ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Γεννιόνται ελπίδες για επίλυση του Κυπριακού

Φωτογραφία αρχείου. Αχαιοί βετεράνοι πολεμιστές της Κύπρου, που επέζησαν της λαίλαπας του πολέμου, τιμούν την μνήμη των αγνοουμένων συμπολεμιστών τους, προ του μνημείου που έχει ανεγερθεί εντός του στρατοπέδου Μουζάκη στην Πάτρα.



Κοτζιάς: Έξοδος
στρατού κατοχής

Ο Κ. ΚΟΤΖΙΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕ ΟΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΥΠΟ ΤΗΝ ΟΜΠΡΕΛΑ ΤΟΥ ΟΗΕ, ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΔΥΚ, ΤΟΝ ΟΠΛΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΗ Η ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΟΠΙΝ - Ο ΟΑΣΕ ΚΑΙ Ο ΟΗΕ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ - ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΗ ΡΟΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ»



Την ανάγκη αποχώρησης του τουρκικού στρατού κατοχής με συνεχή ροή, μία μεγάλη αποχώρηση την πρώτη εβδομάδα και συγκεκριμένη καταληκτική ημερομηνία, τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς κατά την ενημέρωση των Ελλήνων δημοσιογράφων λίγο πριν ξεκινήσει το δεύτερο μέρος της Διάσκεψης για το Κυπριακό στη Γενεύη.

Ο κ. Κοτζιάς εξήγησε ότι πρότεινε να μπει αυτό το σχέδιο «υπό την ομπρέλα του ΟΗΕ, να υπάρξει μια ειδική ομάδα που να καταγράψει με ακρίβεια το μέγεθος του τουρκικού στρατού, αλλά και της ΕΛΔΥΚ, τον οπλισμό που έχει και τον τύπο του οπλισμού και να μπορεί αυτή η ομάδα κατόπιν - ο ΟΑΣΕ και ο ΟΗΕ έχουν μεγάλες εμπειρίες - να καταγράφει τη ροή αποχώρησης αυτών των ομάδων».

Επίσης, όπως είπε ο κ. Κοτζιάς, στις 23 Ιανουαρίου αναμένεται ότι θα συναντηθούν και πάλι στη Γενεύη οι υπουργοί Εξωτερικών των τριών εγγυητριών δυνάμεων προκειμένου να συζητήσουν το θέμα της ασφάλειας και των εγγυήσεων, είδηση η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί από τον ΟΗΕ στο πνεύμα της θετικής κατεύθυνσης για την προώθηση της λύσης του Κυπριακού.

«Πιθανολογώ με όσα έχουν δείξει οι συζητήσεις μέχρι τώρα, ότι θα επιβεβαιωθεί η καταρχάς συμφωνία μας για τη δημιουργία μιας ομάδας με ειδικούς οι οποίοι θα ετοιμάσουν έναν κατάλογο ερωτήσεων, στη βάση του οποίου θα γίνει στις 23 του Γενάρη συνάντηση των ΥΠΕΞ με βάση αυτά τα ερωτήματα», είπε ο κ. Κοτζιάς και πρόσθεσε ότι επικεφαλής από την πλευρά του ελληνικού ΥΠΕΞ θα είναι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, πρέσβης Δημήτρης Παρασκευόπουλος.

Εστιάζοντας περαιτέρω στις συζητήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους της Διάσκεψης, τόνισε ότι το κεντρικό πρόβλημα ως προς την απόκλιση απόψεων είναι το ζήτημα των εγγυήσεων και των παρεμβατικών δικαιωμάτων, τονίζοντας την ανάγκη κατάργησης του καθεστώτος αυτού.

«Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε να φτιαχτεί -μια πιθανότητα είναι αυτή- μια διεθνής ομάδα που να παρατηρεί και να κάνει υπό το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εκθέσεις για το πώς θα πηγαίνει η υλοποίηση των αποφάσεων», τόνισε ο κ. Κοτζιάς και επισήμανε ότι «είναι φανερό ότι η δική μας πλευρά δεν θέλει παρεμβατικά δικαιώματα, και θέλει αποχώρηση του στρατού».


Ο ΓΓ του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες 


Βρισκόμαστε στην αφετηρία και αναζητούμε μία συμπαγή και βιώσιμη λύση που θα κριθεί από τους λαούς, επισήμανε ο ΓΓ του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες μετά την ολοκλήρωση του γεύματος που ακολούθησε τον πρώτο γύρο συνομιλιών για το Κυπριακό.

“Δεν περιμένουμε θαύματα” τόνισε με σημασία, “δεν θέλουμε μια άμεση λύση που να «μπαλώνει» την κατάσταση”.

«Θέλουμε να συνεχίσουμε τις ομιλίες για όσο χρειάζεται. Ο ρόλος μας δεν είναι να λειτουργήσουμε βάσει ημερολογίου αλλά να έχουμε τα απαραίτητα αποτελέσματα και για να γίνει αυτό πρέπει να δουλέψουμε για το απαραίτητο χρονικό διάστημα».

Ο κ. Γκουτέρες, αφού εξήρε το θάρρος και την αποφασιστικότητα του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη και του Τουρκοκύπριου ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί, λέγοντας μάλιστα ότι τους αξίζουν τα όσκαρ α' ανδρικού ρόλου, τόνισε πως «είμαστε εδω για να δράσουμε σοβαρά προς την εξεύρεση μιας λύσης που θα είναι ένα σύμβολο ελπίδας σε έναν κόσμο με πολλές διαμάχες».
Ο ΓΓ του ΟΗΕ χαρακτήρισε ιστορικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι όχι μόνο οι πρωταγωνιστές του Κυπριακού, αλλά και οι εγγυήτριες δυνάμεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: