ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 13/3/2017



Για τη νομοθέτηση των μέτρων και των αντίμετρων (σημεία από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

- Τα αντίμετρα θα νομοθετηθούν ταυτόχρονα με τα μέτρα επιβάρυνσης και θα υλοποιηθούν στη βέβαιη περίπτωση που το 2018 θα έχουμε πετύχει το στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ.


- Tόσο ο πρωθυπουργός, όσο και ο υπουργός Οικονομικών αλλά και ο ίδιος ο κ. Ντάισελμπλουμ έχουν επισημάνει ότι ο δημοσιονομικός χώρος αφορά προβλέψεις και όχι αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2018, με την κατάθεση του προϋπολογισμού για το 2019, θα πρέπει να υπάρχει μηχανισμός που θα πιστοποιήσει ότι στο τέλος του ίδιου έτους θα έχει επιτευχθεί ο στόχος του 3,5% πρωτογενούς πλεονάσματος. Ο μηχανισμός αυτός αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, δεδομένου ότι η επίσημη πιστοποίηση του δημοσιονομικού αποτελέσματος του 2018 γίνεται από τη Eurostat τον Απρίλιο του 2019. Δείτε εδώ για περισσότερα.


Για το μέλλον της Ε.Ε. (σημεία από το άρθρο του Αλ. Τσίπρα)

- Αν, λοιπόν, χρειαζόμαστε έναν επανακαθορισμό της σημερινής κατάστασης, είναι καλύτερα να μιλάμε όχι για Ευρώπη των «πολλών ταχυτήτων», αλλά των «πολλαπλών επιλογών».  Αν η Ευρώπη της επόμενης ημέρας θέλει να δώσει την δυνατότητα σε «αυτούς, που θέλουν περισσότερα, να κάνουν περισσότερα», και να επιδιώξουν διαφοροποιημένους βαθμούς ολοκλήρωσης, αυτό πρέπει να καταστεί εφικτό μέσα από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που θα διασφαλίζουν τον ανοιχτό, δημοκρατικό και συνεκτικό χαρακτήρα της Ένωσης.

- Η Ελλάδα, η οποία σε πείσμα κάποιων καλοθελητών βρίσκεται πολύ κοντά στους στόχους της δεύτερης αξιολόγησης, της ποσοτικής χαλάρωσης και των μεσοπρόθεσμων μέτρων βιωσιμότητας του χρέους, βγαίνει από ένα μακρύ και σκοτεινό τούνελ μετά από επτά ολόκληρα χρόνια. Ο ελληνικός λαός έχει κουβαλήσει στις πλάτες του δυσανάλογο βάρος στο όνομα της Ευρώπης, αφού βρεθήκαμε στο επίκεντρο τόσο της οικονομικής όσο και της προσφυγικής κρίσης. Και σηκώσαμε το βάρος, δεδομένης της επιλογής μας να παραμείνει η χώρα στον πιο προωθημένο πυρήνα ολοκλήρωσης, στην ευρωζώνη και στο Σέγκεν. Δικαιούμαστε, λοιπόν, να έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στην συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης. Δείτε εδώ όλο το άρθρο.


Για τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ


Ενημερωτικό Σημείωμα


Το «κατηγορητήριο»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του ΔΕΣΦΑ, Σωτήρης Νίκας, «φέρεται να έδωσε στον εαυτό του» αύξηση 100.000 ευρώ (με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου), στο εφάπαξ που έλαβε. Ταυτόχρονα, η ιεραρχική εξέλιξή του παρουσιάζεται ως παράνομη, καθώς εγκρίθηκε από το Εποπτικό Συμβούλιο και όχι από το Διοικητικό Συμβούλιο. Απέναντι στο σχιζοφρενικό κατηγορητήριο της Ν.Δ. η λογική τάξη των πραγμάτων έχει ως εξής.

Τι πραγματικά συνέβη

·        Σύμφωνα με το Καταστατικό του ΔΕΣΦΑ «Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της Εταιρείας» (άρθρο 18.3). Κατά συνέπεια, εφόσον ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι εργαζόμενος, δεν είναι δυνατόν ιεραρχικά να υπάρχει άλλος εργαζόμενος με υψηλότερο βαθμό. Άρα θα πρέπει να βρεθεί στην υψηλότερη βαθμίδα, που είναι αυτή του Διευθυντή Δραστηριοτήτων (άρθρο 6 της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της Εταιρείας).
·        Σύμφωνα με το Καταστατικό «Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας διορίζεται και ανακαλείται με απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου» (άρθρο 18.1) και «Οι αποφάσεις σχετικά με τον διορισμό, την ανανέωση και τους όρους εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής και της διάρκειας της περιόδου απασχόλησης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, λαμβάνονται από το Εποπτικό Συμβούλιο της Εταιρείας» (άρθρο 16.8).
·        Στη βάση αυτή κρίθηκε ότι το Εποπτικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο όργανο να αποφασίσει την ιεραρχική εξέλιξη του κυρίου Νίκα. Γι’ αυτό αποφάσισε «Την ένταξη του κ. Σωτηρίου Νίκα, από την 19/9/2016, που διορίστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ και διατηρεί εξαρτημένη σχέση εργασίας αορίστου χρόνου με τον ΔΕΣΦΑ, στην υψηλότερη βαθμίδα καθηκόντων της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που ισχύει για το προσωπικό του ΔΕΣΦΑ, δηλαδή στη βαθμίδα Διευθυντού Δραστηριοτήτων, πέμπτο κλιμάκιο, και στο κλιμάκιο βασικού μισθού Διευθυντού, σύμφωνα με την αναγνωρισμένη προϋπηρεσία του»  (απόφαση Εποπτικού Συμβουλίου αρ.30/04 της 11/11/2016 και της υπ’ αριθμ. Πρωτ. 3075/9.11.2016 Βεβαίωση Διευθυντή Διοικητικών Υπηρεσιών του ΔΕΣΦΑ).
·        Ο κ. Νίκας δεν έλαβε, δηλαδή, τις απολαβές που αντιστοιχούν στον Διευθυντή Δραστηριοτήτων. Απλά έλαβε τον βαθμό για να τηρηθεί η πρόβλεψη του Καταστατικού ότι είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της Εταιρείας. Κατά την συνταξιοδότησή του, ο κ. Νίκας έλαβε το εφάπαξ που προβλέπει η ΕΣΣΕ στη βάση της πραγματικής προϋπηρεσίας του, χωρίς να συνυπολογιστεί το διάστημα που νομίμως έλαβε, με απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου, άδεια άνευ αποδοχών για να μεταβεί στον Καναδά.
·        Ο διορισμός του κυρίου Νίκα εγκρίθηκε από τη ΡΑΕ.

Οι αντιφάσεις της ΝΔ

·        Η Ν.Δ. ανεπιτυχώς προσπάθησε να παρουσιάσει ότι υπήρξε αύξηση του εφάπαξ κατά 100.000 ευρώ, παραδεχόμενη μεταχρονολογημένα το λάθος της, αποδεχόμενη τα πραγματικά στοιχεία, που βεβαιώνουν ότι η αύξηση ήταν οριακή.
·        Ο κ. Νίκας δεν είναι μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, άρα δεν προκύπτει ότι αποφάσισε αυτός για τον εαυτό του. Αυτό θα μπορούσε να το ισχυριστεί κάποιος αν η απόφαση είχε ληφθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο.
·        Το Εποπτικό Συμβούλιο αποφασίζει για τον διορισμό του Διευθύνοντος Συμβούλου και αυτομάτως, εκ του καταστατικού, ο Διευθύνων Σύμβουλος εξελίσσεται στην ανώτατη ιεραρχική θέση και καταλαμβάνει τη θέση του Διευθυντή Δραστηριοτήτων, εφόσον είναι και εργαζόμενος της εταιρείας. Στην περίπτωση αυτή, το αρμόδιο εταιρικό όργανο, δηλαδή το Διοικητικό Συμβούλιο επικυρώνει και εγκρίνει με την απόφαση του την εξέλιξη αυτή, όπως έγινε και με τον κύριο Νίκα. Η Ν.Δ. όμως ισχυριζόμενη ότι το Εποπτικό Συμβούλιο είναι αναρμόδιο για την ιεραρχική εξέλιξη ενός εργαζομένου στην ανώτατη ιεραρχική βαθμίδα, προφανώς εννοεί ότι ένας εργαζόμενος της εταιρείας δεν θα μπορούσε ποτέ να αναλάβει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου, τακτική την οποία ακολούθησε η ίδια τα προηγούμενα χρόνια.

Τι ίσχυε στο παρελθόν

·        Αντίστοιχη περίπτωση, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος ήταν και εργαζόμενος, υπήρξε το 2007, με τον κ. Γεώργιο Στεργίου. Τότε δεν υπήρχε ακόμα Εποπτικό Συμβούλιο (δημιουργήθηκε το 2011) και την απόφαση είχε λάβει η Γενική Συνέλευση των Μετόχων (4/5/2007). Όχι μόνο είχε εγκρίνει την ιεραρχική εξέλιξη του κυρίου Στεργίου στην ανώτατη βαθμίδα αλλά:
o   είχε λάβει και τις αντίστοιχες οικονομικές απολαβές
o   είχε αποφασιστεί ότι με την αποχώρηση από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου εφεξής θα τοποθετείται «στην ανώτατη ιεραρχική διευθυντική βαθμίδα που θα προβλέπεται από το εκάστοτε ισχύον οργανόγραμμα της Εταιρείας, δικαιούμενος των εκάστοτε ανώτατων προβλεπόμενων για τη θέση αυτή αμοιβών και πρόσθετων παροχών»
·        Μάλιστα η τελευταία αυτή πρόβλεψη ίσχυσε και για τους άλλους Γενικούς Διευθυντές της Εταιρείας, ανεξάρτητα αν ήταν Διευθύνοντες Σύμβουλοι (απόφαση ΔΣ 27/20.12.2007 και 1/1.4.2007).

Η αύξηση που αποφεύχθηκε

·        Ο πρώην Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, Βασίλειος Δεμερτζής, διορισμένος από την προηγούμενη Διοίκηση της Εταιρείας, πρότεινε στις 8/3/2016 στα Μέλη του Οργάνου να εφαρμοστεί ο νόμος 4354/2015 που προβλέπει κατάργηση του πλαφόν στις αμοιβές των Μελών του Δ.Σ. Εισηγήθηκε αυτό να ισχύσει για το 2016, καθώς οι αμοιβές του 2015 είχαν ήδη εγκριθεί.
·        Το θέμα παραπέμφθηκε στη νομική υπηρεσία του ΔΕΣΦΑ, πλην όμως σύντομα η σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου άλλαξε από την παρούσα κυβέρνηση και το Όργανο αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των αποδοχών.

Πολιτικό συμπέρασμα

·        Στο παρελθόν, επί κυβέρνησης ΝΔ, η καταστατική πρόβλεψη ο Διευθύνων Σύμβουλος να είναι το ανώτατο εκτελεστικό όργανο αξιοποιήθηκε προκειμένου να αυξηθούν οι αποδοχές υψηλόβαθμων στελεχών, ανεξάρτητα αν ασκούσαν ή είχαν ασκήσει ποτέ τον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου.
·        Επιπλέον, το Εποπτικό Συμβούλιο που είχε διοριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, επιχείρησε να αυξήσει τις αποδοχές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
·        Τώρα, η ΝΔ επικαλείται την πρόβλεψη του Καταστατικού ώστε πρακτικά να μην είναι εφικτό να διοικηθεί η Εταιρεία από το ανθρώπινο δυναμικό της. Πρόκειται είτε για ιδεολογική εμμονή κατά των εργαζομένων, είτε για μία ακόμα προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα golden boys της αγοράς, αδιαφορώντας για την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση της Εταιρείας (ο εργαζόμενος λαμβάνει ήδη μισθό, ενώ ο εξωτερικός συνεργάτης θα επιφέρει πρόσθετη επιβάρυνση).
·        Η σημερινή Διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, αξιοποίησε το ανθρώπινο δυναμικό της Εταιρείας, χωρίς να υπάρξει αύξηση αποδοχών του στελέχους που έγινε Διευθύνων Σύμβουλος και εγκαταλείποντας κάθε λογική αύξησης των απολαβών των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.


Για τα ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα για τα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου (σημεία από τις δηλώσεις του Αλ. Χαρίτση)

Τα προγράμματα αυτά  χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, μετά από πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομίας. Η διαχείριση θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο σε συνεργασία, όμως, με όλους τους τοπικούς φορείς, τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης, τα επιμελητήρια, την κοινωνία των πολιτών, γιατί αυτοί είναι άλλωστε που γνωρίζουν και ποιες είναι οι ανάγκες και πώς να ιεραρχήσουν τις ανάγκες που αντιμετωπίζουν αυτή την στιγμή οι τοπικές κοινωνίες. Ο αρχικός προϋπολογισμός είναι 25.000.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο προγράμματα  Νομίζουμε ότι είναι μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία όχι μόνο να χρηματοδοτήσουμε έργα τα οποία δεν καλύπτονται από άλλες χρηματοδοτικές πηγές, αλλά και να κινητοποιήσουμε τις τοπικές κοινωνίες σε μια λογική σχεδιασμού των αναπτυξιακών τους προτεραιοτήτων για τα επόμενα χρόνια. Δείτε εδώ για περισσότερα.


Για το Πάρκο Τρίτση (απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών)

Μια νέα εποχή για το Πάρκο Τρίτση, σηματοδοτεί η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Τεύχος Β’ 767/10.03.2017) της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό του ύψους και τη διαδικασία απόδοσης προσόδου στον Φορέα Διαχείρισης Μητροπολιτικού Πάρκου Περιβαλλοντικών και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Ανάπτυξης Κοινωνικής Οικονομίας "Αντώνης Τρίτσης". Η Κοινή Υπουργική Απόφαση καθορίζει, για πρώτη φορά στην ιστορία λειτουργίας του Πάρκου, μηνιαία πρόσοδο, στο ύψος των 58.000 ευρώ, προερχόμενη από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) που κατανέμονται στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής. Η πρόσοδος θα αποδίδεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ανά έτος. Δείτε εδώ για περισσότερα.


Για το περιστατικό με επέμβαση κρατούμενου στο Νοσοκομείο του Ρίο (ανακοίνωση Υπουργείου Υγείας)

Την Παρασκευή 10/3/2017 και ώρα 11:00π.μ. διεκομίσθη στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία του Νοσοκομείου μας ο κρατούμενος  Δ. Κ. 25 ετών για διενέργεια προγραμματισμένης χειρουργικής μικροεπέμβασης  στο δέρμα της  κοιλιακής  χώρας .
Η επέμβαση περιελάμβανε την εκτομή – αφαίρεση δερματικού κοκκιώματος, με τοπική αναισθησία (αντιδραστικού  ουλώδους ιστού), σε έδαφος ράμματος από προηγηθείσα χειρουργική επέμβαση προ ετών στην κοιλιακή χώρα.
Ο ασθενής τοποθετήθηκε στο χειρουργικό κρεβάτι όπου τοποθετήθηκαν τα χέρια του επί του θωρακικού τοιχώματος όπως συνηθίζεται για την διενέργεια της συγκεκριμένης  επέμβασης. Ρωτήθηκε ο ασθενής εάν νοιώθει αναπαυτικά και η απάντηση ήταν θετική. Μάλιστα του ζητήθηκε να μην κατεβάσει τα χέρια του προς την κοιλιακή χώρα  για να μην ξαποστειρώσει το χειρουργικό πεδίο. Η διαδικασία διήρκησε περίπου 10-15 λεπτά. Έγινε συρραφή του τραύματος και εδόθησαν οδηγίες να  επανέλθει ο ασθενής στα Ε.Ι. για επανέλεγχο. Ο ασθενής έκδηλα ικανοποιημένος και φιλικός ρωτούσε τον θεράποντα ιατρό αν θα παραβρίσκεται ο ίδιος  την Δευτέρα και ο οποίος του υποσχέθηκε ότι εάν προλάβει και έχει τελειώσει ένα προγραμματισμένο χειρουργείο θα παραβρίσκεται. Παρόντες ήταν ο νοσηλευτής και  στην πόρτα εισόδου στον χώρο των μικροεπεμβάσεων παραβρίσκονταν δύο φύλακες.
Τα αναφερόμενα στην ανακοίνωση περί εγχείρησης ανοικτής κοιλίας, περί εκθέσεως του ασθενούς σε δημόσια θέα και ότι εγχειρίστηκε με τα χέρια ψηλά είναι αναληθή.
Αυτό που είναι αληθές  είναι ότι στα χέρια του κρατουμένου, τα οποία ήταν τοποθετημένα στο θώρακα, υπήρχαν χειροπέδες.  Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ως συνειδητή πράξη εκ μέρους του ιατρού εναντίον του κρατουμένου. Απλώς, λανθασμένα,    θεώρησε ότι ο ρόλος του περιορίζεται στη μικροεπέμβαση και μόνο. Παρά ταύτα  η Διοίκηση του Νοσοκομείου καθώς και η Ιατρική Υπηρεσία  ζητούν δημόσια συγγνώμη.          
Δημοσίευση σχολίου