Για ζητήματα όπως το προσφυγικό και η σχέση κράτους και Εκκλησίας μίλησε χθες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε τηλεοπτική του συνέντευξη.

Μιλώντας στο Mega, ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε ότι κάποιοι ευθύνονται για την κατάσταση με το προσφυγικό και πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. 


Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας μίλησε και για τη σχέση του με τον πρωθυπουργό λέγοντας ότι η πνευματική επαφή που έχουν κρατάει χρόνια και υπογράμμισε ότι έχουν καλή χημεία, διευκρινίζοντας πάντως ότι καλή χημεία είχε και με άλλους πολιτικούς. Είπε επίσης ότι δεν τίθεται θέμα «κόντρας» Εκκλησίας και Πολιτείας και πως απαιτείται συνεργασία. «Ο κ. Τσίπρας το έχει καταλάβει αυτό» τόνισε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, υπογράμμισε πως το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας, που έχει αγκαλιάσει χιλιάδες δοκιμαζόμενους από την κρίση πολίτες δεν είναι έργο του ίδιου ή των επισκόπων και ιερέων, αλλά του ίδιου του λαού, που ενισχύει τις προσπάθειες των ενοριών και των μητροπόλεων.

«Όταν λέμε ότι βοηθάει η Εκκλησία, είναι ότι όλοι βοηθάμε και το θαύμα και το μήνυμα της αισιοδοξίας που πήραμε από αυτή την κρίση είναι ότι αυτός ο λαός φάνηκε τόσο γενναίος, τόσο δυνατός στο να προσφέρει, που όλοι τα χάσαμε. Δεν τα κάνει η Εκκλησία από μόνη της αυτά τα πράγματα. Απλά τα διοργανώνει και τα παρακολουθεί», εξήγησε ο κ. Ιερώνυμος.


Προέβλεψε δε ότι το προσφυγικό είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τον αιώνα μας.

«Γιατί έφυγαν; Γιατί τους βομβαρδίσαμε εμείς. Η πολιτισμένη Ευρώπη τους βομβάρδισε. Τους έβγαλε από τα σπίτια τους, τους δημιούργησε αυτό το ρεύμα. Αυτοί έρχονται προς τα εδώ, πνίγονται στη θάλασσα, εμείς τους υποδεχόμαστε και τώρα πάνε προς την Ευρώπη και βλέπουν τους πασσάλους που βάζουν για να μην περάσουν. Οι ένοχοι δεν πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους; Ή θα τους αποκλείσουν και θα επιστρέψουν πίσω στην Ελλάδα;», είπε ο κ. Ιερώνυμος.

Παράλληλα, εμφανίστηκε επιφυλακτικός σχετικά με την κατασκευή και λειτουργία ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα, αν και χαρακτήρισε δικαίωμα του καθενός να έχει έναν λατρευτικό χώρο για να τις θρησκευτικές του υποχρεώσεις. 

«Κάτω από το σημερινό καθεστώς θα είναι αφέλεια να τρέξουμε, χωρίς να ξέρουμε ποιος θα το διοικεί. Χωρίς να ξέρουμε αν θα είναι χώρος προσευχής ή αν είναι τόπος διδασκαλίας και φονταμενταλιστικός», πρόσθεσε.

Αναφερόμενος δε στο ισλαμικό κράτος τόνισε ότι κάθε μορφή φανατισμού είναι επικίνδυνη και πρόσθεσε: «Ο φανατισμός των τζιχαντιστών είναι πολύ σκληρός. Το λέει η θρησκεία τους, θέλουν να αφανίσουν τους άπιστους».
Όσον αφορά στην καύση των νεκρών σημείωσε «Θα συνεχίσουμε την ταφή. Ο λαός μας έχει μια πίστη. Η Πολιτεία πρέπει να βρει τον τρόπο να το κάνει χωρίς να ενοχλεί τους άλλους».

Τέλος, σχετικά με το σύμφωνο συμβίωσης, ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε πως το θέμα ίσως δεν θα έπρεπε να περάσει από το κοινοβούλιο και να γίνει νόμος λέγοντας: «Ένα τέτοιο θέμα, που είναι προσωπική επιλογή κάποιων ανθρώπων, πρέπει να μπει στο οικογενειακό δίκαιο; Πρέπει να πάει στη Βουλή και να γίνει νόμος του κράτους;».