ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Ένα απέραντο μπάχαλο οι δρόμοι στην Πάτρα!


Για όλα φταίει ο κακός προγραμματισμός χρηματοδότησης των έργων από την κυβέρνηση, κατά τον αντιδήμαρχο Μελά, ενώ επικρεμάται το ερώτημα: Στις άλλες πόλεις γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο;

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΗΜ. ΜΟΣΧΟΥ

Άνω πόλη, Προσφυγικά, Γούβα, Μαιζώνος, Ακτή Δυμαίων αυτή τη στιγμή «υποφέρουν». Τι φταίει και τα έργα σταματούν και ξεκινούν ή απλώς αφήνονται μέχρι νεωτέρας;

Την απάντηση κλήθηκε να δώσει  στο thebest.gr και στη δημοσιογράφο Κωνσταντίνα Τσίχλα, ο Παναγιώτης Μελάς, Αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού Έργου-Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων (Η/Μ) και Έργων Υποδομής. 

Για όλα φταίει ο κακός προγραμματισμός χρηματοδότησης των έργων από την κυβέρνηση, ενώ κάποια έργα απεντάσσονται και μένουν μισά με αποτέλεσμα να βλέπουν οι πολίτες το σημερινό χάος. Για παράδειγμα έχουμε τρία χρόνια τώρα που εκατό τετραγωνικά ένα τρίγωνο στην συμβολή της Παντοκράτορος και της 25ης Μαρτίου, παραμένει πολεμικό χαράκωμα περιφραγμένο. Πιο πέρα 30 μ. από κεί στην περιμετρική της πλ. Αγ. Γεωργίου ένα κομματάκι 3 τετρ. μ.  δικαιολογεί περίφραξη ενώ οι κυβόλιθοι δεν έχουν τοποθετηθεί για να ολοκληρωθεί το έργο!

Σωρεία τέτοιων ατελειών που παρατηρούνται στην πόλη της Πάτρας την καθιστούν εφιαλτική στην κίνηση τροχοφόρων. Κι επιπροσθέτως δεν έδωσε στοιχεία για το ποια και πόσα έργα έχουν βγει εκτός χρηματοδότησης. Κι ακόμη εκκρεμεί το ερώτημα στις άλλες πολείς πως τα καταφέρνουν και το ιστορικό τους κέντρο, τουλάχιστον δεν γίνεται μπάχαλο;  

Ο σημερινός πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Χρ. Κορδάς, πρωην αντιδήμαρχος Έργων είχε υποστηρίξει και σωστά ότι έργο δεν γίνεται στην πόλη εάν δεν είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ ή σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα τέλος πάντων.  

Το ερώτημα είναι αυτά τα προγράμματα τα εκμεταλευόμαστε σωστά; 

Όχι είναι η απάντηση. Θα μπορούσε σε συνδυασμό με τα πάρκιν Καλεντζώτη, Τερψιθέας, που δεν χρησιμοποιούνται και έναντι νοσοκομείου Αγ. Ανδρέας, να χρησιμοποιηθούν με την συμβολή μικρών λεωφορείων μίνι μπας που θα μετέφεραν στο κέντρο τους οδηγούς.

Κι ακόμη ο κακός προγραμματισμός με την πληγή της εκκρεμότητας των έργων θα μπορούσε να μην καταργήσει περίπου 500 με 600 θέσεις πάρκιν, που χρησιμοποιούνταν εναλλάξ προς όφελος του Εμπορίου, που σήμερα δυνοπαθεί!

Επίσης θεώρησαν ωφέλιμο οι νόες του Δήμου να περάσουν πέντε λεωφοριακές γραμμές επί της οδού Κανακάρη, προκαλώντας παράλυση στον δρόμο με τα οχήματα που την διανύουν καθε λίγο και λιγάκι.

Και τέλος για να μην μακρυγορούμε, σαν πόλη μας έμεινε η υπόσχεση της Χριστινούλας με την Πόρσε (που της εφαγε το κεφάλι και την υπουργική θέση στη Λέσβο) ότι θα πρόσφερε δώρο στον Δήμο του κ. Πελετίδη τον χώρο του σιδ. σταθμού Αγ. Διονυσίου, καθώς θα περνούσε υπογείως το τρένο. Έκαναν και δηλώσεις η υπουργός Αλεξοπούλου με τον δήμαρχο Πατρέων Πελετίδη για την... κοσμογονία που θα συντελούνταν προεκλογικά, αλλά... «άτιμη τύχη τώρα»  κατά το άσμα, μας έμειναν τα 300 μέτρα ξυλοδεσιές που έβγαλε η Αλεξοπούλου από τις ράγες για να πειστούμε! 

 Τέλος πάντων, περασμένα μη ξεχασμένα!

  • Τα έργα όπου υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και τις δηλώσεις  του αντιδημάρχου Παν. Μελά, είναι τα παρακάτω:

Όπως εξηγεί ο κ. Μελάς, «στην Άνω πόλη υπάρχουν τεχνικά προβλήματα που έχουν να κάνουν με την αρχαιολογία και τα δίκτυα της ΔΕΔΔΗΕ. Το βασικό πρόβλημα όμως είναι η έλλειψη χρηματοδότησης. Δεν υπάρχει πληρωμή των εργολάβων. Σε όλα τα έργα αυτή τη στιγμή γίνονται διακοπές εργασιών. Και σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να διαλυθούν συμβάσεις. ‘Εχει σταματήσει η χρηματοδότηση και δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το τι θα γίνει. Υποτίθεται ότι οι χρηματοδοτήσεις είναι εξασφαλισμένες όταν ξεκινούνε έργα αλλά δεν έχουμε τα χρήματα στον κουμπαρά του Δήμου. Μέσω της διαχειριστικής της Περιφέρειας γίνονται οι πληρωμές. Αυτή τη στιγμή η χρηματοδότηση έχει ξεκινήσει σε όλη την Ελλάδα και η αλήθεια είναι ότι κινδυνεύουν όλα να τιναχτούν στον αέρα. Το να σταματήσουν τα έργα όσο δεν γίνονται πληρωμές είναι κάπως λογικό, υπάρχει όμως σοβαρή περίπτωση οι ανάδοχοι να πουν ότι διαλύουν τις συμβάσεις. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα μπλέξουμε σε έναν μεγάλο κυκεώνα. Θα είναι πολλά τα χτυπήματα και ευελπιστούμε να μην συμβεί κάτι τέτοιο».

Και συνεχίζει: «Τα Προσφυγικά είναι επίσης ένα μεγάλο έργο το οποίο λειτουργεί ακόμα αλλά δεν ξέρω για πόσο. Βρισκόμαστε καθημερινά σε μία αγωνία και πίεση από την πλευρά των αναδόχων αλλά και των κατοίκων. Σήμερα το πρωί είχαμε πάει στη Γούβα όπου επίσης έχει σταματήσει η χρηματοδότηση κι έχουν διακοπεί τα έργα και ο κόσμος εκεί ταλαιπωρείται πραγματικά. Σήμερα κάναμε κάποια βελτιωτικά πράγματα για να μπορεί να πηγαίνει σπίτι του.

Δεν ξέρω τι θα γίνει και με κάποια κομβικά έργα που είναι σε κρίσιμη φάση, στην Ακτή Δυμαίων που έχουν να κάνουν με το δίκτυο αποχέτευσης. Υπάρχει περίπτωση να μείνουμε με μισοτελειωμένα έργα και θα αργήσουμε να επανέλθουμε αν υπάρξει διάλυση συμβάσεων».

Να σημειώσουμε ότι πρόβλημα με τις εργασίες υπάρχει και στα σχολεία της Πάτρας. «Σε σχολεία της πόλης θα γίνονταν ενεργειακές αναβαθμίσεις την περίοδο που θα είναι κλειστά. Οι ανάδοχοι άλλωστε δεν θα μπορούσαν να εργαστούν ενώ τα σχολεία θα είναι ανοιχτά. Περιμέναμε το καλοκαίρι για να αλλαχθούν παράθυρα, να μπουν θερμοπροσόψεις και δεν μπορεί να γίνει, μείναμε μετέωροι» λέει.

Το πρόβλημα όπως καταλήγει, «είναι σοβαρό και έχει να κάνει με πολλά σημεία της πόλης. Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει άμεσα λύση για να μπορέσουν οι υπηρεσίες του Δήμου να προχωρήσουν και να μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει σπίτι του. Τα έργα πρέπει να τελειώσουν για να τελειώνει και η ταλαιπωρία των πολιτών, των καταστηματαρχών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: