Η αμηχανία
της ΝΔ κάθε μέρα γίνεται και πιο έκδηλη. Σήμερα έφτασε στο σημείο ενώ στην
Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής μιλούσε ο αρμόδιος Τομεάρχης της, «κύκλοι» της
να «ενημερώνουν» για τη συμφωνία στους διαδρόμους της Βουλής.
Αντιλαμβανόμαστε
την άβολη θέση να ζητά τόσους μήνες και στην Ελλάδα και στο Βερολίνο να μην
κλείσει η αξιολόγηση για να οδηγηθεί η χώρα σε εκλογές και τελικά αυτή να
κλείνει, αλλά η ΝΔ οφείλει έστω και τώρα να σοβαρευτεί.
1. Η ΝΔ ξεχνά
πως είχε συμφωνήσει για πλεονάσματα με μέσο όρο 4% μέχρι το 2030! Σήμερα
θυμήθηκε να εγκαλέσει την κυβέρνηση για πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία ακόμα
δεν έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς!
2. Η ΝΔ αντί
να συνεχίζει να ανακαλύπτει διάσταση του υπουργού Οικονομικών από τον
πρωθυπουργό για να καλύψει το στρατηγικό της αδιέξοδο και τις εσωτερικές της
διαφωνίες, ας συμβιβαστεί με την ιδέα ότι η κυβέρνηση πέτυχε ένα περίγραμμα
συμφωνίας και πλέον η διαπραγμάτευση βρίσκεται σε τεχνικό επίπεδο και θα
κλείσει το συντομότερο δυνατόν.
3. Ο κ.
Τσακαλώτος και ο κ. Χουλιαράκης ήταν σαφέστατοι. Η συμφωνία, σε αντίθεση με την
αξίωση της ΝΔ να υπογράψει η κυβέρνηση άρον άρον και χωρίς διαπραγμάτευση τις
παράλογες απαιτήσεις των ακραίων εκ των δανειστών, είναι μηδενικού
δημοσιονομικού αντίκτυπου. Δηλαδή εάν είχε επικρατήσει η θέση του κ. Μητσοτάκη
θα είχαμε μείνει με τα μέτρα 4,5 δισ. ευρώ που ζητούσε το ΔΝΤ και επέμενε η ΝΔ
να αποδεχθεί η κυβέρνηση.
4. Το ΔΝΤ
ζητούσε μέτρα ύψους 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 4,5 δισ. ευρώ, ήδη από τα Χριστούγεννα
του 2015. Η ΝΔ επιμένει να χρεώνει τις καθυστερήσεις στην ελληνική κυβέρνηση
και να ψεύδεται ασύστολα πως η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης δήθεν αύξησε το
λογαριασμό.
5. Η ΝΔ που
ευθύνεται μαζί με το ΠΑΣΟΚ για την απώλεια του 25% του εθνικού πλούτου σε μία
πενταετία παραμένει τσακωμένη με την αλήθεια. Ισχυρίζεται πως η οικονομία
βουλιάζει, την ώρα που:
- Αντί στόχου
0,5% για το 2016, καταγράφει υπεραπόδοση με το πρωτογενές πλεόνασμα να κλείνει
πάνω από 2%.
- Η οικονομία
σημείωσε ανάπτυξη 0,3% αντί πρόβλεψης για ύφεση.
-Η ανεργία
στα δύο χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει μειωθεί από το 27% που το
παρέλαβε από την κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ στο 23%.
6.
Συμπερασματικά, ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του ας συμβιβαστούν με την
πραγματικότητα. Πόνταραν για δεύτερη φορά σε ένα έτος τα πάντα στην εθνική
αποτυχία. Έφτασαν μέχρι το Βερολίνο για να υποβάλλουν τα διαπιστευτήρια
υποταγής τους και να ζητήσουν να μην υποχωρήσουν οι ακραίοι από τις παράλογες
απαιτήσεις τους. Ευτυχώς για τη χώρα, η μόνη παταγώδης αποτυχία που τελικά
καταγράφηκε, ήταν αυτή της πολιτικής τους.
Δεν
μπαίνουμε σε επί της ουσίας συζήτηση για μέτρα-αντίμετρα κτλ. Δεν μπαίνουμε σε
τεχνικές λεπτομέρειες (από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ.
Τζανακόπουλο)
Η επί της αρχής συμφωνία
ορίζει ότι θα συζητήσουμε το δημοσιονομικό μίγμα για την περίοδο μετά τη λήξη
του προγράμματος, το δημοσιονομικό μίγμα για το 2019. Από εκεί και πέρα, οι
λεπτομέρειες θα προσδιοριστούν στις τεχνικές συζητήσεις. Αυτό στο οποίο, όμως,
θέλω να επιμείνω, είναι ότι για οποιαδήποτε περικοπή ή για οποιαδήποτε
επιβάρυνση θα υπάρξει και η αντίστοιχη ελάφρυνση, έτσι ώστε το τελικό ισοζύγιο
για τα ελληνικά νοικοκυριά να είναι μηδενικό.
Για τις
κατηγορίες περί δήθεν καθυστέρησης
(σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου)
Η καθυστέρηση
οφείλεται στις διαφορές με το ΔΝΤ. Δεν
προσπαθήσαμε να καθυστερήσουμε, αλλά προσπαθήσαμε πάνω στις αρχές μας να
διαπραγματευτούμε αυτά που θεωρούμε μέρος της λύσης. Και μέρος της λύσης είναι
οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, διότι είναι ο μόνος τρόπος να μην κερδίζει η
Λεπέν και άκρα δεξιά. Γιατί είναι ο μόνος τρόπος να πείσεις τους εργαζόμενους
και τις εργαζόμενες ότι τουλάχιστον στη φάση της ανάκαμψης θα έχουν κάποια
συμμετοχή. Όλες οι πλευρές να αναλογιστούν αυτά που έλεγε το ΔΝΤ πριν από
μερικούς μήνες, όταν ζητούσε η Ελλάδα να πάρει μέτρα 2%. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να
απαντήσουν αν θα έκλειναν τότε την αξιολόγηση με 2% παραπάνω μέτρα, υφεσιακά
μέτρα.
Για
τα επόμενα βήματα της διαπραγμάτευσης
(σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου)
Στόχος είναι στο
Eurogroup του Μαρτίου να έχει κλείσει το SLA το staff level agreement, να έχει
κλείσει η συζήτηση για τα μέτρα- αντίμετρα. Κανείς δεν θέλει να δώσει κάτι αν
δεν ξέρει το όλο πακέτο. Πόσο αναπτυξιακό είναι ή τι προοπτικές δημιουργεί. Φτάσαμε τώρα εκεί που θέλαμε. Τώρα είμαστε σε
μια διαδικασία που όλα θα συμφωνηθούν σαν ένα πακέτο. Θα κλείσει το SLA, θα κλείσει η συζήτηση για
τα μέτρα και τα αντίμετρα και θα κλείσουμε προσωρινά με αυτά και να πούμε οκ,
αν δούμε και τι θα είναι τα δημοσιονομικά πλεονάσματα, τα μεσοπρόθεσμα για το
χρέος.
Για τη στάση
της αντιπολίτευσης (σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου)
Δηλαδή
είστε οι μόνοι που δεν βλέπετε τις διαφορές με το ΔΝΤ; Είστε οι μόνοι που δεν
ξέρετε τι ρωτούσε τον Δεκέμβριο στο Eurogoup το ΔΝΤ; Μήπως δεν ακούσατε τον
Νταϊσελμπλουμ που είπε ότι πάμε από τη λιτότητα σε διαρθρωτικές αλλαγές; Τώρα
αλλάξατε, από ότι καταλαβαίνω και λέτε πλέον ότι τα κακά μέτρα είναι σίγουρα,
ενώ τα καλά μέτρα δεν είναι σίγουρα. Από πού προκύπτει αυτό; Το είπε ο Νταϊσελμπλουμ;
Το είπε ο Μοσκοβισί; Το ακούσατε πουθενά αλλού; Το μόνο που ισχύει είναι πως αν
είμαστε εκτός στόχων πρέπει να πάρουμε μέτρα. Αυτό φαντάζομαι ισχύει για
οποιαδήποτε συμφωνία. Ισχύει και για χώρες που δεν είναι καν στο μνημόνιο. Για
περισσότερα, δείτε εδώ.
Κανένα
από τα μέτρα δεν είναι υπό αίρεση (σημεία από την ομιλία του Αλ. Τσίπρα στη
Βουλή)
- Τόσο τα μέτρα
επιβάρυνσης από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα προτείνουν οι Θεσμοί όσο και
τα μέτρα ελάφρυνσης από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα προτείνει η ελληνική
Κυβέρνηση θα ψηφιστούν ταυτόχρονα στο ελληνικό Κοινοβούλιο και κανένα από αυτά
τα μέτρα δεν θα τελεί υπό αίρεση.
- Δεν υπάρχει το νομικό
και το θεσμικό πλαίσιο με βάση το ελληνικό Σύνταγμα και τον Κανονισμό της
Βουλής, να ψηφίζονται στη Βουλή των Ελλήνων μέτρα υπό αίρεση. Τα μέτρα αυτά,
λοιπόν, θα έχουν έναρξη εφαρμογής την 1η Ιανουαρίου του 2019, κάτι
το οποίο άλλωστε είναι σύνηθες στην κοινοβουλευτική πρακτική, να ψηφίζονται
μέτρα τα οποία η εφαρμογή τους, η έναρξη ισχύς τους αρχίζει αργότερα.
- Τα μέτρα θα είναι
μηδενικής επιβάρυνσης. Και θα με ρωτήσει κάποιος καλόπιστος και όχι κακόπιστος:
«Για ποιον λόγο, λοιπόν, λένε κάποιοι ότι τα θετικά μέτρα θα εφαρμοστούν, μόνο
εφόσον υπάρχει ο απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος το 2019; Μήπως εννοούν ότι θα
είναι υπό αίρεση;». Η απάντηση εδώ είναι κατηγορηματική: Όχι, δεν υπάρχει καμία
αίρεση και εξηγούμαι με λεπτομέρειες, γιατί συνήθως στις λεπτομέρειες λένε ότι
κρύβεται ο διάβολος. Ο δημοσιονομικός χώρος για τον οποίο γίνεται λόγος αφορά
τις προβλέψεις και όχι τα αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή η Κομισιόν, μέσω της Eurostat, προβλέπει ότι με την κατάσταση
ως έχει σήμερα -με τα μέτρα δηλαδή τα οποία σήμερα έχουν ψηφιστεί και με την
πορεία της οικονομίας και με τις προβλέψεις για τους ρυθμούς ανάπτυξης για το
2017 και 2018-, το πρωτογενές πλεόνασμα του 2018 που μεταφέρεται και στο 2019
θα είναι 3,5% του ΑΕΠ. Επομένως, οποιοδήποτε επιπλέον μέτρο επιβάρυνσης
ψηφιστεί με ημερομηνία εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου του 2019,
δημιουργεί σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις τον αντίστοιχο δημοσιονομικό χώρο για
ελάφρυνση. Επομένως, αν παραδείγματος χάριν υπάρξουν μέτρα επιβάρυνσης 1% του
ΑΕΠ το 2019, τότε αυτομάτως δημιουργείται δημοσιονομικός χώρος ισόποσος 1% του
ΑΕΠ, ώστε να εφαρμοστούν και αντίστοιχα μέτρα ελάφρυνσης το 2019, ύψους 1% του
ΑΕΠ.
Επομένως, αν παραδείγματος χάριν
υπάρξουν μέτρα επιβάρυνσης 1% του ΑΕΠ το 2019, τότε αυτομάτως δημιουργείται
δημοσιονομικός χώρος ισόποσος 1% του ΑΕΠ, ώστε να εφαρμοστούν και αντίστοιχα
μέτρα ελάφρυνσης το 2019, ύψους 1% του ΑΕΠ.
Άρα, δεν υπάρχει καμία αίρεση και καμία άλλη
προϋπόθεση. Μόνη προϋπόθεση που υπάρχει είναι η οικονομία μας να συνεχίσει αυτήν
την πορεία -εγώ θα έλεγα την εντυπωσιακή πορεία-, ανόδου των τελευταίων μηνών.
Για τον
στόχο για πλεόνασμα και τα αντίμετρα (σημεία από την ομιλία του Ε. Τσακαλώτου)
Αν ο στόχος για πλεόνασμα
είναι στο 3,5% - γράφουν ότι έχω δεχθεί το 3,5% αλλά δεν έχω πει τίποτα, το
αναφέρω χάριν της συζήτησης - τότε θα έχουμε και τα «καλά» και τα «κακά» μέτρα.
Αν φτάσουμε στο 4,5%,[με στόχο 3,5] τότε η Ελλάδα θα έχει 1% επιπλέον
δημοσιονομικό χώρο να κάνει κοινωνική πολιτική κλπ. Αν είναι 2,5%, τότε όντως πρέπει να γίνει κάτι γιατί η
Ελλάδα θα είναι εκτός στόχου.
Ένας
μήνας από την έναρξη του προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης»
(ανακοίνωση Υπουργείου Εργασίας)
Σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2017, κλείνει
ένας μήνας από την έναρξη του προγράμματος του ΚΕΑ. Σε αυτόν τον μήνα, μέχρι
τις 18.00, εγκρίθηκαν οι αιτήσεις 154.027 δικαιούχων νοικοκυριών που
αντιστοιχούν σε 354.640 ωφελούμενους, δηλαδή στο 50% όσων θα πάρουν το ΚΕΑ
μέχρι το τέλος 2017, με βάση την εμπειρία. Αύριο η ΗΔΙΚΑ θα αναρτήσει τα
ποιοτικά στοιχεία του πρώτου μήνα.
Ο αριθμός των εγκεκριμένων αιτήσεων
είναι στο πλαίσιο των προβλέψεων του Υπουργείου, οι οποίες έγιναν με βάση τα
στοιχεία από την πρώτη φάση της εφαρμογής του ΚΕΑ πέρυσι σε 30 Δήμους της
χώρας.
Στους δικαιούχους θα καταβληθεί το
ποσό που δικαιούνται στα τέλη Μαρτίου και αυτό θα γίνεται με τον ίδιο τρόπο
κάθε μήνα για τους νέους δικαιούχους. Η
πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει και θα παραμείνει ανοιχτή και η υποβολή και
επεξεργασία των αιτήσεων
συνεχίζεται απρόσκοπτα. Υπολογίζουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει
υποβληθεί το σύνολο των αναμενόμενων αιτήσεων.
Σε αυτόν τον μήνα, παρά τα τεχνικά
προβλήματα των πρώτων ημερών, τα οποία ξεπεράστηκαν ταχύτατα, αποδείχθηκε ότι η
πλατφόρμα του ΚΕΑ μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες τις απαιτήσεις. Ήδη τα στοιχεία
των δικαιούχων μεταβιβάζονται στους φορείς του δεύτερου πυλώνα του ΚΕΑ, ώστε να
παρασχεθούν στους δικαιούχους οι υπηρεσίες που προβλέπει το πρόγραμμα.
Δύο νέα προγράμματα στήριξης της κοινωνικής καινοτομίας (σημεία από χαιρετισμό της Ρ. Αντωνοπούλου στην τελετή έναρξης του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Κοινωνικής Καινοτομίας)
Πέραν του
νέου θεσμικού πλαισίου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία, μια σειρά
υποστηρικτικών δράσεων θα αναπτυχθούν, δύο εκ των οποίων είναι η δημιουργία
Περιφερειακών Κέντρων Στήριξης της Κοινωνικής Οικονομίας και η σύσταση και λειτουργία του Ταμείου της
Κοινωνικής Οικονομίας
Τα Κέντρα θα
υποστηρίζουν τα εγχειρήματα Κοινωνικής Οικονομίας ανά περιφέρεια προσφέροντας
πληροφορίες, γνώσεις και καθοδήγηση στους εξής τομείς:
Α. στην προώθηση της Κοινωνικής Οικονομίας –
δράσεις δημοσιότητας, ενημέρωσης, προώθησης
Β. στην παρουσίαση του υφιστάμενου πλαισίου για
την ίδρυση και λειτουργία των κοινωνικών επιχειρήσεων
Γ. στην
παροχή κατευθύνσεων για τις δραστηριότητες οι οποίες είναι επιθυμητές σύμφωνα
με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό
Δ. στην
ανάδειξη εκπαιδευτικών αναγκών και οργάνωση της εκπαίδευσης των συνεταιριστών
Ε. στην
υποστήριξη σχετικά με τις μεθόδους οργάνωσης και διοίκησης των κοινωνικών
επιχειρήσεων
Για
την υποστήριξη του τομέα της Κοινωνικής Οικονομίας, προωθείται η δημιουργία του
Ταμείου Κοινωνικής Οικονομίας, προκειμένου οι επιχειρήσεις που κινούνται στον
τομέα της κοινωνικής οικονομίας να χρηματοδοτηθούν και με μέσα άλλα, εκτός της
άμεσης κεφαλαιουχικής ενίσχυσης. Τέλος, δρομολογείται η χορήγηση επιστρεπτέων
ενισχύσεων, δανείων και μικρο-δανείων μειωμένου ρίσκου με σκοπό την κάλυψη
χρηματοδοτικών αναγκών.
Ενισχύσεις
280.000 ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας (ανακοίνωση του Υπουργείου
Εσωτερικών)
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης,
ανταποκρινόμενος στα αιτήματα Δήμων της χώρας, ενέκρινε τις παρακάτω
επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 280.000 ευρώ, αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση
των αναγκαίων ενεργειών αποκατάστασης των δικτύων ύδρευσης, για την
αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας, με χρέωση του αντίστοιχου
λογαριασμού του ΥΠΕΣ, που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για
αυτούς τους λόγους. Δείτε εδώ
για περισσότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου