θα είναι, από τεχνολογικής άποψης, απολύτως ασφαλής. Είναι ευχάριστο – αλλά και ενδεικτικό της ορθότητας των θέσεών μας – ότι οι καναλάρχες υποχρεώνονται σταδιακά να αποδεχθούν τα επιστημονικά πορίσματα αναφορικά με τη χωρητικότητα του φάσματος. Ενώ παλαιότερα μιλούσαν για σαράντα οκτώ κανάλια, μετά από διαδοχικές «εκπτώσεις» έφτασαν σήμερα να ισχυρίζονται ότι, με βάση ορισμένα σενάρια εργασίας, ίσως και να μη χωράνε πάνω από έξι. Πολύ σύντομα, κατά πως φαίνεται, η δική μας πρόταση για τέσσερα κανάλια εθνικής εμβέλειας θα φαντάζει ιδιαιτέρως ευνοϊκή για τους ίδιους! Ευχόμαστε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ καλή συνέχεια στη συνεργασία με τον Τούρκο καναλάρχη αλλά και καλή επιτυχία στον επικείμενο διαγωνισμό για τις άδειες.

Καμία αύξηση ωραρίου στους εκπαιδευτικούς (ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας)
 Με αφορμή δημοσιεύματα σε ορισμένες ιστοσελίδες, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών τόσο στα Δημόσια όσο και στα Ιδιωτικά Σχολεία.
Για τη συνεργασία του ΥΠΑΑΤ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ανακοίνωση του υπουργείου)
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Γενική Γραμματεία Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων ανακοινώνει τη συνεργασία του με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (European Investment Bank - EIB) για την εκπόνηση της κανονιστικά προβλεπόμενης εκ των προτέρων εκτίμησης της εφαρμογής χρηματοδοτικών εργαλείων στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020. Η συνεργασία αυτή, στοχεύει στην αποτίμηση του χρηματοδοτικού κενού και την κατά το συντομότερο δυνατό ενεργοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, με όσο το δυνατόν ευνοϊκότερους όρους για τους τελικούς αποδέκτες.  Απώτερος στόχος παραμένει η διευκόλυνση πρόσβασης σε χρηματοδότηση που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της ρευστότητας και την ευόδωση επενδυτικών σχεδίων των δικαιούχων του προγράμματος. Η συνολική συνδρομή του ΠΑΑ δύναται να ανέλθει σε μέγιστο ποσό ίσο με το  7% των πόρων του προγράμματος.

Για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Κρήτη (ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης)

Με την υπογραφή της Ειδικής Γραμματέως ΕΤΠΑ & ΤΣ κας Ευγενίας Φωτονιάτα εντάσσονται στο νέο ΕΣΠΑ η κατασκευή: «Μονάδας Κομποστοποίησης στον Δήμο Αρχανών-Αστερουσίων», «Μονάδας Μηχανικής Διαλογής Απορριμμάτων και Κομποστοποίησης στον ΧΥΤΑ του Δήμου Χερσονήσου» και «Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και ΧΥΤΥ Αμαρίου».
Οι τρεις Μονάδες ενσωματώνουν σύγχρονες πρακτικές στη διαχείριση των αποβλήτων, δίνοντας έμφαση στην επεξεργασία και την επαναχρησιμοποίηση τους. Ταυτόχρονα, μέσα από τον εξορθολογισμό που πραγματοποίησαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας μειώθηκε σημαντικά το κόστος κατασκευής τους. Δείτε εδώ για περισσότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: