ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα επειδή η Maicrosoft μας λογόκρινε και μπλόκαρε το μαιηλ gmosxos1@hotmaihl. com άνοιξε και ισχύει πλέον το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε .ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Κυκλοφοριακό αλαλούμ επικρατεί στην Πάτρα

Η ουρά Ι.Χ. στην Γ. Παπανδρέου από το νοσοκομείο Αγ. Ανδρέας ως την Ελ. Βενιζέλου.

 

Οδηγεί τους οδηγούς τετράτροχων στα όρια της νευρικής κρίσης!

- Μήπως αντί να διορθώνουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, σ’ αυτή την πόλη, το εντείνουμε, παρόλες τις καλές προθέσεις;

 - Μήπως οι ιθύνοντες θα πρέπει να εξετάσουν ξανά και ξανά κάθε μία παρέμβαση ή αλλαγή που δρομολογείται και πραγματοποιείται στους δρόμους της Πάτρας κι όχι να πειραματίζονται θυσιάζοντας στον βωμό της όποιας δοκιμής την καθημερινότητα και τα νεύρα των πολιτών;

- Είναι πολλά τα χαρακτηριστικά παραδείγματα που τελευταία έχουν ανακύψει και μπορούν να προβληθούν και σίγουρα δεν χωρά η ανάλυση τους σε ένα μόνο ρεπορτάζ.

Όμως θα προσπαθήσουμε να αποδώσουμε περιγραφικά τον κυκλοφοριακό παλμό της πόλης και να μεταφέρουμε τα όσα λένε οι πολίτες, είτε απευθείας στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, είτε μέσω των social media όπου μάλιστα η κραυγή αγανάκτησης και απόγνωσης οδηγών ηχεί στον μέγιστο βαθμό.

ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΝΟΡΜΑΝ

Το... συζητά όλη η πόλη! Το πρώτο τρανταχτό παράδειγμα κυκλοφοριακού εμφράγματος, αφορά την είσοδο των οχημάτων στην Όθωνος Αμαλίας, στο ύψος της Νόρμαν. Εκεί όπου ταυτοχρόνως συνυπάρχουν: το τρένο, ο ποδηλατόδρομος, τα αυτοκίνητα και τα αστικά λεωφορεία!

Τα οχήματα που έρχονται από την Ηρώων Πολυτεχνείου συναντώνται με τα προερχόμενα από την Νόρμαν και μαζί συναντούν την αφετηρία του αστικού ΚΤΕΛ, για την οποία υπήρξε αναζήτηση της δυνατότητας μετακίνησης αλλά δεν ήταν εφικτό κάτι τέτοιο.

Έτσι, η ουρά των σταματημένων οχημάτων σε ώρες αιχμής, φτάνει μέχρι και την πύλη 7 του παλιού λιμανιού, ακόμα και μερικές φορές μέχρι το ύψος της Μαρίνας, ιδίως τις πρωινές ώρες που ο κόσμος πηγαίνει για δουλειά.

Όσοι έρχονται από την βόρεια πλευρά της πόλης δεν ξέρουν από πού να προσεγγίσουν το κέντρο. Από την παραλιακή, όπου θα «πέσουν» στην μπλοκαρισμένη Όθωνος Αμαλίας;

Από την Μαιζώνος, όπου θα αντιμετωπίσουν το ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα;

Ή από την Κανακάρη, όπου και πάλι θα συναντήσουν εμπόδια;

Το ότι θα παρουσιαζόταν πρόβλημα είχε διαφανεί εξ αρχής, όταν η δημοτική αρχή ξεκίνησε τις εργασίες κατασκευής του ποδηλατόδρομου, μέσα στην Όθωνος Αμαλίας και όχι μέσα από το παλιό λιμάνι, όπως προβλεπόταν. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Έργων Υποδομής, Χρήστος Κορδάς, είχε απαντήσει στην «Πολιτεία» πως αφενός δεν γινόταν διαφορετικά κι αφετέρου ότι μόνον έτσι ο ποδηλατόδρομος θα συνδεθεί με τους κάθετους δρόμους της πόλης. Κι είχε υποστηρίξει ότι: «έτσι κι αλλιώς τα αυτοκίνητα στην Όθωνος Αμαλίας κινούνται σε δύο λωρίδες και αυτές παραμένουν προς χρήση».

Όμως η θεωρία απ’ την πράξη απέχει έτη φωτός μακριά, όπως αποδεικνύεται πια, δίχως περιθώριο αμφισβήτησης.

«ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ... ΑΤΥΧΗΜΑ»!

Ερωτηθείς για το θέμα από την «Πολιτεία», ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Αϊβαλής, δεν έκρυψε την άποψη του ότι «έχουν γίνει λάθη» στο συγκεκριμένο θέμα, υπενθυμίζοντας ότι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου είχε προβλεφθεί για μέσα από το παλιό λιμάνι, προειδοποιώντας με νόημα ότι: «είναι μέχρι να γίνει το πρώτο ατύχημα εκεί...».

Δεν παρέλειψε να αναρωτηθεί γιατί το έργο του ποδηλατοδρόμου δεν προχώρησε με βάση την αρχική χωροθέτηση αλλά και γιατί ακόμα δεν έχει γκρεμιστεί η περίφραξη του τμήματος του παλιού λιμανιού που έχει αποδοθεί πλέον στην πόλη.

Αφήνοντας με τις δηλώσεις του να εννοηθεί, εμμέσως πλην όμως σαφώς, ότι το όλο έργο γίνεται στο... πόδι, με αποτέλεσμα την όξυνση του ήδη μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος στην παραλιακή οδό της Πάτρας.

ΕΙΣΟΔΟΙ ΜΙΝΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ

Άλλο παράδειγμα κυκλοφοριακού προβλήματος, εντοπίζεται στις εισόδους της μικρής περιμετρικής της Πάτρας. Τόσο από την πλευρά των Ταμπαχάνων, όσο και στην συμβολή της Κορίνθου με την Αγ. Σοφίας.

Στην πρώτη περίπτωση, τα οχήματα που έρχονται από το νοσοκομείο «Αγ. Ανδρέας» εγκλωβίζονται σε ουρές στα φανάρια μπροστά από την περιμετρική.

Αλλά και στην Αγ. Σοφίας, το ίδιο, αφού 6-7 στα 10 Ι.Χ. που προέρχονται από την εθνική οδό κινούνται προς τη στροφή που οδηγεί στην Κανακάρη και την περιμετρική, με αποτέλεσμα οι ουρές να είναι βασανιστικές.

ΤΟ... «ΑΝΕΚΔΟΤΟ» ΤΗΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

 Αυτό κι αν μοιάζει με ανέκδοτο. Προ καιρού ομάδα κατοίκων στην Γ. Παπανδρέου έστειλε έγγραφο στην αρμόδια υπηρεσία της ΠΔΕ ζητώντας να μεριμνήσει για τα πολλά τροχαία ατυχήματα που γίνονται στη διασταύρωση της οδού με την Ελ. Βενιζέλου.

Η υπηρεσία της ΠΔΕ προχώρησε σε αλλαγή των χρόνων διάρκειας πράσινου και κόκκινου, στα φανάρια. 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα για το κόκκινο και μόλις 17 δευτερόλεπτα για το πράσινο. Μόνο που αυτό εγκλωβίζει τα οχήματα σε σημειωτόν, επί της Γ. Παπανδρέου, από το ύψος του νοσοκομείου!

Παράλληλα, πολλοί οδηγοί επιλέγουν την Πατρών-Κλάους, για να αποφύγουν τις ουρές εκατοντάδων μέτρων, με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί και ο συγκεκριμένος δρόμος!

Η ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΕΙΣ

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, είναι προ των πυλών η μεγαλύτερη κυκλοφοριακή αλλαγή που έχει γίνει ποτέ στην Πάτρα και αφορά στις γνωστές αντιδρομήσεις των οδών Κανακάρη, Κορίνθου, Κωνσταντινουπόλεως και Αγίας Σοφίας, αλλά και τμήματος της Μαιζώνος η οποία στο υπόλοιπο κομμάτι της θα γίνει πεζόδρομος.

Στο θέμα παρενέβη προ ημερών ο υποψήφιος δήμαρχος Πατρέων Αλέξανδρος Χρυσανθακόπουλος. Τόνισε ότι «επέρχεται μεγάλο φιάσκο» αναφερόμενος στις παραπάνω αντιδρομήσεις και κάλεσε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας να πάρει δημόσια θέση.

Μέσω της «Πολιτείας» ο πρόεδρος του ΤΕΕ απαντά πως έχει ήδη εκφραστεί θέση. Τονίζοντας πως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που προκλήθηκαν από την πολιτική απόφαση πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, βασίστηκαν στη μελέτη Δοξιάδη.

Καθιστώντας όμως σαφές ότι: «Μια μελέτη χρειάζεται να επικαιροποιηθεί για να συνυπολογιστούν τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει στο πέρασμα των χρόνων.

Για παράδειγμα, η μελέτη Δοξιάδη έγινε το 1992 και προέβλεπε την Ρ. Φεραίου ως λεωφορειόδρομο κι όχι ως πεζόδρομο». Διευκρινίζοντας επίσης ότι το αποτέλεσμα εξαρτάται απ’ το αν είναι ολοκληρωμένες ή αποσπασματικές οι παρεμβάσεις και από το εάν δίδεται ο χρόνος ώστε οι αλλαγές να γίνουν βήμα – βήμα.

_______

(Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε στην πατραϊκή εφημερίδα ΠΟΛΙΤΕΙΑ στις 8-11-2021, από τον δημοσιογράφο Αχιλλέα Ροδίτη).


Δεν υπάρχουν σχόλια: