ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 9 Μαΐου 2017

Τα παιδιά-θαύμα μιλούν στο «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7»



Δεν ήταν όλα εύκολα ειδικά στην αρχή, όμως οι τέσσερις φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών, παιδιά-θαύμα, με την απέραντη αγάπη στα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν το έβαλα κάτω, μέχρι που ήρθε η πρώτη τους μεγάλη δουλειά και μετά τα πράγματα πήραν το δρόμο τους.


Όλα ξεκίνησαν από μια ομάδα μελέτης για το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών στα τέλη του 2011. Μετά από περίπου ένα χρόνο εντατικής μελέτης αποφάσισαν ότι θέλουν κάτι περισσότερο κι έτσι δημιούργησαν τη δική τους επιχείρηση την eNVy softworks, που ακούστηκε στα τοπικά και όχι μόνο ΜΜΕ από την κατάκτηση του βραβείου “Greek Game of the Year 2016” με τον τίτλο της “Death & Beyond”. Ο Ιωάννης Βαρζελιώτης, ο Κώστας Κατσίρας, ο Μανώλης Δημητράς και ο Βασίλειος Καραβασίλης, έκαναν τον έρωτά τους… επάγγελμα, δηλώνουν δε ότι τους αρέσει να δουλεύουν από την Πάτρα παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να τους δημιουργεί αυτή τους η επιλογή.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φτηνής μπύρας και burger και μερικές φορές παράγουν παιχνίδια που δίνουν τροφή για σκέψη και προσπαθούν να αμφισβητήσουν την εικόνα που έχουμε για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Για τις δυσκολίες του ξεκινήματος αλλά και την επιτυχία που ήρθε μετά από αρκετή δουλειά κι επιμονή σε αυτό που τους αρέσει, μίλησε το πρωί της Τρίτης «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο Programmer, Sound Artist, Game Director της εταιρείας, Βασίλης Καραβασίλης. Όπως εξομολογήθηκε οι δυσκολίες της αρχής έκαμψαν το ηθικών κάποιων μελών της αρχικής ομάδας όμως τελικά όσοι παρέμειναν είδαν τα πράγματα ν’ αλλάζουν προς το καλύτερο μετά από 1-2 χρόνια.

«Η αλήθεια είναι ότι δεν το πιστεύαμε στην αρχή, το θέλαμε αλλά επειδή στην αρχή είναι όλα δύσκολα και δεν ξέρεις τι ακριβώς κάνεις, το βλέπαμε δύσκολο. Δεν πιστεύαμε ότι  θα φτάναμε εύκολα στο σημείο να ζούμε από αυτό που κάνουμε. Συναντήσαμε πάρα πολλές δυσκολίες. Τα μέλη της ομάδας άλλαξαν πάρα πολύ, επειδή ακριβώς μας πήρε κάποιο καιρό για να μπορέσουμε να φθάσουμε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, κόσμος έφυγε, ήρθαν καινούργιοι. Ήταν πολλά σημεία που δεν μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε ταυτόχρονα και στη δουλειά και στο Πανεπιστήμιο, οπότε ήταν ζόρικη η κατάσταση στην αρχή», τονίζει ο κ. Καραβασίλης.

Παρά τις διακηρύξεις περί το αντιθέτου στο ξεκίνημά τους το 2011 δεν είχαν καμία απολύτως βοήθεια από το κράτος για να στήσουν την επιχείρησή τους, ευτυχώς όμως για εκείνους δεν συνέβη το ίδιο και σε επίπεδο κοινότητας. «Από άλλους ανθρώπους που ασχολούνται, είχαμε πάρα πολύ βοήθεια. Από αυτούς πήραμε πάρα πολλές συμβουλές και συμπαράσταση. Πρακτικά ήταν μέχρι να βρούμε την πρώτη μεγάλη δουλειά που κλείσαμε, από και πέρα όλα πήραν τον δρόμο τους. Ήταν μια εταιρεία που ήθελαν να φτιάξουμε ένα παιχνίδι γι’ αυτούς, ήταν ουσιαστικά τα πρώτα καλά λεφτά που βγάλαμε κάνοντας παιχνίδι», σχολιάζει.

Όσο για το μέλλον; «Αυτό που θα θέλαμε είναι να μεγαλώσουμε κι άλλο, σιγά-σιγά να μπορούμε να κάνουμε κάτι που να μπορέσει να μεγαλώσει από μόνο του. Κάτι που να κάνει μεγαλύτερη διαφορά, να μπορεί να το δει περισσότερος κόσμος, να έχει περισσότερο νόημα», αναφέρει ο κ. Καραβασίλης.

Για την επιλογή τους να παραμείνουν στην Πάτρα και να δημιουργούν από εδώ τα παιδιά της Envy δείχνουν να το απολαμβάνουν, άλλωστε όπως λένε πλέον  με τον καινούργιο δρόμο η πρωτεύουσα απέχει λιγότερο από δύο ώρες με το αυτοκίνητο.

«Μας αρέσει εδώ κι το ότι δεν βρισκόμαστε στην Αθήνα δεν λέει και πολλά πράγματα, άλλωστε τώρα που φτιάχτηκε ο δρόμος είναι το πολύ 2 ώρες απόσταση. Το περασμένο ΣΚ ήμασταν σε μια έκθεση στην Αθήνα, όταν χρειάζεται να κάνουμε κάποια επίσκεψη σ’ έναν πελάτη επίσης πηγαίνουμε. Το ότι δεν είμαστε εκεί επί μονίμου βάσεως δεν πιστεύω ότι κάνει κάποια διαφορά. Άλλωστε οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στο πόρταλ μας ή στο facebook. Πλέον είμαστε κατευθείαν στην παγκόσμια αγορά, προφανώς έχει κι αυτό τη δυσκολία του καθώς ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Όμως δεν περιοριζόμαστε στην τοπική αγορά που είναι σαφώς μικρότερη, τόσο της Ελλάδας όσο και της Πάτρας. Έχει το θετικό της όμως ότι μπορούν οπουδήποτε στον κόσμο να δουν τη δουλειά μας. Για παράδειγμα το Death and Beyond είχε μεγάλη απήχηση στην Κίνα, έτυχε εκεί να είναι δημοφιλές το παιχνίδι μας χωρίς εμείς να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη προβολή», εξηγεί ο κ. Καραβασίλης.

Τέλος στο ερώτημα κατά πόσο μια μικρή επιχείρηση με έδρα την Πάτρα που φτιάχνει ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορεί να είναι βιώσιμη και να αποδίδει στους δημιουργούς της η απάντηση είναι καταφατική. «Εγώ πιστεύω πώς ναι. Όπως βλέπω τα πράγματα τελευταία, ναι. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση, ειδικά προς το εκπαιδευτικό παιχνίδι. Εμείς το τελευταίο 4μηνο έχουμε τελειώσει 6 εκπαιδευτικά παιχνίδια για πελάτες, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει κάτι προς τα εκεί. Σε εμπορικό επίπεδο, να πουλάς δηλαδή κάτι σε κοινό, είναι αρκετά πιο δύσκολα τα πράγματα. Εκεί υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός και απαιτήσεις εκ μέρος των παικτών, αλλά ακόμα κι εκεί πιστεύω ότι, αν έχεις την σωστή ομάδα και χρήματα μπορείς να καταφέρεις αρκετά πράγματα», σημειώνει. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: