![]() |
| Φωτογραφία από το οινοποιείο της πατραϊκής εταιρείας Παρπαρούση. |
Θα πραγματοποιηθεί αύριο Σάββατο 23-1-2016, στις 12.30 μ.μ. στο Επιμελητήριο Αχαΐας (Ρ. Φεραίου 58, Πάτρα)
Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) διοργανώνει αύριο
Σάββατο 23-1-2016 στην Πάτρα σύσκεψη για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο
κρασί και -όπως αναφέρει στην πρόσκλησή της προς τους φορείς της πόλης- τις συνέπειές του στον κλάδο.
Όπως είναι γνωστό στις υποχρεώσεις της Συμφωνίας που έει συμφωνηθεί στις 12 Αυγούστου με τους δανειστές υπάρχει όρος για εέρεση ισοδύναμων, για την αντιμετώπιση του χρέους. Στο πλαίσιο αυτό ο Υπ. Οικονομικών όρισε ειδικό φόρο κατανάλωσης του ελληνικού κρασιού, διότι όπως είναι ηγνωστό τα εισαγώμενα κρασιά υφίστανται ειδικής φορολόγησης, ενώ τα ελληνικά ήταν γενικώς απαλλαγμένα. Τώρα με την νέα ρύθμιση τα ελλημικά κρασία θα επιβαρυνθούν με ένα μικρό ποσοστό, που σε απόλυτους αριθμούς κυμαίνεται από 0,30 έως 0,45 λεπτά του ευρώ ανά φιάλη, αναλόγως της περιεκτικότητας.
Αυτή η επιβάρυνση θεωρείται από τους οινοποιούς κυρίως, ως καταλυτική για την επιβίωση των επιχειρήσεών τους! Και δεδομένου του ευνοϊκού γενικού απεργιακού κλίματος προσκαλούν την προαναφερόμνη συνέλευση αύριο το μεσημέρι στο Επιμελητήριο Αχαΐας, αρνούμενοι να συμβάλουν κατ' αυτόν τον τρόπο.
"Στη σύσκεψη έχουν
προσκληθεί βουλευτές, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, επιμελητήρια,
επαγγελματικές ενώσεις, επιχειρήσεις και φορείς με στόχο να δημιουργηθεί
μια μεγάλη συμμαχία για την προστασία του κλάδου" αναφέρουν σε δελτίο ενημέρωσης που εξέδωσαν.
Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 12.30 μ.μ. στο Επιμελητήριο Αχαΐας (Ρ. Φεραίου 58, Πάτρα).
Θα
καταλήξει σε υπογραφή ψηφίσματος που θα κατατεθεί σε όλους τους
αρμόδιους φορείς τη Δευτέρα 25/1, ημέρα που έχει οριστεί ως ημέρα
διαμαρτυρίας για τον ΕΦΚ και στην οποία τα ελληνικά οινοποιεία θα
παραμείνουν κλειστά.
Σε σχετική πρόσκληση που έχει απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή τους προς τους φορείς και τα ΜΜΕ, μεταξύ άλλων αναφέρει και τα παρακάτω;
Το Κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής ΕΔΟΑΟ
"Τα
οινοποιεία της περιοχής, όπως και όλα τα ελληνικά οινοποιεία, έχουν βρεθεί σε
ένα τρομακτικό αδιέξοδο που ήδη παραλύει τη λειτουργία τους μετά την επιβολή
Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο κρασί. Η κατάσταση, ως έχει, είναι μη
αντιμετωπίσιμη και εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους καθώς ένα πιθανό κλείσιμο των
οινοποιείων θα επιφέρει ματαίωση του τρυγητού και θα στερήσει την τοπική
οικονομία από πολύτιμους πόρους, διογκώνοντας την ανεργία και απειλώντας περαιτέρω
την κοινωνική συνοχή.
Ο
κλάδος ανθίσταται και ήδη έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της
νομοθετικής διάταξης, ενώ την προσεχή Δευτέρα 25/1 προχωρεί σε πανελλαδική
διαμαρτυρία κλείνοντας τα οινοποιεία. Ενόψει της ημέρας με τα «Κλειστά
Οινοποιεία», η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και τα οινοποιεία -
μέλη της διοργανώνουν το Σαββατοκύριακο ευρείες ενημερωτικές συσκέψεις σε 9
μεγάλα αμπελουργικά διαμερίσματα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τοπικών αρχών
και των παραγωγικών φορέων".

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου