ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Σάββατο 9 Ιουλίου 2016

Παραινέσεις Πατούχα προς… συντρόφους για Δραματική



«Μπορείτε να το καταλάβετε αυτό σύντροφοι της Λαϊκής Συσπείρωσης;». Ερώτημα του συντρόφου Χρ. Πατούχα, προς τους συντρόφους του του ΚΚΕ, για τον αργό θάνατο της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ.


Συντροφική κριτική, με αφορμή τους συντρόφους Κ. Πελετίδη και Κ. Καζάκο, που τα έκαναν «καφέ και ζάχαρη» στο ΔΗΠΕΘΕ!


«Μπορείτε να το καταλάβετε αυτό σύντροφοι της Λαϊκής Συσπείρωσης; Ευχόμαστε να το καταλάβετε σύντομα. Πριν η τέχνη, που συντρόφεψε την Αριστερά σε όλα της τα βήματα, μας εκδικηθεί όλους».

Με την παραπάνω παραίνεση ο Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής της μονοπρόσωπης δημοτικής παράταξης «Ανυπότακτη Πολιτεία», που εδώ δύο χρόνια συντάσσεται με την παράταξη του ΚΚΕ, μας εξέπληξε, καθώς καλεί τους… συντρόφους να κατανοήσουν και εύχεται να το καταλάβουν σύντομα, πριν η Τέχνη «μας εκδικηθεί όλους»!

Εάν καταλάβατε, πρόκειται για συντροφική κριτική, με αφορμή τον σύντροφο Κ. Πελετίδη, που τα έκανε «καφέ και ζάχαρη» στο θέμα της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ, προκαλώντας δράμα, με τον «αργό θάνατο» ενός θεσμού που δεν μόχθησε ο ίδιος για να τον καταξιώσει!

Κι όχι μόνον, αφού λόγω των ελλειμμάτων που δημιούργησε ο… κολλητός του, άξιος κατά τ’ άλλα ως καλλιτέχνης Κ. Καζάκος, άχρηστος ως οικονομικός διαχειριστής, ο δήμαρχος Πατρέων Κ. Πελετίδης, στο ζήτημα της Δραματικής Σχολής, ως πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, εφαρμόζει την νεοφιλελεύθερη πολιτική των «μηδενικών ελλειμμάτων», που τόσο ο ίδιος όσο και ο πολιτικός φορέας απ’ όπου προέρχεται, την καταγγέλλουν!

Τα παραπάνω φαίνεται πως δυσχεραίνουν το κλίμα των… συντροφικών σχέσεων, γιαυτό και η διαφοροποίηση:  «Δηλώνουμε εξαρχής, ότι διαφωνούμε με τις κατευθύνσεις του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ, επί της ουσίας κατευθύνσεις της Δημοτικής Αρχής και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή κ. Καζάκου, στους χειρισμούς και τους σχεδιασμούς που αφορούν την Δραματική Σχολή και γενικότερα το ΔΗΠΕΘΕ", δηλώνει η Ανυπότακτη Πολιτεία και ο Χρήστος Πατούχας. 

Διαβάστε παρακάτω όλη την ανακοίνωση Πατούχα και τις παρατηρήσεις του σχετικά με τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

«Τι παρατηρήσαμε και συμπεράναμε στο Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ, την Τετάρτη 6/7/2016:

1.   Ακούσαμε δια στόματος Δημάρχου, «ότι η Λαϊκή Συσπείρωση πανελλαδικά, δεν συμφωνεί να έχουν οι Δήμοι Δραματικές Σχολές» Αντί αυτού έχουν την γνώμη, ότι οι Σχολές αυτές, πρέπει να ενταχθούν στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και να λειτουργούν δωρεάν.

Οι παρατηρήσεις μας σε αυτό το σκέλος της τοποθέτησης του κ. Δημάρχου και της εισήγησης του Προέδρου:

Α) Η Πάτρα έχει ΔΗΠΕΘΕ και Δραματική Σχολή, πολύ πριν η «Λαϊκή Συσπείρωση» αναδειχθεί σε Δημοτική Αρχή. Και τα δύο είναι κατάκτηση για την πόλη και, θα περίμενε  κανείς, η «Λαϊκή Συσπείρωση» αυτό να το λάβει υπόψη της. Γιατί οι Δημοτικές Αρχές πρέπει να δημιουργούν, όχι να κατεδαφίζουν! Να διορθώνουν και να αναβαθμίζουν, με διαβούλευση και διάλογο, ναι. Να οχυρώνονται γύρω από την πιο στενή λογική κομματικής και ιδεολογικής στειρότητας, όχι!

Β) Οι δραματικές Σχολές να γίνουν Πανεπιστημιακές;

Η απάντηση μας είναι ναι!

Αλλά να υποθέτουμε, ότι επειδή το ζητάμε, είναι σαν να έγινε κιόλας, είναι αποπροσανατολισμός και αυταπάτη. Σκόπιμη ή μη ελάχιστη σημασία έχει.
Άλλωστε, αυτά που πρέπει να συζητήσουμε για μια Πανεπιστημιακή Σχολή, ως προς το επίπεδο και το περιεχόμενο των σπουδών, είναι τα ίδια που πρέπει να συζητήσουμε για μια Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ.

Γιατί, θα πρέπει να είναι μόνιμος στόχος μας η ποιότητα, το υψηλό επίπεδο, η αντίληψη ότι η τέχνη δεν είναι κομματική έννοια. Αλλά έχει ευρυχωρία, έχει ελευθερία, έχει από μόνη της προοδευτικό χαρακτήρα.

Και δεν είναι κακό να αναφέρουμε και κάτι απλούστερο. Ο Μάνος Κατράκης ή ο ίδιος ο Κώστας Καζάκος, δεν αποφοίτησαν από Πανεπιστημιακή Σχολή Δραματικής Τέχνης. Ούτε φυσικά ο Τσιτσάνης ή ο Μίκης Θεοδωράκης. Με απλά λόγια, η τέχνη θέλει πρωτίστως ταλέντο, αυτή την εσωτερική, μαγική δημιουργικότητα, που μαζί με την γνώση γράφει την πολιτιστική ιστορία.
Μπορείτε να το καταλάβετε αυτό σύντροφοι της Λ.Σ.; Ευχόμαστε να το καταλάβετε σύντομα. Πριν η τέχνη, που συντρόφεψε την Αριστερά σε όλα της τα βήματα, μας εκδικηθεί όλους.

1.   Η Δραματική Σχολή, αποτελεί πολιτιστική υποδομή παραγωγής καλλιτεχνικού δυναμικού.

Σε αντίθεση με τις ακριβές παραγωγές, με τις πολυέξοδες μετακλήσεις του πρόσφατου παρελθόντος, με καλλιτεχνικούς διευθυντές που πρωτίστως έδιναν εξετάσεις, σε συγκροτήματα και στην θεατρική αγορά του Αθηναϊκού κέντρου.

Παρά την διαφωνία μας με τον τρόπο επιλογής του σημερινού καλλιτεχνικού Διευθυντή, ελπίσαμε ότι ο κ. Καζάκος, δεν έχει ανάγκη αυτήν την προβολή και θα επένδυε και θα στήριζε με όλες του τις δυνάμεις, την δημιουργία τέτοιων υποδομών. Η πραγματικότητα μας διαψεύδει. Ή τον υπερβαίνει.

1.   Την Δραματική Σχολή του Θεάτρου μας, πρέπει να την αναβαθμίσουμε, όχι το αντίθετο. Και, αν συμβεί το Υπουργείο Παιδείας να συγκατανεύσει στο αίτημα μας, τότε να είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε μια υποδομή υψηλού, του υψηλότερου στην χώρα μας, επιπέδου.

Τι απαιτεί το υψηλό επίπεδο; Απαριθμούμε: Ταλέντο των σπουδαστών, επαρκές πρόγραμμα σπουδών, επαρκές επίπεδο διδασκόντων, τέσσερα έτη σπουδών.

Ελάτε να συζητήσουμε για αυτά. Με άνεση χρόνου, με ψυχραιμία, με αξιοποίηση των πνευματικών ανθρώπων της πόλης μας, του Πανεπιστημίου μας, των σημερινών μαθητών και καθηγητών της Σχολής.

Χωρίς τον φόβο που δείξατε στην τελευταία συνεδρίαση, με γενναιότητα που απαιτεί η αναγνώριση του λάθους, αλλά και το ηθικό πλεονέκτημα που δημιουργεί η αναγνώριση του λάθους.

Μην γίνετε αυτοί που θα υποβαθμίσετε την Δραματική Σχολή για τις τριάντα χιλιάδες Ευρώ τον χρόνο».

1 σχόλιο:

Καντριανιώτης είπε...

Ο σφογκοκωλάριος του Πελετίδη κάνει κριτική.Ο ''ανυπότακτος'',ο ''ανυποχώρητος''βγήκε στα κεραμίδια και κάνει αντίσταση.
Ισως φταίνε οι ζέστες που σφίξανε και δημιουργούν παρενέργειες..