ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκόπιο της 31/10/2018


Για την Συνταγματική Αναθεώρηση (από τη συνέντευξη του Ν. Βούτση)

Πάγια και η θεωρία η μεταπολιτευτική δείχνει ότι το Σύνταγμα, κάθε φορά, αποτελεί συμπύκνωση και αντανάκλαση συναινέσεων, συνθέσεων, αλλά παράλληλα αντιθέσεων και αντιπαραθέσεων. Είναι δηλαδή μία άκρως πολιτική διαδικασία στον πυρήνα και στην καρδιά του πολιτεύματός μας. Πιστεύω πως δεν πρέπει να ψάχνουμε για διαδικαστικές, πολιτικές πιρουέτες γύρω από τη συνταγματική αναθεώρηση, χωρίς να υποτιμώ την πρόταση του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Θα έπρεπε να έχει γίνει πριν από τέσσερα χρόνια, δεν έγινε με ευθύνη της τότε κυβέρνησης.  Όλοι έχουν συνείδηση και συναίσθηση ότι στη νέα περίοδο για τη χώρα θα πρέπει να μπούμε με μία Συνταγματική Αναθεώρηση, λελογισμένη μεν, η οποία όμως θα έχει μία κατεύθυνση, η κατεύθυνση η οποία προτάθηκε από τον πρωθυπουργό στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ είναι σαφής, δηλαδή ενίσχυση του μοντέλου της κοινοβουλευτικής αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας και του ρόλου του πρωθυπουργού, άρα όχι πολιτειακού τύπου, έστω και μετρημένη αλλαγή προς το Προεδρικό σύστημα, και ενίσχυση της κοινωνίας, ενίσχυση του πολιτικού συστήματος.

Για τα βήματα που θα ακολουθήσουν (Ν. Βούτσης)

Στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας θα κατατεθεί η πρόταση από τουλάχιστον 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνταγματική αναθεώρηση. Παράλληλα, θα δοθεί ένα διάστημα λίγων ημερών και προς τα άλλα κόμματα, τα οποία, προφανώς, ετοιμάζονται κι από την πλευρά τους να καταθέσουν προτάσεις για τη σύνθεση της Επιτροπής, η οποία ενδεχομένως στις 12 Νοεμβρίου, στην Ολομέλεια της Βουλής, θα καταλήξει σε μία σύνθεση που θα είναι από 44 έως 51 μέλη της διακομματικής, πλέον, Επιτροπής και ο χρόνος ο οποίος θα δοθεί, δηλαδή το περιθώριο, για να έρθει η πρόταση στην Ολομέλεια της Βουλής. Αυτός ο χρόνος θα είναι τουλάχιστον ενάμιση με δύο μήνες. Έπειτα, θα έρθουν στην Ολομέλεια οι προτάσεις της Επιτροπής και σε δεύτερη Ολομέλεια, που θα απέχει ένα μήνα, θα κατοχυρωθούν στο τέλος ποιες είναι οι προτάσεις με ψηφοφορίες που θα πάρουν 151 ή 180 ψήφους ή δεν θα προκριθούν. Αυτό σημαίνει ότι θέλουμε ένα τρίμηνο, δηλαδή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και ενδεχομένως αρχές Μαρτίου, είναι το διάστημα το οποίο θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Για τη στάση της ΝΔ απέναντι στην Συνταγματική Αναθεώρηση

1. Απάντηση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού

Καλωσορίζουμε τη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης, που με συναίσθηση ευθύνης για το τόπο και την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος, εκκινεί με πρωτοβουλία του ο Πρωθυπουργός. Έστω και στο παρά πέντε, έστω και υπό το βάρος της λαϊκής κατακραυγής για την εξόφθαλμη απόπειρα απόδρασης από την Αναθεώρηση, προκειμένου να διατηρηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, η ολική κυβίστηση της ΝΔ είναι καλοδεχούμενη. Δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΝΔ.

2. Ανταπάντηση στη ΝΔ (άτυπο κυβερνητικό σημείωμα)

Το οργίλο ύφος της απάντησης της ΝΔ στο καλωσόρισμα της απόφασής της να συμμετάσχει τελικά στη διαδικασία για τη συνταγματική αναθεώρηση, αποδεικνύει πως η προσγείωση του κ. Μητσοτάκη μετά την κυβίστηση υπήρξε μάλλον ανώμαλη.  Δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΝΔ.

3. Άτυπο κυβερνητικό σημείωμα

Μία ημέρα μετά τις προτάσεις του Πρωθυπουργού, η αμηχανία της ΝΔ να πάρει σαφή θέση για την επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση είναι πασιφανής. Προχθές και χθες διαρροές από την Πειραιώς κατήγγειλαν το ΣΥΡΙΖΑ και απαξίωναν τη διαδικασία, ξεκαθαρίζοντας ότι η ΝΔ θα απέχει.  Σήμερα, μετά την κατακραυγή, η ΝΔ φαίνεται πως το ξανασκέφτεται. Η αναθεώρηση του Συντάγματος αποτελεί εξαιρετικά σοβαρή δημοκρατική διαδικασία και δεν μπορεί να εξαρτάται από τις εσωκομματικές διαφωνίες της ΝΔ. Ας λύσουν λοιπόν τα προβλήματά τους και ας σοβαρευτούν, παίρνοντας μία ξεκάθαρη και υπεύθυνη θέση για το μείζον ζήτημα και όσα πρότεινε χθες ο Πρωθυπουργός.  Κανένα πρόσχημα πια δε μπορεί να κρύψει το φόβο της ΝΔ, ούτε για τις προοδευτικές τομές, ούτε για την αλλαγή στο νόμο περί ευθύνης υπουργών.

Για την πορεία της οικονομίας

Η Ελλάδα γνώρισε το α’ εξάμηνο 2018 μία ενδυνάμωση τόσο της εμπιστοσύνης των διεθνών αγορών όσο και της οικονομικής της ανάκαμψης (αύξηση 2,2% σε ετήσια βάση, η μεγαλύτερη από το 2007). Βασική κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης ήταν οι καθαρές εξαγωγές και η ιδιωτική κατανάλωση, ενώ συνέβαλε και η αύξηση αποθεμάτων που υποδηλώνει προσδοκίες για αύξηση της ζήτησης.  Ειδικότερα, στη διάρκεια του α’ εξαμήνου σημειώθηκε η 2η μεγαλύτερη σε όγκο αύξηση των εξαγωγών αγαθών κι υπηρεσιών της τελευταίας τουλάχιστον δεκαετίας (8,7% έναντι 12,2% του 2015) με τις εξαγωγές αγαθών να αυξάνουν 8,7% και τις εξαγωγές υπηρεσιών 9%. Επιπλέον ως θετική εξέλιξη κρίνεται η αύξηση του όγκου της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 0,5% στο εξάμηνο (1% στο β’ τρίμηνο) η οποία, σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου λιανικών πωλήσεων κατά 1,7% και την αξιοσημείωτη άνοδο των εισαγωγών υπηρεσιών κατά 14,9% στο επτάμηνο, φαίνεται να οφείλεται στην ενισχυμένη δαπάνη των νοικοκυριών χαμηλού και μεσαίου κυρίως εισοδήματος που ανταποκρίθηκαν ταχύτερα στη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος και στην αποκλιμάκωση της αβεβαιότητας. Τελευταίες αλλά σημαδιακές δύο επισημάνσεις για τις επιδόσεις του α’ εξαμήνου 2018: πρώτο, η ανεργία για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο 2011 έπεσε στο 19% (Ιούλιος 2018) και δεύτερο, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ για πρώτη φορά συνέκλινε απολύτως με αυτόν της ΕΕ-19. Για περισσότερα, δείτε συνημμένο το Δελτίο.


Για τον θάνατο του ομογενούς στην Αλβανία

Έχουμε τρεις προτεραιότητες, η μία είναι αυτή της διαλεύκανσης των πραγματικών περιστατικών και η διερεύνηση ιδίως του αν εξαντλήθηκε κάθε δυνατότητα για να αποφευχθεί ο θάνατος του ομογενούς. Ο δεύτερος πάγιος στόχος είναι η προστασία των δικαιωμάτων συμφερόντων της ομογένειας ώστε να μην αναπτυχθεί αρνητικό κλίμα για τους ανθρώπους μας εκεί. Ο τρίτος στόχος είναι να μη διαταραχθούν οι διμερείς σχέσεις, χωρίς βέβαια να κάνουμε υποχώρηση ή αβαρία στους δύο πρώτους. Έχουμε κινηθεί ως κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα.

Για τις κινήσεις της Τουρκίας (από τον Γ. Κατρούγκαλο)

Υπάρχει μία πάγια προσπάθεια της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής σε αναθεωρητική κατεύθυνση, να μην παίρνει ως βάση αυτά τα οποία το Διεθνές Δίκαιο της θάλασσας, και ιδιαίτερα η Διεθνής Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, αναγνωρίζει, καθώς και την προετοιμασία που έχει γίνει μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και των όμορων χωρών για τη χάραξη της δικής της ΑΟΖ, για να δημιουργεί «τετελεσμένα». Δεν δημιουργούνται τετελεσμένα από τη στιγμή που εμείς παίρνουμε κάθε αναγκαίο μέτρο, και σε διπλωματικό επίπεδο με διαβήματα που αμφισβητούν τη δημιουργία αυτή νομικού προηγουμένου, αλλά και με πραγματική παρουσία ελληνικής φρεγάτας στην περιοχή, ούτως ώστε τα δίκαιά μας να μην έχουν μόνο το γράμμα του νόμου αλλά να ενισχύονται και με την αναγκαία παρουσία της δικής μας δύναμης. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού (Αλ. Χαρίτσης στη Βουλή)

Η κυβέρνησή μας πήρε την πρωτοβουλία για πρώτη φορά και παρ' ότι, ήδη από το 2001, προβλεπόταν αυτό συνταγματικώς, να συγκροτήσει και να θέσει σε λειτουργία την Επιτροπή για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού. Η Επιτροπή αυτή, η οποία συγκροτήθηκε με διακομματική συναίνεση, καθώς τα ίδια τα κόμματα πρότειναν επιστήμονες εγνωσμένου κύρους να συμμετέχουν σ' αυτήν, έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία της και δική μου παρότρυνση στην πρώτη συνεδρίαση που συμμετείχα ήταν να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και πριν, εφόσον αυτό είναι εφικτό, από το χρονοδιάγραμμα που τίθεται από τον νόμο του "Κλεισθένη", την πεντάμηνη δηλαδή διάρκεια που προβλέπει ο νόμος, έτσι ώστε να μπορέσουμε στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο να προχωρήσουμε στην κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης. Αποτελεί τιμή για τη σημερινή κυβέρνηση το γεγονός ότι, μετά από όλα αυτά τα χρόνια, περισσότερο από ενάμιση αιώνα, πάρθηκε για πρώτη φορά αυτή η πρωτοβουλία για τη συγκρότηση Επιτροπής και για τη νομοθετική ρύθμιση που θα ακολουθήσει, ώστε να λύθεί αυτό το πολιτικά αλλά και τεχνικά σύνθετο ζήτημα της ψήφου των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού. Για περισσότερα, δείτε εδώ.  

Για τις δηλώσεις Σπυράκη περί ανομίας (απάντηση του Υπ. Προ. πο)

Επειδή η ασφάλεια είναι δικαίωμα για όλους και δημόσιο αγαθό, επειδή όλοι ξέρουμε τη σχέση της Νέας Δημοκρατίας με τα δικαιώματα και τα δημόσια αγαθά, και επειδή  γι αυτό ακριβώς έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση των πολιτών οι ιδεοληπτικές της εμμονές σε ένα κράτος καταστολής, όλοι καταλαβαίνουν ότι η ΝΔ προσπαθεί να παρουσιάσει εικόνα χάους για τη χώρα. Η Νέα Δημοκρατία θέλει τους πολίτες φοβισμένους, τους επενδυτές μακριά από τη χώρα και, όπως προκύπτει και από τη σημερινή ερώτηση της εκπροσώπου της ΝΔ κυρίας Σπυράκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέλει και τα ελληνικά Πανεπιστήμια χωρίς ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Η ΝΔ αδιαφορεί και για την πραγματικότητα, αδιαφορεί και για τη χώρα, γιατί στ’ αλήθεια δεν αντέχει άλλο εκτός εξουσίας. Δείτε εδώ τη δήλωση της Μ. Σπυράκη.

Για το μεταφορικό ισοδύναμο (από τη συνέντευξη του Φ. Κουβέλη)

Η επιλογή της κυβέρνησης, η απόφασή μας είναι να προχωρήσουμε στη διεύρυνση της εφαρμογής και από 1/1/2019, τις πρώτες ημέρες του επόμενου έτους θα επεκταθεί και θα γίνει καθολική η ρύθμιση του μεταφορικού ισοδύναμου. Σε κάθε περίπτωση ήταν απόλυτη επιτυχία που έχει καταγραφεί από την εφαρμογή του και από τις πρώτες ημέρες του 2019 θα διευρυνθεί και θα εφαρμόζεται για όλη τη νησιωτική Ελλάδα, με μόνη εξαίρεση επί του παρόντος την Κρήτη. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ

 Νέες χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της χώρας ύψους 26.970.531,81 ευρώ, στο πλαίσιο των Προσκλήσεων του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», για τη συντήρηση σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων, την αναβάθμιση παιδικών χαρών και την προμήθεια μηχανημάτων έργου, ενεργοποιούνται. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Το υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις ποσού συνολικού ύψους 2.339.000,00 ευρώ, για την αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκλήθηκαν στις υποδομές τους από την κακοκαιρία και για έργα υποδομών με σκοπό την αντιμετώπιση της λειψυδρίας. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Μέτρα στήριξης σεισμοπλήκτων Ζακύνθου

- Παρατείνονται μέχρι και την 28.01.2019 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων με κύρια κατοικία ή εγκατάσταση (έδρα) στην Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, που λήγουν ή έληξαν από 26.10.2018 μέχρι και την 28.01.2019.
Έως την ίδια ημερομηνία και για τις ίδιες οφειλές και πρόσωπα, παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.
- Αναστέλλεται μέχρι και την 28.01.2019 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων την 26.10.2019 οφειλών, των ανωτέρω προσώπων και οντοτήτων.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι με σχετική απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή την 30.10.2018, παρατείνεται –για τα ανωτέρω πρόσωπα και οντότητες- μέχρι την 30.11.2018 η υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ που θα υποβάλλονταν την 31.10.2018 και η καταβολή των τυχόν αναλογούντων ποσών.

Επίσης, για όσους  επλήγησαν από τις ισχυρές βροχοπτώσεις

- Παρατείνονται μέχρι και την 01.04.2019 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων με κύρια κατοικία ή εγκατάσταση (έδρα) στις Δημοτικές Ενότητες Κηρέως, Ελυμνίων και Νηλέως του Δήμου Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που λήγουν ή έληξαν από 29.09.2018 μέχρι και την 01.04.2019. Έως την ίδια ημερομηνία και για τις ίδιες οφειλές και πρόσωπα, παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.
- Αναστέλλεται μέχρι και την 01.04.2019 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων την 29.09.2019 οφειλών, των ανωτέρω προσώπων και οντοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: