ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Το τελικό σχέδιο για το κλίμα που παρουσίασε ο Φαμπιούς

Γαλλία-COP 21: Το τελικό σχέδιο για το κλίμα παρουσίασε ο Φαμπιούς
Φωτογραφία αρχείου.

 

Το σύμφωνο στέλνει στην "άσχημη πλευρά της Ιστορίας" την ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, που είναι εν πολλοίς η αιτία της παγκόσμιας υπερθέρμανσης, εκτίμησε η Greenpeac!


Το τελικό σχέδιο της συμφωνίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που έχει σκοπό να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη, υποβλήθηκε στους αντιπροσώπους 195 χωρών που συγκεντρώθηκαν κοντά στο Παρίσι από τον πρόεδρο της COP21 και υπουργό Εξωτερικών της Γαλλίας, Λοράν Φαμπιούς, ο οποίος εμφανίστηκε πολύ συγκινημένος.

«Είμαστε σχεδόν στο τέλος ενός δρόμου και χωρίς αμφιβολία στην αρχή ενός άλλου», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός, σε σύνοδο της ολομέλειας, με σπασμένη φωνή και στο όριο των δακρύων. Νωρίτερα ευχαρίστησε τον προκάτοχό του στην προεδρία, Μανουέλ Πουλγκάρ-Βιδάλ, προκαλώντας ομοβροντία χειροκροτημάτων.

Ο κ. Φαμπιούς είπε ότι το σχέδιο συμφωνίας φιλοδοξεί να μειώσει την υπερθέρμανση «πέρα από τους δύο βαθμούς Κελσίου» και να προσπαθήσει να τη μειώσει στους ενάμιση βαθμούς Κελσίου.
Χαρακτήρισε τη συμφωνία «δίκαιη, βιώσιμη, δυναμική, ισορροπημένη και νομικά δεσμευτική» και είπε ότι τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια που έχει δεσμευθεί να παράσχει ο Βορράς στον Νότο «θα πρέπει να είναι το κατώτατο όριο».


Τι λένε οι ΜΚΟ για τη συμφωνία για το κλίμα


Το σχέδιο συμφωνίας για το κλίμα, που παρουσιάστηκε σήμερα στη διάσκεψη του ΟΗΕ, αποτελεί μια "στροφή", δήλωσαν χθες ΜΚΟ, ασκώντας ταυτόχρονα κριτική στο ότι παραμένει το χρονοδιάγραμμα για την αναθεώρηση προς τα πάνω των εθνικών σχεδίων μείωσης των εκπομπών ρύπων.

Το σύμφωνο στέλνει στην "άσχημη πλευρά της Ιστορίας" την ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, που είναι εν πολλοίς η αιτία της παγκόσμιας υπερθέρμανσης, εκτιμησε η Greenpeace.

"Ο τροχός της δράσης γυρίζει αργά, όμως στο Παρίσι γύρισε. Το κείμενο τοποθετεί τη βιομηχανία των ενεργειών από ορυκτά καύσιμα στην άσχημη πλευρά της Ιστορίας", δήλωσε ο διευθυντής της Greenpeace, Κούμι ΝαΊντου.

"Το ποτήρι είναι γεμάτο κατά τα τρία τέταρτα", συνοψίζει ο Πασκάλ Κανφίν, ειδικός στο World Resources Institute, που εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι το κείμενο ορίζει επιτέλους έναν μακροπρόθεσμο στόχο για τις εκπομπές αερίου που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, πηγή αυτή της χωρίς προηγούμενο απορρύθμισης του κλίματος.

Το σχέδιο συμφωνίας προβλέπει μηδενικό στόχο εκπομπών χάρη σε ένα αυστηρό ισοζύγιο μεταξύ των εκπομπών αερίων και των αερίων από απορροφώνται από "τρύπες άνθρακα" (δάση, ωκεανούς, τεχνικές πρόσληψης και αποθήκευσης του άνθρακα) και αυτά "μέσα στο δεύτερο μισό αυτού του αιώνα".

"Πριν από δύο χρόνια ήταν ακόμη μια ουτοπία", θυμάται ο Κανφίν, για τον οποίο "αυτός ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι ένα ισχυρό και πολύ σημαντικό σήμα προς την κατεύθυνση των επενδυτών. Εδώ βρίσκεται η στροφή".

ΜΚΟ και δεξαμενές σκέψης εκφράζουν επίσης την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι η συμφωνία σημειώνει την ανάγκη η αύξηση της θερμοκρασίας να διατηρηθεί "κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα επίπεδα της προ-βιομηχανικής εποχής", και μάλιστα να πέσει στους 1,5 βαθμούς Κελσίου.

"Στο εξής όλα όσα θα κάνουν οι κυβερνήσεις θα μπορεί να μετρηθεί σε σχέση με αυτό τον στόχο", υπογράμμισε η Σαμάνθα Σμιθ του WWF. "Και κυρίως, πρέπει να απαντήσουν, και για τη βοήθεια στα πιο φτωχά και ευάλωτα κράτη, στις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών".
Το κείμενο εγκαθιδρύει έναν μηχανισμό που επιβάλλει στις χώρες να αναθεωρούν κάθε πέντε χρόνια τα σχέδιά τους για περιορισμό ή μείωση των εκπομπών, που σε αυτό το στάδιο είναι μη ικανοποιητικά.

Μεγάλο θέμα: η ημερομηνία της πρώτης υποχρεωτικής αναθεώρησης, που έχει οριστεί για το 2025.
"Τα 15 επόμενα χρόνια θα είναι αποφασιστικά για να παραμείνουμε κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με την Giec (Διακυβερνητική Ομάδα Ειδικών για τις Κλιματικές Αλλαγές), άρα το 2025 είναι πολύ αργά", υπογραμμίζει ο Κανφίν.

"Ζητάμε να ξεκινήσει πριν από το 2020," με την εθελοντική δέσμευση των ανεπτυγμένων χωρών, εκτίμησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Fondation Nicolas Hulot, Ματιέ Ορφελίν.
Η αναφορά σε έναν στόχο κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου, και αν είναι δυνατόν κάτω από τους 1,5 βαθμούς, είναι μια μεγάλη πρόοδοs. Όμως προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά είναι επείγον να αναθεωρηθούν πολύ γρήγορα τα σχέδια των εθνικών συνεισφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: