ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2017

Για να μη λειτουργήσει η Περιφέρεια Δ.Ε. σαν κολαούζος των πολυεθνικών


Φωτογραφία αρχείου.


Προσδιορισμός ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων, ωφέλημων για τους καταναλωτές, προτείνονται από τους εμπόρους


Κοινή – ομόφωνη εισήγηση κατέθεσαν οι εμπλεκόμενοι Φορείς του Νομού Αχαΐας στον Αντιπεριφερειάρχη κ. Αλεξόπουλο,  σύμφωνα με τον  νόμο 4446/2016, άρθρο 114, για τη μεταφορά των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Ο Νόμος δίνει το δικαίωμα για μεταφορά των ενδιάμεσων εκπτώσεων, έτσι ώστε η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας που είναι υπεύθυνη για τον προσδιορισμό τους να μην λειτουργήσει ως κολαούζος των μεγάλων καταστημάτων των γνωστών μωλ και υπερμάρκετ, που έχεουν την οικονομική άνεση να διαμορφώνουν τις τιμές τους εις βάρος μικρομεσαίων και καταστημάτων και καταναλωτών, μέχρι την εξόντωσή τους. 
Ακολουθεί η κοινή εισήγηση:

ΚΟΙΝΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Προσδιορισμός ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων

Κύριε Αντιπεριφερειάρχα,

Το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2013 με το επιχείρημα να τονωθεί η καταναλωτική κίνηση, λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας. Ο πραγματικός λόγος ήταν να απελευθερωθεί το πλαίσιο των εκπτώσεων υπέρ των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων, εκπτωτικών  χωριών, mall και επιπλέον να καταργηθεί η Κυριακάτικη Αργία. Έτσι τις πρώτες Κυριακές των ενδιάμεσων εκπτώσεων τα καταστήματα μπορούσαν να παραμένουν ανοικτά. 

Στον σχεδιασμό ήταν να απελευθερωθούν όλες οι Κυριακές και αυτό εξυφάνει 6 μήνες μετά όταν έγινε προσπάθεια σε τρεις μεγάλες περιοχές της χώρας να υπάρξει πλήρης απελευθέρωση των Κυριακών. Τα τριτοβάθμια όργανα προσέφυγαν στο ΣτΕ και η πρόσφατη απόφασή του μας δικαίωσε. Οι ημερομηνίες επιλογής των ενδιάμεσων εκπτώσεων καθώς και η κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας ήταν σχέδιο των πολυεθνικών, mall κ.ά. σε βάρος των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων και καμία διαβούλευση δεν έγινε με τους φορείς της αγοράς από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι έρευνες των Ινστιτούτων της ΕΣΕΕ και της ΓΣΕΒΕΕ, έδειξαν ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και η κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας όχι μόνο δεν τόνωσαν την αγορά, αλλά δημιούργησαν επιπλέον έξοδα.

Ο Νόμος 4446/2016, άρθρο 114, επιτρέπει σε σας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς να αποφασίσετε για τις ημερομηνίες των εκπτωτικών περιόδων. Προτείνουμε οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι να τοποθετηθούν χρονικά στο 1ο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, ήτοι:

1η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος: από 1 Μαρτίου έως 15 Μαρτίου
2η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος: από 1 Σεπτεμβρίου έως 15 Σεπτεμβρίου

Στην απόφαση αυτή λαμβάνουμε υπόψη τα συμφέροντα των πολιτών  αλλά και του εμπορικού κόσμου. Αφ’ ενός μεν οι πολίτες  πραγματοποιούν τις αγορές τους αρχές των  περιόδων  ΑΝΟΙΞΗ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ – ΧΕΙΜΩΝΑΣ  με νέα εμπορεύματα που έχουμε παραλάβει μέσα στο Φεβρουάριο – Αύγουστο, αφετέρου τονώνουμε εμπορικά το διάστημα αυτό που η αγορά «κάνει κοιλιά». Ιδιαίτερα το δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, που ξεκινά η σχολική περίοδος,  οι πολίτες  προμηθεύονται τα σχολικά είδη σε χαμηλές τιμές επωφελούμενοι της εκπτωτικής περιόδου. Επιπλέον οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανταγωνίζονται με ισότιμους όρους τα πολυεθνικά καταστήματα που εκείνη την περίοδο κάνουν έντονη διαφημιστική καμπάνια. Το δε, δεκαπενθήμερο του Μαρτίου οι πολίτες προμηθεύονται εμπορεύματα λίγο πριν τις γιορτές του Πάσχα.

Κύριε Αντιπεριφερειάρχα,

Γνωρίζετε ότι αν δεν πάρετε απόφαση οι εκπτωτικές περίοδοι παραμένουν οι ίδιες, κάτι που επιθυμούν οι εκπρόσωποι των πολυεθνικών, Mall κλπ όπως και κατά την συνάντησή μας την Πέμπτη 2.3.2017, ομολόγησε ο εκπρόσωπος του ΣΕΛΠΕ.  Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα και κατασκευάζουν εμπορεύματα ειδικά για τις εκπτώσεις. Η έρευνα άλλωστε του ΙΝΕΜΥ που σας επισυνάπτουμε αποδεικνύει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν ωφέλεια από τις ισχύουσες ημερομηνίες. Οι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εκπροσωπούμε γνωρίζουν πολύ καλλίτερα το συμφέρον τους ώστε οι εκπτωτικές περίοδοι να έχουν επιτυχία, λαμβάνοντας υπόψη, τη συμπεριφορά και το συμφέρον των καταναλωτών γιατί αυτοί είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας επιτυχίας ενός μέτρου ή όχι. Επομένως, σας προτείνουμε να σταθμίσετε τις προτάσεις και να λάβετε απόφαση επωφελή για τις χιλιάδες δοκιμαζόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και όχι υπέρ των μεγάλων.»
 Μετά τιμής 

Ομοσπονδία Επαγγελματικών – Βιοτεχνικών – Εμπορικών Σωματείων Ν. Αχαΐας (ΟΕΒΕΣΝΑ)
Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Σκέντζος

Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου & Νοτιοδυτικής Ελλάδας (ΟΕΣΠ & Ν/Δ Ε)
Ο Πρόεδρος
Ηλίας Παυλίδης

Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Ρώρος

Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος Αιγιάλειας
Ο Πρόεδρος
Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος
Ανατολικής Αιγιάλειας
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Ράλλης

Εμπορικός & Επαγγελματοβιοτεχνικός Σύλλογος
Δήμου Δύμης
Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Τσώκος

Δημοσίευση σχολίου