Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμά ο
πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, ότι θα γίνει από τη Βουλή η
κύρωση της σύμβασης παραχώρησης στο Δήμο της Πάτρας, των περίπου 250
στρεμμάτων στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης.
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ βρέθηκε στην Πάτρα προκειμένου να
συμμετάσχει στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ,
όπου αποφασίστηκε η τροποποίηση και ο Επανακαθορισμός των ορίων της
Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης Λιμένα προκειμένου ν’ ανοίξει έτσι ο δρόμος της
οριστικής παράδοσης των εκτάσεων αυτών στην πόλη. Απαντώντας στο
σχετικό ερώτημα του ραδιοφωνικού σταθμού «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», ο
κ. Πιτσιόρλας εξήγησε ότι στις 24 Οκτωβρίου θα γίνει και η Γενική
Συνέλευση του ΟΛΠΑ όπου αναμένεται να επιβεβαιωθεί η σημερινή απόφαση,
στην συνέχεια ανάλογες αποφάσεις θα πάρουν τα συναρμόδια Υπουργεία και
μέχρι το τέλος του 2016 η σύμβαση μπορεί να φθάσει στη Βουλή προς
ψήφιση.
Μιλώντας για την ουσία της συμφωνία που προωθείται την χαρακτήρισε πολύ ισορροπημένη προσθέτοντας ότι από αυτή την συμφωνία ωφελούνται, τόσο το λιμάνι όσο και η πόλη. Αναφερόμενος στις διαδικασίες που προηγήθηκαν, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΣ τόνισε πως «υπήρξε πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την έκφραση της απόλυτης θέλησης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, να προχωρήσει η παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, που ήταν ένα χρόνιο αίτημα της πόλης».
Όπως εξήγησε, «το ΤΑΙΠΕΔ βρήκε τον τρόπο να ξεπεραστούν τα νομικά και θεσμικά προβλήματα και σε συνδυασμό με τον πολύμηνο διάλογο που έγινε ανάμεσα στον Δήμο, τον ΟΛΠΑ και το υπουργείο Ναυτιλίας, καταλήξαμε σε συμφωνία».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι ουσιαστικά η πόλη των Πατρών ουσιαστικά αποκτά σήμερα αυτές τις εκτάσεις ώστε να τις εντάξει στον πολεοδομικό της σχεδιασμό και πρόσθεσε ότι αποκαθίστανται η σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της πόλης και του λιμανιού. Αναφερόμενος στην παρουσία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. του ΟΛΠΑ ο κ. Κοντοές σημείωσε ότι αυτή είναι μια έκφραση στήριξηες του σχεδίου οριστικής παραχώρησης και προοιωνίζει την ταχύτερη δυνατή κίνηση των διαδικασιών.
Με αφορμή την παρουσία του στην πόλη και την συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ερωτήθηκε για μια σειρά θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και μεταξύ άλλων είπε τα εξής:
Μιλώντας για την ουσία της συμφωνία που προωθείται την χαρακτήρισε πολύ ισορροπημένη προσθέτοντας ότι από αυτή την συμφωνία ωφελούνται, τόσο το λιμάνι όσο και η πόλη. Αναφερόμενος στις διαδικασίες που προηγήθηκαν, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΣ τόνισε πως «υπήρξε πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την έκφραση της απόλυτης θέλησης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, να προχωρήσει η παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, που ήταν ένα χρόνιο αίτημα της πόλης».
Όπως εξήγησε, «το ΤΑΙΠΕΔ βρήκε τον τρόπο να ξεπεραστούν τα νομικά και θεσμικά προβλήματα και σε συνδυασμό με τον πολύμηνο διάλογο που έγινε ανάμεσα στον Δήμο, τον ΟΛΠΑ και το υπουργείο Ναυτιλίας, καταλήξαμε σε συμφωνία».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι ουσιαστικά η πόλη των Πατρών ουσιαστικά αποκτά σήμερα αυτές τις εκτάσεις ώστε να τις εντάξει στον πολεοδομικό της σχεδιασμό και πρόσθεσε ότι αποκαθίστανται η σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της πόλης και του λιμανιού. Αναφερόμενος στην παρουσία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. του ΟΛΠΑ ο κ. Κοντοές σημείωσε ότι αυτή είναι μια έκφραση στήριξηες του σχεδίου οριστικής παραχώρησης και προοιωνίζει την ταχύτερη δυνατή κίνηση των διαδικασιών.
Με αφορμή την παρουσία του στην πόλη και την συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ερωτήθηκε για μια σειρά θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και μεταξύ άλλων είπε τα εξής:
«Το γεγονός ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί», δήλωσε σήμερα στην Πάτρα, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος παρευρέθηκε στην συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο.
Όπως ανέφερε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Στέργιος Πιτσιόρλας, «το πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία του υπερταμείου είναι αρκετά διαφορετικό από το πλαίσιο λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ», γι’ αυτό, όπως πρόσθεσε, «υπήρξε η πολύ μεγάλη διαπραγμάτευση του περασμένου καλοκαιριού, για το πώς δηλαδή θα λειτουργεί αυτό το ταμείο».
Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ εξήγησε, ότι «στην λογική του υπερταμείου δεν υπάρχει μονοσήμαντα ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης, αλλά υπάρχει ο δρόμος της βελτιστοποίησης της αξίας των περιουσιακών στοιχείων των ΔΕΚΟ, της ανάπτυξής τους και της αξιοποίησής τους με πιο ευέλικτους τρόπους».
Επομένως, συνέχισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, «το ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο, δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά σημαίνει ότι πάει για να λειτουργήσει καλύτερα, να αξιοποιηθεί καλύτερα και να υπάρξουν πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης, απαλλαγμένες από το στενό κορσέ του δημοσίου τομέα».
Ακόμη ανέφερε πως «στην προοπτική τους βεβαίως θα φανεί, ποιές από
αυτές μπορούν να λειτουργήσουν με αυτό τον τρόπο και ποιές όχι»,
τονίζοντας και πάλι ότι «το γεγονός πως μεταφέρονται στο υπερταμείο, δεν
σημαίνει ότι παίρνουν τον δρόμο της ιδιωτικοποίησης».
Σχετικά με τα λιμάνια, ο Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε, πως «αυτή την στιγμή η υποχρέωση που έχει το ΤΑΙΠΕΔ για τους 10 Οργανισμούς Λιμένος, πλην Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι να ετοιμάσει μία μελέτη - εισήγηση - πρόταση για την προοπτική τους τα επόμενα χρόνια και με βάση αυτή την μελέτη οι 10 Οργανισμοί Λιμένος να περάσουν στο υπερταμείο που δημιουργείται τώρα».
Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι «η λογική του
υπερταμείου είναι διαφορετική, είναι μια προοπτική αξιοποίησης και
ανάπτυξης σε βάθος χρόνου».
Επομένως, συνέχισε, «θα συζητήσουμε τις προοπτικές του λιμανιού, θα συζητήσουμε όλες τις πιθανές παραλλαγές και τα σενάρια».
Όμως η κεντρική ιδέα, όπως τόνισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, «δεν είναι να προχωρήσουμε άμεσα σε κάποιου είδους παραχώρηση». Η κεντρική ιδέα πρόσθεσε, είναι «να οργανώσουμε την αξιοποίηση των λιμανιών και να οργανώσουμε το πώς, με τις δικές μας δυνάμεις, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες αυτών των λιμανιών». Προφανώς, όπως υπογράμμισε, «στην πορεία αυτή θα συζητήσουμε και σενάρια εναλλακτικών λύσεων σε επιμέρους θέματα, αλλά δεν υπάρχει κανένα πλάνο ιδιωτικοποιήσεων για τα 10 αυτά λιμάνια».
Όσον αφορά στα περιφερειακά αεροδρόμια, ο Στέργιος Πιτσιόρλας είπε ότι «σχεδόν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τα 14 αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στην Fraport και τα οποία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, όπως προέβλεπε από την αρχή το σχέδιο».
Για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ είπε, ότι «μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου, εμείς θα έχουμε από την πλευρά μας έτοιμη μια μελέτη- πρόταση για την προοπτική τους και θα μεταφερθούν και αυτά στο υπερταμείο».
Επίσης ανέφερε, ότι «περιμένουμε την ολοκλήρωση της συγκρότησης του υπερταμείου, για να μεταφερθούν τα υπόλοιπα λιμάνια και αεροδρόμια, ενώ παράλληλα επεξεργαζόμαστε μία πρόταση με πολλές παραλλαγές για την αξιοποίηση των αεροδρομίων».
Σχετικά με τα υδατοδρόμια, ο Στέργιος Πιτσιόρλας είπε: «Ενημερώθηκα από
την διοίκηση του ΟΛΠΑ ότι σε λίγες εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η
αδειοδότηση του υδατοδρομίου».
Τα υδροπλάνα, όπως είπε, «θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την περιοχή της Πάτρας και του Ιονίου, αν δρομολογηθεί η λειτουργία τους και παράλληλα η Πάτρα θα μπορεί να γίνει το κέντρο ενός δικτύου υδατοδρομίων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου