ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Κυβερνητικό Κλειδοσκόπιο της 2/3/2017



Για το ενδεχόμενο «σπασίματος» της συμφωνίας (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός και τέτοια πρόθεση από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης. Θεωρούμε τον προσδιορισμό των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος ως αναπόσπαστο κομμάτι της.


Για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Όλες οι συμφωνίες, οι οποίες έχουν υπογραφεί, είτε μιλάμε για την κεντρική Συμφωνία του Ιουλίου-Αυγούστου του 2015, είτε μιλάμε για όλα τα επόμενα Eurogroup, θεωρούν δεδομένο ότι η εκκίνηση εφαρμογής των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος θα ξεκινήσει μετά τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος. Αυτό δεν αποτελούσε ποτέ είδηση για κανέναν από τους σοβαρά εμπλεκόμενους στο ελληνικό πρόγραμμα. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα το οποίο αυτή τη στιγμή συζητείται και στο ζήτημα το οποίο θέτει το ΔΝΤ μετ΄ επιτάσεως στο τραπέζι,  είναι ότι πρέπει σήμερα να γίνει ο προσδιορισμός των μέτρων που θα εφαρμοστούν με τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος, δηλαδή από τον Αύγουστο του 2018. Δεν τίθεται ζήτημα, λοιπόν, σε σχέση με την ημερομηνία εφαρμογής των μέτρων για το χρέος. Τίθεται ζήτημα σε ό,τι αφορά το χρόνο προσδιορισμού, συγκεκριμενοποίησης αυτών των μέτρων.


Για τα όσα είπε ο Κ. Μητσοτάκης σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς (κυβερνητικό σημείωμα)

Ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύτηκε σήμερα ότι με τη  ΝΔ «δεν θα υπάρξει παιδί που δεν θα έχει πρόσβαση σε παιδικό σταθμό». Γεγονός είναι πάντως ότι σήμερα, με τη συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομίας και Εργασίας, έχουν πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς περισσότερα παιδιά από ποτέ, συγκεκριμένα 92.750 παιδιά έναντι 80.326 τη χρονιά 2014-15, στον καιρό του παλιού καθεστώτος. Ακόμα, για πρώτη φορά, απέκτησαν δωρεάν πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς 44.000 παιδιά, οι γονείς των οποίων βρίσκονται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των αναγκαίων δαπανών καλύφθηκε με εθνικούς πόρους και όχι με πόρους του ΕΣΠΑ. Σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται ένα απλό και αντιγραφειοκρατικό σύστημα, φιλικό προς τους γονείς και τις δομές. Με το νέο σύστημα καταβάλλονται στους παιδικούς σταθμούς εγκαίρως τα τροφεία και έτσι, για πρώτη φορά, οι εργαζόμενοι εισπράττουν τον μισθό τους τακτικά κάθε μήνα και εξασφαλίζεται η ποιοτική διατροφή των παιδιών και η απρόσκοπτη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών. Είναι τουλάχιστον περίεργο, ο κ. Μητσοτάκης, ο γνωστός «κόφτης» θέσεων εργασίας σε δημόσιες δομές να αναρωτιέται γιατί το Δημόσιο δεν προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Γιατί δεν το έκανε όσο ήταν ο αρμόδιος υπουργός;


Για τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της ΝΔ (σχόλιο του Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ)
Οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Άδωνη Γεωργιάδη, στο διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο CNBC είναι απαράδεκτες, προκλητικές και δυσφημούν τη χώρα. Συγκεκριμένα, ο Άδωνης Γεωργιάδης κάλεσε τους διεθνείς επενδυτές «να αγοράσουν Ελλάδα τώρα, που οι τιμές είναι χαμηλές»! Τέτοιες αναφορές δεν εξευτελίζουν μόνο τον ίδιο, αλλά και το κόμμα του και προσωπικά τον κ. Μητσοτάκη.

Για την παραγωγική ανασυγκρότηση  (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Το 2017, με δεδομένη πλέον την πορεία για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, θα παρουσιάσει ακόμη θετικότερα αποτελέσματα.
Η ελληνική κυβέρνηση θα αξιοποιήσει κάθε θετική εξέλιξη, όπως για παράδειγμα την ραγδαία αύξηση της τουριστικής κίνησης, καθώς φαίνεται ότι φέτος αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας περίπου 30 εκατομμύρια τουρίστες, ώστε να επιταχύνει την πορεία ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, με στόχο πάντοτε την αύξηση των ποιοτικών και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας.
Για να γίνει αυτό, εντείνουμε τις προσπάθειες μας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας με ορίζοντα την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της, στη βάση της ποιότητας και της καινοτομίας και όχι στη βάση του  χαμηλού κόστους εργασίας και της μερικής απασχόλησης.
Αυτή είναι και η κύρια προτεραιότητα της παρούσας κυβέρνησης και στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 6 Μαρτίου θα συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο με θέμα της ημερήσιας διάταξης το σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, που συντάχθηκε με την ευθύνη του Υπουργείου Οικονομίας και με τη συμμετοχή όλων των παραγωγικών υπουργείων.


Για το πόθεν έσχες Μητσοτάκη  (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Η ελληνική κυβέρνηση αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της δικαστικής έρευνας που έχει εκκινήσει σε σχέση με το Πόθεν Έσχες του Αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κυρίου Μητσοτάκη. Για μια ακόμη φορά καλούμε τον Αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δώσει τα επίμαχα Πόθεν Έσχες στην δημοσιότητα, ώστε να μην μείνει καμία σκιά σε σχέση με την περιουσιακή του κατάσταση αλλά και τις οικονομικές δραστηριότητες της συζύγου του.


Για την Τράπεζα Αττικής (σημεία από την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι εκκίνησε η έρευνα για τα συγκεκριμένα δάνεια και για το pricing policy της Τράπεζας Αττικής κατά την περίοδο που η διοίκηση της Τράπεζας Αττικής ήταν διορισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση, την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Και θέλω, επίσης, να πιστεύω ότι από τη στιγμή που το θέμα του  pricing policy έχει ανοίξει με πρωτοβουλία του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, ειδικά για την Τράπεζα Αττικής, θα ανοίξει και για όλες τις υπόλοιπες τράπεζες, τις «συστημικές» λεγόμενες τράπεζες, δηλαδή την Alpha, την Eurobank, την Πειραιώς και την Εθνική. Νομίζω ότι θα αναμένουμε με ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες που θα πάρει από εδώ και στο εξής ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας.


Για την τιμή παραχώρησης ακινήτων των οικισμών του τέως ΟΕΚ (ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας)

Σε εφαρμογή της Απόφασης της Υπουργού Εργασίας για τον τρόπο υπολογισμού της ενιαίας τιμής παραχώρησης ακινήτων των οικισμών του τέως ΟΕΚ- ΟΕΕ (νυν ΟΑΕΔ), ορίστηκε χθες από τον ΟΑΕΔ το  ύψος της τιμής παραχώρησης στο ποσό των 304,41 €/τ.μ.  Η απόφαση αυτή απελευθερώνει από την πολύχρονη ομηρία και ανασφάλεια χιλιάδες οικιστές χωρίς Οριστικά Παραχωρητήρια οι οποίοι αδυνατούσαν να αποπληρώσουν το τίμημα, καθώς με τον παλαιότερο τρόπο υπολογισμού καλούνταν να πληρώσουν τιμές που έφταναν έως και 1200 €/τ.μ.  Παράλληλα, με την απόφαση ανακουφίζονται και οι οικιστές με Οριστικά Παραχωρητήρια που ο χρόνος αποπληρωμής τους είναι σε ισχύ και έχουν εκδοθεί με τιμή μεγαλύτερη των 304,41 €/τ.μ. Τέλος, τις προσεχείς ημέρες με νέα Υπουργική Απόφαση, θα καθοριστεί νέος τρόπος αποπληρωμής των οφειλών των οικιστών, με διευκολύνσεις  κοινωνικά δίκαιες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες τους.


Για το επικείμενο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών (από τη συνέντευξη τύπου Π. Σκουρλέτη-Κ. Πουλάκη)
Στο πολυνομοσχέδιο, θα περιλαμβάνονται μια σειρά διατάξεις οι οποίες θα διευκολύνουν τη λειτουργία των ΟΤΑ. Πρόθεσή μας είναι να επαναφέρουμε την αποζημίωση στα Δημοτικά Συμβούλια. Διερευνούμε τη δυνατότητα επέκτασης -σε αριθμό-  των αμειβόμενων αντιδημάρχων. Θα περιλαμβάνονται και πάλι ρυθμίσεις οι οποίες αφορούν τους εργαζόμενους μέσα από την διασφάλιση χορήγησης  των Μέσων Ατομικής Προστασίας τους. Αλλά και προβλέψεις για την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε ειδικότητες των εργαζομένων των ΟΤΑ που αυτονόητα θα έπρεπε ήδη να το λαμβάνουν.

Για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του Διαλόγου για την Αναθεώρηση του του Θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (από τη συνέντευξη τύπου Π. Σκουρλέτη-Κ. Πουλάκη)
Η Επιτροπή αυτή έχει καταλήξει σε μια δουλειά η οποία αποτελεί την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαλόγου. Δεν συνιστά αυτή η δουλειά κάποιες τελικές θέσεις.  Είναι όμως ένα πολύτιμο υλικό το οποίο έχει καταγράψει ανάγκες, έχει καταλήξει σε κάποια πρώτα συμπεράσματα, προτείνει εναλλακτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση άλλων ζητημάτων και θεωρώ ότι θα βοηθήσει, όλους όσοι συμμετέχουν σ’ αυτό το διάλογο και το Υπουργείο πρώτα απ’ όλα, να πάει σε μια δεύτερη φάση πιο «σφιχτής» διαδικασίας έτσι ώστε να μπορέσουμε να καταλήξουμε σε κάποιες συγκεκριμένες μεγάλες, βαθιές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις για τον Α’ και Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες ουσιαστικά θα μας εισαγάγουν σε μια νέα εποχή. Ξεκινάμε έχοντας ολοκληρώσει αυτή την πρώτη φάση διαλόγου, μια απ' ευθείας συζήτηση με τον κάθε Δήμο ξεχωριστά, με την κάθε Περιφέρεια με όλους μαζί. Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις, υιοθετούμε προτάσεις όπου συμφωνούμε, αλλά ταυτόχρονα προφανώς ως Κυβέρνηση κρατάμε για τον εαυτό μας το τελικό δικαίωμα να νομοθετούμε και να κρινόμαστε για τις πολιτικές μας επιλογές.


Για το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Επιδοτήσεων (σημεία από την εισήγηση του Β. Αποστόλου)

Τη φετινή περίοδο η δωρεάν εφαρμογή της on line υποβολής από τους ίδιους τους δικαιούχους εκσυγχρονίζεται και απλοποιείται περαιτέρω, επεκτείνεται δε η χρήση της σε όλες τις κατηγορίες των δικαιούχων συμπεριλαμβανομένων και των κτηνοτρόφων. 2. Οι αιτήσεις των παραγωγών που δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως μεταβολή σε σχέση με το προηγούμενο έτος θα υποβάλλονται δωρεάν, με διαδικασία που θα ορίσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται οι διαδικασίες αποσφαλμάτωσης των αιτήσεων με μια σειρά μέτρων, εκ των οποίων το κυριότερο είναι  η  κατάργηση των φορέων Β’ βαθμού. Όλοι πλέον οι φορείς έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις και μετονομάζονται σε «Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων». Συστήνεται και λειτουργεί εντός του ΟΠΕΚΕΠΕ Επιτροπή, η οποία θα έχει την ευθύνη  της εποπτείας και του ελέγχου των Φορέων καθώς και της  αξιολόγησης του έργου τους. Το έργο της Επιτροπής θα υποστηρίζεται από ειδικές εφαρμογές μέσω του πληροφοριακού συστήματος εντός του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η Επιτροπή επιτηρεί το έργο ολόκληρου του Δικτύου των Φορέων και φροντίζει για την τήρηση των υποχρεώσεων των Φορέων υποδοχής και του Φορέα συντονισμού, οι οποίες απορρέουν από τις σχετικές Προσκλήσεις διαγωνισμού και τις μετέπειτα συμβάσεις (ΣΔΕΠΥΑΠ) που έχουν υπογράψει με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Επίσης η Επιτροπή φροντίζει για την εφαρμογή  των απαιτήσεων του ISO 27001:2013 για την Διαχείριση Ασφάλειας  Πληροφοριών, που πρόσφατα απέκτησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Στο πλαίσιο της διαφάνειας και της καλής διαχείρισης, το κόστος για την υποβολή της κάθε  Αίτησης θα αναγράφεται στην Αίτηση, (ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής του παραγωγού).

- Στα δύο χρόνια διακυβέρνησής μας δεν βάλαμε μόνο τάξη στις πληρωμές των ενισχύσεων αλλά και μειώσαμε το κόστος υποβολής των δηλώσεων για τους  αγρότες από 70 εκατ. ευρώ συνολικά που ήταν το 2014 στα 35 εκατ. το 2016. Δείτε εδώ για περισσότερα.


Για το προσφυγικό

Δημ. Παπαδημούλης προς Κ. Κρέτσου: «Να ενισχυθούν οι πολιτικές συνοχής για τη μείωση των περιφερειακών και κοινωνικών ανισοτήτων - Ελλάδα και Ιταλία χρειάζονται μεγαλύτερη αλληλεγγύη στο προσφυγικό».


Ο Δημήτρης Παπαδημούλης μίλησε εκ μέρους της Ευρωομάδας της Αριστεράς, στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου και στο πλαίσιο συζήτησης-ανταλλαγής απόψεων με την Επίτροπο για θέματα Περιφερειακής Ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου σχετικά με το μέλλον της πολιτικής συνοχής. Ο Δημήτρης Παπαδημούλης έθεσε στην Επίτροπο ερωτήματα σχετικά με τη σωστή διαχείριση των κονδυλίων και τη μείωση των ανισοτήτων ως κύριο μέλημα των πολιτικών συνοχής.  Συγκεκριμένα, ρώτησε:

Γιατί πρέπει τα έκτακτα κονδύλια για την αντιμετώπιση των αναγκών που απορρέουν από την προσφυγική κρίση να αφαιρούνται από τα κονδύλια των πολιτικών συνοχής και όχι από κάπου αλλού; Και η δεύτερη ερώτηση που αφορά ειδικότερα στη χώρα μου την Ελλάδα: Και η Κομισιόν και το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο έχουν συμφωνήσει σε κάποιους στόχους, σε ένα πρόγραμμα μετεγκατάστασης, με ευθύνη όχι τόσο της Κομισιόν όσο συγκεκριμένων κρατών-μελών. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος, του συμφωνημένου, βρίσκεται σε ποσοστό 5% και κάποιες χώρες, όπως η Ελλάδα και η Ιταλία, σηκώνουν με ελλιπή αλληλεγγύη το βάρος αυτής της προσφυγικής κρίσης. Τι μπορεί να κάνει παραπάνω η Κομισιόν και πώς μπορεί να πιέσει περισσότερο διάφορα κράτη-μέλη, έτσι ώστε η αλληλεγγύη ως λέξη στο θέμα αυτό να μην είναι ένα γράμμα κενό.

Δείτε εδώ την απάντηση της Επιτρόπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: