Σε ελληνικά χέρια τίθεται το νέο Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας
Κατατίθεται και ψηφίζεται έως την Κυριακή 22 Μαΐου το νομοσχέδιο για τους έμμεσους φόρους, που περιλαμβάνει αυξήσεις ΦΠΑ και αποκρατικοποιήσεις.
Αφορά μεγαλύτερη του αρχικά προβλεπόμενου αύξηση του ΕΦΚ στην βενζίνη, που θα αντικαθιστά τη μη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, τη μη επιβολή ειδικού τέλους στη χρήση του Ιnternet που εξεταζόταν και την αναβολή της επιβολής του τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία, που θα εφαρμοστεί από το 2018 όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός σε εκδήλωση του ΣΕΤΕ ανταποκρινόμενος σε σχετικό αίτημα των ξενοδόχων ως αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
Το τροποποιημένο με τις παραπάνω αλλαγές νομοσχέδιο συζητήθηκε στο ΕuroWorking Group για να κλείσει στα 1,8 δισ. ευρώ το πακέτο των εμμέσων φόρων. Μεγάλο μέρος του πακέτου (500 εκατ. ευρώ) θα προέλθει από την αναπροσαρμογή του κανονικού συντελεστή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας από το 23% στο 24%.
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται για το νέο Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας ότι η διαχείρισή του θα γίνεται από τις ελληνικές αρχές, υπό την εποπτεία όμως των θεσμών, με τις αποκρατικοποιήσεις να αυξάνονται από 9 σε 19.
Σε ελληνικά χέρια το νέο Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας
Το ζήτημα του Ταμείου -και ιδιαίτερα το κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων- αποτέλεσε σημαντικό σημείο τριβής των δύο πλευρών, με την τελική συμφωνία να περιλαμβάνει 19 πωλήσεις μετοχικών πακέτων εταιρειών του Δημοσίου.
Ωστόσο, το κράτος εξακολουθεί να διατηρεί τον έλεγχο στις περισσότερες επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, π.χ. ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, καθώς ορισμένα από τα πακέτα που θα πωληθούν είναι μειοψηφικά.
Στο Ταμείο δε θα περιλαμβάνονται γενικά περιουσιακά στοιχεία προς ιδιωτικοποίηση, καθώς το μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα μεταφέρονται θα αναπτύσσεται με σκοπό την αύξηση της αξίας τους και των εσόδων του κράτους από αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου