ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 7/3/2017



Για τη συνταγματική αναθεώρηση (σημεία από την εισήγηση του Αλ. Τσίπρα)

-  Η συζήτηση για το Σύνταγμα, κατά την άποψή μου, είναι η πιο άμεση, η πιο καθαρή και η πιο ουσιαστική συζήτηση για την ίδια τη Δημοκρατία και το περιεχόμενό της. Και η Δημοκρατία δεν μπορεί να θεωρείται ως ένας όρος κενός περιεχομένου. Είναι μια έννοια που συνδέεται, επιτρέψτε μου το σχήμα, με άλλα τρία σημαντικά «Δ»: τα Δικαιώματα, τη Διαφάνεια και τη Δικαιοσύνη. Και οι αξίες αυτές είναι που καθορίζουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα των πολιτών να ζουν σε ένα θεσμικά οργανωμένο και αναπτυγμένο κράτος.


Οι πολίτες, λοιπόν, είναι αυτοί που πρέπει να έχουν λόγο στη συζήτηση. Θα έλεγα ότι ίσως είναι οι πρώτοι που θα έπρεπε να έχουν λόγο σε αυτή τη συζήτηση.

- Στη συνταγματική αυτή επικείμενη αναθεώρηση, θα τεθούν και ζητήματα που αφορούν άμεσα κοινοβουλευτικές λειτουργίες. Όπως, για παράδειγμα, η πολυσυζητημένη ευθύνη των υπουργών και οι στρεβλώσεις που το ισχύον θεσμικό πλαίσιο έχει δημιουργήσει, όπως η μορφή της κοινοβουλευτικής ασυλίας.

- Δεν θέλω να ισχυριστώ επ’  ουδενί ότι ο λαός έχει πάντα δίκιο, ούτε ότι μπορεί η βούλησή του να εκτοπίσει ή να κατευθύνει τις θεσμικές διαδικασίες. Από την άλλη, όμως, θέλω να επισημάνω ότι εξίσου επικίνδυνες για την ίδια τη Δημοκρατία είναι και οι απόψεις που λένε το ακριβώς αντίθετο: ότι ο λαός δεν μπορεί να εκφράζει τις απόψεις του, παρά μονάχα μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια, όταν καλείται να επιλέξει τη Βουλή που θα αποφασίζει για την επόμενη τετραετία.

- Το να εκχωρούνται σημαντικά κομμάτια της πολιτικής σε τεχνοκράτες και να απομονώνονται τα πεδία λήψης αποφάσεων από το πεδίο της λαϊκής κυριαρχίας, κάτι που, κατά την άποψή μου, θα συνιστούσε προφανή υποχώρηση από κάθε στοιχειώδη αντίληψη περί δημοκρατίας. Αλλά είναι και αυτό ένα κομμάτι απόψεων που πρέπει να τα λάβουμε υπόψη μας στον διάλογο που θα ξεκινήσει.


Για την τακτική της ΝΔ σε σχέση με την αξιολόγηση (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ)

Χθες, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυρ. Μητσοτάκης εξέφρασε αμφιβολίες για το αν θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, ισχυριζόμενος, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση ευθύνεται για την καθυστέρηση, επειδή δεν έχει να παρουσιάσει στους δανειστές «μεταρρυθμίσεις». Σήμερα, ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Β. Κικίλιας, ισχυρίστηκε στον Real FM πως η κυβέρνηση έχει «ήδη συμφωνήσει» στη διαπραγμάτευση και η καθυστέρηση είναι προσποιητή.
Τελικά τι από τα δύο ισχύει; Πρόκειται για «ιδεοληψίες» της κυβέρνησης που καθυστερούν την αξιολόγηση ή πρόκειται για «θέατρο» αφού έχουν όλα ήδη συμφωνηθεί; Όταν αποφασίσουν, ας μας ενημερώσουν. Καλό θα είναι επίσης να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό και για τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε σχέση με τις απαιτήσεις των ακραίων κύκλων των δανειστών.


Σχετικά με το σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου για τον τρόπο υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης σε πρόσωπα που κατέχουν δημόσιες θέσεις (σημείωμα ΥΠΟΙΚ)

·         Λανθασμένα ή ψευδώς, μόνον ο ίδιος ο συντάκτης μπορεί να γνωρίζει, ισχυρίζεται ότι ο συντελεστής 8% στα πρόσωπα με συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις επιβλήθηκε με το ν. 4305/2014 των Σαμαρά-Βενιζέλου. Όμως αυτός ο νόμος μείωσε τους συντελεστές κατά 30%, συμπεριλαμβανομένου και του 5% για τα πολιτικά πρόσωπα που ήταν μέχρι τότε, και κατά συνέπεια θα γινόταν 3,5%. Η διάταξη αυτή δεν ίσχυσε γιατί τροποποιήθηκε με το ν. 4334/2015 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που επέβαλε το 8% στα πρόσωπα που κατέχουν τις συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις.

·         Το αν καθένα από αυτά τα πρόσωπα πληρώνει περισσότερο ή λιγότερο συνολικό φόρο (φορολογία εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης) σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα και μετά τις αλλαγές του 2016 εξαρτάται από το συνολικό εισόδημά του και δεν μπορεί να γενικευθεί. Πληρώνει όσο πληρώνει ο κάθε πολίτης και σε κάθε περίπτωση πληρώνει περισσότερη εισφορά αλληλεγγύης σε σχέση με το 2014 και κυρίως σε σχέση με αυτό που προέβλεπε ο ν. 4305/2014 των Σαμαρά-Βενιζέλου.

·         Στα πρόσωπα που κατέχουν συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις επιβαλλόταν ο ανώτατος συντελεστής σε ολόκληρο το εισόδημά τους ανεξάρτητα του ύψους του συνολικού εισοδήματός του. Ο ανώτατος συντελεστής ήταν 4% για τους πολίτες και 5% για τα πολιτικά πρόσωπα μέχρι το 2014 και η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου είχε νομοθετήσει να μειωθεί στο 3,5%. Με το ν. 4334/2015 ο συντελεστής αυτός αυξήθηκε στο 8%.

·         Με το ν. 4387/2016, οι συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης επιβάλλονται ανά κλιμάκιο εισοδήματος, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους συντελεστές του φόρου εισοδήματος. Για αυτό ο ανώτατος συντελεστής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης είναι πλέον 10% και όχι 8% που ήταν το 2015 ή 4% το 2014. Η δομή των συντελεστών λαμβάνει υπόψη τη συνολική επιβάρυνση από φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης. Λόγω της νέας αυτής δομής, στα πρόσωπα που κατέχουν συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις επιβάλλεται πλέον η ειδική εισφορά αλληλεγγύης με τον ίδιο τρόπο που επιβάλλεται σε όλους τους πολίτες.

Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Σχετικά με το ρεπορτάζ του πρακτορείου Bloomberg για πληρωμή εργαζομένων στην Ελλάδα με κουπόνια, αντί μισθού (δήλωση Ε. Αχτσιόγλου)

Η πραγματικότητα επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα της επαναφοράς του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της ύπαρξης ισχυρών συλλογικών συμβάσεων που θα προστατεύσουν τους εργαζόμενους από τέτοια αυθαίρετα φαινόμενα, καθώς οι εργοδότες όλο και πιο συχνά επιχειρούν να εξοικονομήσουν πόρους με αυτόν τον τρόπο. Όταν υπάρχουν συλλογικές και κλαδικές συμβάσεις, υπάρχει λιγότερη παραβατικότητα και το εργατικό δυναμικό έχει περισσότερα εργαλεία για να αγωνιστεί για τα δικαιώματά του.


Για το εξώδικο της ΠΟΕΔΗΝ (σημεία από την ανακοίνωση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης)
Δυστυχώς οι μάσκες έπεσαν. Η συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΟΕΔΗΝ επιλέγει συνειδητά την κρίσιμη τούτη ώρα, να εμποδίσει τη διαδικασία αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού της διοίκησης και να προκαλέσει δυσλειτουργίες στους κρίσιμους τομείς της Υγείας και Πρόνοιας. Επιλέγει συνειδητά την παρακώλυση της δημοκρατικής μεταρρύθμισης της διοίκησης, ρίχνοντας κατ’ ουσίαν νερό στον μύλο των πλέον ακραίων συντηρητικών-νεοφιλελεύθερων κύκλων, που εποφθαλμιούν για να στοχοποιήσουν και να συκοφαντήσουν, για μια ακόμη φορά, τη δημόσια διοίκηση και τους λειτουργούς της. Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων είναι απολύτως σεβαστά, αλλά δεν μπορεί να γίνει κατανοητή η υποκριτική και μικροπολιτική στάση κάποιων συνδικαλιστικών ηγεσιών. Ευτυχώς, η πλειονότητα των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και συνολικά των Ελλήνων πολιτών, έχει βγάλει τα συμπεράσματά της. Δείτε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση.


Για το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών ΜΜΕ (από την ανακοίνωση του   Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής)

Στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η ρύθμιση του άναρχου τοπίου που έχει επικρατήσει στον κλάδο της διαδικτυακής ενημέρωσης, η επίτευξη διαφάνειας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των on line media και στις εργασιακές σχέσεις που επικρατούν σε αυτά, η ενίσχυση της πολυφωνίας, καθώς και η εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Για την Ημερίδα για το Δημόσιο Χρέος και τις πολιτικές αντιμετώπισής του, από την Ευρωομάδα της Αριστεράς

Οι συζητήσεις της ημερίδας περιστράφηκαν γύρω από το ζήτημα της αντιμετώπισης του χρέους σε διεθνές επίπεδο καθώς και τα μαθήματα που έχουμε λάβει από αυτή την εμπειρία. Ταυτόχρονα στις τοποθετήσεις τους οι προσκεκλημένοι ομιλητές και ομιλήτριες αναζήτησαν και λύσεις αναφορικά με την διαχείριση του προβλήματος, στον αντίποδα των αποτυχημένων πολιτικών των Ευρωπαϊκών θεσμών και του ΔΝΤ. Για αναλυτική ενημέρωση, δείτε εδώ.


Έκτακτη επιχορήγηση 20 εκατ. ευρώ σε μικρά νησιά και ορεινούς Δήμους (ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών)
Την έκτακτη οικονομική ενίσχυση μικρών νησιών και ορεινών δήμων με 20 εκατομμύρια ευρώ για το 2017, προανήγγειλε ο Πάνος Σκουρλέτης. Η κατανομή των ενισχύσεων θα πραγματοποιηθεί βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων και του πληθυσμιακού. Η ενίσχυση αυτή, κατ’ ελάχιστο 170.000 ευρώ ανά δήμο, αφορά στην κάλυψη των λειτουργικών δαπανών και επενδυτικών δραστηριοτήτων και έργων. Για περισσότερα, δείτε εδώ.
Δημοσίευση σχολίου