ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Περισκόπιο κυβερνητικών μέτρων



Για το προσφυγικό (σημεία από την χθεσινή ομιλία του Αλ. Τσίπρα στη Βουλή)
 - Τις μέρες αυτές τα κύματα του Αιγαίου δεν ξεβράζουν απλά νεκρούς πρόσφυγες, νεκρά παιδιά, αλλά ξεβράζουν στις ακτές μας τον ίδιο τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Διότι δεν μπορεί να μένει κανείς απαθής εδώ και μήνες σε μία ανθρωπιστική τραγωδία που εξελίσσεται με ευθύνη της Δύσης, με ευθύνη των δυτικών κυβερνήσεων.

- Ως μέλος αυτής της ευρωπαϊκής ηγεσίας αισθάνομαι ντροπή τόσο για την ανικανότητα της Ευρώπης να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτό το ανθρώπινο δράμα όσο και για το επίπεδο της συζήτησης που διεξάγεται σε επίπεδο Κορυφής, όπου ο ένας προσπαθεί να πετάξει το μπαλάκι στον άλλο. Και είναι υποκριτικά και κροκοδείλια τα δάκρυα για τα νεκρά παιδιά στις ακτές του Αιγαίου

- Πρώτιστο καθήκον μας τούτη τη στιγμή είναι το ανθρωπιστικό μας καθήκον.

- Πρώτιστο καθήκον της Ακτοφυλακής είναι η νομιμότητα και η φύλαξη των συνόρων. Όμως, τούτες τις μέρες ακόμη μεγαλύτερο καθήκον είναι η διάσωση ανθρώπινων ζωών.

- Είναι, επίσης, καθήκον μας να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, ακόμη και να υπερβούμε τις δυνατότητές μας, για να μην ξαναζήσουμε στιγμές σαν τις χθεσινές, να μην επιτρέψουμε άλλους νεκρούς, να μην επιτρέψουμε το Αιγαίο να γίνει μία θάλασσα νεκροταφείο

- Η ελληνική Κυβέρνηση διασφαλίζει τις θέσεις της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την ίδια στιγμή, όπως νομίζω είναι σαφές και από τις δηλώσεις ευρωπαίων αξιωματούχων, καθίσταται από μέρος της κρίσης, μέρος της προσπάθειας για μία πιο αποτελεσματική και ανθρώπινη διαχείριση και λύση του προσφυγικού προβλήματος.

- Όχι μόνο είναι απαράδεκτο να υπάρχουν σε κοινά ανακοινωθέντα λεκτικά που υπονοούν τη δυνατότητα άρνησης χωρών να επιτρέψουν τη διέλευση προσφύγων από τα σύνορά τους, αλλά η χώρα μας θα ζητήσει στις αμέσως επόμενες συνόδους να καταδικαστεί ρητώς και επισήμως η επιλογή των τειχών, η επιλογή των φρακτών και των κλειστών συνόρων σε πρόσφυγες από χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

- Σταθερή θέση της χώρας μας δεν είναι να ενθαρρύνουμε χερσαίες ή θαλάσσιες –πόσο δε μάλλον- με το ρίσκο της απώλειας ζωών, ανεξέλεγκτες προσφυγικές ροές από την Τουρκία προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Θέση μας είναι να στηρίξουμε μία συγκροτημένη διαδικασία επανεγκατάστασης, απευθείας από την Τουρκία προς την Ευρώπη, και μετεγκατάστασης, για όσους ήδη έχουν περάσει από την Ελλάδα προς τις ευρωπαϊκές χώρες

- Η υποχρέωση που αναλάβαμε για αύξηση της χωρητικότητας των κέντρων υποδοχής είναι κάτι το απολύτως εύλογο και θετικό και εμείς θέλουμε -και πρέπει να θέλουμε- να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό

- Συμφωνήσαμε με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μας στηρίξει άμεσα με χρηματοδοτική βοήθεια, όπως αναφέρεται και στο άρθρο 5 του ανακοινωθέντος, ως προϋπόθεση. Για να κάνουμε, όμως, τι; Ακριβώς αυτό που από την αρχή σχεδίαζαν ο Υπουργός και το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής μαζί με την Ύπατη Αρμοστεία: επτά με οκτώ χιλιάδες θέσεις στα πέντε νησιά, στα κέντρα πρώτης υποδοχής και κέντρα συνολικής χωρητικότητας είκοσι χιλιάδων ατόμων στην ενδοχώρα. Και αντί για την ιδέα ενός υπερστρατοπέδου προσφύγων, προτείναμε και υιοθετήθηκε η ιδέα μελλοντικά –δεν έχουμε υποχρέωση να το υλοποιήσουμε αυτό έως το τέλος του χρόνου- να επιδοτηθεί ενοίκιο στις ελληνικές οικογένειες, ώστε να μπορέσουν να φιλοξενηθούν και εκεί προσωρινά περί τις είκοσι χιλιάδες προσφύγων

Για τη στάση της ΝΔ στο προσφυγικό

- Η ουσία είναι ότι δεν πρόκειται για λαθρομετανάστες. Μέσα από την κατάχρηση του γλωσσικού προσδιορισμού, αν συνεχίσουμε αυτή τη λογική και πούμε ότι όποιος έρχεται λαθραία, είναι λαθραίος άνθρωπος, θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε και την άποψη ότι όσοι δεν έχουν το ίδιο χρώμα με μας, είναι άνθρωποι μίας δεύτερης κατηγορίας

- Μας λέτε διαρκώς «τι πήρατε» και «τι πήρατε». Αλήθεια, εσείς πόσο κοστολογείτε μια ανθρώπινη ζωή; Πόσο κοστολογείτε ένα παιδί, ένα παιδάκι πέντε χρονών που πνίγεται στις θάλασσες του Αιγαίου και εμείς πρέπει να πάρουμε για να το σώσουμε; Πόσο κοστολογείτε ένα πιάτο φαΐ, μια ανθρώπινη αγκαλιά, μια κουβέρτα για να ζεστάνει αυτά τα παιδιά;

- Απέναντι στην προοπτική ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν πρέπει εμείς να είμαστε οι φτωχοί και φοβισμένοι συγγενείς, αλλά να είμαστε εμείς αυτοί οι οποίοι θα διεκδικούμε να ξεκινήσει η διαδικασία, αλλά η Τουρκία να τηρήσει τις δεσμεύσεις της απέναντι στον εκδημοκρατισμό, στα ανθρώπινα δικαιώματα και στο διεθνές δίκαιο, ώστε να τερματιστεί επιτέλους η παράνομη κατοχή του βόρειου μέρους της Κύπρου εδώ και σαράντα χρόνια

- Για τις κοινές περιπολίες στο Αιγαίο: Το ακράδαντο επιχείρημα στο θέμα αυτό από την πλευρά μας δεν αφορά μόνο τις παράλογες διεκδικήσεις και απαιτήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο, αλλά και το γεγονός ότι κοινές περιπολίες μαζί με τη Frontex στα ελληνικά, δηλαδή στα ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, είναι απολύτως αναποτελεσματικές. Δεν είναι καθόλου αναγκαίες, ακριβώς διότι όλοι γνωρίζουν ότι στα ελληνικά, δηλαδή στα ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, το μόνο που μπορεί να κάνουν, είτε οι δυνάμεις της ελληνικής ακτοφυλακής είτε η Frontex, είτε κι αν περιπολούμε από κοινού –που δεν θα το επιτρέπαμε ποτέ εμείς αυτό- με τουρκικές ακταιωρούς, θα ήταν η διάσωση. Διότι αυτό μας ορίζει το Διεθνές Δίκαιο


Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών

·         Το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών έχει ψηφιστεί από χθες Σάββατο. Όσο για τις δράσεις που προβλέπει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πριν την 1η Ιανουαρίου του 2016 προκειμένου να μην υπάρξει bail in στις καταθέσεις. Η προστασία των καταθέσεων κάτω από 100.000 ευρώ είναι απολύτως εγγυημένη και προβλέπεται από την κοινοτική οδηγία BRRD [Bank Recovery and Resolution Directive] η οποία έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε όλα τα κράτη μέλη από την 1η Ιανουαρίου 2015 και στη χώρα μας θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2016.

·         Το Σάββατο θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα των stress test των τεσσάρων συστημικών τραπεζών. Σύμφωνα με πληροφορίες οι κεφαλαιακές ανάγκες των συστημικών τραπεζών, στο βασικό σενάριο [base line] είναι σε τέτοιο ύψος που μπορούν να καλυφτούν από ιδιωτικά κεφάλαια

·         Η διάθεση 25 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών προβλέπεται στη νέα δανειακή σύμβαση μεταξύ της κυβέρνησης και των ευρωπαίων εταίρων.

·          Οι προνομιούχες μετοχές που έχει στην κατοχή του το ελληνικό δημόσιο είναι ήδη τραπεζικό κεφάλαιο και μπορούν να μετατραπούν σε κοινές μετοχές με δικαίωμα ψήφου.

·         Ο στόχος της κυβέρνησης με την ανακεφαλαιοποίηση είναι διπλός. Και να προσελκύσει ξένες επενδύσεις, με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, αλλά και το κράτος να έχει σοβαρή συμμετοχή στις τράπεζες προκειμένου, σε ενδεχόμενη ανάπτυξη, να αυξηθούν και τα κέρδη του.

·         Δημιουργείται πλαίσιο που ενισχύει τη διαφάνεια και τη δημόσια λογοδοσία τόσο των τραπεζών όσο και του ΤΧΣ.

·         Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, διαδικασία περιοδικής αξιολόγησης των διοικήσεων και των ανώτερων στελεχών των τραπεζών, από διεθνή επιτροπή, στη βάση συγκεκριμένων και αντικειμενικών κριτηρίων.


Υπουργείο Περιβάλλοντος: Ακόμη μεγαλύτερη η προστασία των κατεστραμμένων δασών

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν της σύγχυσης που δημιουργήθηκε σχετικά με τις ακριβείς προθέσεις του αναφορικά με τις επιτρεπόμενες επεμβάσεις σε κατεστραμμένες δασικές εκτάσεις που κρίνονται υποχρεωτικώς αναδασωτέες, διευκρινίζει ότι:

·         η προτεινόμενη τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του ν. 998/1979, κινείται προς την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, περιορίζοντας περεταίρω τη δυνατότητα παρέμβασης σε κατεστραμμένο δάσος.
·         Μέχρι σήμερα, εξαιρούνταν από την αναδάσωση τμήματα κατεστραμμένου δάσους (εφόσον είχε χορηγηθεί σχετική άδεια πριν την καταστροφή του) εάν αυτό είχε πληγεί από πυρκαγιά, παράνομη υλοτομία ή άλλη αιτία.
·         Με τη νέα ρύθμιση, η εξαίρεση συγκεκριμένου τμήματος κατεστραμμένου δάσους από την αναδάσωση επιτρέπεται μόνο εάν η καταστροφή προήλθε από πυρκαγιά (ανωτέρα βία).

Προκειμένου να αποσαφηνισθεί πλήρως η πρόθεση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου, προωθήθηκε ήδη νομοτεχνική βελτίωση με επαναδιατύπωση του τροποποιητικού άρθρου 32 του Σχεδίου Νόμου «Για την ενεργειακή απόδοση κλπ, και άλλες διατάξεις».


Για τους πόρους του ΕΣΠΑ (σημεία από την ομιλία του Γ. Σταθάκη στη Βουλή)

- Μέχρι τον Μάρτιο θα εκταμιευθούν από το ΕΣΠΑ και θα δοθούν στη χώρα 4,5 δισ. ευρώ

- Σε ό,τι αφορά το δάνειο, ύψους ενός δισεκατομμυρίου, που έχει συναφθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εκταμιεύθηκαν ήδη τα πρώτα 330 εκατ. ευρώ

- Επιπλέον, υπάρχει επιπρόσθετη ρευστότητα για το 2015-2016, ύψους 2 δισ. ,ευρώ, η οποία προέρχεται από τις κατ’ εξαίρεση ρυθμίσεις για την Ελλάδα: Τη χρηματοδότηση του 5% της εθνικής συμμετοχής στο παλιό ΕΣΠΑ με ευρωπαϊκούς πόρους και την αύξηση της προκαταβολής για το νέο ΕΣΠΑ από 7% σε 14%


Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων (σημεία από τη συνέντευξη τύπου του Ανδ. Ξανθού)


- Στη συμφωνία του Eurosamita, δηλαδή τη κεντρική συμφωνία που έκανε η ελληνική κυβέρνηση και με βάση την οποία εκδόθηκε ο νόμος 4336 στις 12 Ιουλίου 2015, αναφέρεται ρητά ότι δεσμεύεται η ελληνική κυβέρνηση να υλοποιήσει τις κατευθύνσεις της εργαλειοθήκης 1 του ΟΟΣΑ, που αφορούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων και το θέμα των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων  παραπέμπεται για να αντιμετωπιστεί σε επόμενο χρονικό διάστημα.   
- Ουσιαστικά λοιπόν, είχαμε ένα δεδομένο πλαίσιο, στο οποίο κληθήκαμε να βγάλουμε μία κοινή υπουργική απόφαση. Η προσπάθειά μας ήταν σε μία διαπραγμάτευση αρκετά συστηματική, η οποία έγινε στη διάρκεια ενός μήνα περίπου με τους θεσμούς, να πετύχουμε τέτοιες ρυθμίσεις, στα πλαίσια αυτής της ΚΥΑ, οι οποίες να αποτελούν ασφαλιστικές δικλείδες για μια, επιτρέψτε μου τον όρο, ελεγχόμενη απελευθέρωση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος
       
- Ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες να διασφαλίζουν και την εύρυθμη λειτουργία της φαρμακευτικής αγοράς και την ευχερή πρόσβαση των πολιτών στο φάρμακο και την προστασία βεβαίως της δημόσιας υγείας

- Τα σημεία τα οποία επιδιώξαμε: Η άδεια ίδρυσης να είναι σε φαρμακοποιό. Αυτό θεωρήθηκε ότι αναιρεί την βασική ουσία της απελευθέρωσης και δεν υπήρξε, τέθηκε εκτός συζήτησης εξ αρχής

- Ήταν το θέμα του ποσοστού συμμετοχής του φαρμακοποιού στην ΕΠΕ, που επιδιώξαμε να είναι μεγαλύτερο. Συμφωνήσαμε, όμως, να είναι το τουλάχιστον 20%, ως βάση, και με δυνατότητα αυτό, μέσα από μια διαπραγμάτευση των εταίρων να είναι μεγαλύτερο

Επίσης, ήταν το θέμα του αριθμού των αδειών, όπου η αρχική μας πρόταση ήταν να ήτανε ακόμα πιο περιορισμένος. Να είναι τρεις, δηλαδή. Η τελική ρύθμιση είναι πέντε με μια ασκητική δυνατότητα κατά μια κατά έτος, σε σύνολο δέκα μέχρι το 2020

- Και επίσης η δυνατότητα να είναι οι εταίροι της ΕΠΕ να είναι μόνο φυσικά πρόσωπα

- Στον βαθμό που διατηρούνται πληθυσμιακά κριτήρια, είναι προφανές ότι δεν επίκειται καμία, κανένα κύμα αύξησης του αριθμού των φαρμακείων.

- Δεν επηρεάζεται το καθεστώς λειτουργίας των σημερινών φαρμακείων. Τα φαρμακεία τα οποία λειτουργούν σήμερα διατηρούν την νομική τους μορφή, που έχουν, είτε ατομική επιχείρηση, είτε Ομόρρυθμη Εταιρεία, είτε Ετερόρρυθμη, διατηρούν την νομική τους μορφή και δεν επηρεάζεται το καθεστώς λειτουργίας, ούτε φυσικά μπορεί να επηρεαστεί το καθεστώς τιμών των φαρμάκων που όλοι ξέρουμε ότι είναι σε διατίμηση.

- Οι νέες άδειες, οι οποίες με βάση αυτή την ΚΥΑ μπορούν να δοθούν και σε μη φαρμακοποιό, είναι το σημείο που αλλάζει.


Διευκρίνιση υπουργείου Εργασίας προς συνταξιούχους

Με την εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύτηκε στις 27.10.2015, παρέχονται διευκρινίσεις στις αρμόδιες αρχές σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3863/2010 μετά τις τροποποιήσεις που εισήγαγε ο προσφάτως ψηφισθείς ν. 4337/2015.

Συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι πλέον, υπό την ισχύ του ν. 4337/2015, όσοι ασφαλισμένοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης έως τις 31.12.2014 και συνταξιοδοτήθηκαν από 1.1.2015 έως 31.8.2015, διέπονται από το προ του ν. 3863/2010 καθεστώς, το οποίο άλλωστε και γνώριζαν ως ισχύον όταν υπέβαλαν την αίτηση συνταξιοδότησης. Με άλλα λόγια, με τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ν. 4337/2015, όπως εξηγεί και η σχετική εγκύκλιος, «θεραπεύτηκε» η αναδρομικότητα που είχε δοθεί στις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3863/2010 και προστατεύτηκαν οι ασφαλισμένοι που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο μεσοδιάστημα από 1.1.2015 έως 31.8.2015, πριν δηλαδή από τη θέση σε ισχύ του ν. 4336/2015.


Για την θεραπευτική κοινότητα στις φυλακές Διαβατών (ανακοίνωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης)

- Μια νέα θεραπευτική κοινότητα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά εγκαινιάζει ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 στη φυλακή Θεσσαλονίκης (Διαβατά). Η νέα αυτή δομή δείχνει συμβολικά αλλά και χειροπιαστά το δρόμο της ελευθερίας, της αξιοπρέπειας και της ασφάλειας. Όχι η τιμωρία από μόνη της, αλλά ο συλλογικός και ατομικός ταυτόχρονα αγώνας αλλαγής απομακρύνει από τη δυστυχία, το έγκλημα και τον κίνδυνο επανάληψής του

- Με τον νόμο 4322/2015 έγινε μια προσπάθεια για την ορθολογική αποσυμφόρηση των φυλακών, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να αναπτυχθεί η δημιουργία δομών υγείας, απεξάρτησης και εκπαίδευσης

- Αυτήν την προοπτική ακολουθεί η δημιουργία ολοκληρωμένης θεραπευτικής κοινότητας, χωρητικότητας 84 ατόμων (κρατουμένων/θεραπευομένων) με τη συνεργασία του ΚΕΘΕΑ και του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Μετά την αποφυλάκιση όσοι έχουν περάσει απ’ αυτό το πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν στις ανάλογες δομές που λειτουργούν στην κοινότητα, ώστε να ολοκληρώσουν την κοινωνική τους επανένταξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: