ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

«ΝΕΦΕΛΕΣ» του Αριστοφάνη στο Θέατρο Βράχων




«Ενώ εγώ λιώνω, γιατί σήμερα-αύριο τελειώνει ο μήνας, αλλάζει το φεγγάρι και λήγει η προθεσμία να πληρωθούν οι τόκοι! Ε, παιδί, άναψε το λύχνο και φέρε το κατάστιχο, να δω σε ποιους χρωστάω και πόσα».


«ΝΕΦΕΛΕΣ» του Αριστοφάνη

Το εμβληματικό έργο της αρχαίας κωμωδιογραφίας, οι «Νεφέλες» του Αριστοφάνη, σηματοδοτεί φέτος το καλοκαίρι μια ξεχωριστή συσπείρωση θεατρικών δυνάμεων. Είκοσι επτά χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία, ο Βασίλης Παπαβασιλείου στη διασκευή του κειμένου και στη σκηνοθεσία της παράστασης και ο Πέτρος Φιλιππίδης στο ρόλο του Στρεψιάδη, ξανασυναντιούνται σε μια παραγωγή της Stefi & Lynx Productions. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν σημαντικοί ηθοποιοί με ξεχωριστή πορεία - Στέλιος Μαϊνας (Σωκράτης), Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Φειδιππίδης), Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Δίκαιος Λόγος), Μελέτης Ηλίας (Άδικος Λόγος) - καθώς και πολλοί άλλοι εκλεκτοί εκπρόσωποι της παλαιότερης και νεότερης γενιάς ηθοποιών.

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Ιουλίου στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη», ενώ κορυφαίες στάσεις της μεγάλης περιοδείας θα είναι το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 14 & 15 Αυγούστου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου 2015 και το Ηρώδειο, την 1η & 2 Σεπτεμβρίου.

Οι «Νεφέλες», κατά τον ίδιο τον Αριστοφάνη, ήταν το καλύτερο έργο του. Συγκλονιστικά επίκαιρο, αναλύει αριστοτεχνικά  και με καυστικό τρόπο την κρίση της πολιτικής και της ηθικής, καταγράφοντας καταστάσεις που μοιάζει να αναβιώνουν αυτούσιες στο σύγχρονο περιβάλλον της κρίσης, πολιτισμικής κατά κύριο λόγο, που βιώνουμε, με τις γνωστές τραγικές οικονομικές συνέπειες.

Το έργο:

Ο Στρεψιάδης είναι ένας γέρος Αθηναίος χωριάτης, ο οποίος παντρεύτηκε με μια Αθηναία αριστοκράτισσα και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα αποκτώντας ένα γιο, τον Φειδιππίδη. Ο γιος τους, αναθρεμμένος σαν αριστοκράτης, έφτασε στο σημείο να καταχρεώσει με συνεχή δάνεια τον πατέρα του, με τις σπατάλες και τη άσωτη ζωή του. Ο Στρεψιάδης, στριμωγμένος από τους δανειστές του, παίρνει την απόφαση να στείλει το γιο του στο Φροντιστήριο του Σωκράτη, για να μάθει τον άδικο και το δίκαιο λόγο, ώστε να μπορεί να δικαιώνεται στις δίκες και να γλιτώσει από τους δανειστές. Ο Φειδιππίδης δεν έχει καμιά όρεξη να κλειστεί στη σχολή, κι έτσι ο γέρο-Στρεψιάδης  αναγκάζεται να φοιτήσει ο ίδιος στο Φροντιστήριο. Γρήγορα, όμως, ο Σωκράτης τον διώχνει, ως ανεπίδεκτο μαθήσεως, και τελικά πείθει τον γιο του να φοιτήσει στη σχολή του μεγάλου φιλοσόφου. Σύντομα, θα αντιληφθεί πως όλα τα μαθήματα που πήρε ο γιος του, θα τα πληρώσει ο ίδιος και μάλιστα, πικρά!

Οι «Νεφέλες» παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στα Μεγάλα Διονύσια του 423 π.Χ. αποσπώντας το τρίτο βραβείο, δεν παύουν δε να συγκινούν και να ιντριγκάρουν, τυγχάνοντας προνομιακής θεατρικής μεταχείρισης, αφού το θέμα τους αγγίζει και αναλύει παθογένειες που επανέρχονται στις ανθρώπινες κοινωνίες.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

«Αν η διεθνής (και ιδιαίτερα η ελληνική) πραγματικότητα των τελευταίων χρόνων αναδεικνύει την επικαιρότητα ενός από τα 11 σωζόμενα έργα του Αριστοφάνη, αυτό δεν είναι άλλο από τις «Νεφέλες». Ποτέ τόσες χώρες και τόσοι άνθρωποι δε βρέθηκαν στη θέση του κεντρικού ήρωα των Νεφελών, του Στρεψιάδη, δηλαδή σε αδυναμία να πληρώσουν τα χρέη τους. Ταυτόχρονα, ποτέ δεν εμφανίστηκαν στο προσκήνιο τόσοι «γόητες» - δηλαδή, όπως θα μεταφράζαμε τον αρχαίο όρο, τόσοι μάγοι, θαυματοποιοί, απατεώνες, μυαλοπώλες - σαν τον συμπρωταγωνιστή των Νεφελών, τον Σωκράτη, έτοιμοι να πουλήσουν ιδέες και τρόπους «σωτηρίας» στους ανθρώπους. Τέλος, ποτέ άτομα και σύνολα δεν κλήθηκαν να πληρώσουν το τίμημα που επιφυλάσσει ο Νόμος, που ενσαρκώνει ο Χορός των Νεφελών, ο Νόμος δηλαδή που αποτελεί τον γνωρίζοντα της κωμωδίας (;) που συντίθεται από το δίπολο χρέη και γοητεία. Μ' αυτά τα θέματα θα συνομιλήσουμε και (ελπίζω) θα γελάσουμε το καλοκαίρι που μας έρχεται, στην Ελλάδα του 2015»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Διασκευή - Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Σκηνικά - Κοστούμια: Μαρί - Νοέλ Σεμέτ
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Κινησιολογία - Χορογραφίες: Δημήτρης Σωτηρίου
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Βοηθός Δραματουργικής Επεξεργασίας: Σωτήρης Χαβιάρας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου

ΔΙΑΝΟΜΗ:

Πέτρος Φιλιππίδης (Στρεψιάδης), Στέλιος Μαϊνας (Σωκράτης), Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Φειδιππίδης), Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Δίκαιος Λόγος), Μελέτης Ηλίας (Άδικος Λόγος),  Αγορίτσα Οικονόμου, Θανάσης Δήμου, Χρήστος Σπανός, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Νεφέλη Μαρκάκη, Πάρις Θωμόπουλος, Γιάννης Μίνως, Χριστίνα Σπατιώτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: