"Διαχωρίζω την θέση μου από αυτή τη φρασεολογία που είναι αντίθετη με τον πολιτισμό μου το ήθος μου και θίγουν την αξιοπρέπειά μου ως γυναίκα και ως Ελληνίδα", απάντησε η αν . Υπουργός Τουρισμού Άλκηστις Πρωτοψάλτη με αφορμή την ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων.


Η υφυπουργός κράτησε με αυτόν τον τρόπο αποστάσεις από τις δηλώσεις του δημάρχου Μαραθώνα που ξεσήκωσαν σειρά αντιδράσεων.

Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη δήλωσε τα εξής : «Θα ήθελα να απαντήσω στην ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων με θέμα τις δηλώσεις του Δημάρχου Μαραθώνα κ. Ηλία Ψινάκη πριν την έναρξη της συναυλίας μου. Διαφωνώ κάθετα με δηλώσεις που καταγράφονται ως προσβλητικές , διαχωρίζω την θέση μου από αυτή τη φρασεολογία που είναι αντίθετη με τον πολιτισμό μου, το ήθος μου και θίγουν την αξιοπρέπειά μου ως γυναίκα και ως Ελληνίδα. Για λόγους αποκατάστασης των πραγμάτων και αποτύπωσης της αλήθειας θέλω να διευκρινίσω ότι η δήλωση αυτή δεν έγινε ενώπιον μου και ήδη έχω διαχωρίσει την θέση μου από νωρίς μιλώντας απευθείας με την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού. Σέβομαι τους Έλληνες αρχαιολόγους και το έργο που υπηρετούν γιατί είναι σπουδαίο».

Νωρίτερα ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων χαρακτήρισαν "σεξιστικό παραλήρημα" τις προκλητικές δηλώσεις του δημάρχου Μαραθώνα, μετά την άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να παραχωρήσει τον Τύμβο Μαραθώνα για την πρόσφατη συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση

«Με αγανάκτηση και οργή παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες το σεξιστικό παραλήρημα του δημάρχου Μαραθώνα απέναντι στις γυναίκες αρχαιολόγους του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Το "ατόπημά" τους, κατά τον εν λόγω κύριο, ήταν η μη παραχώρηση του ιστορικού χώρου του Μαραθώνα για συναυλία που είχε προγραμματίσει χωρίς την απαιτούμενη έγκριση του αρμόδιου αρχαιολογικού οργάνου! Τις απαράδεκτες δηλώσεις του τις επανέλαβε μάλιστα ενώπιον της νέας υπουργού Τουρισμού κ. Α. Πρωτοψάλτη χωρίς να υπάρξει καμιά αντίδραση από την ίδια, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συναυλίας της.

Ο ΣΕΑ καταδικάζει απερίφραστα τέτοιου είδους προσβλητικές συμπεριφορές απέναντι σε μέλη της επιστημονικής κοινότητας τα οποία υπηρετούν το καθήκον τους στο πλαίσιο της προστασίας των μνημείων και καλεί την ηγεσία των Υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού να πάρει σαφή θέση αντίθεσης και καταδίκης αυτής της πρωτοφανούς στο δημόσιο λόγο σεξιστικής αθλιότητας και χυδαιολογίας».

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο Ηλ. Ψινάκης είχε καταφερθεί εναντίον εκείνων που δεν ήθελαν να γίνει η συναυλία στον Μαραθώνα με αχαρακτήριστες εκφράσεις "Το πρόβλημα είναι μερικοί κομπλεξικοί μαζί με τις διάνοιες και μερικές αγ... που εμποδίζουν πάρα πολύ την ανάπτυξη της Ελλάδος γενικότερα". κ.α