ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδοσκοπιο της 14/11/2018


Σημεία από την πρωτολογία του Αλ. Τσίπρα για την αναθεώρηση του Συντάγματος

Η ολοκλήρωση της μνημονιακής περιόδου και η εκκίνηση της συνταγματικής αναθεώρησης αμέσως μετά, συμπίπτουν χρονικά από επιλογή. Διότι αν η κρίση ήταν  μια συντριπτική εμπειρία για τη μεγάλη πλειονότητα του ελληνικού λαού που σήκωσε δυσανάλογα βάρη, μας  οδήγησε στο να κοιτάξουμε κατάματα το δημοκρατικό έλλειμμα του πολιτικού μας συστήματος, τις θεσμικές.
Αλλά και τις διοικητικές μας ανεπάρκειες, αλλά και να κατανοήσουμε τους τρόπους οργάνωσης και αυτοπροστασίας των οικονομικών και πολιτικών ελίτ, που σε μεγάλο βαθμό σχετίζονται και με το Σύνταγμα.  Με την πρόταση που καταθέτουμε σήμερα, ερχόμαστε να επιχειρήσουμε να κατανοήσουμε και να αφουγκραστούμε τη λαϊκή απαίτηση και τη λαϊκή προσδοκία για μεταρρύθμιση του κράτους.  Την ίδια στιγμή, όμως, η πρότασή μας επιχειρεί να απαντήσει και στις μεγάλες προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη κάθε οργανωμένη κοινωνία στην αυγή του 21ου αιώνα.   Καταθέτουμε μία πρόταση αναθεώρησης που έχει ως κύριο σκοπό της την ενίσχυση του κοινοβουλευτισμού, την εμβάθυνση της Δημοκρατίας και της λαϊκής συμμετοχής, την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, την κατάργηση των προνομιακών θεσμών υπέρ της πολιτικής ελίτ. 
Εκτιμώ ότι είναι αρκετοί εκείνοι που συμφωνούν στην ανάγκη μιας νέας αρχιτεκτονικής του πολιτεύματος, στην ανάγκη για την ενίσχυση για παράδειγμα της πολιτικής σταθερότητας, την ενίσχυση του Κοινοβουλίου αλλά και των κυβερνήσεων με την εποικοδομητική ψήφο δυσπιστίας, αλλά και τον ταυτόχρονο εσωτερικό εξισορροπητικό μηχανισμό του αναλογικού εκλογικού συστήματος, όπως και στην ανάγκη να αποσυνδεθεί η διαδικασία της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από την πρόωρη διάλυση της Βουλής. Και φυσικά συμφωνούν με την προσπάθεια να δημιουργήσουμε θεσμικούς όρους και προϋποθέσεις που θα εξαντλούν κάθε φορά τα περιθώρια αυτής της συναίνεσης.  Συναίνεση θεωρώ ότι μπορούμε να πετύχουμε  και ως προς την ανάγκη να ενισχύσουμε την άμεση συμμετοχή του λαού στη λήψη των αποφάσεων, όχι επειδή ο λαός έχει πάντα δίκιο, αλλά επειδή ο λαός είναι η πηγή κάθε εξουσίας, εκτός αν αυτό για κάποιους είναι απλώς μια απολιθωμένη συνταγματική διακήρυξη και όχι μια ζωντανή και ενεργή αρχή.  Γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν αρκετοί σε αυτή την Αίθουσα που δεν εμπιστεύονται και τόσο πολύ τη λαϊκή κρίση, που ενδεχομένως θεωρούν κάποιες φορές ότι η λαϊκή πλειοψηφία είναι αδαής ή που έχουν την άποψη,  ότι ο λαός παρασύρεται εύκολα, ότι κάνει λάθη. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι αυτές είναι απόψεις ενός άλλου συστήματος, όχι της δημοκρατίας, της αριστοκρατίας. Σας καλώ  να στηρίξετε τις προτάσεις που αφορούν τα δημοψηφίσματα με λαϊκή πρωτοβουλία, που αφορούν το υποχρεωτικό δημοψήφισμα σε περίπτωση που έχουμε μια διεθνή συμφωνία που παραχωρεί κυριαρχικές αρμοδιότητες του κράτους σε διεθνείς οργανισμούς, αλλά και την πρόταση για τη λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία. Το ίδιο θα σας καλέσω να κάνετε και με τις προτάσεις εκείνες που επιχειρούν να βάλουν ένα τέλος στη σημερινή συνταγματική λογική, ότι το πολιτικό μας προσωπικό αποτελείται μια κάστα που χρήζει ειδικής μεταχείρισης και δικαιούται ειδικά προνόμια. Το ίδιο σάς καλώ να κάνετε και με τις προτάσεις εκείνες που θέλουν να καταργήσουν τους θεσμούς που συγκροτούν τη βάση και οργανώνουν το πελατειακό κράτος, γιατί στη δημοκρατία μας δεν μπορούμε να ανεχόμαστε την ύπαρξη πολιτών διαφορετικών ταχυτήτων, την ύπαρξη πολιτών πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Έχει έρθει πλέον η ώρα σήμερα να προχωρήσουμε με θάρρος στην τροποποίηση των διατάξεων που αφορούν την ευθύνη των Υπουργών, ώστε να καταργηθεί η σύντομη παραγραφή για τα αδικήματα που τελούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και με τον τρόπο αυτόν να εξισωθεί η ποινική μεταχείριση στο μέτρο που πρέπει, με την ποινική μεταχείρισης που αφορά όλους τους υπόλοιπους πολίτες. Είναι η ώρα και για την τροποποίηση των διατάξεων που αφορούν τη βουλευτική ασυλία, ώστε αυτή να καλύπτει επίσης αποκλειστικά τα αδικήματα που τελούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων των Βουλευτών. Είναι ώριμο  να προχωρήσουμε στη θέσπιση ορίου θητειών για τη συνεχόμενη εκλογή για τους Βουλευτές, ώστε να σταματήσει πλέον η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας να θεωρεί ότι ο Βουλευτής είναι επάγγελμα, διότι δεν πρέπει να είναι επάγγελμα, πρέπει να είναι λειτούργημα.

Πρέπει να διαμορφώσουμε με την αναγκαία ευαισθησία και τον απαιτούμενο σεβασμό όρους και προϋποθέσεις για να διακριθούν οι ρόλοι  του κράτους και της Εκκλησίας, διότι έτσι μόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε και τις κατάλληλες συνθήκες για μια επωφελή συνεργασία εκεί που αρμόζει, να αφήσουμε στην άκρη παλιές διενέξεις και συγκρούσεις, να αφήσουμε στο παρελθόν τις μονομερείς ενέργειες και να προχωρήσουμε με αμοιβαία κατανόηση.  Διότι ούτε η Εκκλησία ούτε η πολιτεία επιθυμούν τον εναγκαλισμό τους εντός ενός θεσμικού πλαισίου που δημιουργεί σύγχυση για τα όρια και για τους ρόλους τους. Έχει έρθει ο καιρός ώστε να κατοχυρωθεί ρητά στο Σύνταγμα η θρησκευτική ουδετερότητα του ελληνικού κράτους, γιατί το κράτος δεν θρησκεύει, αλλά αποτελεί τον εγγυητή της θρησκευτικής ελευθερίας για όλους τους πολίτες του, μιας αναφαίρετης και μη αναθεωρήσιμης ελευθερίας που παρέχει το Σύνταγμά μας σε κάθε πολίτη. Και αυτή η ρητή κατοχύρωση φρονώ ότι δεν θα βρει αντίθετη την Εκκλησία, που και εκείνη θέλει ένα σαφές περίγραμμα των σχέσεων της με το κράτος. Και έχει μόνο οφέλη από αυτό. Και πιστεύω ταυτόχρονα ότι θα είναι και ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό και τη φιλελευθεροποίηση του Συντάγματός μας, ένα σημαντικό βήμα για τον εξορθολογισμό των σχέσεων Εκκλησίας και κράτους, που βεβαίως δεν είναι ένα αποκλειστικά συνταγματικό θέμα, αλλά αφορά ένα δαιδαλώδες νομοθετικό και κανονιστικό πλέγμα, το οποίο βεβαίως δεν αλλάζει από τη μια ημέρα στην άλλη.

Δεν υπάρχει ανάπτυξη για την κοινωνική πλειοψηφία δίχως προστασία της εργασίας, δίχως θωράκιση του κοινωνικού κράτους. Και είναι ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο που, λαμβάνοντας υπόψη και την τραγική εμπειρία της κρίσης, οφείλουμε να κινηθούμε στην κατεύθυνση της στήριξης, της διεύρυνσης και της εμβάθυνσης των κοινωνικών δικαιωμάτων. Καταθέτουμε σήμερα τις προτάσεις μας για την προστασία του νερού και της ηλεκτρικής ενέργειας από την επέλαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, για να κατοχυρώσουμε εμφατικά την προστασία της εργασίας και των εργαζόμενων, για να αναγνωρίσουμε την αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων να ορίζουν τον κατώτατο μισθό, για να ενισχύσουμε τις κρατικές εγγυήσεις, ώστε να υπάρχει παροχή υπηρεσιών υγείας σε όλους.


Σημεία από την Δευτερολογία του Αλ. Τσίπρα


Τον Γενάρη του 2016 ήρθατε να κουβεντιάσουμε την προοπτική της αναθεώρησης του Συντάγματος και έναν μήνα μετά ξεκινήσατε να ζητάτε εκλογές. Από τον Φλεβάρη του 2016 ήμαστε διαρκώς κατ’ εσάς σε διαρκές προεκλογικό κλίμα.

Έρχεστε και καταθέτετε μια πρόταση η οποία βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με το ίδιο το πνεύμα του συνταγματικού νομοθέτη. Την πρόταση η οποία λέει: «Ελάτε να τα ανοίξουμε όλα». Ο νομοθέτης προβλέπει μια συγκεκριμένη διαδικασία για την αναθεώρηση του Συντάγματος, διότι ακριβώς θέλει να υπάρχουν ευρύτερες συναινέσεις στη μέγιστη αυτή διαδικασία που είναι η αναθεώρηση του Συντάγματος. Δεν λέει ο νομοθέτης: «Ελάτε να τα ανοίξουμε όλα και πάμε στη δεύτερη περίοδο». Προφανώς, δεν σας βγαίνει το αφήγημα της καταστροφής, και λέτε: «Ας τζογάρουμε να κάνουμε την επόμενη εκλογική αντιπαράθεση δημοψήφισμα για το Σύνταγμα». Κι αν τόσο πολύ σας αρέσουν τα δημοψηφίσματα, που δεν σας αρέσουν τελικά, ελάτε και προτείνετε ένα συμβουλευτικό δημοψήφισμα για το Σύνταγμα και όχι να μετατρέψουμε την επόμενη εκλογική αντιπαράθεση σε δημοψήφισμα για το Σύνταγμα.

Δυόμισι χρόνια πριν ξεκινάμε εμείς τη διαδικασία της συζήτησης και προτείνουμε  τότε, η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας να αποσυνδεθεί από την πιθανή διάλυση της Βουλής και προτείνουμε μια διαδικασία εκλογής.  Τότε, λοιπόν, ρίξαμε την ιδέα στην τρίτη εκλογή, την άκαρπη, να υπάρχει απευθείας εκλογή από τον λαό. Διαφωνήσατε και είπατε «όχι». Όταν εμείς είπαμε «όχι» στην τρίτη άστοχη ψηφοφορία εκλογή από τον λαό, αλλά μετά από έξι μετά μήνες εκλογή από τον λαό, υιοθετήσατε την πρώτη δική μας άποψη. Όταν μετά από μία εβδομάδα  έρχεστε εδώ, λέτε ότι ούτε αυτήν άποψη έχουμε, ούτε τη δική σας άποψη έχουμε, δεν έχουμε άποψη. Λέμε να πάμε, ενδεχομένως, στους εκατόν πενήντα έναν και να πάμε σε μια τρίτη εκδοχή.

Για το άρθρο 86: Δεν γνωρίζετε ότι για να κατατεθεί στο Κοινοβούλιο πρόταση αναθεώρησης χρειάζονται πενήντα βουλευτές; Ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει, λοιπόν, τότε που δεν ευρέθησαν οι πενήντα βουλευτές, που είχε έξι, ή το κόμμα σας, το οποίο είχε εκατόν εξήντα τρεις βουλευτές και το ΠΑΣΟΚ που είχε εκατόν δεκατέσσερις βουλευτές, σύνολο διακόσιους εβδομήντα εφτά βουλευτές; Άρα, είναι μομφή απέναντι στο ίδιο σας το κόμμα. Αν είναι μομφή απέναντι στο ίδιο σας το κόμμα ότι δεν ήθελε να αναθεωρήσει αυτό το ντροπιαστικό άρθρο 86 για την ευθύνη των Υπουργών, πείτε το καθαρά.

Εμείς θέλουμε να ΣΥΡΙΖοποιήσουμε το Σύνταγμα, όταν προτείνουμε τη λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία και τα δημοψηφίσματα για κρίσιμο εθνικό θέμα και την απλή αναλογική, εμπεριέχοντας την ίδια την πρόταση που και εσείς συνυπογράψατε, προφανώς χωρίς να την έχετε διαβάσει;

Εκκλησία: Κύριε Μητσοτάκη, αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της πρότασης στην οποία καταλήξαμε με τον Αρχιεπίσκοπο, βγάλατε μία ανακοίνωση. Ήταν 6 Νοεμβρίου 2018, το ίδιο βράδυ.  Αναρωτιέμαι πώς φθάσαμε από την έκφραση ικανοποίησης και προσπάθειας υιοθέτησης της πρότασης –ήταν δική σας και σας την πήραμε- στις 6 Νοεμβρίου στη θλίψη και στις επιθέσεις  όχι προς τον Πρωθυπουργό  αλλά προς την Εκκλησία της Ελλάδος. Τι άλλαξε; Μήπως σας τράβηξε το αυτί η πτέρυγα του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού στο Κόμμα σας και αλλάξατε άποψη και γνώμη;

Επιμένετε στην άποψη ότι ό,τι και να κάνει αυτή η Κυβέρνηση που έχει καταφέρει να πάει το «μία πρόσληψη για πέντε αποσύρσεις», τη μνημονιακή ρήτρα, που εσείς είχατε υπογράψει με τους Θεσμούς, στο «ένα προς ένα», εσείς, αν γίνετε κυβέρνηση, θα επιστρέψετε στο «ένα προς πέντε». Δεν θέλετε, δηλαδή, γιατρούς, δασκάλους, πυροσβέστες, νοσηλευτές.  Θέλετε επαναφορά στο «ένα προς πέντε». Τους δέκα χιλιάδες ιερείς, όμως, τους θέλετε να πληρώνονται από το δημόσιο μισθολόγιο.

Άρθρο 79. Προτείνετε τον λεγόμενο «κόφτη», να υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα ενός δημοσιονομικού ζουρλομανδύα, ώστε να μην προκύπτουν δημοσιονομικά ελλείμματα. Θέλω να σας θυμίσω πως, όταν εμείς φέραμε δύο χρόνια πριν και ψηφίσαμε μόνο για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο έναν κόφτη, μας είχατε κάνει μια κριτική που δεν μπορούσε κανείς να σταθεί, λέγοντας ότι φέρνουμε τον κόφτη. Τελικά δεν εφαρμόστηκε γιατί πετύχαμε. Και εσείς που κάνετε τώρα αυτή την κριτική, θέλετε να τον φέρετε στο ίδιο το Σύνταγμα τον κόφτη.

Άρθρο 16: γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι η πρότασή σας δεν συνοδεύεται από μια πρόταση αύξησης των δαπανών για τη δημόσια παιδεία. Διότι με βάση το ισχύον πλαίσιο ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει, αν υπάρχουν συνταγματικά κατοχυρωμένα ιδιωτικά πανεπιστήμια, το κράτος να δίνει ίση επιχορήγηση στα δημόσια και στα ιδιωτικά. Συνεπώς,  αυτό το οποίο θα επιφέρει η πρότασή σας είναι ένα πάρα πολύ απλό πράγμα: Τα δημόσια πανεπιστήμια να υποβαθμιστούν έτι περαιτέρω και να μπορεί να έχει αξιοπρεπή, σημαντική, ποιοτική δυνατότητα εκπαίδευσης μόνο αυτός ο  φοιτητής που η οικονομική δυνατότητα του γονιού του είναι ισχυρή. Όσο, είμαστε εμείς εδώ, παιδεία άλλη για τους κληρονόμους και άλλη για τα παιδιά του λαού δεν θα επιτρέψουμε.

Σημεία από την Τριτολογία Αλ. Τσίπρα

Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι υπάρχει ήδη απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου που κάνει ακριβώς αυτήν την ερμηνεία, την οποία σας είπα, δηλαδή ότι η προτείνουσα Βουλή δεν δεσμεύει την Αναθεωρητική Βουλή μόνο ως προς τα άρθρα, αλλά και ως προς την κατεύθυνση τουλάχιστον της Αναθεώρησης. Δεν λέω τη λέξη «περιεχόμενο». Επιπλέον επειδή αναφερθήκατε κι εσείς σήμερα και άκουσα και χθες δηλώσεις και διαρροές ότι ουδείς σοβαρός συνταγματολόγος. Με ρωτάτε για το όνομα, ποιος είναι αυτός ο Γιαννακόπουλος. Θα σας αναφέρω και κάποιον άλλον που τον γνωρίζετε καλά, γιατί ήταν συνεταιράκι σας για πολλά χρόνια.   Ο κ. Βενιζέλος το 2001, κατά τη διάρκεια της Συνταγματικής Αναθεώρησης  λέει για να υπερασπιστεί την άποψη ότι η προτείνουσα Βουλή είναι ταυτόχρονα και αυτή η Βουλή η οποία ορίζει το περιεχόμενο των προς αναθεώρηση άρθρων. Απαντά σε ερώτημα  και λέει: «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητό το τι λέω. Ας θυμηθούμε την Αναθεώρηση του ’85-’86. Το ’85 το ΠΑΣΟΚ πρότεινε την αναθεώρηση του κεφαλαίου περί Προέδρου της Δημοκρατίας προς την κατεύθυνση του περιορισμού, της συρρίκνωσης των αρμοδιοτήτων του. Εάν υποτεθεί ότι το ΠΑΣΟΚ έχανε τις εκλογές του ’85 και αναδεικνυόταν μια άλλη Βουλή με άλλη πλειοψηφία, της Νέας Δημοκρατίας, θα μπορούσαμε να έχουμε Αναθεώρηση του Συντάγματος προς την κατεύθυνση της αύξησης των αρμοδιοτήτων; Ασφαλώς όχι» -απαντά ο κ. Βενιζέλος- «γιατί η πρώτη Βουλή καθόριζε όχι απλώς την ανάγκη, αλλά και την κατεύθυνση της Αναθεώρησης».

Κρατικός Προϋπολογισμός Οκτωβρίου 2018 (από την ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ)

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2018, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.650 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 1.127 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην επεξηγηματική έκθεση του ΜΠΔΣ 2019-2022, για το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και πλεονάσματος 144 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 6.460 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3.584 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5.330 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2017. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 42.436 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 839 εκατ. ευρώ ή 2,0%  έναντι του στόχου. Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 40.753 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.585 εκατ. ευρώ ή 4,0% έναντι του στόχου. Για περισσότερα, δείτε εδώ.


Σχετικά με το Ν/Σ  για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των μη μισθωτών
Το νομοσχέδιο είναι μία ακόμη επιβεβαίωση ότι πλέον περνάμε σε μια νέα φάση, που για χιλιάδες συμπολίτες μας σημαίνει μέτρα ουσιαστικής στήριξης, ενίσχυσης και προοπτικής. Είναι μία ακόμη απάντηση σε όσους μέχρι σήμερα αρνούνται να αποδεχτούν ότι ο κύκλος των μνημονίων και της δημοσιονομικής προσαρμογής έχει κλείσει οριστικά. Είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η έξοδος από το πρόγραμμα δεν αποτελεί τυπική διαφοροποίηση, αλλά οδηγεί σε δυνατότητες άσκησης πολιτικής που δεν υπήρχαν στην προηγούμενη περίοδο, ότι συνιστά ουσιαστική μετάβαση σε μία νέα περίοδο την οποία οι πολίτες θα αντιληφθούν στη καθημερινότητα τους. Το νομοσχέδιο διαψεύδει κατηγορηματικά την καταστροφολογία και τα ψέματα της αντιπολίτευσης για την πορεία του δημόσιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. Δείτε συνημμένο ολόκληρο το Σημείωμα.

«ΦιλόΔημος II»: Εντάξεις Πράξεων ύψους 11,2 εκατ. ευρώ

Νέες χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της χώρας συνολικού προϋπολογισμού 11.212.386,95 ευρώ, στο πλαίσιο των Προσκλήσεων του Προγράμματος «ΦιλόΔημος ΙΙ», για τη συντήρηση σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων, την αναβάθμιση παιδικών χαρών και την προμήθεια μηχανημάτων έργου, ενεργοποιούνται με απόφαση του  Αλέξη Χαρίτση. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Εγκρίθηκαν έργα ΣΔΙΤ 44 εκατ. ευρώ για τα απορρίμματα στη Ρόδο


Εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή για τις Συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) το έργο «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Ρόδου μέσω ΣΔΙΤ». Το συνολικό κόστος επένδυσης εκτιμάται στα 44 εκ. ευρώ και θα αξιοποιηθούν τόσο ευρωπαϊκοί πόροι ύψους 18,5 εκ. ευρώ καθώς και ιδιωτικοί πόροι. Το έργο αφορά στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Αποβλήτων της Ρόδου και αποτελείται από επέκταση του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων Βόρειας Ρόδου, Μονάδα Επεξεργασίας Σύμμεικτων υπολειμματικών Απορριμμάτων και ιλύος, Μονάδα Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Οργανικών, εκσυγχρονισμό και λειτουργία του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών Ρόδου, μονάδα επεξεργασίας/ κομποστοποίησης της ιλύος καθώς και δύο σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Σ χετικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (δήλωση του Στ. Πιτσιόρλα)

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν αναμενόμενη και δικαιώνει απόλυτα την επιλογή της κυβέρνησης να θέσει τα Ναυπηγεία σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Η απόφαση του Δικαστηρίου αφορά τη μη συμμόρφωση της χώρας μας ως προς την απόφαση της Επιτροπής του 2008 περί κρατικών ενισχύσεων στην ΕΝΑΕ και αναδεικνύει την ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η εξάμηνη δε προθεσμία που θέτει για την εκτέλεσή της αποτελεί αναγνώριση του γεγονότος ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει πλέον δρομολογήσει τις διαδικασίες ανάκτησης. Διαδικασίες που θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε αυτό το εξάμηνο κι έτσι θα αντιμετωπιστεί ριζικά το όλο θέμα.

Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (από την ομιλία του Γ. Σταθάκη)

Για πρώτη φορά, η Ελλάδα αποκτά μακροχρόνιο εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με χρονικό ορίζοντα το 2030, τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση, ανοίγοντας ένα πεδίο διαλόγου με τους πολίτες και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το ενεργειακό μέλλον της χώρας Το ΕΣΕΚ λαμβάνει υπόψη τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας τόσο με τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή όσο και με τη συνυπογραφή των φιλόδοξων στόχων που τέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επικυρώθηκαν χθες από το Ευρωκοινοβούλιο για 32,5% βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και μερίδιο 32% των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην τελική κατανάλωση ενέργειας μέχρι το 2030. «Στο πλαίσιο της συζήτησης, που θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες, θα αποτυπωθούν ευκρινώς οι προσεγγίσεις που έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και θα καταλήξουμε σε ένα οριστικό σχέδιο το οποίο θα υποβάλλουμε στην Κομισιόν ως δεσμευτικό για τη χώρα. Για περισσότερα, δείτε εδώ.  

Τα «Μέτρα ελέγχου της αγοράς γάλακτος» (από την ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ)

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από σήμερα το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης  με θέμα τα «Μέτρα ελέγχου της αγοράς γάλακτος». Οι αλλαγές που φέρνει η νέα ΚΥΑ, με βάση το σχέδιο, είναι οι εξής: α) αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για τους παραβάτες, που φθάνουν μέχρι και την αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης, β) θεσπίζεται η υποχρεωτική μηνιαία δήλωση των ποσοτήτων του εισκομιζόμενου γάλακτος από τους παραγωγούς και τους αγοραστές γάλακτος, γ) καθορίζονται τα αναγκαία μέτρα ελέγχου για τη διασφάλιση θεμιτών εμπορικών πρακτικών κατά την παραγωγή, διακίνηση και εμπορία του γάλακτος, των γαλακτοκομικών προϊόντων και των παραγόμενων υποπροϊόντων γάλακτος, δ) στο πεδίο εφαρμογής της εμπίπτουν όλοι οι παραγωγοί και αγοραστές γάλακτος. Για περισσότερα, δείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: