ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

Μνήμη Νίκου Πλουμπίδη στα Λαγκάδια Γορτυνίας

 
 



Θα αποκαλυφθεί προτομή του συκοφαντημένου αγωνιστή αύριο 28 Ιουλίου 2024, παρουσία του Δημ. Κουτσούμπα

Εκδήλωση στην μνήμη του αγωνιστή Νίκου Πλουμπίδη, που εκτελέστηκε την παραμονή της Παναγίας του 1954, θα πραγματοποιήσει αύριο Κυριακή 28 Ιουλίου 2024, και ώρα 7 μμ. η οργάνωση περιοχής του ΚΚΕ στην  Αρκαδία.

Προς τούτο δόθηκε συνέντευξη εκ μέρους του ΚΚΕ με την οποία καλεί τα μέλη του κόμματος, τους φίλους  και φιλίστορες και τους ζητά να παραβρεθούν στα αποκαλυπτήρια της προτομής στην πλατεία Λαγκαδίων Γορτυνίας, ιδιαίτερη πατρίδα του αγωνιστή, του συκοφαντημένου και αποκατασταθέντος, εκ μέρους του ΚΚΕ.

Στην εκδήλωση θα παραβρεθεί και θα μιλήσει ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημ. Κουτσούμπας. Θα ακολουθήσει συναυλία στην Αγ. Παρασκευή με τους Δ. Τσακνή, Β. Ίκαρη και  Τριανταφυλλίδη.

Το κάλεσμα έγινε με συνέντευξη που έδωσαν οι Πανούση Παναγιώτα, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ, η εκπρόσωπος της ΚΝΕ Ελένη Τζιαμπίρη και ο Νίκος Κουτουμάνος, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της Επιτροπής Πελοποννήσου του ΚΚΕ.

Ο Νίκος Πλουμπίδης στα πρώτα χρόνια μετά τον Εμφύλιο εργάζεται για την ανασυγκρότηση  του ΚΚΕ από την Αθήνα δρώντας στην παρανομία. Ο ΔΣΕ έχει ηττηθεί στο Γράμμο και στο Βίτσι από τον Αύγουστο του 1949 και οι μαχητές του έχουν υποχωρήσει πέρα από τα βόρια  σύνορά μας, στις σοσιαλιστικές χώρες που μόλις έχουν συσταθεί.

Διάσπαρτες σε όλη την χώρα υπάρχουν αδρανείς κομμουνιστικές δυνάμεις, σε σύνδεση αργότερα με την καθοδήγηση από τις ανατολικές χώρες, κάτι που ωφελεί την Γεν. Ασφάλεια  για να προβαίνει σε συλλήψεις και να στέλνει στα Στρατοδικεία με ψευδείς κατηγορίες για εκτέλεση και να στήνει προβοκάτσιες περί τρίτου γύρου εξέγερσης των κομμουνιστών, την εποχή μάλιστα που οι αριστεροί δίνουν αγώνα υπέρ της Δημοκρατίας, καταγγέλλουν το όργιο αυθαιρεσίας που επικρατεί στην Μακρόνησο, ζητούν σταμάτημα των εκτελέσεων με την βοήθεια ολόκληρης της Ευρώπης.

Στις συνθήκες της μετεμφυλιακής παρανομίας ο Ν. Πλουμπίδης στέλνει γράμμα του στους συνηγόρους του Νίκου Μπελογιάννη, όπου μετά τη σύλληψη και καταδίκη του τελευταίου, δηλώνει ότι είναι ο ίδιος και όχι ο Μπελογιάννης ο επικεφαλής του παράνομου μηχανισμού του ΚΚΕ, καλεί την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην δολοφονία και προσφέρεται να παρουσιαστεί και να δικαστεί αυτός.

Η καθοδήγηση του κόμματος αποδοκίμασε εμμέσως αυτή την ενέργεια. Κατήγγειλε ως πλαστή την επιστολή, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι ο Πλουμπίδης βρίσκεται στο εξωτερικό. Τρεις μήνες μετά το ΠΓ διέγραψε τον Πλουμπίδη καταγγέλλοντάς τον ως παλιό πράκτορα των Αγγλων και της Ασφάλειας.

Απομονωμένος από την οργάνωση του ΚΚΕ, συλλαμβάνεται στις 25 Νοέμβρη του 1952 στον Κολωνό και προσάγεται σε δίκη στις 24 Ιούλη 1953. Το κράτος της μετεμφυλιακής κοινοβουλευτικής «δημοκρατίας» με... σπιγούνια, τον δικάζει κατ’ εφαρμογή του ΑΝ 375 της μεταξικής φασιστικής χούντας περί «κατασκοπείας»… Μαζί του δικάζονται ερήμην οι Ν. Ζαχαριάδης, Γ. Ιωαννίδης, Β. Μπαρτζιώτας, Μ. Πορφυρογένης, Π. Ρούσος, και άλλα στελέχη της ηγεσίας του ΚΚΕ.

Εκτελείται στη θέση Αγία Μαρίνα, στο Δαφνί. Εκεί όπου σήμερα είναι το μνημείο που έχει στηθεί στον τόπο που εκτελέστηκε ο Ν. Πλουμπίδης στις 14 Αυγούστου 1954, σε ηλικία 52 χρόνων,ενώ οι δημοσιογράφοι των αθηναϊκών εφημερίδων έστεκαν παραπέρα με τους φωτορέπορτερ να απαθανατίσουν την στιγμή που ο αγωνιστής ήταν πεσμένος στο χώμα νεκρός, από τις σφαίρες του αποσπάσματος.

Αυτές οι φωτογραφίες που ελήφθησαν με την ανοχή της  Ασφάλειας θα αποτελούσαν την επόμενη ημέρα το τρόπαιο της δύναμης του Θεόδ. Ρακιντζή, από τα πρώτα στελέχη του αστυνομικού σώματος, που μεταξύ άλλων υπηρέτησε ως διευθυντής της Ασφάλειας Αθηνών και αρχηγός της Αστυνομίας Πόλεων.

Δημοσιεύονται στον Τύπο της εποχής και αναπάντεχα το κυριαρχούμενο ΚΚΕ, από τα Ζαχαριαδικά στοιχεία στην υπερορία, μέσω του ραδιοσταθμού της Αλήθειας εκπέμπει μήνυμα, πως ο Νίκος Πλουμπίδης δεν εκτελέστηκε και απολαμβάνει τα αργύρια της προδοσίας του κάπου στην λατινική Αμερική!  

Πικραμένος, από τριμήνου ο αγωνιστής που ακούει την σπίλωσή του από το κόμμα, που ψευδώς διαχέει την συκοφαντία πως είναι πράκτορας της Γεν. Ασφάλειας και των Άγγλων, πριν φθάσει στο εκτελεστικό απόσπασμα, στο τελευταίο γράμμα του από το κελί του μελλοθανάτου του Σανατόριου της Σωτηρίας, όπου νοσηλεύονταν από φυματίωση τελευταίου σταδίου, κρατούμενος,  γράφει τα παρακάτω:

«Αγαπημένοι μου,

Σας γράφω τις τελευταίες μου γραμμές. Είναι η πρώτη ώρα της β14ης Αυγούστου 1954. Με ξύπνησαν για να με ειδοποιήσουν ότι το πρωί θα γίνει η εκτέλεσή μου.

Τις τελευταίες αυτές ώρες που μου απομένουν, τις αφιερώνω στους αγαπημένους μου. Εκείνο που έχω να σας πω είναι ότι ΠΟΤΕ μου ΔΕΝ υπήρξα προδότης, όπως με αποκαλούν οι κατήγοροί μου. Πάντα υπηρέτησα πιστά την ιδεολογία μου, πιστεύοντας ότι εξυπηρετώ το λαό.

Συγχωρώ τους κατηγόρους μου για τις πίκρες που μου, 'δωσαν την ώρα που χρειαζόμουν συμπάθεια και κατανόηση. Σας παρακαλώ και σας όλους να συγχωρήσετε κι εσείς τους κατηγόρους μου, Αυτό θα είναι για μένα ανακούφιση.

Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στον πεθερό μου και πεθερά μου

Στον  αγαπητό μου Βρασίδα, Δημοσθένη κια γυναίκα του, που μου παραστάθηκαν στοργικά στη φυλάκισή μου.

Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου σ΄ όλους, γνωστούς και αγνώστους, γιασ τη συμπαράστασή τους ή  την καλοσύνη που έδειξαν απέναντί μου στις κακές ώρες της ζωής μου.

Στα ανίψια μου και ιδιαίτερα τη Γεωργία εύχομαι κάθε ευτυχία.

Στην αγαπημένη μου Ιουλία που μου στάθηκε αγαπημένη συντρόφισσα στα λίγα χρόνια της ζωής μας, εκφράζω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη για την στοργή και την αγάπη της.

Της εύχομαι να ζήσει τη ζωή της και να ευτυχήσει.

Στο αγαπημένο μου παιδί, το  ΔΗΜΗΤΡΗ, εύχομαι να γίνει ΜΕΓΑΛΟΣ και ΧΡΗΣΙΜΟΣ άνθρωπος για το καλό το δικό του και του ελληνικού λαού.

Σας αφήνω γεια

Νίκος

Φυλακή - Σανατόριο 13 προς 14 Αυγούστου 1954.

Υ/Γ.

Μη λυπάστε, εγώ τώρα θα ησυχάσω.

Σας εύχομαι όλων ευτυχία.

Ο θάνατος είναι μία αλλαγή της ύλης.

Έτσι είναι...».

______________

Σε δημόσια αυτοκριτική για τη στάση του ΚΚΕ απέναντι στο ηγετικό του στέλεχος Νίκο Πλουμπίδη, 57 χρόνια από την εκτέλεσή του, προχώρησε η τότε ΓΓ του κόμματος Αλέκα Παπαρήγα την Κυριακή στις 28 Φεβρουαρίου 2011. Σε ομιλία της σε εκδήλωση για τα 68 χρόνια της ΕΠΟΝ, που ήταν αφιερωμένη στον Πλουμπίδη, η Γ.Γ. είπε πως «δεν είναι δυνατό να ταυτίζονται οι διαφορετικές απόψεις… με τον ταξικό εχθρό».

Δεν υπάρχουν σχόλια: